Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside

Campusutvikling

  • Studier
    • Studieprogram
    • Søk opptak
    • Forkurs og oppfriskning
    • Videreutdanning og deltid
    • Studere på NTNU
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
    • Derfor velger vi NTNU
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Campusutvikling Bakgrunn Historikk
  2. Kartlegging og konseptutvikling
  3. Høring

Språkvelger

Høring på arealkonsepter - Campusutvikling

×
  • Nyheter og aktuelt
  • Prosjekter
  • Slik jobber vi
  • Bakgrunn
    • Målet for et samlet campus
    • Historikk
      • Kartlegging og konseptutvikling
        • Arealkonsept
        • Høring
        • Hvordan jobber vi?
        • Tidsplan
      • Faglig lokalisering
      • Planprogram og fysisk plan
    • Tidsplan og milepæler
    • Vedtak og dokumenter
    • Om Campusutvikling
  • Presse
  • Kontakt
MENY

Høring og merknader

Høring og merknader

Rapporten om arealkonsepter ved NTNU ble levert 1. juni 2018, og har vært på høring fra 8.6.2018 til 3.9.2018. Det har kommet inn 46 høringssvar.

Hovedtrekkene i tilbakemeldingene og hvordan disse håndteres i det videre arbeidet med arealplanlegging, kan du lese i denne oppsummeringen: Rapport fra høring om arealkonsept.

Les rapporten i sin helhet her: Arealkonsept 

Besluttet i oktober 2018

Rektor har besluttet overordna prinsipper og retningslinjer om arbeidsplass, læringsareal og knutepunkt. Vedtaket sier noe om hva som prioriteres, men ikke hvordan det blir til slutt. De gir innspill til Statsbyggs arbeid med å utrede rammene for campusutviklingen de neste ti årene.

Illustrasjon: Arealfordelingen besluttes som grunnlag for videre arbeid. Det skal være overlapp mellom alle arealkategorier og mellom funksjoner for å hente fram de beste effektene for NTNU.

Arealkonseptet i seg selv og beslutningene er komplekse og mangefasetterte. Vedtaket omhandler arealfordeling, prinsipper om utforming og om nødvendig videre arbeid.

Beslutningene om arealfordeling
Det er sentralt i vedtaket at:

  • Læringsarealene samles i klynger av hensiktsmessig størrelse.
  • Man vil sikte mot ett sentralt knutepunkt for hver by, med flere mindre knutepunkt basert på tema, geografi eller lignende, i et nettverk knyttet til dette.
  • Det tas sikte på faste arbeidsplasser.

Beslutningene om prinsipper for utforming innebærer:

  • Tydelig sonering.
  • Hierarkisk nettverk.
  • Åpne grensesnitt.
  • Fleksible løsninger.
  • Overlapp av funksjoner.
  • Mellomrom med mening.
  • Plass til identitet.

 

Beslutning om nødvendig videre arbeid

  • Ytterligere presisering av innhold i knutepunktarealer.
  • Videre avklaringer av konkrete behov knyttet til læringsarealer og for arbeidsplassrelatert areal.
  • Beskrivelse av involvering og sikre at NTNU har kompetanse i forhold til bruk og konkretiseringer av nye arealer i kommende faser.
  • Utredninger knyttet til forskning- og spesialarealer og arealer til samarbeidspartnere og studentvelferd.

Les mer om vedtaket her.

 

Merknader

Merknader

Avdeling for studenttjenester

Avdeling for studieadministrasjon

Avdeling for utdanningskvalitet

Avdeling for virksomhetsstyring 

Eiendomsavdelingen

HR og HMS-avdelingen

NTNU universitetsbiblioteket

Arbeidsmiljøutvalget

Forskerforbundet

Forvaltningsutvalget for sivilingeniørutdanningen (FUS)

Hovedverneombudet på NTNU

Parat 

Det humanistiske fakultet (HF)

Faggruppe BEDØK

Faggruppe strategi og forretningsutvikling

Fakultet for arkitektur og design (AD)

Fakultet for informasjonsvitenskap og elektronikk (IE)

Fakultet for ingeniørvitenskap (IV)

Fakultet for naturvitenskap (NV)

Fakultet for medisin og helsevitenskap (MH)

Fakultet for samfunns og utdanningsvitenskap (SU)

Fakultet for økonomi (ØK)

Institutt for bygg og miljøteknikk

Institutt for filosofi og religionsvitenskap

Institutt for kunst og medievitenskap

Institutt for lærerutdanning

Institutt for musikk

Institutt for psykologi

Institutt for samfunnsøkonomi

Institutt for språk og litteratur

Institutt for tverrfaglige kulturstudier

Institutt for økonomi og teknologiledelse

NTNU Handelshøyskolen

St. Olavs

Trondheim kommune

Linjeforeningene ved Dragvoll og Gløshaugen

Fakultetstillitsvalgte ved studentrådet IV

NTNUI

Studentsamskipnaden i Trondheim (sit)

Studentersamfundet

Studentrådet (HF)

Studentrådet (IE)

Studentrådet (NV)

Studentrådet (SU)

Studenttinget NTNU

Velferdstinget 

Etasje

Plan

Bygg

NTNU kunnsap for en bedre verden
Studere
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning og deltid
  • Jobbmuligheter
  • Karriereutvikling
  • Studentaktiviteter
  • Studentblogger
  • Hvorfor velge NTNU
Kontakt
  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Skolebesøk og messer
  • Spør en ekspert
  • For alumni
  • Pressekontakter
Oppdag NTNU
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU
  • Bilder og video
  • Nyheter
  • Kart
  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund
Om NTNU
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Utdanningskvalitet
  • Organisasjonskart
  • Om NTNU
Tjenester
  • For ansatte
  • For studenter
  • Blackboard
  • Innsida

Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Bruk av informasjonskapsler
Tilgjengelighetserklæring
Personvern
Ansvarlig redaktør
Logg inn