Fredrik Mørk Røkenes
Om
Bakgrunn:
Jeg jobber som førsteamanuensis i engelsk fagdidaktikk ved Institutt for lærerutdanning (ILU) ved NTNU, og jeg forsker på lærerstudenters digitale kompetanseutvikling i lærerutdanningen. Samtidig er jeg førsteamanuensis II ved Vestlandets forskerskole for pedagogikk- og utdanningsforskning (WNGER II) ved UiB. Jeg er emneansvarlig og faglærer i emnet DID3304 Data-støttet språklæring som jeg underviser sammen med Han Han. Jeg er emneansvarlig og faglærer i emnet MGLU5206 Methodology and English Didactics som jeg underviser sammen med Delilah Bermudez Brataas. Jeg underviser også et doktorgradsemne i skriving av litteraturreview sammen med Rune Krumsvik ved UiB (se nettressursen: https://www.uib.no/fs/wnger-ii/147116/literature-review-phd-level).
Jeg er også leder av forskergruppen New Technologies and Educational Design Research Group - NTED, sammen med Mari-Ann Letnes. Jeg er alltid interessert i å samarbeide med PhD studenter, MA studenter, og andre forskere om prosjekter som omhandler bruk av digital teknologi i utdanningen, språklæring og profesjonell utvikling.
Forskningsinteresser:
- Profesjonsfaglig digital kompetanse (PfDK)
- Engelsk fagdidaktikk
- Nettbasert undervisning og læring
- IKT i skole og høyere utdanning
- Lærerutdanning
- Lærerstudenter
- Utdanningsteknologi
- Digitale fortellinger
- Flipped classroom
- Learning Analytics
- MOOC
- Litteraturgjennomganger, systematiske reviews og meta-synteser
Pågående prosjekter:
- Sosialveileder i skolen (SoVei) (2021-2023)
- DigSkole (2020-2026, DEKOM støtte)
- TEACH21st - Teaching and Transfer Effects of 21st Century Skills - Collaborative Problem-Solving in Digital Environments (2018-2023, NFR støtte)
Avsluttede prosjekter
- DigGiLU - Digitalisering av grunnskolelærerutdanningen ved Institutt for lærerutdanning (2018-2020, Norgesuniversitetet/Kunnskapsdepartementet støtte)
- Language, Integration, Media - LIM (2017-2020, NFR/FINNUT støtte)
- OPVET (2016-2020, Erasmus+ støtte)
Forskningsgrupper:
- New Technologies and Educational Design - NTED (NTNU)
- Digitale læringsfellesskap - DLC (Universitetet i Bergen)
PhD/doktorgradsstudenter:
- Sigrun Lindaas Norhagen (2021-nåværende tidspunkt)
- Han Han (2018-nåværende tidspunkt)
- Karen Birgitte Dille (2017-nåværede tidspunkt)
- Even Einum (2016-2019)
Pågående og tidligere undervisning:
- LÆR2006 Profesjonsfaglig digital kompetanse i skole og utdanning
- Literature review on PhD-level (WNGER II)
- DID3304 Computer-assisted language learning (MDID)
- MGLU5206 Methodology and English Didactics (MGLU)
- EDU3084 Profesjonsfaglig digital kompetanse (MFAG)
- ENG6014 Writing in the classroom (KfK)
- ENG6024 Literature and culture in the classroom (KfK)
- PPU/5LU English didactics
Kompetanseord
- Data-støttet språklæring
- Designbasert forskning
- Digital dannelse
- Digital historiefortelling
- Digital/ICT Literacy
- Digitale medier
- Digitale skiller
- Digitale verktøy
- Engelsk didaktikk
- Engelsk fagdidaktikk
- Grunnleggende ferdigheter i engelsk
- IKT forskning
- IKT i undervisning
- IKT og læring
- IKT og språklæring
- IKT-støttet språklæring
- Kvalitativ dataanalyse
- Kvalitativ forskningsmetode
- Kvantitative forskningsmetoder
- Mixed method
- Scoping review
- Systematisk gjennomgang og metaanalyse
- Systematiske oversikter
Publikasjoner
2022
-
Letnes, Mari-Ann;
Røkenes, Fredrik Mørk.
