Inger Dagrun Langseth
Om
Jeg er ansatt som dosent i fremmedspråksdidaktikk ved Institutt for lærerutdanning. Jeg har i en årrekke undervist i fremmedspråksdidaktikk og vurdering og språklæring på Masternivå. Jeg underviser nå også i digitalisering og ledelse i lærerutdanningen. i 2022 ble jeg også merittert underviser.
Mine pågående forskningsområder er hovedsakelig:
- IKT og læring, nettundervisning (MOOCs),
- Vurdering og coaching i utdanningen
- ledelse og digitalisering i UH-sektoren
Jeg ledet NTNU DRIVE, NTNUs program for digitalisering av utdanningsområdet (2016-2021). Programmet hadde som mål å bidra til digital transformasjon og økt digital kompetanse i UH-sektoren.
Forskning
Min forskning har i senere tid hovedsakelig vært rette mot endring og digital transformasjon i utdanningssektoren.
Nettskolen i Trøndelag
Publikasjoner
2023
-
Langseth, Inger Dagrun;
Jacobsen, Dan Yngve;
Haugsbakken, Halvdan Gaute Søvik.
(2023)
Institutional Entrepreneurship in Loosely Coupled Systems: The Subject Position of MOOC Entrepreneurs and Their Interpretive Struggles in a Norwegian Context.
Technology, Knowledge and Learning.
Vitenskapelig artikkel
2022
-
Alterhaug, Katrine Dalbu;
Langseth, Inger Dagrun;
Neokleous, Georgios;
Einum, Even.
(2022)
Peer Learning and Learning Communities.
MAPPING TEACHER EDUCATION IN EUROPE.
publications.POPVIT_KAPITTEL
-
Alterhaug, Katrine Dalbu;
Martin, Rosemary Kate;
Langseth, Inger Dagrun.
(2022)
THE SYLLABUS OF THE MODULE 7.
MAPPING TEACHER EDUCATION IN EUROPE.
publications.POPVIT_KAPITTEL
-
Langseth, Inger Dagrun.
(2022)
Feedback practices: How can coaching address the need for deep communication to support student learning and well-being?.
ICERI Proceedings.
Vitenskapelig artikkel
-
Langseth, Inger Dagrun;
Jacobsen, Dan Yngve;
Haugsbakken, Halvdan Gaute Søvik.
(2022)
The Role of Support Units in Digital Transformation: How Institutional Entrepreneurs Build Capacity for Online Learning in Higher Education.
Technology, Knowledge and Learning.
Vitenskapelig artikkel
2020
-
Haugsbakken, Halvdan Gaute Søvik;
Langseth, Inger Dagrun.
(2020)
DRIVE-X: A COLLABORATIVE MODEL FOR MAKING MOOCS.
EDULEARN Proceedings.
Vitenskapelig artikkel
-
Haugsbakken, Halvdan;
Langseth, Inger Dagrun.
(2020)
Blockchain as Loose Organizations. A New Institutional Perspective on New Technologies in Higher Education Institutions.
Beta.
volum 34 (2).
Vitenskapelig artikkel
2019
-
Haugsbakken, Halvdan;
Langseth, Inger Dagrun.
(2019)
Designing an Educational Action Task Force for MOOCs and Online Course Production.
IFIP Advances in Information and Communication Technology.
volum 524.
Vitenskapelig artikkel
-
Haugsbakken, Halvdan;
Langseth, Inger Dagrun.
(2019)
The Blockchain Challenge for Higher Education Institutions.
European Journal of Education (EJED).
volum 2 (3).
Vitenskapelig artikkel
-
Langseth, Inger Dagrun;
Lysne, Dag Atle;
Nykvist, Shaun S.;
Haugsbakken, Halvdan.
(2019)
MOOC Platforms: A Nordic Approach to Research Informed Education in Higher Education.
CEUR Workshop Proceedings.
volum 2356.
Vitenskapelig artikkel
-
Langseth, Inger Dagrun;
Sedal, Hanna.
