Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside

ntnu.no

  • Studier
    • Studieprogram
    • Søk opptak
    • Forkurs og oppfriskning
    • Videreutdanning og deltid
    • Studere på NTNU
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
    • Derfor velger vi NTNU
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Hjem
  2. Ansatte

Språkvelger

English

Fredrik Mørk Røkenes

Fredrik Mørk Røkenes

Førsteamanuensis i engelsk fagdidaktikk
Institutt for lærerutdanning
Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap

fredrik.rokenes@ntnu.no
73598148 95830078 Gunnerushuset, G226, Kalvskinnet, Gunnerus gate 1
ResearchGate Google Scholar NTED NTNU DigGiLU
Om Publikasjoner Undervisning Formidling

Om

CV

Bakgrunn:

Jeg jobber som førsteamanuensis i engelsk fagdidaktikk ved Institutt for lærerutdanning (ILU) ved NTNU, og jeg forsker på lærerstudenters digitale kompetanseutvikling i lærerutdanningen. Samtidig er jeg førsteamanuensis II ved Vestlandets forskerskole for pedagogikk- og utdanningsforskning (WNGER II) ved UiB. Jeg er emneansvarlig og faglærer i emnet DID3304 Data-støttet språklæring som jeg underviser sammen med Han Han. Jeg er emneansvarlig og faglærer i emnet MGLU5206 Methodology and English Didactics som jeg underviser sammen med Delilah Bermudez Brataas. Jeg underviser også et doktorgradsemne i skriving av litteraturreview sammen med Rune Krumsvik ved UiB (se nettressursen: https://www.uib.no/fs/wnger-ii/147116/literature-review-phd-level).

Jeg er også leder av forskergruppen New Technologies and Educational Design Research Group - NTED, sammen med Mari-Ann Letnes. Jeg er alltid interessert i å samarbeide med PhD studenter, MA studenter, og andre forskere om prosjekter som omhandler bruk av digital teknologi i utdanningen, språklæring og profesjonell utvikling.

Forskningsinteresser:

  • Profesjonsfaglig digital kompetanse (PfDK)
  • Engelsk fagdidaktikk
  • Nettbasert undervisning og læring
  • IKT i skole og høyere utdanning
  • Lærerutdanning
  • Lærerstudenter
  • Utdanningsteknologi
  • Digitale fortellinger
  • Flipped classroom
  • Learning Analytics
  • MOOC
  • Litteraturgjennomganger, systematiske reviews og meta-synteser

Pågående prosjekter:

  • Sosialveileder i skolen (SoVei) (2021-2023)
  • DigSkole (2020-2026, DEKOM støtte)
  • TEACH21st - Teaching and Transfer Effects of 21st Century Skills - Collaborative Problem-Solving in Digital Environments (2018-2023, NFR støtte)

Avsluttede prosjekter

  • DigGiLU - Digitalisering av grunnskolelærerutdanningen ved Institutt for lærerutdanning (2018-2020, Norgesuniversitetet/Kunnskapsdepartementet støtte)
  • Language, Integration, Media - LIM (2017-2020, NFR/FINNUT støtte)
  • OPVET (2016-2020, Erasmus+ støtte)

Forskningsgrupper:

  • New Technologies and Educational Design - NTED (NTNU)
  • Digitale læringsfellesskap - DLC (Universitetet i Bergen)

ORCID iD iconorcid.org/0000-0002-6812-5366

PhD/doktorgradsstudenter:

  • Sigrun Lindaas Norhagen (2021-nåværende tidspunkt)
  • Han Han (2018-nåværende tidspunkt)
  • Karen Birgitte Dille (2017-nåværede tidspunkt)
  • Even Einum (2016-2019)

Pågående og tidligere undervisning:

  • LÆR2006 Profesjonsfaglig digital kompetanse i skole og utdanning
  • Literature review on PhD-level (WNGER II)
  • DID3304 Computer-assisted language learning (MDID)
  • MGLU5206 Methodology and English Didactics (MGLU)
  • EDU3084 Profesjonsfaglig digital kompetanse (MFAG)
  • ENG6014 Writing in the classroom (KfK)
  • ENG6024 Literature and culture in the classroom (KfK)
  • PPU/5LU English didactics