(2022)
Digital teknologi i skolesammenheng.
Universitetsforlaget
Innledning
-
Arstorp, Ann-Thérèse;
Røkenes, Fredrik Mørk.
(2022)
Extended editorial.
Nordic Journal of Digital Literacy
Leder
-
Singstad, Marianne Tevik;
Røkenes, Fredrik Mørk;
Ekornes, Stine M..
(2022)
Promoting psychosocial environments in Norwegian primary schools: a scoping review protocol exploring the roles and responsibilities of school social workers.
BMJ Open
Vitenskapelig oversiktsartikkel/review
-
Krumsvik, Rune Johan;
Skaar, Øystein Olav;
Røkenes, Fredrik Mørk;
Solstad, Stein Helge;
Høydal, Kjetil L.
(2022)
Experiences of WNGER II Ph.D.Fellows During the COVID-19
Pandemic – A Case Study.
Frontiers in Education
Vitenskapelig artikkel
-
Røkenes, Fredrik Mørk;
Grüters, Anna Ruth;
Skaalvik, Cecilie;
Lie, Tove Grete;
Østerlie, Ove;
Järnerot, Anna.
(2022)
Teacher educators’ professional digital competence in primary and lower secondary school yeacher education.
Nordic Journal of Digital Literacy
Vitenskapelig artikkel
-
Letnes, Mari-Ann;
Røkenes, Fredrik Mørk.
(2022)
Digital teknologi for læring og undervisning i skolen.
Universitetsforlaget
Universitetsforlaget
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
2021
-
Krumsvik, Rune Johan;
Skaar, Øystein Olav;
Røkenes, Fredrik Mørk.
(2021)
Når fysisk nærvær blir fjernvær.
Dagens medisin
Kronikk
-
Dille, Karen Birgitte;
Røkenes, Fredrik Mørk.
(2021)
Teachers’ professional development in formal online communities: A scoping review.
Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies
Vitenskapelig oversiktsartikkel/review
-
Kelly, Nick;
Curwood, Jen Scott;
Thompson, Kate;
Reimann, Peter;
Røkenes, Fredrik Mørk.
(2021)
Analysing Teacher Learning in Online Networks: An Outline for Methodological Decision-Making.
Proceedings (International Conference of the Learning Sciences)
Vitenskapelig artikkel
-
Svendsen, Stine H. Bang;
Ask, Kristine;
Øygardslia, Kristine;
Skotnes, Christian Engen;
Ringrose, Priscilla;
Grut, Gunnar.
(2021)
Migration narratives in educational digital storytelling: which stories can be told?.
Learning, Media & Technology
Vitenskapelig artikkel
2020
-
Brevik, Lisbeth M.;
Lund, Andreas;
Skarpaas, Kaja Granum;
Røkenes, Fredrik Mørk.
(2020)
Language and technology: Digital competence in English
.
Universitetsforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Han, Han;
Røkenes, Fredrik Mørk.
(2020)
Flipped Classroom in Teacher Education: A Scoping Review.
Frontiers in Education
Vitenskapelig oversiktsartikkel/review
-
Svendsen, Bodil;
Burner, Tony;
Røkenes, Fredrik Mørk.
(2020)
Intrinsically Motivating Instruction - Thomas Malone.
Springer
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Krumsvik, Rune Johan;
Røkenes, Fredrik Mørk;
Jones, Lise Øen;
Eikeland, Ole-Johan;
Høydal, Kjetil L;
Solstad, Stein Helge.
(2020)
Theoretical considerations of digital competence and digital inequality in upper secondary school.
Wissenschaftlicher Verlag Trier
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Krumsvik, Rune Johan;
Jones, Lise Øen;
Eikeland, Ole-Johan;
Røkenes, Fredrik Mørk;
Høydal, Kjetil L;
Solstad, Stein Helge.
