Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside NTNU Hjemmeside

ntnu.no

  • Studier
    • Studere på NTNU
    • Finn studieprogram
    • Søke opptak
    • Videreutdanning og deltid
    • Forkurs og oppfriskning
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Ansatte

Språkvelger

English

Inger Dagrun Langseth

Last ned pressefoto
Last ned pressefoto
Foto:

Inger Dagrun Langseth

Dosent i fremmedspråksdidaktikk
Institutt for lærerutdanning
Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap

inger.langseth@ntnu.no
41273111 G257, Trondheim, Gunnerus gt. 1, Kalskinnet
Twitter Google Scholar MOOC-plattform Coaching - nettkurs
Om Forskning Publikasjoner Undervisning Formidling

Om

CV

Jeg er ansatt som dosent i fremmedspråksdidaktikk ved Institutt for lærerutdanning. Jeg har i en årrekke undervist i fremmedspråksdidaktikk og vurdering og språklæring på Masternivå. Jeg underviser nå også i digitalisering og ledelse i lærerutdanningen. i 2022 ble jeg også merittert underviser.

Mine pågående forskningsområder er  hovedsakelig:

  • IKT og læring, nettundervisning (MOOCs),
  • Vurdering og coaching i utdanningen
  • ledelse og digitalisering i UH-sektoren

 

Jeg ledet NTNU DRIVE, NTNUs program for digitalisering av utdanningsområdet (2016-2021). Programmet hadde som mål å bidra til digital transformasjon og økt digital kompetanse i UH-sektoren.

Kompetanseord

  • Det Europeiske Rammeverket
  • Digital teknologi
  • Digitalisering
  • Fagdidaktikk
  • Franskdidaktikk
  • Fremmedspråkdidaktikk
  • MOOC

Forskning

Min forskning har i senere tid hovedsakelig vært rette mot endring og digital transformasjon i utdanningssektoren. 

  • Forskergruppen digit

Nettskolen i Trøndelag

Prosjektet er etablert og er i startfasen.

Publikasjoner

  • Kronologisk
  • Etter kategori
  • Se alle publikasjoner i Cristin

2024

  • Alterhaug, Katrine Dalbu; Langseth, Inger Dagrun. (2024) Workshop for lærere i videregående skole: Kunstig intelligens i Undervisning og Læring.
    Annet produkt
  • Nykvist, Shaun S.; Langseth, Inger Dagrun; Nykvist, Christine. (2024) Teacher wellbeing and retention: The impact of rapidly transforming learning and teaching with digital technologies. . Education and New Developments
    Vitenskapelig artikkel
  • Langseth, Inger Dagrun; Jacobsen, Dan Yngve. (2024) Nettlærernes agency i den offentlige videregående skolen. Nordic Journal of Digital Literacy
    Vitenskapelig artikkel

2023

  • Langseth, Inger Dagrun; Jacobsen, Dan Yngve; Haugsbakken, Halvdan Gaute Søvik. (2023) Institutional Entrepreneurship in Loosely Coupled Systems: The Subject Position of MOOC Entrepreneurs and Their Interpretive Struggles in a Norwegian Context. Technology, Knowledge and Learning
    Vitenskapelig artikkel

2022

  • Langseth, Inger Dagrun; Jacobsen, Dan Yngve; Haugsbakken, Halvdan Gaute Søvik. (2022) The Role of Support Units in Digital Transformation: How Institutional Entrepreneurs Build Capacity for Online Learning in Higher Education. Technology, Knowledge and Learning
    Vitenskapelig artikkel
  • Langseth, Inger Dagrun. (2022) Feedback practices: How can coaching address the need for deep communication to support student learning and well-being?. ICERI Proceedings
    Vitenskapelig artikkel
  • Alterhaug, Katrine Dalbu; Martin, Rosemary Kate; Langseth, Inger Dagrun. (2022) THE SYLLABUS OF THE MODULE 7.
    Populærvitenskapelig kapittel/artikkel
  • Alterhaug, Katrine Dalbu; Langseth, Inger Dagrun; Neokleous, Georgios; Einum, Even. (2022) Peer Learning and Learning Communities.
    Populærvitenskapelig kapittel/artikkel

2021

  • Langseth, Inger Dagrun; Jacobsen, Dan Yngve; Haugsbakken, Halvdan Gaute Søvik. (2021) MOOCs for Flexible and Lifelong Learning in Higher Education.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

2020

  • Haugsbakken, Halvdan Gaute Søvik; Langseth, Inger Dagrun. (2020) DRIVE-X: A COLLABORATIVE MODEL FOR MAKING MOOCS. EDULEARN Proceedings
    Vitenskapelig artikkel
  • Haugsbakken, Halvdan; Langseth, Inger Dagrun. (2020) Blockchain as Loose Organizations. A New Institutional Perspective on New Technologies in Higher Education Institutions. Beta
    Vitenskapelig artikkel

2019

  • Haugsbakken, Halvdan; Langseth, Inger Dagrun. (2019) Designing an Educational Action Task Force for MOOCs and Online Course Production. IFIP Advances in Information and Communication Technology
    Vitenskapelig artikkel
  • Langseth, Inger Dagrun; Lysne, Dag Atle; Nykvist, Shaun S.; Haugsbakken, Halvdan. (2019) MOOC Platforms: A Nordic Approach to Research Informed Education in Higher Education. CEUR Workshop Proceedings
    Vitenskapelig artikkel
  • Langseth, Inger Dagrun; Sedal, Hanna. (2019) Smart Phones in Schools: In What Ways can Coaching Empower Students to Make Valid Judgement on When and How to Use their Smart Phones? . Human IT
    Vitenskapelig artikkel
  • Haugsbakken, Halvdan; Langseth, Inger Dagrun. (2019) The Blockchain Challenge for Higher Education Institutions. European Journal of Education (EJED)
    Vitenskapelig artikkel