Kompetanseord

  • Data-støttet språklæring
  • Designbasert forskning
  • Digital dannelse
  • Digital historiefortelling
  • Digital/ICT Literacy
  • Digitale medier
  • Digitale skiller
  • Digitale verktøy
  • Engelsk didaktikk
  • Engelsk fagdidaktikk
  • Fagdidaktikk
  • Grunnleggende ferdigheter i engelsk
  • IKT forskning
  • IKT i undervisning
  • IKT og læring
  • IKT og språklæring
  • IKT-støttet språklæring
  • Kvalitativ dataanalyse
  • Kvalitativ forskningsmetode
  • Kvantitative forskningsmetoder
  • Mixed method
  • Scoping review
  • Systematisk gjennomgang og metaanalyse
  • Systematiske oversikter

Publikasjoner

  • Kronologisk
  • Etter kategori
  • Se alle publikasjoner i Cristin

2022

  • Arstorp, Ann-Thérèse; Røkenes, Fredrik Mørk. (2022) Extended editorial. Nordic Journal of Digital Literacy. volum 17 (1).
    Vitenskapelig artikkel
  • Krumsvik, Rune Johan; Skaar, Øystein Olav; Røkenes, Fredrik Mørk; Solstad, Stein Helge; Høydal, Kjetil L. (2022) Experiences of WNGER II Ph.D.Fellows During the COVID-19 Pandemic – A Case Study. Frontiers in Education. volum 7.
    Vitenskapelig artikkel
  • Letnes, Mari-Ann; Røkenes, Fredrik Mørk. (2022) Digital teknologi for læring og undervisning i skolen. Universitetsforlaget. 2022. ISBN 9788215053974.
    Vitenskapelig antologi
  • Letnes, Mari-Ann; Røkenes, Fredrik Mørk. (2022) Digital teknologi i skolesammenheng. Digital teknologi for læring og undervisning i skolen.
    Innledning
  • Røkenes, Fredrik Mørk; Grüters, Anna Ruth; Skaalvik, Cecilie; Lie, Tove Grete; Østerlie, Ove; Järnerot, Anna; Humphrey, Kristoffer; Gjøvik, Øistein; Letnes, Mari-Ann. (2022) Teacher educators’ professional digital competence in primary and lower secondary school yeacher education. Nordic Journal of Digital Literacy. volum 17 (1).
    Vitenskapelig artikkel
  • Singstad, Marianne Tevik; Røkenes, Fredrik Mørk; Ekornes, Stine M.. (2022) Promoting psychosocial environments in Norwegian primary schools: a scoping review protocol exploring the roles and responsibilities of school social workers. BMJ Open. volum 12 (8).
    Vitenskapelig oversiktsartikkel/review

2021

  • Dille, Karen Birgitte; Røkenes, Fredrik Mørk. (2021) Teachers’ professional development in formal online communities: A scoping review. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies. volum 105.
    Vitenskapelig oversiktsartikkel/review
  • Kelly, Nick; Curwood, Jen Scott; Thompson, Kate; Reimann, Peter; Røkenes, Fredrik Mørk. (2021) Analysing Teacher Learning in Online Networks: An Outline for Methodological Decision-Making. Proceedings (International Conference of the Learning Sciences).
    Vitenskapelig artikkel
  • Krumsvik, Rune Johan; Skaar, Øystein Olav; Røkenes, Fredrik Mørk. (2021) Når fysisk nærvær blir fjernvær. Dagens medisin.
    Kronikk
  • Svendsen, Stine H. Bang; Ask, Kristine; Øygardslia, Kristine; Skotnes, Christian Engen; Ringrose, Priscilla; Grut, Gunnar; Røkenes, Fredrik Mørk. (2021) Migration narratives in educational digital storytelling: which stories can be told?. Learning, Media & Technology.
    Vitenskapelig artikkel