(2020)
Digital competence and digital inequality in upper secondary school. A Mixed Method Study.
Wissenschaftlicher Verlag Trier
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2019
-
Krumsvik, Rune Johan;
Røkenes, Fredrik Mørk;
Letnes, Mari-Ann.
(2019)
Digital kompetanse i lærerutdanning og skole 5-10.
Cappelen Damm Akademisk
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Letnes, Mari-Ann;
Røkenes, Fredrik Mørk;
Krumsvik, Rune Johan.
(2019)
Profesjonsfaglig digital kompetanse i skole og lærerutdanning.
Cappelen Damm Akademisk
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Krumsvik, Rune Johan;
Røkenes, Fredrik Mørk.
(2019)
Hvordan finne kunnskapsfronten? Litteraturreview i masteroppgaven i grunnskolelærerutdanningen.
Fagbokforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Krumsvik, Rune Johan;
Jones, Lise Øen;
Leer-Salvesen, Kjartan;
Høydal, Kjetil L;
Røkenes, Fredrik Mørk.
(2019)
Face-to-face and remote teaching in a doctoral education course : using flipped classroom, formative assessment and remote teaching to increase the teaching quality of a literature review course .
UNIPED
Vitenskapelig artikkel
-
Røkenes, Fredrik Mørk.
(2019)
PhD revisited: Preparing future teachers to teach with ICT: An investigation of digital competence development in ESL student teachers in a Norwegian teacher education program
.
Universitetsforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2018
-
Krumsvik, Rune Johan;
Røkenes, Fredrik Mørk;
Jones, Lise Øen;
Eikeland, Ole-Johan;
Høydal, Kjetil L.
(2018)
ICT and Digital Divides.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Røkenes, Fredrik Mørk.
(2018)
Digital kompetanse i lærerutdanning og i høyere utdanning.
Fagbokforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2016
-
Røkenes, Fredrik Mørk.
(2016)
Lærerstudenters digitale kompetanseutvikling i lærerutdanningen: Hva sier forskningslitteraturen?.
Universitetsforlaget
Faglig kapittel
-
Røkenes, Fredrik Mørk;
Krumsvik, Rune Johan.
(2016)
Prepared to teach ESL with ICT? A study of digital competence in Norwegian teacher education.
Computers & Education
Vitenskapelig artikkel
-
Røkenes, Fredrik Mørk;
Guldal, Tale Margrethe;
Krumsvik, Rune Johan.
(2016)
Preparing future teachers to teach with ICT: An investigation of digital competence development in ESL student teachers in a Norwegian teacher education program.
NTNU
Doktorgradsavhandling
-
Røkenes, Fredrik Mørk.
(2016)
Digital storytelling in teacher education: A meaningful way of integrating ICT in ESL teaching.
Acta Didactica Norge
Vitenskapelig artikkel
-
Krumsvik, Rune Johan;
Røkenes, Fredrik Mørk.
(2016)
Litteraturreview i ph.d.-avhandlingen.
Fagbokforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Krumsvik, Rune Johan;
Røkenes, Fredrik Mørk.
(2016)
Learning Analytics i skole og høyere utdanning.
Universitetsforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2014
-
Røkenes, Fredrik Mørk;
Krumsvik, Rune Johan.
(2014)
Development of student teachers' digital competence in teacher education : a literature review.
Nordic Journal of Digital Literacy
Vitenskapelig oversiktsartikkel/review
2013
-
Røkenes, Fredrik Mørk.
(2013)
Innsikt i det digitale verktøylandskapet.
Norsklæreren
Anmeldelse
2011
-
Røkenes, Fredrik Mørk;
Robbins-Sponaas, Rhonna;
Langseth, Inger Dagrun.
(2011)
Being Critical in a Digital Landscape.
Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Mastergradsoppgave
2010
-
Røkenes, Fredrik Mørk;
Dukefos, Trond;
Gunnestad, Susanna Helene Thuseth;
Evjen, Kristine.
(2010)
Vurderingskriterier for muntlig samhandling.