(2019)
Smart Phones in Schools: In What Ways can Coaching Empower Students to Make Valid Judgement on When and How to Use their Smart Phones?.
Human IT.
volum 14 (3).
Vitenskapelig artikkel
2018
-
Langseth, Inger Dagrun;
Jacobsen, Dan Yngve;
Haugsbakken, Halvdan.
(2018)
Digital professional development: towards a collaborative learning approach for taking higher education into the digitalized age.
Nordic Journal of Digital Literacy.
volum 13 (1).
Vitenskapelig artikkel
2017
-
Langseth, Inger Dagrun;
Haugsbakken, Halvdan.
(2017)
Introducing blended learning MOOC – A study of one bMOOC in Norwegian teacher education.
IFIP Advances in Information and Communication Technology.
volum 493.
Vitenskapelig artikkel
2016
-
Langseth, Inger Dagrun.
(2016)
Elevinvolvering i engelskfaget?.
Vurderingskompetanse i skolen. Praksis, læring og utvikling..
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Langseth, Inger Dagrun.
(2016)
Planarbeid og vurdering i videregående skole. Hvorfor, hvordan oh hva?.
Vurderingskompetanse i skolen. Praksis, læring og utvikling..
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2015
-
Langseth, Inger Dagrun.
(2015)
Fighting Covert Discrimination by Concept Learning. A study of the pedagogical value of one Pestalozzi training resource in Norway.
Nordic Journal of Modern Language Methodology (NJMLM).
volum 3 (2).
Vitenskapelig artikkel
2014
-
Fjørtoft, Henning;
Langseth, Inger Dagrun;
Sandvik, Lise Vikan.
(2014)
Hvordan er vurderingspraksisene og -kulturene i norske skoler?.
Vurdering i skolen. Utvikling av kompetanse og fellesskap. Sluttrapport fra prosjektet Forskning på individuell vurdering i skolen (FIVIS).
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Haugsbakken, Halvdan;
Langseth, Inger Dagrun.
(2014)
YouTubing: Challenging Traditional Literacies and Encouraging Self-Organisation and Connecting in a Connectivist Approach to Learning in the K-12 System.
Digital Culture and Education.
volum 6 (2).
Vitenskapelig artikkel
-
Langseth, Inger Dagrun.
(2014)
Begrep som verktøy for læring og undervisning. Aksjonsforskning med økt lærerprofesjonalitet og bedre praksis som mål.
Endring av praksis i klasserommet. En artikkelsamling om utviklingsarbeid, samarbeid, erfaring og forskning.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Langseth, Inger Dagrun.
(2014)
Fagdidaktisk utviklingsarbeid.
Endring av praksis i klasserommet. En artikkelsamling om utviklingsarbeid, samarbeid, erfaring og forskning.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Riksaasen, Rita;
Langseth, Inger Dagrun.
(2014)
Endring av praksis i klasserommet. En artikkelsamling om utviklingsarbeid, samarbeid, erfaring og forskning.
Akademika forlag. 2014. ISBN 9788232103027. NTNU skole- og utdanningsforskning (5).
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
-
Sandvik, Lise Vikan;
Fjørtoft, Henning;
Engvik, Gunnar;
Langseth, Inger Dagrun;
Buland, Trond Hallgeir.
(2014)
Prinsipper for utvikling av vurderingskulturer.
Vurdering i skolen. Utvikling av kompetanse og fellesskap. Sluttrapport fra prosjektet Forskning på individuell vurdering i skolen (FIVIS).
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2013
-
Langseth, Inger Dagrun.
(2013)
Arbeidsplaner i skolen.
Vurdering i skolen. Operasjonaliseringer og praksiser. Delrapport 2 fra prosjektet Forskning på individuell vurdering i skolen.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Langseth, Inger Dagrun.
(2013)
Vurderingspraksiser i engelskfaget.