2020

  • Brevik, Lisbeth M.; Lund, Andreas; Skarpaas, Kaja Granum; Røkenes, Fredrik Mørk. (2020) Language and technology: Digital competence in English. Teaching English in Norwegian classrooms: From research to practice.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Han, Han; Røkenes, Fredrik Mørk. (2020) Flipped Classroom in Teacher Education: A Scoping Review. Frontiers in Education. volum 5 (221).
    Vitenskapelig oversiktsartikkel/review
  • Krumsvik, Rune Johan; Jones, Lise Øen; Eikeland, Ole-Johan; Røkenes, Fredrik Mørk; Høydal, Kjetil L; Solstad, Stein Helge. (2020) Digital competence and digital inequality in upper secondary school. A Mixed Method Study. Media Meets Diversity @ School. Wie kann Lernen und Lehren in der digitalen Welt unter den Vorzeichen von Diversität gelingen?.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Krumsvik, Rune Johan; Røkenes, Fredrik Mørk; Jones, Lise Øen; Eikeland, Ole-Johan; Høydal, Kjetil L; Solstad, Stein Helge. (2020) Theoretical considerations of digital competence and digital inequality in upper secondary school. Media Meets Diversity @ School. Wie kann Lernen und Lehren in der digitalen Welt unter den Vorzeichen von Diversität gelingen?.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Svendsen, Bodil; Burner, Tony; Røkenes, Fredrik Mørk. (2020) Intrinsically Motivating Instruction - Thomas Malone. Science Education in Theory and Practice. An Introductory Guide to Learning Theory.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel

2019

  • Krumsvik, Rune Johan; Jones, Lise Øen; Leer-Salvesen, Kjartan; Høydal, Kjetil L; Røkenes, Fredrik Mørk. (2019) Face-to-face and remote teaching in a doctoral education course : using flipped classroom, formative assessment and remote teaching to increase the teaching quality of a literature review course. UNIPED. volum 42 (2).
    Vitenskapelig artikkel
  • Krumsvik, Rune Johan; Røkenes, Fredrik Mørk. (2019) Hvordan finne kunnskapsfronten? Litteraturreview i masteroppgaven i grunnskolelærerutdanningen. Kvalitativ metode i lærarutdanninga.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Krumsvik, Rune Johan; Røkenes, Fredrik Mørk; Letnes, Mari-Ann. (2019) Digital kompetanse i lærerutdanning og skole 5-10. Lærer i skolen 5-10. Lærerarbeid og læringsmiljø.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Letnes, Mari-Ann; Røkenes, Fredrik Mørk; Krumsvik, Rune Johan. (2019) Profesjonsfaglig digital kompetanse i skole og lærerutdanning. Lærer i skolen 1-7. Lærerarbeid og læringsmiljø.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Røkenes, Fredrik Mørk. (2019) PhD revisited: Preparing future teachers to teach with ICT: An investigation of digital competence development in ESL student teachers in a Norwegian teacher education program. English didactics in Norway - 30 years of doctoral research.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel

2018

  • Krumsvik, Rune Johan; Røkenes, Fredrik Mørk; Jones, Lise Øen; Eikeland, Ole-Johan; Høydal, Kjetil L. (2018) ICT and Digital Divides. The Proceedings of the International Conference on Information Communication Technologies in Education 2018.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Røkenes, Fredrik Mørk. (2018) Digital kompetanse i lærerutdanning og i høyere utdanning. Mediepedagogikk og mediekompetanse. Danning og læring i en ny mediekultur.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel

2016

  • Krumsvik, Rune Johan; Røkenes, Fredrik Mørk. (2016) Learning Analytics i skole og høyere utdanning. Digital læring i skole og lærerutdanning.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Krumsvik, Rune Johan; Røkenes, Fredrik Mørk. (2016) Litteraturreview i ph.d.-avhandlingen. En doktorgradsutdanning i endring. Et fokus på den artikkelbaserte ph.d.-avhandlingen.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Røkenes, Fredrik Mørk. (2016) Digital storytelling in teacher education: A meaningful way of integrating ICT in ESL teaching. Acta Didactica Norge. volum 10 (2).
    Vitenskapelig artikkel
  • Røkenes, Fredrik Mørk. (2016) Lærerstudenters digitale kompetanseutvikling i lærerutdanningen: Hva sier forskningslitteraturen?. Digital læring i skole og lærerutdanning.
    Faglig kapittel
  • Røkenes, Fredrik Mørk; Guldal, Tale Margrethe; Krumsvik, Rune Johan. (2016) Preparing future teachers to teach with ICT: An investigation of digital competence development in ESL student teachers in a Norwegian teacher education program. 2016. ISBN 978-82-326-1676-3.
    Doktorgradsavhandling
  • Røkenes, Fredrik Mørk; Krumsvik, Rune Johan. (2016) Prepared to teach ESL with ICT? A study of digital competence in Norwegian teacher education. Computers & Education. volum 97.
    Vitenskapelig artikkel

2014

  • Røkenes, Fredrik Mørk; Krumsvik, Rune Johan. (2014) Development of student teachers' digital competence in teacher education : a literature review. Nordic Journal of Digital Literacy. volum 2014 (4).
    Vitenskapelig oversiktsartikkel/review

2013

  • Røkenes, Fredrik Mørk. (2013) Innsikt i det digitale verktøylandskapet. Norsklæreren. volum 13 (1).
    Anmeldelse

2011

  • Røkenes, Fredrik Mørk; Robbins-Sponaas, Rhonna; Langseth, Inger Dagrun. (2011) Being Critical in a Digital Landscape. 2011.
    Mastergradsoppgave

2010

  • Røkenes, Fredrik Mørk; Dukefos, Trond; Gunnestad, Susanna Helene Thuseth; Evjen, Kristine. (2010) Vurderingskriterier for muntlig samhandling. Språk og språkundervisning. volum 3.
    Vitenskapelig artikkel

Vitenskapelige artikler

  • Arstorp, Ann-Thérèse; Røkenes, Fredrik Mørk. (2022) Extended editorial. Nordic Journal of Digital Literacy. volum 17 (1).
    Vitenskapelig artikkel
  • Krumsvik, Rune Johan; Skaar, Øystein Olav; Røkenes, Fredrik Mørk; Solstad, Stein Helge; Høydal, Kjetil L. (2022) Experiences of WNGER II Ph.D.Fellows During the COVID-19 Pandemic – A Case Study. Frontiers in Education. volum 7.
    Vitenskapelig artikkel
  • Røkenes, Fredrik Mørk; Grüters, Anna Ruth; Skaalvik, Cecilie; Lie, Tove Grete; Østerlie, Ove; Järnerot, Anna; Humphrey, Kristoffer; Gjøvik, Øistein; Letnes, Mari-Ann. (2022) Teacher educators’ professional digital competence in primary and lower secondary school yeacher education. Nordic Journal of Digital Literacy. volum 17 (1).
    Vitenskapelig artikkel
  • Kelly, Nick; Curwood, Jen Scott; Thompson, Kate; Reimann, Peter; Røkenes, Fredrik Mørk. (2021) Analysing Teacher Learning in Online Networks: An Outline for Methodological Decision-Making. Proceedings (International Conference of the Learning Sciences).
    Vitenskapelig artikkel
  • Svendsen, Stine H. Bang; Ask, Kristine; Øygardslia, Kristine; Skotnes, Christian Engen; Ringrose, Priscilla; Grut, Gunnar; Røkenes, Fredrik Mørk. (2021) Migration narratives in educational digital storytelling: which stories can be told?. Learning, Media & Technology.
    Vitenskapelig artikkel
  • Krumsvik, Rune Johan; Jones, Lise Øen; Leer-Salvesen, Kjartan; Høydal, Kjetil L; Røkenes, Fredrik Mørk. (2019) Face-to-face and remote teaching in a doctoral education course : using flipped classroom, formative assessment and remote teaching to increase the teaching quality of a literature review course. UNIPED. volum 42 (2).
    Vitenskapelig artikkel
  • Røkenes, Fredrik Mørk. (2016) Digital storytelling in teacher education: A meaningful way of integrating ICT in ESL teaching. Acta Didactica Norge. volum 10 (2).
    Vitenskapelig artikkel
  • Røkenes, Fredrik Mørk; Krumsvik, Rune Johan. (2016) Prepared to teach ESL with ICT? A study of digital competence in Norwegian teacher education. Computers & Education. volum 97.
    Vitenskapelig artikkel
  • Røkenes, Fredrik Mørk; Dukefos, Trond; Gunnestad, Susanna Helene Thuseth; Evjen, Kristine. (2010) Vurderingskriterier for muntlig samhandling. Språk og språkundervisning. volum 3.
    Vitenskapelig artikkel