Språk og språkundervisning
Vitenskapelig artikkel
Tidsskriftspublikasjoner
-
Arstorp, Ann-Thérèse;
Røkenes, Fredrik Mørk.
(2022)
Extended editorial.
Nordic Journal of Digital Literacy
Leder
-
Singstad, Marianne Tevik;
Røkenes, Fredrik Mørk;
Ekornes, Stine M..
(2022)
Promoting psychosocial environments in Norwegian primary schools: a scoping review protocol exploring the roles and responsibilities of school social workers.
BMJ Open
Vitenskapelig oversiktsartikkel/review
-
Krumsvik, Rune Johan;
Skaar, Øystein Olav;
Røkenes, Fredrik Mørk;
Solstad, Stein Helge;
Høydal, Kjetil L.
(2022)
Experiences of WNGER II Ph.D.Fellows During the COVID-19
Pandemic – A Case Study.
Frontiers in Education
Vitenskapelig artikkel
-
Røkenes, Fredrik Mørk;
Grüters, Anna Ruth;
Skaalvik, Cecilie;
Lie, Tove Grete;
Østerlie, Ove;
Järnerot, Anna.
(2022)
Teacher educators’ professional digital competence in primary and lower secondary school yeacher education.
Nordic Journal of Digital Literacy
Vitenskapelig artikkel
-
Krumsvik, Rune Johan;
Skaar, Øystein Olav;
Røkenes, Fredrik Mørk.
(2021)
Når fysisk nærvær blir fjernvær.
Dagens medisin
Kronikk
-
Dille, Karen Birgitte;
Røkenes, Fredrik Mørk.
(2021)
Teachers’ professional development in formal online communities: A scoping review.
Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies
Vitenskapelig oversiktsartikkel/review
-
Kelly, Nick;
Curwood, Jen Scott;
Thompson, Kate;
Reimann, Peter;
Røkenes, Fredrik Mørk.
(2021)
Analysing Teacher Learning in Online Networks: An Outline for Methodological Decision-Making.
Proceedings (International Conference of the Learning Sciences)
Vitenskapelig artikkel
-
Svendsen, Stine H. Bang;
Ask, Kristine;
Øygardslia, Kristine;
Skotnes, Christian Engen;
Ringrose, Priscilla;
Grut, Gunnar.
(2021)
Migration narratives in educational digital storytelling: which stories can be told?.
Learning, Media & Technology
Vitenskapelig artikkel
-
Han, Han;
Røkenes, Fredrik Mørk.
(2020)
Flipped Classroom in Teacher Education: A Scoping Review.
Frontiers in Education
Vitenskapelig oversiktsartikkel/review
-
Krumsvik, Rune Johan;
Jones, Lise Øen;
Leer-Salvesen, Kjartan;
Høydal, Kjetil L;
Røkenes, Fredrik Mørk.
(2019)
Face-to-face and remote teaching in a doctoral education course : using flipped classroom, formative assessment and remote teaching to increase the teaching quality of a literature review course .
UNIPED
Vitenskapelig artikkel
-
Røkenes, Fredrik Mørk;
Krumsvik, Rune Johan.
(2016)
Prepared to teach ESL with ICT? A study of digital competence in Norwegian teacher education.
Computers & Education
Vitenskapelig artikkel
-
Røkenes, Fredrik Mørk.
(2016)
Digital storytelling in teacher education: A meaningful way of integrating ICT in ESL teaching.
Acta Didactica Norge
Vitenskapelig artikkel
-
Røkenes, Fredrik Mørk;
Krumsvik, Rune Johan.
(2014)
Development of student teachers' digital competence in teacher education : a literature review.
Nordic Journal of Digital Literacy
Vitenskapelig oversiktsartikkel/review
-
Røkenes, Fredrik Mørk.
(2013)
Innsikt i det digitale verktøylandskapet.
Norsklæreren
Anmeldelse
-
Røkenes, Fredrik Mørk;
Dukefos, Trond;
Gunnestad, Susanna Helene Thuseth;
Evjen, Kristine.