Vurdering i skolen. Operasjonaliseringer og praksiser. Delrapport 2 fra prosjektet Forskning på individuell vurdering i skolen.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2012
-
Engvik, Gunnar;
Sandvik, Lise Vikan;
Buland, Trond Hallgeir;
Fjørtoft, Henning;
Langseth, Inger Dagrun;
Aaslid, Bjørg Eva;
Mordal, Siri.
(2012)
Vurdering i skolen. Intensjoner og forståelser. Delrapport 1 fra prosjektet Forskning på individuell vurdering i skolen (FIVIS).
2012.
Rapport
-
Grut, Gunnar;
Hestbek, Tine Arntzen;
Langseth, Inger Dagrun.
(2012)
Teacher professional development in Norway: Backdrop, here and now and looking ahead.
Case Studies in Education: Leadership and Innovation.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Langseth, Inger Dagrun.
(2012)
Teknologi i et lærerstyrt undervisningsdesign for fremmedspråk.
Norsk pedagogisk tidsskrift.
Vitenskapelig artikkel
2011
-
Langseth, Inger Dagrun.
(2011)
Fagdidaktisk utviklingsarbeid.
FoU i praksis 2010. Rapport fra konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Langseth, Inger Dagrun.
(2011)
"Følg med, for nå skal vi gjennomgå grammatikk".
Grammatikkundervisning. Språkhefte 4. Idéhefter for lærere.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2010
-
Langseth, Inger Dagrun.
(2010)
Teaching with didactical models.
IASK publications.
volum 1.
Faglig artikkel
2009
-
Gruters, Ruth Anna;
Langseth, Inger Dagrun.
(2009)
Å være digital i fremmedspråk.
Å være digital i alle fag.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Langseth, Inger Dagrun.
(2009)
Elevvurdering i fremmedspråk.
Vurdering, prinsipper og praksis : nye perspektiver på elev- og læringsvurdering.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2008
-
Langseth, Inger Dagrun.
(2008)
Langseth, I.2008.Bruk av skriverammer som læringsstrategi i digitale omgivelser i engelsk. Språk og Språkundervisning nr. 4. Landslaget for Moderne Fremmedspråk.
Språk og språkundervisning.
Faglig artikkel
2007
-
Langseth, Inger Dagrun.
(2007)
Muntlig språklæring. Å lære å snakke et fremmedspråk er å kle seg naken.....
Språkfag 1. Idehefte for lærere.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Langseth, Inger Dagrun.
(2007)
Planlegging - ei tvangstrøye eller et spennende utgangspunkt for læring i digitale omgivelser. En undersøkelse rundt arbeidsplaner i skolen.
PPU serien.
Vitenskapelig artikkel
-
Ramberg, Per Johan;
Hoel, Torlaug Løkensgard;
Langseth, Inger Dagrun;
Hestnes, Dagmar Hæge;
Hestbek, Per Christian.
(2007)
Språkfag 1. Idehefte for lærere.
Tapir Akademisk Forlag. 2007. ISBN 978-82-519-2243-2.
Fagbok
Tidsskriftspublikasjoner
-
Langseth, Inger Dagrun;
Jacobsen, Dan Yngve;
Haugsbakken, Halvdan Gaute Søvik.
(2023)
Institutional Entrepreneurship in Loosely Coupled Systems: The Subject Position of MOOC Entrepreneurs and Their Interpretive Struggles in a Norwegian Context.
Technology, Knowledge and Learning.
Vitenskapelig artikkel
-
Langseth, Inger Dagrun.
(2022)
Feedback practices: How can coaching address the need for deep communication to support student learning and well-being?.
ICERI Proceedings.
Vitenskapelig artikkel
-
Langseth, Inger Dagrun;
Jacobsen, Dan Yngve;
Haugsbakken, Halvdan Gaute Søvik.
(2022)
The Role of Support Units in Digital Transformation: How Institutional Entrepreneurs Build Capacity for Online Learning in Higher Education.
Technology, Knowledge and Learning.
Vitenskapelig artikkel
-
Haugsbakken, Halvdan Gaute Søvik;
Langseth, Inger Dagrun.