Tidsskriftspublikasjoner

  • Singstad, Marianne Tevik; Røkenes, Fredrik Mørk; Ekornes, Stine M.. (2022) Promoting psychosocial environments in Norwegian primary schools: a scoping review protocol exploring the roles and responsibilities of school social workers. BMJ Open. volum 12 (8).
    Vitenskapelig oversiktsartikkel/review
  • Dille, Karen Birgitte; Røkenes, Fredrik Mørk. (2021) Teachers’ professional development in formal online communities: A scoping review. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies. volum 105.
    Vitenskapelig oversiktsartikkel/review
  • Krumsvik, Rune Johan; Skaar, Øystein Olav; Røkenes, Fredrik Mørk. (2021) Når fysisk nærvær blir fjernvær. Dagens medisin.
    Kronikk
  • Han, Han; Røkenes, Fredrik Mørk. (2020) Flipped Classroom in Teacher Education: A Scoping Review. Frontiers in Education. volum 5 (221).
    Vitenskapelig oversiktsartikkel/review
  • Røkenes, Fredrik Mørk; Krumsvik, Rune Johan. (2014) Development of student teachers' digital competence in teacher education : a literature review. Nordic Journal of Digital Literacy. volum 2014 (4).
    Vitenskapelig oversiktsartikkel/review
  • Røkenes, Fredrik Mørk. (2013) Innsikt i det digitale verktøylandskapet. Norsklæreren. volum 13 (1).
    Anmeldelse

Bøker

  • Letnes, Mari-Ann; Røkenes, Fredrik Mørk. (2022) Digital teknologi for læring og undervisning i skolen. Universitetsforlaget. 2022. ISBN 9788215053974.
    Vitenskapelig antologi