2018

  • Langseth, Inger Dagrun; Jacobsen, Dan Yngve; Haugsbakken, Halvdan. (2018) Digital professional development: towards a collaborative learning approach for taking higher education into the digitalized age. Nordic Journal of Digital Literacy
    Vitenskapelig artikkel

2017

  • Langseth, Inger Dagrun; Haugsbakken, Halvdan. (2017) Introducing blended learning MOOC – A study of one bMOOC in Norwegian teacher education. IFIP Advances in Information and Communication Technology
    Vitenskapelig artikkel

2016

  • Langseth, Inger Dagrun. (2016) Elevinvolvering i engelskfaget?. Universitetsforlaget
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Langseth, Inger Dagrun. (2016) Planarbeid og vurdering i videregående skole. Hvorfor, hvordan oh hva?. Universitetsforlaget
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

2015

  • Langseth, Inger Dagrun. (2015) Fighting Covert Discrimination by Concept Learning. A study of the pedagogical value of one Pestalozzi training resource in Norway. Nordic Journal of Modern Language Methodology (NJMLM)
    Vitenskapelig artikkel

2014

  • Sandvik, Lise Vikan; Fjørtoft, Henning; Engvik, Gunnar; Langseth, Inger Dagrun; Buland, Trond Hallgeir. (2014) Prinsipper for utvikling av vurderingskulturer.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Fjørtoft, Henning; Langseth, Inger Dagrun; Sandvik, Lise Vikan. (2014) Hvordan er vurderingspraksisene og -kulturene i norske skoler?.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Riksaasen, Rita; Langseth, Inger Dagrun. (2014) Endring av praksis i klasserommet. En artikkelsamling om utviklingsarbeid, samarbeid, erfaring og forskning. Akademika forlag NTNU skole- og utdanningsforskning (5)
    Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
  • Langseth, Inger Dagrun. (2014) Begrep som verktøy for læring og undervisning. Aksjonsforskning med økt lærerprofesjonalitet og bedre praksis som mål. Akademika forlag
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Haugsbakken, Halvdan; Langseth, Inger Dagrun. (2014) YouTubing: Challenging Traditional Literacies and Encouraging Self-Organisation and Connecting in a Connectivist Approach to Learning in the K-12 System. Digital Culture and Education
    Vitenskapelig artikkel
  • Langseth, Inger Dagrun. (2014) Fagdidaktisk utviklingsarbeid. Akademika forlag
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Berg, Ingeborg; Langseth, Inger Dagrun. (2014) What Factors Affect Students' Selection of Prompts? An analysis of Norwegian Upper Secondary School Students' Selection of Writing Prompts in English. NTNU, Program for lærerutdanning
    Mastergradsoppgave

2013

  • Langseth, Inger Dagrun. (2013) Arbeidsplaner i skolen.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Langseth, Inger Dagrun. (2013) Vurderingspraksiser i engelskfaget.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

2012

  • Langseth, Inger Dagrun. (2012) Teknologi i et lærerstyrt undervisningsdesign for fremmedspråk. Norsk pedagogisk tidsskrift
    Vitenskapelig artikkel
  • Langseth, Inger Dagrun; Anvedsen, Espen Johannesen. (2012) Textbook tasks and reading literacy. A closer look at the teacher's resources in secondary scvhool. NTNU, Program for lærerutdanning
    Mastergradsoppgave
  • Budimlic, Damir; Guldal, Tale M.; Langseth, Inger Dagrun. (2012) Written feedback in English. Teachers' practices and cognition. NTNU
    Mastergradsoppgave
  • Engvik, Gunnar; Sandvik, Lise Vikan; Buland, Trond Hallgeir; Fjørtoft, Henning; Langseth, Inger Dagrun; Aaslid, Bjørg Eva. (2012) Vurdering i skolen. Intensjoner og forståelser. Delrapport 1 fra prosjektet Forskning på individuell vurdering i skolen (FIVIS). NTNU, Program for lærerutdanning og SINTEF Teknologi og samfunn
    Rapport
  • Grut, Gunnar; Hestbek, Tine Arntzen; Langseth, Inger Dagrun. (2012) Teacher professional development in Norway: Backdrop, here and now and looking ahead. Primrose Hall Publishing Group
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

2011

  • Langseth, Inger Dagrun. (2011) Fagdidaktisk utviklingsarbeid. Tapir Akademisk Forlag
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Røkenes, Fredrik Mørk; Robbins-Sponaas, Rhonna; Langseth, Inger Dagrun. (2011) Being Critical in a Digital Landscape. Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
    Mastergradsoppgave
  • Langseth, Inger Dagrun. (2011) "Følg med, for nå skal vi gjennomgå grammatikk". Tapir Akademisk Forlag
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Guldal, Tale M; Oddvik, Morten; Langseth, Inger Dagrun. (2011) Many People, Many Minds. Collaborative Writing Using CSCL in the ESL Classroom. NTNU
    Mastergradsoppgave

2010

  • Langseth, Inger Dagrun. (2010) Teaching with didactical models. IASK publications
    Fagartikkel

2009

  • Langseth, Inger Dagrun. (2009) Elevvurdering i fremmedspråk. Gyldendal Akademisk
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Gruters, Ruth Anna; Langseth, Inger Dagrun. (2009) Å være digital i fremmedspråk. Universitetsforlaget
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