(2020)
DRIVE-X: A COLLABORATIVE MODEL FOR MAKING MOOCS.
EDULEARN Proceedings.
Vitenskapelig artikkel
-
Haugsbakken, Halvdan;
Langseth, Inger Dagrun.
(2020)
Blockchain as Loose Organizations. A New Institutional Perspective on New Technologies in Higher Education Institutions.
Beta.
volum 34 (2).
Vitenskapelig artikkel
-
Haugsbakken, Halvdan;
Langseth, Inger Dagrun.
(2019)
Designing an Educational Action Task Force for MOOCs and Online Course Production.
IFIP Advances in Information and Communication Technology.
volum 524.
Vitenskapelig artikkel
-
Haugsbakken, Halvdan;
Langseth, Inger Dagrun.
(2019)
The Blockchain Challenge for Higher Education Institutions.
European Journal of Education (EJED).
volum 2 (3).
Vitenskapelig artikkel
-
Langseth, Inger Dagrun;
Lysne, Dag Atle;
Nykvist, Shaun S.;
Haugsbakken, Halvdan.
(2019)
MOOC Platforms: A Nordic Approach to Research Informed Education in Higher Education.
CEUR Workshop Proceedings.
volum 2356.
Vitenskapelig artikkel
-
Langseth, Inger Dagrun;
Sedal, Hanna.
(2019)
Smart Phones in Schools: In What Ways can Coaching Empower Students to Make Valid Judgement on When and How to Use their Smart Phones?.
Human IT.
volum 14 (3).
Vitenskapelig artikkel
-
Langseth, Inger Dagrun;
Jacobsen, Dan Yngve;
Haugsbakken, Halvdan.
(2018)
Digital professional development: towards a collaborative learning approach for taking higher education into the digitalized age.
Nordic Journal of Digital Literacy.
volum 13 (1).
Vitenskapelig artikkel
-
Langseth, Inger Dagrun;
Haugsbakken, Halvdan.
(2017)
Introducing blended learning MOOC – A study of one bMOOC in Norwegian teacher education.
IFIP Advances in Information and Communication Technology.
volum 493.
Vitenskapelig artikkel
-
Langseth, Inger Dagrun.
(2015)
Fighting Covert Discrimination by Concept Learning. A study of the pedagogical value of one Pestalozzi training resource in Norway.
Nordic Journal of Modern Language Methodology (NJMLM).
volum 3 (2).
Vitenskapelig artikkel
-
Haugsbakken, Halvdan;
Langseth, Inger Dagrun.
(2014)
YouTubing: Challenging Traditional Literacies and Encouraging Self-Organisation and Connecting in a Connectivist Approach to Learning in the K-12 System.
Digital Culture and Education.
volum 6 (2).
Vitenskapelig artikkel
-
Langseth, Inger Dagrun.
(2012)
Teknologi i et lærerstyrt undervisningsdesign for fremmedspråk.
Norsk pedagogisk tidsskrift.
Vitenskapelig artikkel
-
Langseth, Inger Dagrun.
(2010)
Teaching with didactical models.
IASK publications.
volum 1.
Faglig artikkel
-
Langseth, Inger Dagrun.
(2008)
Langseth, I.2008.Bruk av skriverammer som læringsstrategi i digitale omgivelser i engelsk. Språk og Språkundervisning nr. 4. Landslaget for Moderne Fremmedspråk.
Språk og språkundervisning.
Faglig artikkel
-
Langseth, Inger Dagrun.
(2007)
Planlegging - ei tvangstrøye eller et spennende utgangspunkt for læring i digitale omgivelser. En undersøkelse rundt arbeidsplaner i skolen.
PPU serien.
Vitenskapelig artikkel
Bøker
-
Riksaasen, Rita;
Langseth, Inger Dagrun.
(2014)
Endring av praksis i klasserommet. En artikkelsamling om utviklingsarbeid, samarbeid, erfaring og forskning.
Akademika forlag. 2014. ISBN 9788232103027. NTNU skole- og utdanningsforskning (5).