(2010)
Vurderingskriterier for muntlig samhandling.
Språk og språkundervisning
Vitenskapelig artikkel
Bøker
-
Letnes, Mari-Ann;
Røkenes, Fredrik Mørk.
(2022)
Digital teknologi for læring og undervisning i skolen.
Universitetsforlaget
Universitetsforlaget
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
Del av bok/rapport
-
Letnes, Mari-Ann;
Røkenes, Fredrik Mørk.
(2022)
Digital teknologi i skolesammenheng.
Universitetsforlaget
Innledning
-
Brevik, Lisbeth M.;
Lund, Andreas;
Skarpaas, Kaja Granum;
Røkenes, Fredrik Mørk.
(2020)
Language and technology: Digital competence in English
.
Universitetsforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Svendsen, Bodil;
Burner, Tony;
Røkenes, Fredrik Mørk.
(2020)
Intrinsically Motivating Instruction - Thomas Malone.
Springer
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Krumsvik, Rune Johan;
Røkenes, Fredrik Mørk;
Jones, Lise Øen;
Eikeland, Ole-Johan;
Høydal, Kjetil L;
Solstad, Stein Helge.
(2020)
Theoretical considerations of digital competence and digital inequality in upper secondary school.
Wissenschaftlicher Verlag Trier
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Krumsvik, Rune Johan;
Jones, Lise Øen;
Eikeland, Ole-Johan;
Røkenes, Fredrik Mørk;
Høydal, Kjetil L;
Solstad, Stein Helge.
(2020)
Digital competence and digital inequality in upper secondary school. A Mixed Method Study.
Wissenschaftlicher Verlag Trier
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Krumsvik, Rune Johan;
Røkenes, Fredrik Mørk;
Letnes, Mari-Ann.
(2019)
Digital kompetanse i lærerutdanning og skole 5-10.
Cappelen Damm Akademisk
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Letnes, Mari-Ann;
Røkenes, Fredrik Mørk;
Krumsvik, Rune Johan.
(2019)
Profesjonsfaglig digital kompetanse i skole og lærerutdanning.
Cappelen Damm Akademisk
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Krumsvik, Rune Johan;
Røkenes, Fredrik Mørk.
(2019)
Hvordan finne kunnskapsfronten? Litteraturreview i masteroppgaven i grunnskolelærerutdanningen.
Fagbokforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Røkenes, Fredrik Mørk.
(2019)
PhD revisited: Preparing future teachers to teach with ICT: An investigation of digital competence development in ESL student teachers in a Norwegian teacher education program
.
Universitetsforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Krumsvik, Rune Johan;
Røkenes, Fredrik Mørk;
Jones, Lise Øen;
Eikeland, Ole-Johan;
Høydal, Kjetil L.
(2018)
ICT and Digital Divides.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Røkenes, Fredrik Mørk.
(2018)
Digital kompetanse i lærerutdanning og i høyere utdanning.
Fagbokforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Røkenes, Fredrik Mørk.
(2016)
Lærerstudenters digitale kompetanseutvikling i lærerutdanningen: Hva sier forskningslitteraturen?.
Universitetsforlaget
Faglig kapittel
-
Krumsvik, Rune Johan;
Røkenes, Fredrik Mørk.
(2016)
Litteraturreview i ph.d.-avhandlingen.
Fagbokforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Krumsvik, Rune Johan;
Røkenes, Fredrik Mørk.
(2016)
Learning Analytics i skole og høyere utdanning.
Universitetsforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Rapport
-
Røkenes, Fredrik Mørk;
Guldal, Tale Margrethe;
Krumsvik, Rune Johan.
(2016)
Preparing future teachers to teach with ICT: An investigation of digital competence development in ESL student teachers in a Norwegian teacher education program.
NTNU
Doktorgradsavhandling
-
Røkenes, Fredrik Mørk;
Robbins-Sponaas, Rhonna;
Langseth, Inger Dagrun.
(2011)
Being Critical in a Digital Landscape.
Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Mastergradsoppgave
Undervisning
Emner
Formidling
2022
-
IntervjuHan, Han; Røkenes, Fredrik Mørk. (2022) Han Han and Fredrik Mørk Røkenes – Investigating The Benefits Of The ‘Flipped Classroom’ In Teacher Training. SciPod Global SciPod Global [Internett] 2022-03-30
-
Vitenskapelig foredragRøkenes, Fredrik Mørk; Andreasen, Johan Kristian. (2022) Remote teaching in teacher education during the Covid-19 pandemic. NAFOL NAFOL conference 2022 , Trondheim 2022-06-13 - 2022-06-15
-
Vitenskapelig foredragRøkenes, Fredrik Mørk; Vanderlinde, Ruben; Krumsvik, Rune Johan. (2022) Digital technologies in Nordic teacher education: A scoping review. University of Iceland NERA2022 , Reykjavik 2022-06-01 - 2022-06-03
-
Vitenskapelig foredragHan, Han; Røkenes, Fredrik Mørk; Krumsvik, Rune Johan. (2022) Flipped Classroom's Impact on Student Teachers' Motivation and Engagement: A Case Study in EFL Teacher Education in Norway. University of Iceland NERA2022 , Reykjavik 2022-06-01 - 2022-06-03
-
Vitenskapelig foredragKrumsvik, Rune Johan; Jones, Lise Øen; Røkenes, Fredrik Mørk. (2022) Experiences of WNGER II Ph.D. Fellows During the COVID-19 Pandemic – A Case Study . Nordic Educational Research Association (NERA) The Nordic Educational Research Association Annual Congress 2022 , Reykjavik, Island 2022-06-02 - 2022-06-02
2021
-
Faglig foredragKelentric, Marijana; Nagel, Ilka; Andreasen, Johan Kristian; Bergan, Ingvild; Aagaard, Toril; Bueie, Agnete Andersen. (2021) Erfaringer fra digitaliseringsprosjektene i grunnskolelærerutdanningen. Erfaringsdeling og paneldebatt. Universitets- og høgskolerådet UHR Lærerutdanningskonferansen 2021 , Oslo/digitalt 2021-04-27 - 2021-04-28
-
Vitenskapelig foredragHan, Han; Røkenes, Fredrik Mørk. (2021) Teacher Educators’ Perceptions of Flipped Classroom in Teacher Education for EFL Student teachers. EARLI JURE 2021 Online , Gothenburg (Online) 2021-08-18 - 2021-08-20
-
Vitenskapelig foredragKelly, Nick; Curwood, Jen Scott; Thompson, Kate; Reimann, Peter; Røkenes, Fredrik Mørk. (2021) Analysing teacher learning in online networks: An outline for methodological decision-making. The International Society of the Learning Sciences ISLS Annual Meeting 2021 , Nettbasert 2021-06-08 - 2021-06-11
-
IntervjuRøkenes, Fredrik Mørk; Lund, Andreas; Erstad, Ola. (2021) Profesjonsfaglig digital kompetanse i lærerutdanningene: Fredrik Mørk Røkenes, NTNU, i samtale med Andreas Lund og Ola Erstad, Universitetet i Oslo. Lærerutdanningskonferansen 2021 Lærerutdanningskonferansen 2021 [Internett] 2021-04-27
-
Vitenskapelig foredragRøkenes, Fredrik Mørk; Grüters, Anna Ruth; Skaalvik, Cecilie; Lie, Tove Grete; Østerlie, Ove; Järnerot, Anna. (2021) Lærerutdanneres profesjonsfaglige digitale kompetanseutvikling: En studie av digitalisering av grunnskolelærerutdanningen . Universitets- og høgskolerådet og Diku Lærerutdanningskonferansen 2021 , Nettbasert 2021-04-27 - 2021-04-28
-
IntervjuBrøyn, Tore; Røkenes, Fredrik Mørk. (2021) Digitaliseringsprosjektene i lærerutdanningene. Bedre Skole Bedre Skole [Fagblad] 2021-04-01