2008

  • Langseth, Inger Dagrun. (2008) Langseth, I.2008.Bruk av skriverammer som læringsstrategi i digitale omgivelser i engelsk. Språk og Språkundervisning nr. 4. Landslaget for Moderne Fremmedspråk. Språk og språkundervisning
    Fagartikkel

2007

  • Langseth, Inger Dagrun. (2007) Planlegging - ei tvangstrøye eller et spennende utgangspunkt for læring i digitale omgivelser. En undersøkelse rundt arbeidsplaner i skolen. PPU serien
    Vitenskapelig artikkel
  • Langseth, Inger Dagrun. (2007) Muntlig språklæring. Å lære å snakke et fremmedspråk er å kle seg naken..... Tapir Akademisk Forlag
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Ramberg, Per Johan; Hoel, Torlaug Løkensgard; Langseth, Inger Dagrun; Hestnes, Dagmar Hæge; Hestbek, Per Christian. (2007) Språkfag 1. Idehefte for lærere. Tapir Akademisk Forlag Tapir Akademisk Forlag
    Fagbok

Tidsskriftspublikasjoner

  • Nykvist, Shaun S.; Langseth, Inger Dagrun; Nykvist, Christine. (2024) Teacher wellbeing and retention: The impact of rapidly transforming learning and teaching with digital technologies. . Education and New Developments
    Vitenskapelig artikkel
  • Langseth, Inger Dagrun; Jacobsen, Dan Yngve. (2024) Nettlærernes agency i den offentlige videregående skolen. Nordic Journal of Digital Literacy
    Vitenskapelig artikkel
  • Langseth, Inger Dagrun; Jacobsen, Dan Yngve; Haugsbakken, Halvdan Gaute Søvik. (2023) Institutional Entrepreneurship in Loosely Coupled Systems: The Subject Position of MOOC Entrepreneurs and Their Interpretive Struggles in a Norwegian Context. Technology, Knowledge and Learning
    Vitenskapelig artikkel
  • Langseth, Inger Dagrun; Jacobsen, Dan Yngve; Haugsbakken, Halvdan Gaute Søvik. (2022) The Role of Support Units in Digital Transformation: How Institutional Entrepreneurs Build Capacity for Online Learning in Higher Education. Technology, Knowledge and Learning
    Vitenskapelig artikkel
  • Langseth, Inger Dagrun. (2022) Feedback practices: How can coaching address the need for deep communication to support student learning and well-being?. ICERI Proceedings
    Vitenskapelig artikkel
  • Haugsbakken, Halvdan Gaute Søvik; Langseth, Inger Dagrun. (2020) DRIVE-X: A COLLABORATIVE MODEL FOR MAKING MOOCS. EDULEARN Proceedings
    Vitenskapelig artikkel
  • Haugsbakken, Halvdan; Langseth, Inger Dagrun. (2020) Blockchain as Loose Organizations. A New Institutional Perspective on New Technologies in Higher Education Institutions. Beta
    Vitenskapelig artikkel
  • Haugsbakken, Halvdan; Langseth, Inger Dagrun. (2019) Designing an Educational Action Task Force for MOOCs and Online Course Production. IFIP Advances in Information and Communication Technology
    Vitenskapelig artikkel
  • Langseth, Inger Dagrun; Lysne, Dag Atle; Nykvist, Shaun S.; Haugsbakken, Halvdan. (2019) MOOC Platforms: A Nordic Approach to Research Informed Education in Higher Education. CEUR Workshop Proceedings
    Vitenskapelig artikkel
  • Langseth, Inger Dagrun; Sedal, Hanna. (2019) Smart Phones in Schools: In What Ways can Coaching Empower Students to Make Valid Judgement on When and How to Use their Smart Phones? . Human IT
    Vitenskapelig artikkel
  • Haugsbakken, Halvdan; Langseth, Inger Dagrun. (2019) The Blockchain Challenge for Higher Education Institutions. European Journal of Education (EJED)
    Vitenskapelig artikkel
  • Langseth, Inger Dagrun; Jacobsen, Dan Yngve; Haugsbakken, Halvdan. (2018) Digital professional development: towards a collaborative learning approach for taking higher education into the digitalized age. Nordic Journal of Digital Literacy
    Vitenskapelig artikkel
  • Langseth, Inger Dagrun; Haugsbakken, Halvdan. (2017) Introducing blended learning MOOC – A study of one bMOOC in Norwegian teacher education. IFIP Advances in Information and Communication Technology
    Vitenskapelig artikkel
  • Langseth, Inger Dagrun. (2015) Fighting Covert Discrimination by Concept Learning. A study of the pedagogical value of one Pestalozzi training resource in Norway. Nordic Journal of Modern Language Methodology (NJMLM)
    Vitenskapelig artikkel
  • Haugsbakken, Halvdan; Langseth, Inger Dagrun. (2014) YouTubing: Challenging Traditional Literacies and Encouraging Self-Organisation and Connecting in a Connectivist Approach to Learning in the K-12 System. Digital Culture and Education
    Vitenskapelig artikkel
  • Langseth, Inger Dagrun. (2012) Teknologi i et lærerstyrt undervisningsdesign for fremmedspråk. Norsk pedagogisk tidsskrift
    Vitenskapelig artikkel
  • Langseth, Inger Dagrun. (2010) Teaching with didactical models. IASK publications
    Fagartikkel
  • Langseth, Inger Dagrun. (2008) Langseth, I.2008.Bruk av skriverammer som læringsstrategi i digitale omgivelser i engelsk. Språk og Språkundervisning nr. 4. Landslaget for Moderne Fremmedspråk. Språk og språkundervisning
    Fagartikkel
  • Langseth, Inger Dagrun. (2007) Planlegging - ei tvangstrøye eller et spennende utgangspunkt for læring i digitale omgivelser. En undersøkelse rundt arbeidsplaner i skolen. PPU serien
    Vitenskapelig artikkel