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
-
Ramberg, Per Johan;
Hoel, Torlaug Løkensgard;
Langseth, Inger Dagrun;
Hestnes, Dagmar Hæge;
Hestbek, Per Christian.
(2007)
Språkfag 1. Idehefte for lærere.
Tapir Akademisk Forlag. 2007. ISBN 978-82-519-2243-2.
Fagbok
Del av bok/rapport
-
Alterhaug, Katrine Dalbu;
Langseth, Inger Dagrun;
Neokleous, Georgios;
Einum, Even.
(2022)
Peer Learning and Learning Communities.
MAPPING TEACHER EDUCATION IN EUROPE.
publications.POPVIT_KAPITTEL
-
Alterhaug, Katrine Dalbu;
Martin, Rosemary Kate;
Langseth, Inger Dagrun.
(2022)
THE SYLLABUS OF THE MODULE 7.
MAPPING TEACHER EDUCATION IN EUROPE.
publications.POPVIT_KAPITTEL
-
Langseth, Inger Dagrun.
(2016)
Elevinvolvering i engelskfaget?.
Vurderingskompetanse i skolen. Praksis, læring og utvikling..
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Langseth, Inger Dagrun.
(2016)
Planarbeid og vurdering i videregående skole. Hvorfor, hvordan oh hva?.
Vurderingskompetanse i skolen. Praksis, læring og utvikling..
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Fjørtoft, Henning;
Langseth, Inger Dagrun;
Sandvik, Lise Vikan.
(2014)
Hvordan er vurderingspraksisene og -kulturene i norske skoler?.
Vurdering i skolen. Utvikling av kompetanse og fellesskap. Sluttrapport fra prosjektet Forskning på individuell vurdering i skolen (FIVIS).
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Langseth, Inger Dagrun.
(2014)
Begrep som verktøy for læring og undervisning. Aksjonsforskning med økt lærerprofesjonalitet og bedre praksis som mål.
Endring av praksis i klasserommet. En artikkelsamling om utviklingsarbeid, samarbeid, erfaring og forskning.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Langseth, Inger Dagrun.
(2014)
Fagdidaktisk utviklingsarbeid.
Endring av praksis i klasserommet. En artikkelsamling om utviklingsarbeid, samarbeid, erfaring og forskning.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Sandvik, Lise Vikan;
Fjørtoft, Henning;
Engvik, Gunnar;
Langseth, Inger Dagrun;
Buland, Trond Hallgeir.
(2014)
Prinsipper for utvikling av vurderingskulturer.
Vurdering i skolen. Utvikling av kompetanse og fellesskap. Sluttrapport fra prosjektet Forskning på individuell vurdering i skolen (FIVIS).
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Langseth, Inger Dagrun.
(2013)
Arbeidsplaner i skolen.
Vurdering i skolen. Operasjonaliseringer og praksiser. Delrapport 2 fra prosjektet Forskning på individuell vurdering i skolen.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Langseth, Inger Dagrun.
(2013)
Vurderingspraksiser i engelskfaget.
Vurdering i skolen. Operasjonaliseringer og praksiser. Delrapport 2 fra prosjektet Forskning på individuell vurdering i skolen.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Grut, Gunnar;
Hestbek, Tine Arntzen;
Langseth, Inger Dagrun.
(2012)
Teacher professional development in Norway: Backdrop, here and now and looking ahead.
Case Studies in Education: Leadership and Innovation.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Langseth, Inger Dagrun.
(2011)
Fagdidaktisk utviklingsarbeid.
FoU i praksis 2010. Rapport fra konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Langseth, Inger Dagrun.
(2011)
"Følg med, for nå skal vi gjennomgå grammatikk".
Grammatikkundervisning. Språkhefte 4. Idéhefter for lærere.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Gruters, Ruth Anna;
Langseth, Inger Dagrun.
(2009)
Å være digital i fremmedspråk.
Å være digital i alle fag.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Langseth, Inger Dagrun.
