Forskning - Institutt for pedagogikk og livslang læring
Forskning ved Institutt for pedagogikk og livslang læring
Institutt for pedagogikk og livslang læring er et samfunnsvitenskapelig, tverrfaglig fagmiljø som bidrar med forskningsbasert kunnskap om barndom, oppvekst, utdanning og arbeidsliv i et livslangt perspektiv.
Instituttet har ambisjon om å påvirke dagsorden og politikkutforming og representerer et unikt nasjonalt tverrfaglig forskningsmiljø med tydelig relevans for forskere, studenter, praktikere, samfunnsaktører og beslutningstakere som har interesser innen fagfeltene våre.
Forskningsgrupper
Forskningsgrupper ved Institutt for pedagogikk og livslang læring
- Adolescents' learning and development in education and sports – ALDES (engelsk)
- COllaboration and INnovation – COIN
- Conditions for learning and innovation in higher education and work – COOL (engelsk)
- Critical Childhood and Youth Studies – CCYS
- Det relasjonelle livet i Trondheimsskolen
- Entreprenørskap i grunnopplæringen
- HumSam
- Innovative Immersive Technologies for Learning (engelsk) – IMTEL
- Integrated Education Studies – InEdS (engelsk)
- Karriere og kompetanse i arbeidslivet
- Kvaliteter i utdanning
- Learning in Everyday Practices – LiEP (engelsk)
- Livet i skolen – LiS
- Livskvalitet og sosial bærekraft
- Livsmestring og helse i skole, arbeidsliv og fritid – WIN
- Læring i arbeidsliv og samfunn – LAS
- Media Literacy and Education – MEDLiE
- Rådgivningsvitenskap
- Spesialpedagogiske problemstillinger
- Universitetspedagogikk
- WorldViews
Tidsskrift og publikasjoner
- Nordisk tidsskrift for livskvalitet og bærekraftig velferdsutvikling
- Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis
- Tidsskriftet Barn
- Tidsskriftet Childhood (engelsk)
- Søk opp IPLs publikasjoner i Cristin
- IPLs rapportserie