Bøker

  • Riksaasen, Rita; Langseth, Inger Dagrun. (2014) Endring av praksis i klasserommet. En artikkelsamling om utviklingsarbeid, samarbeid, erfaring og forskning. Akademika forlag NTNU skole- og utdanningsforskning (5)
    Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
  • Ramberg, Per Johan; Hoel, Torlaug Løkensgard; Langseth, Inger Dagrun; Hestnes, Dagmar Hæge; Hestbek, Per Christian. (2007) Språkfag 1. Idehefte for lærere. Tapir Akademisk Forlag Tapir Akademisk Forlag
    Fagbok

Del av bok/rapport

  • Alterhaug, Katrine Dalbu; Martin, Rosemary Kate; Langseth, Inger Dagrun. (2022) THE SYLLABUS OF THE MODULE 7.
    Populærvitenskapelig kapittel/artikkel
  • Alterhaug, Katrine Dalbu; Langseth, Inger Dagrun; Neokleous, Georgios; Einum, Even. (2022) Peer Learning and Learning Communities.
    Populærvitenskapelig kapittel/artikkel
  • Langseth, Inger Dagrun; Jacobsen, Dan Yngve; Haugsbakken, Halvdan Gaute Søvik. (2021) MOOCs for Flexible and Lifelong Learning in Higher Education.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Langseth, Inger Dagrun. (2016) Elevinvolvering i engelskfaget?. Universitetsforlaget
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Langseth, Inger Dagrun. (2016) Planarbeid og vurdering i videregående skole. Hvorfor, hvordan oh hva?. Universitetsforlaget
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Sandvik, Lise Vikan; Fjørtoft, Henning; Engvik, Gunnar; Langseth, Inger Dagrun; Buland, Trond Hallgeir. (2014) Prinsipper for utvikling av vurderingskulturer.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Fjørtoft, Henning; Langseth, Inger Dagrun; Sandvik, Lise Vikan. (2014) Hvordan er vurderingspraksisene og -kulturene i norske skoler?.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Langseth, Inger Dagrun. (2014) Begrep som verktøy for læring og undervisning. Aksjonsforskning med økt lærerprofesjonalitet og bedre praksis som mål. Akademika forlag
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Langseth, Inger Dagrun. (2014) Fagdidaktisk utviklingsarbeid. Akademika forlag
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Langseth, Inger Dagrun. (2013) Arbeidsplaner i skolen.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Langseth, Inger Dagrun. (2013) Vurderingspraksiser i engelskfaget.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Grut, Gunnar; Hestbek, Tine Arntzen; Langseth, Inger Dagrun. (2012) Teacher professional development in Norway: Backdrop, here and now and looking ahead. Primrose Hall Publishing Group
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Langseth, Inger Dagrun. (2011) Fagdidaktisk utviklingsarbeid. Tapir Akademisk Forlag
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Langseth, Inger Dagrun. (2011) "Følg med, for nå skal vi gjennomgå grammatikk". Tapir Akademisk Forlag
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Langseth, Inger Dagrun. (2009) Elevvurdering i fremmedspråk. Gyldendal Akademisk
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Gruters, Ruth Anna; Langseth, Inger Dagrun. (2009) Å være digital i fremmedspråk. Universitetsforlaget
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Langseth, Inger Dagrun. (2007) Muntlig språklæring. Å lære å snakke et fremmedspråk er å kle seg naken..... Tapir Akademisk Forlag
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Rapport

  • Berg, Ingeborg; Langseth, Inger Dagrun. (2014) What Factors Affect Students' Selection of Prompts? An analysis of Norwegian Upper Secondary School Students' Selection of Writing Prompts in English. NTNU, Program for lærerutdanning
    Mastergradsoppgave
  • Langseth, Inger Dagrun; Anvedsen, Espen Johannesen. (2012) Textbook tasks and reading literacy. A closer look at the teacher's resources in secondary scvhool. NTNU, Program for lærerutdanning
    Mastergradsoppgave
  • Budimlic, Damir; Guldal, Tale M.; Langseth, Inger Dagrun. (2012) Written feedback in English. Teachers' practices and cognition. NTNU
    Mastergradsoppgave
  • Engvik, Gunnar; Sandvik, Lise Vikan; Buland, Trond Hallgeir; Fjørtoft, Henning; Langseth, Inger Dagrun; Aaslid, Bjørg Eva. (2012) Vurdering i skolen. Intensjoner og forståelser. Delrapport 1 fra prosjektet Forskning på individuell vurdering i skolen (FIVIS). NTNU, Program for lærerutdanning og SINTEF Teknologi og samfunn
    Rapport
  • Røkenes, Fredrik Mørk; Robbins-Sponaas, Rhonna; Langseth, Inger Dagrun. (2011) Being Critical in a Digital Landscape. Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
    Mastergradsoppgave
  • Guldal, Tale M; Oddvik, Morten; Langseth, Inger Dagrun. (2011) Many People, Many Minds. Collaborative Writing Using CSCL in the ESL Classroom. NTNU
    Mastergradsoppgave

Produkt

  • Alterhaug, Katrine Dalbu; Langseth, Inger Dagrun. (2024) Workshop for lærere i videregående skole: Kunstig intelligens i Undervisning og Læring.
    Annet produkt

Undervisning

Faglærer på masteremner i vurdering, digitalisering og ledelse. 

Veiledning

Masterveiledning innen engelsk og fremmedspråksdidaktikk, samt ledelse på utdanningsområdet.