Del av bok/rapport

  • Letnes, Mari-Ann; Røkenes, Fredrik Mørk. (2022) Digital teknologi i skolesammenheng. Digital teknologi for læring og undervisning i skolen.
    Innledning
  • Brevik, Lisbeth M.; Lund, Andreas; Skarpaas, Kaja Granum; Røkenes, Fredrik Mørk. (2020) Language and technology: Digital competence in English. Teaching English in Norwegian classrooms: From research to practice.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Krumsvik, Rune Johan; Jones, Lise Øen; Eikeland, Ole-Johan; Røkenes, Fredrik Mørk; Høydal, Kjetil L; Solstad, Stein Helge. (2020) Digital competence and digital inequality in upper secondary school. A Mixed Method Study. Media Meets Diversity @ School. Wie kann Lernen und Lehren in der digitalen Welt unter den Vorzeichen von Diversität gelingen?.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Krumsvik, Rune Johan; Røkenes, Fredrik Mørk; Jones, Lise Øen; Eikeland, Ole-Johan; Høydal, Kjetil L; Solstad, Stein Helge. (2020) Theoretical considerations of digital competence and digital inequality in upper secondary school. Media Meets Diversity @ School. Wie kann Lernen und Lehren in der digitalen Welt unter den Vorzeichen von Diversität gelingen?.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Svendsen, Bodil; Burner, Tony; Røkenes, Fredrik Mørk. (2020) Intrinsically Motivating Instruction - Thomas Malone. Science Education in Theory and Practice. An Introductory Guide to Learning Theory.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Krumsvik, Rune Johan; Røkenes, Fredrik Mørk. (2019) Hvordan finne kunnskapsfronten? Litteraturreview i masteroppgaven i grunnskolelærerutdanningen. Kvalitativ metode i lærarutdanninga.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Krumsvik, Rune Johan; Røkenes, Fredrik Mørk; Letnes, Mari-Ann. (2019) Digital kompetanse i lærerutdanning og skole 5-10. Lærer i skolen 5-10. Lærerarbeid og læringsmiljø.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Letnes, Mari-Ann; Røkenes, Fredrik Mørk; Krumsvik, Rune Johan. (2019) Profesjonsfaglig digital kompetanse i skole og lærerutdanning. Lærer i skolen 1-7. Lærerarbeid og læringsmiljø.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Røkenes, Fredrik Mørk. (2019) PhD revisited: Preparing future teachers to teach with ICT: An investigation of digital competence development in ESL student teachers in a Norwegian teacher education program. English didactics in Norway - 30 years of doctoral research.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Krumsvik, Rune Johan; Røkenes, Fredrik Mørk; Jones, Lise Øen; Eikeland, Ole-Johan; Høydal, Kjetil L. (2018) ICT and Digital Divides. The Proceedings of the International Conference on Information Communication Technologies in Education 2018.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Røkenes, Fredrik Mørk. (2018) Digital kompetanse i lærerutdanning og i høyere utdanning. Mediepedagogikk og mediekompetanse. Danning og læring i en ny mediekultur.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Krumsvik, Rune Johan; Røkenes, Fredrik Mørk. (2016) Learning Analytics i skole og høyere utdanning. Digital læring i skole og lærerutdanning.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Krumsvik, Rune Johan; Røkenes, Fredrik Mørk. (2016) Litteraturreview i ph.d.-avhandlingen. En doktorgradsutdanning i endring. Et fokus på den artikkelbaserte ph.d.-avhandlingen.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Røkenes, Fredrik Mørk. (2016) Lærerstudenters digitale kompetanseutvikling i lærerutdanningen: Hva sier forskningslitteraturen?. Digital læring i skole og lærerutdanning.
    Faglig kapittel

Rapport

  • Røkenes, Fredrik Mørk; Guldal, Tale Margrethe; Krumsvik, Rune Johan. (2016) Preparing future teachers to teach with ICT: An investigation of digital competence development in ESL student teachers in a Norwegian teacher education program. 2016. ISBN 978-82-326-1676-3.
    Doktorgradsavhandling
  • Røkenes, Fredrik Mørk; Robbins-Sponaas, Rhonna; Langseth, Inger Dagrun. (2011) Being Critical in a Digital Landscape. 2011.
    Mastergradsoppgave

Undervisning

Emner

  • LÆR2006 - Profesjonsfaglig digital kompetanse i skole og utdanning

Formidling

2022

  • Intervju
    Han, Han; Røkenes, Fredrik Mørk. (2022) Han Han and Fredrik Mørk Røkenes – Investigating The Benefits Of The ‘Flipped Classroom’ In Teacher Training. SciPod Global [Internett]. 2022-03-30.
  • Vitenskapelig foredrag
    Han, Han; Røkenes, Fredrik Mørk; Krumsvik, Rune Johan. (2022) Flipped Classroom's Impact on Student Teachers' Motivation and Engagement: A Case Study in EFL Teacher Education in Norway. NERA2022 . University of Iceland; Reykjavik. 2022-06-01 - 2022-06-03.
  • Vitenskapelig foredrag
    Krumsvik, Rune Johan; Jones, Lise Øen; Røkenes, Fredrik Mørk. (2022) Experiences of WNGER II Ph.D. Fellows During the COVID-19 Pandemic – A Case Study. The Nordic Educational Research Association Annual Congress 2022 . Nordic Educational Research Association (NERA); Reykjavik, Island. 2022-06-02 - 2022-06-02.
  • Vitenskapelig foredrag
    Røkenes, Fredrik Mørk; Andreasen, Johan Kristian. (2022) Remote teaching in teacher education during the Covid-19 pandemic. NAFOL conference 2022 . NAFOL; Trondheim. 2022-06-13 - 2022-06-15.
  • Vitenskapelig foredrag
    Røkenes, Fredrik Mørk; Vanderlinde, Ruben; Krumsvik, Rune Johan. (2022) Digital technologies in Nordic teacher education: A scoping review. NERA2022 . University of Iceland; Reykjavik. 2022-06-01 - 2022-06-03.