(2009)
Elevvurdering i fremmedspråk.
Vurdering, prinsipper og praksis : nye perspektiver på elev- og læringsvurdering.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Langseth, Inger Dagrun.
(2007)
Muntlig språklæring. Å lære å snakke et fremmedspråk er å kle seg naken.....
Språkfag 1. Idehefte for lærere.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Rapport
-
Engvik, Gunnar;
Sandvik, Lise Vikan;
Buland, Trond Hallgeir;
Fjørtoft, Henning;
Langseth, Inger Dagrun;
Aaslid, Bjørg Eva;
Mordal, Siri.
(2012)
Vurdering i skolen. Intensjoner og forståelser. Delrapport 1 fra prosjektet Forskning på individuell vurdering i skolen (FIVIS).
2012.
Rapport
Undervisning
Faglærer på masteremner i vurdering, digitalisering og ledelse.
Veiledning
Masterveiledning innen engelsk og fremmedspråksdidaktikk, samt ledelse på utdanningsområdet.
Formidling
2022
-
Vitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2022) FEEDBACK PRACTICES: HOW CAN COACHING ADDRESS THE NEED FOR DEEP COMMUNICATION TO SUPPORT STUDENT LEARNING AND WELL-BEING?. ICERI 2022 . IATED; Sevilla. 2022-11-07 - 2022-11-09.
-
Faglig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2022) Ledelse av Digital Transformasjon i Skolen. Hvordan nye teknologier endrer måten vi underviser, lærer og samarbeider på. Skolen i digital utvikling . NTNU; Lillestrøm. 2022-10-27 - 2022-10-28.
2021
-
Vitenskapelig foredragJacobsen, Dan Yngve; Langseth, Inger Dagrun; Haugsbakken, Halvdan. (2021) MOOCS FOR FLEXIBLE AND LIFELONG LEARNING IN HIGHER EDUCATION: THE STRUGGLE FROM WITHIN LOOSELY COUPLED ORGANIZATIONS?. EMOOCS 2021 . European MOOC Stakeholders Summit; Online. 2021-06-22 - 2021-06-24.
2020
-
Populærvitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2020) Coaching in Education: Addressing the need for deep communication. Massive Open Online Course . FutureLearn; https://www.futurelearn.com/admin/courses/transformation-cre. 2020-06-15 - 2020-07-13.
-
Populærvitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun; Haugsbakken, Halvdan. (2020) Hvordan kommer du i gang med åpne nettkurs?. Digital konferanse om fleksibel opplæring . Kompetanse Norge; Webinar/Podcast. 2020-10-17 - 2020-10-17.
-
Faglig foredragLangseth, Inger Dagrun; Lysne, Dag Atle; Krokan, Andreas. (2020) Smart læring Live - et nettkurs i å lage nettkurs. Open Online Course . NTNU Drive; https://digit.ntnu.no. 2020-06-15 - 2020-08-25.
2019
-
Faglig foredragLangseth, Inger Dagrun; Krokan, Andreas. (2019) Lære hele livet, veien videre i alle retninger, eller mot felles mål. DIKUs Høstkonferanse 2019 . Direktoratet for internasjonalisering og kvalitetsutvikling; Tromsø. 2019-09-25 - 2019-09-26.
2017
-
Populærvitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2017) Kan IT skape en ny giv for høyere utdanning? Hva gjør NTNU med saken?. Seminar . Det Norske Vitenskapsakademiet; Olso. 2017-04-03 - 2017-04-03.
2016
-
Populærvitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2016) Vurdering for læring sett fra ulike perspektiver. Kurs i etterutdanningsmodul . Høgskolen i Hedmark; Hamar. 2016-01-29 - 2016-01-29.
2015
-
Populærvitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2015) Sluttvurdering 2015. Fagdag i vurderingsmodulen HiH . Høgskolen i Hedmark; Ringsaker vgs.. 2015-08-14 - 2015-08-14.