Formidling

2025

  • Vitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2025) Fleksibel utdanning- forskning på nettskolen. Innlandet fylkeskommune Faglig utviklingsarbeid 2025-02-11 - 2025-02-11
  • Faglig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2025) Forskning på nettskolen i videregående skole. Statsforvalteren i Nodland Seminar for samisk undervisning , Trondheim 2025-03-19 - 2025-03-20

2024

  • Vitenskapelig foredrag
    Nykvist, Shaun S.; Langseth, Inger Dagrun. (2024) Teacher wellbeing and retention: The impact of rapidly transforming learning and teaching with digital technologies. . END 2024 Konferanse , Porto 2024-06-15 - 2024-06-17
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun; Sedal, Hanna. (2024) Coaching i digitalisering og ledelse. Høyskolen i Østfold Webinar , HALDEN 2024-03-05 - 2024-03-05
  • Faglig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2024) Coaching i skole og utdanning. Fremmedspråksenteret Webinar , Halden 2024-03-13 - 2024-03-13
  • Vitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2024) COACHING IN Education/coaching i skolen . Fremmedspråksenteret fremmedspråksenteret webinarserie , Halden 2024-03-13 - 2024-03-13
  • Vitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2024) Digital transformation in secondary school: How teaching online can facilitate student learning. Int. congress for school effectiveness and improvement ICSEI 2024 , Dublin 2024-01-09 - 2024-01-12
  • Faglig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2024) Nettskolen i videregående skole, lærer og elevperspektivet. Fleksibel Norge Webinar , oslo 2024-11-27 -

2023

  • Vitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2023) Feedback og coaching. Hvordan vurdering for læring får en ny dimensjon ved å bruke coaching. Uppsala Universitet; Fremmedspråksentrene i Norge, Danmark o SKOLU 2023 , Uppsala 2023-10-26 - 2023-10-27

2022

  • Vitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2022) FEEDBACK PRACTICES: HOW CAN COACHING ADDRESS THE NEED FOR DEEP COMMUNICATION TO SUPPORT STUDENT LEARNING AND WELL-BEING?. IATED ICERI 2022 , Sevilla 2022-11-07 - 2022-11-09
  • Faglig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2022) Ledelse av Digital Transformasjon i Skolen. Hvordan nye teknologier endrer måten vi underviser, lærer og samarbeider på. NTNU Skolen i digital utvikling , Lillestrøm 2022-10-27 - 2022-10-28

2021

  • Vitenskapelig foredrag
    Jacobsen, Dan Yngve; Langseth, Inger Dagrun; Haugsbakken, Halvdan. (2021) MOOCS FOR FLEXIBLE AND LIFELONG LEARNING IN HIGHER EDUCATION: THE STRUGGLE FROM WITHIN LOOSELY COUPLED ORGANIZATIONS?. European MOOC Stakeholders Summit EMOOCS 2021 , Online 2021-06-22 - 2021-06-24

2020

  • Vitenskapelig foredrag
    Haugsbakken, Halvdan Gaute Søvik; Langseth, Inger Dagrun. (2020) DRIVE-X: A COLLABORATIVE MODEL FOR MAKING MOOCS. International Academy of Technology, Education and Development 12th International Conference on Education and New Learning Technologies , Digital konferanse 2020-07-06 - 2020-07-07
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun; Haugsbakken, Halvdan. (2020) Hvordan kommer du i gang med åpne nettkurs? . Kompetanse Norge Digital konferanse om fleksibel opplæring , Webinar/Podcast 2020-10-17 - 2020-10-17
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2020) Coaching in Education: Addressing the need for deep communication. FutureLearn Massive Open Online Course , https://www.futurelearn.com/admin/courses/transformation-cre 2020-06-15 - 2020-07-13
  • Faglig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun; Lysne, Dag Atle; Krokan, Andreas. (2020) Smart læring Live - et nettkurs i å lage nettkurs. NTNU Drive Open Online Course , https://digit.ntnu.no 2020-06-15 - 2020-08-25

2019

  • Faglig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun; Krokan, Andreas. (2019) Lære hele livet, veien videre i alle retninger, eller mot felles mål. Direktoratet for internasjonalisering og kvalitetsutvikling DIKUs Høstkonferanse 2019 , Tromsø 2019-09-25 - 2019-09-26

2018

  • Vitenskapelig foredrag
    Haugsbakken, Halvdan Gaute Søvik; Langseth, Inger Dagrun. (2018) Designing an Educational Action Task Force for MOOCs and Online Course Production. International Federation for Information Processing Open Conference on Computers in Education , Linz, Østerrike 2018-06-25 - 2018-06-28

2017

  • Vitenskapelig foredrag
    Haugsbakken, Halvdan Gaute Søvik; Langseth, Inger Dagrun. (2017) Organizational Areas for Improvement When Realizing MOOCs At Universities. Universidad Carlos III de Madrid EMOOC 2017 , Spania, Madrid 2017-05-22 - 2017-05-26
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2017) Kan IT skape en ny giv for høyere utdanning? Hva gjør NTNU med saken?. Det Norske Vitenskapsakademiet Seminar , Olso 2017-04-03 - 2017-04-03