2021

  • Intervju
    Brøyn, Tore; Røkenes, Fredrik Mørk. (2021) Digitaliseringsprosjektene i lærerutdanningene. Bedre Skole [Fagblad]. 2021-04-01.
  • Vitenskapelig foredrag
    Han, Han; Røkenes, Fredrik Mørk. (2021) Teacher Educators’ Perceptions of Flipped Classroom in Teacher Education for EFL Student teachers. JURE 2021 Online . EARLI; Gothenburg (Online). 2021-08-18 - 2021-08-20.
  • Faglig foredrag
    Kelentric, Marijana; Nagel, Ilka; Andreasen, Johan Kristian; Bergan, Ingvild; Aagaard, Toril; Bueie, Agnete Andersen; Thingnes, Josef; Koch, Susanne Anette Kjekshus; Amdam, Synnøve Hedemann; Røkenes, Fredrik Mørk; Letnes, Mari-Ann; Skaalvik, Cecilie. (2021) Erfaringer fra digitaliseringsprosjektene i grunnskolelærerutdanningen. Erfaringsdeling og paneldebatt. UHR Lærerutdanningskonferansen 2021 . Universitets- og høgskolerådet; Oslo/digitalt. 2021-04-27 - 2021-04-28.
  • Vitenskapelig foredrag
    Kelly, Nick; Curwood, Jen Scott; Thompson, Kate; Reimann, Peter; Røkenes, Fredrik Mørk. (2021) Analysing teacher learning in online networks: An outline for methodological decision-making. ISLS Annual Meeting 2021 . The International Society of the Learning Sciences; Nettbasert. 2021-06-08 - 2021-06-11.
  • Vitenskapelig foredrag
    Røkenes, Fredrik Mørk; Grüters, Anna Ruth; Skaalvik, Cecilie; Lie, Tove Grete; Østerlie, Ove; Järnerot, Anna; Humphrey, Kristoffer; Gjøvik, Øistein; Letnes, Mari-Ann. (2021) Lærerutdanneres profesjonsfaglige digitale kompetanseutvikling: En studie av digitalisering av grunnskolelærerutdanningen. Lærerutdanningskonferansen 2021 . Universitets- og høgskolerådet og Diku; Nettbasert. 2021-04-27 - 2021-04-28.
  • Intervju
    Røkenes, Fredrik Mørk; Lund, Andreas; Erstad, Ola. (2021) Profesjonsfaglig digital kompetanse i lærerutdanningene: Fredrik Mørk Røkenes, NTNU, i samtale med Andreas Lund og Ola Erstad, Universitetet i Oslo. Lærerutdanningskonferansen 2021 [Internett]. 2021-04-27.
NTNU kunnsap for en bedre verden
Studere
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning og deltid
  • Jobbmuligheter
  • Karriereutvikling
  • Studentaktiviteter
  • Studentblogger
  • Hvorfor velge NTNU
Kontakt
  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Skolebesøk og messer
  • Spør en ekspert
  • For alumni
  • Pressekontakter
Oppdag NTNU
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU
  • Bilder og video
  • Nyheter
  • Kart
  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund
Om NTNU
  • NTNU og FNs bærekraftsmål
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Utdanningskvalitet
  • Organisasjonskart
  • Om NTNU
Tjenester
  • For ansatte
  • For studenter
  • Blackboard
  • Innsida

Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Bruk av informasjonskapsler
Tilgjengelighetserklæring
Personvern
Ansvarlig redaktør
Logg inn