2016

  • Vitenskapelig foredrag
    Haugsbakken, Halvdan Gaute Søvik; Langseth, Inger Dagrun. (2016) Introducing blended learning MOOC – A study of one bMOOC in Norwegian teacher education. International Federation of Information Processing Stakeholders and Information Technology in Education , Guimarães, Portugal 2016-06-28 - 2016-06-30
  • Vitenskapelig foredrag
    Haugsbakken, Halvdan Gaute Søvik; Langseth, Inger Dagrun. (2016) Introducing blended learning MOOC – A study of one bMOOC in Norwegian teacher education. Chalmers MOOCs in Scandinavia , Gøteborg, Sverige 2016-06-07 - 2016-06-09
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2016) Vurdering for læring sett fra ulike perspektiver. Høgskolen i Hedmark Kurs i etterutdanningsmodul , Hamar 2016-01-29 - 2016-01-29

2015

  • Populærvitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2015) Vurdering i skolen. Charlottenlund vgs Fagdag i vurdering , Trondheim 2015-11-27 - 2015-11-27
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun; Sandberg, Magnus Henrik. (2015) Smart læring i fremmedspråk. Møre og Romsdal fylkeskommune Fagdag i fremmedspråk i Møre og Romsdal , Molde vgs. 2015-08-12 - 2015-08-12
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2015) Sluttvurdering 2015. Høgskolen i Hedmark Fagdag i vurderingsmodulen HiH , Ringsaker vgs. 2015-08-14 - 2015-08-14
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2015) Sluttvurdering i LK06 etter 2015. Høgskolen i Hedmark Samling i Vurderingsmodulen HiH , Akurkustsenteret Alvdal 2015-09-21 - 2015-09-21
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2015) Smart læring kan endre læringsprosessene i fremmedspråk. Hva om vi deler mer?. Fremmedspråksenteret Fremmedspråksenteret: Nye veier i språkfagene? , Tromsø, UiT 2015-09-24 - 2015-09-24

2014

  • Vitenskapelig foredrag
    Liland, Ragnhild; Langseth, Inger Dagrun. (2014) Fighting Covert Discrimination by Concept Learning. Uniped Diversity Conference 2014 , Trondheim 2014-09-16 - 2014-09-17
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2014) Vurdering for og av læring. Program for lærerutdanning NTNU Fagdag , Klæbu ungdomsskole 2014-09-14 - 2014-09-14
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2014) Vurdering: underveis- og sluttvurdering i Kunnskapsløfet. Høgskolen i Hedmark Høgskolen i Hedmark , Solør videregående skole 2014-10-13 - 2014-10-13
  • Vitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2014) Cha(lle)nging attitudes and actions for a diverse society: fighting prejudices and discriminatory bullying for equality through human rights: A cross - curricular approach. Council of Europe Pestalozzi , Nicosia, Cyprus 2014-10-15 - 2014-10-17
  • Vitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2014) Innovativce undervisningsformer / Smart læring. NTNU Rapporteringsseminar for Innovative Undervisningsformer ved NTNU , Gløshaugen 2014-12-15 - 2014-12-15
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2014) Vurdering for læring. Høgskolen i Hedemark Regional fagdag , Flisa 2014-10-24 - 2014-10-24
  • Vitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2014) Fighting Covert Discrimination by Concept Learning. NTNU NTNU's Diversity Conference 2014 , Trondheim, Rica Nidelven 2014-09-16 - 2014-09-17

2013

  • Populærvitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2013) Faglig veiledning - tilbakemeldinger. Forelesningsrekke. Selbu videregående skole Skolebasert utvikling , Selbu videregående skole 2013-01-15 - 2013-06-15
  • Vitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2013) Sluttvurdering i skolen. Hedemark Fylkeskommune Klasseledelse KLL 2 , Hamar Katedralskole 2013-01-23 - 2013-04-14
  • Vitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2013) The Council of Europe Charter EDC/HRE. How Can Educational Systems Make Use of It? . EERA ECER 2013 , Istanbul 2013-09-10 - 2013-09-12

2012

  • Vitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun; Hestbek, Tine Arntzen. (2012) Norwegian Teacher Education. Southern Cross University 2012 teacher Education Dialogue , Coffs Harbour 2012-08-03 - 2012-08-04
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2012) Tilbakemeldinger som fremmer læring. Trondheim Katedralskole Kursdag , Trondheim Katedralskole 2012-04-02 - 2013-04-02
  • Vitenskapelig foredrag
    Sandvik, Lise Vikan; Langseth, Inger Dagrun. (2012) Individuell vurdering i skolen. Universitetet i Agder Nye perspektiver på fremmedspråksdidaktikk. 1st Nordic Journal of Modern Language Methodology Conference , Kristiansand 2012-09-20 - 2012-09-21
  • Vitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun; Meland, Vegard Målnes. (2012) Faglig veiledning. Sør-Trøndelag Fylkeskommune Rektormøte Sør-Trøndelag Fylkeskommune , Britannia Hotell 2012-11-07 - 2012-11-07
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Bjørke, Camilla; Langseth, Inger Dagrun. (2012) Etterutdannerne ved NTNU og Høgskolen i Østfold: Oppsummering og erfaringer fra etterutdanningen i forsøk med fremmedspråk på 6.-7.trinn i perioden 2010-2012. Fremmedspråksenteret, Utdanningsdirektoratet sluttevalueringskonferanse , Oslo 2012-05-10 - 2012-05-11

2011

  • Faglig foredrag
    Bjørke, Camilla; Langseth, Inger Dagrun. (2011) Etterutdannerne ved NTNU og Høgskolen i Østfold: Erfaringer fra etterutdanningen i forsøk med fremmedspråk på 6.-7.trinn i perioden 2010-2011. Fremmedspråksenteret Evalueringskonferanse , Oslo 2011-05-13 - 2011-05-13
  • Vitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2011) Vurdering - gode tilbakemeldinger til elevene: konstrukt, feedback, formativ og summativ vurdering. Fosen regionen Prosjekt Vurdering for læring pulje 1 , Ørlandet 2011-03-17 -
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2011) Foredrag: Sluttvurdering - muntlig eksamen. Fosen regionen Regional samling , Åfjord 2011-02-11 -
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2011) Forelesning: Vurdering for læring. Fosen regionen Regional samling i prosjektet Vurdering for læring pulje 1 , Ørland 2011-08-19 - 2011-08-19
  • Vitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2011) Den gode eksamensoppgaven. Vestfold Fylkeskommune Landskonferanse for eksamens- og privatistkontor , Tønsberg 2011-09-27 - 2011-09-27
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2011) Vurdering for læring. Sør Trøndelag Fylkeskommune Regional samling i prosjektet Vurdering for læring pulje 2 , Brekstad 2011-10-17 - 2011-10-17

2010

  • Vitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2010) Teaching with didactical models. IASK IASK- Teaching and Learning , Sevilla 2010-11-29 - 2010-12-01
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2010) Fra ord til Handling: Fosenprosjektet 2008-2010. NTNU FOU i praksis , Trondheim 2010-05-10 - 2010-05-11
  • Vitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2010) Sosialweb og nye vurderingspraksiser. NTNU Skolen i Digital Utvikling , Lillestrøm 2010-11-11 - 2010-11-12

2009

  • Vitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2009) Muntlige ferdigheter og digitale løsninger. Oppland Fylkeskommune Foredrag , Lillehammer 2009-10-23 -
  • Vitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2009) IKT i fremmedspråk i web 2.0 omgivelser. Fylkesmannen i Finnmark IKT-Konferansen , Alta 2009-02-03 - 2009-02-04
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2009) Web 2.0 i engelskunderivsningen. Høgskulen i Volda Seminar , Kristiansund 2009-10-19 -

2008

  • Vitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2008) Vurdering-sentrale begrep i Kunnskapsløftet og konsekvenser for planlegging og elevvurdering. Brundalen videregående skole Faglig etterutdanning , Brundalen videregående skole 2008-01-30 - 2008-01-30
  • Vitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2008) Planlegging og vurdering i Kunnskapsløftet/Språkpermen. Aschehoug Undervisning Etterutdanningskurs , Oslo 2008-02-12 - 2008-02-14
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2008) Undervisning med Språkpermen. Telemarksforskning Notodden Regionalt seminar Språkpermen , Goethe Institutt, Oslo 2008-01-14 - 2008-01-14
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2008) ASCHEHOUG etterutdanningskurs - IKT, Vurdering, Muntlighet. Aschehoug etterutdanning Etterutdanningskurs , Oslo, Hamar, Hedemark, Sandvika, 2008-08-01 -
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2008) Innføring i Det Europeiske Rammeverket, Sprtåkpermen og vurdering i Kunnskapsløftet. Videregående skoler med fengselsundervisning Faglig etterutdanningskurs , Ullersmo Landsfengsel 2008-01-23 - 2008-01-23

2007

  • Vitenskapelig foredrag
    Karlsen, Geir; Ramberg, Per Johan; Langseth, Inger Dagrun. (2007) Dramaturgy and foreign language education. ECER 2007 , Gent 2007-09-19 - 2007-09-22
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2007) Kunnskapsløftet: Det Europeiske Rammeverket, Språkpermen og arbeidaplaner. Høgskolen i Buskerud Konferanse , Hønefoss 2007-12-14 - 2007-12-14
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2007) Etterutdannigskurs - IKT i fremmedspråk. Undervisning i digitale omgivelser. NTNU videre Etterutdannings kurs for engelsk- og fremmedspråkslærere , Trondheim 2007-10-25 - 2007-10-26
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2007) Den Europeiske språkpermen og det Europeiske Rammeverket Planlegging og vurdering. Aschehoug forlag Etterutdannings kurs for engelsk- og fremmedspråkslærere , Oslo 2007-10-08 - 2007-10-12
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2007) Planlegging og vurdering i en digital hverdag. Møre og Romsdal Fylkeskommune Foreleser på kursdag , Molde 2007-08-16 - 2007-08-16
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2007) Bruk av IKT i fremmedspråksundervisningen i Kunnskapsløftet / Vurdering. Alta vgs Ressurssenteret Forelesning , Alta 2007-03-09 - 2007-03-09
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2007) Planlegging og vurdering av undervisning. Østfold Fylkeskommune Forelesning , Høgskolen i Østfold 2007-04-12 - 2007-04-12
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2007) Planlegging og vurdering i Kunnskapsløftet. Høgskolen i Buskerud Forelesning , Buskerud 2007-04-26 - 2007-04-26
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2007) Planlegging av undervisning. Aschehoug Undervisning Kurs , Ålesund, Kristiansand 2007-04-18 - 2007-04-19
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2007) Pedagogisk bruk av Språkpermen. Aschehoug Undervisning Etterutdanningskurs , Ålesund, Tromsø 2007-02-14 - 2007-02-15
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2007) Planlegging og vurdering med Læreplaner for Kunnskapsløftet. Aschehoug Undervisning Etterutdanningskurs- Aschehoug , Asker, Bergen, Stavanger 2007-01-29 - 2007-01-31
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2007) tekstproduksjon i digitale omgivelser. Aschehoug forlag Etterutdannings kurs for engelsk- og fremmedspråkslærere , Oslo, Ålesund, Trondheim, Bergen 2007-09-14 - 2007-11-22

2006

  • Vitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2006) Vurdering og de fem ferdighetene i kunnskapsløftet. Cappelen Forlag Cappelen bokpresentasjon , Kristiansand, Stavanger, Bergen 2006-03-21 - 2006-03-23
  • Vitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2006) Kunnskapsløftet - engelsk og fremmedspråk. Vadsø videregående skole Kurs , Vadsø 2006-04-27 - 2006-04-27
  • Vitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2006) Nye Læreplaner i Kunnskapsløftet (FS2 og 3-IKT/grunnleggende ferdighet). NTNU, Dronning Mauds Minne, Høgskolen i NT og ST Regional Konferanse om Kunnskapsløftet , Trondheim 2006-02-23 -
  • Vitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2006) Digitale ferdigheter i Kunnskapsløftet - fremmedspråk. Senter for fremmedspråk Nettverk for fremmedspråk K2006 , Oslo 2006-03-29 - 2006-04-02
  • Vitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2006) Ny teknologi og Nye læreplaner i L'06. Aschehoug Forlag Etterutdanningskurs i Kunnskapsløftet , Trondheim, Oslo, Bergen, Kristiansand 2006-01-23 - 2006-01-31
  • Vitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2006) Teknologi i fremmedspråk. Norsk Senter for Fremmedspråk Fremmedsspråkskonferanse , Høgskolen i Østfold 2006-11-09 - 2006-11-10
  • Vitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2006) Digitale medier i Kunnskapsløftet. Aschehoug Forlag Kurs , Tromsø, Ålesund 2006-12-06 - 2006-12-07
  • Vitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2006) Fremmedspråk i Kunnskapsløftet. Sør-Trøndelag Fylkeskommune Etterutdanning , Trondheim 2006-08-31 - 2006-08-31
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2006) Etterutdanning- fremmedspråkslærere i Kunnskapsløftet. Sør-Trøndelags Fylkeskommune Samling , Trondheim 2006-09-20 -
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2006) Lokalt læreplanarbeid: Surnadal Kommune. Surnadal Kommune Prosjekt- Arbeid med lokalt læreplanarbeid i Kunskapsløftet , Surnadal 2006-02-10 - 2006-02-10
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2006) IKT og nye undervisningsmetoder i L'06. NTNU videre Tre-dagers kurs , Trondheim 2006-01-09 -

2005

  • Vitenskapelig foredrag
    Karlsen, Geir; Ramberg, Per Johan; Hestnes, Dagmar Hæge; Langseth, Inger Dagrun. (2005) Dramaturgi og fremmedspråkundervisning - et pilotprosjekt. Program for Lærerutdanning, NTNU FoU-forum , Trondheim 2005-06-06 -
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2005) Nye læreplaner og nye retninger i fremmedspråk. Nord-Trøndelag Fylkeskommune Seminar , Steinkjer 2005-04-29 -
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2005) Bruk av muntlig i undervisningen. Landslaget for Moderne Språk Landskonferanse , Hell 2005-11-02 -
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2005) Nye Læreplaner. Universitet i Stavanger Kurs , Stavanger 2005-05-20 -
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2005) Det Europeiske Rammeverket, Språkpermen og nye læreplaner. Cappelen Forlag Seminar , Oslo 2005-04-12 -
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2005) Skole 6631 - Videreutdanningskurs i fransk fagdidaktikk. NTNU-videre Nettbasert videreutdanningskurs 2005-10-10 - 2006-04-15

2004

  • Vitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2004) Mechanisms to encourage productive learning in the Neothemi Project. Neothemi, a Comenius 3 network Neothemi Conference , Campobasso, Rome 2004-10-08 - 2004-10-09
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2004) Det Europeiske Rammeverket og Språkpermen. Fransklærerforeningen Kurs , Lillehammer 2004-04-24 -
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2004) Etterutdanningskurs i muntlig fransk modul 30.1. PROFFT Etterutdanningskurs i muntlig fransk , Trondheim, nettbasert 2004-10-09 -
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2004) Etterutdanningskurs i fagdidaktikk. Nordland Fylkeskommune Seminar , Bodø 2004-09-12 - 2004-09-13
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2004) Praktisk tilrettelegging av 2. fremmedspråk. Utdanningsdirektoratet, NTNU og Utdannings- og forskningsdep Skolen i digital utvikling , Lillestrøm 2004-11-10 -

2003

  • Populærvitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2003) IKT i franskundervisningen. Utdanningsdirektoratet, NTNU og Utdannings- og forskningsdep Skolen i digital utvikling , Lillestrøm 2003-11-17 - 2003-11-18
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2003) Etterutdanningskurs i muntlig fransk. PROFFT Nettbasert etterutdanningskurs , Trondheim, nettbasert 2003-09-10 -
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2003) Etterutdanningskurs i fransk fagdidaktikk 2. Statens Lærerkurs/NTNU videre NTNU videre , Trondheim 2003-10-17 - 2003-10-20

2001

  • Populærvitenskapelig foredrag
    Langseth, Inger Dagrun. (2001) Etterutdanningskurs i fransk fagdidaktikk. NTNU videre Etterutdanningskurs i fransk , Trondheim 2001-11-13 - 2001-11-16

NTNU – Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

  • For ansatte
  • |
  • For studenter
  • |
  • Innsida
  • |
  • Blackboard

Studere

  • Om studier
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning
  • Karriere

Aktuelt

  • Nyheter
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU

Om NTNU

  • Om NTNU
  • Bibliotek
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Organisasjonskart
  • Utdanningskvalitet

Kontakt

  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Spør en ekspert
  • Pressekontakter
  • Kart

NTNU i tre byer

  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund

Om nettstedet

  • Bruk av informasjonskapsler
  • Tilgjengelighetserklæring
  • Personvern
  • Ansvarlig redaktør
Facebook Instagram Linkedin Snapchat Tiktok Youtube
Logg inn
NTNU logo