-
Populærvitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2015) Sluttvurdering i LK06 etter 2015. Samling i Vurderingsmodulen HiH . Høgskolen i Hedmark; Akurkustsenteret Alvdal. 2015-09-21 - 2015-09-21.
-
Populærvitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2015) Smart læring kan endre læringsprosessene i fremmedspråk. Hva om vi deler mer?. Fremmedspråksenteret: Nye veier i språkfagene? . Fremmedspråksenteret; Tromsø, UiT. 2015-09-24 - 2015-09-24.
-
Populærvitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2015) Vurdering i skolen. Fagdag i vurdering . Charlottenlund vgs; Trondheim. 2015-11-27 - 2015-11-27.
-
Populærvitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun; Sandberg, Magnus Henrik. (2015) Smart læring i fremmedspråk. Fagdag i fremmedspråk i Møre og Romsdal . Møre og Romsdal fylkeskommune; Molde vgs.. 2015-08-12 - 2015-08-12.
2014
-
Vitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2014) Cha(lle)nging attitudes and actions for a diverse society: fighting prejudices and discriminatory bullying for equality through human rights: A cross - curricular approach. Pestalozzi . Council of Europe; Nicosia, Cyprus. 2014-10-15 - 2014-10-17.
-
Vitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2014) Fighting Covert Discrimination by Concept Learning. NTNU's Diversity Conference 2014 . NTNU; Trondheim, Rica Nidelven. 2014-09-16 - 2014-09-17.
-
Vitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2014) Innovativce undervisningsformer / Smart læring. Rapporteringsseminar for Innovative Undervisningsformer ved NTNU . NTNU; Gløshaugen. 2014-12-15 - 2014-12-15.
-
Populærvitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2014) Vurdering for læring. Regional fagdag . Høgskolen i Hedemark; Flisa. 2014-10-24 - 2014-10-24.
-
Populærvitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2014) Vurdering for og av læring. Fagdag . Program for lærerutdanning NTNU; Klæbu ungdomsskole. 2014-09-14 - 2014-09-14.
-
Populærvitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2014) Vurdering: underveis- og sluttvurdering i Kunnskapsløfet. Høgskolen i Hedmark . Høgskolen i Hedmark; Solør videregående skole. 2014-10-13 - 2014-10-13.
-
Vitenskapelig foredragLiland, Ragnhild; Langseth, Inger Dagrun. (2014) Fighting Covert Discrimination by Concept Learning. Diversity Conference 2014 . Uniped; Trondheim. 2014-09-16 - 2014-09-17.
2013
-
Populærvitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2013) Faglig veiledning - tilbakemeldinger. Forelesningsrekke. Skolebasert utvikling . Selbu videregående skole; Selbu videregående skole. 2013-01-15 - 2013-06-15.
-
Vitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2013) Sluttvurdering i skolen. Klasseledelse KLL 2 . Hedemark Fylkeskommune; Hamar Katedralskole. 2013-01-23 - 2013-04-14.
-
Vitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2013) The Council of Europe Charter EDC/HRE. How Can Educational Systems Make Use of It?. ECER 2013 . EERA; Istanbul. 2013-09-10 - 2013-09-12.
2012
-
Populærvitenskapelig foredragBjørke, Camilla; Langseth, Inger Dagrun. (2012) Etterutdannerne ved NTNU og Høgskolen i Østfold: Oppsummering og erfaringer fra etterutdanningen i forsøk med fremmedspråk på 6.-7.trinn i perioden 2010-2012. sluttevalueringskonferanse . Fremmedspråksenteret, Utdanningsdirektoratet; Oslo. 2012-05-10 - 2012-05-11.
-
Populærvitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2012) Tilbakemeldinger som fremmer læring. Kursdag . Trondheim Katedralskole; Trondheim Katedralskole. 2012-04-02 - 2013-04-02.
-
Vitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun; Hestbek, Tine Arntzen. (2012) Norwegian Teacher Education. 2012 teacher Education Dialogue . Southern Cross University; Coffs Harbour. 2012-08-03 - 2012-08-04.
-
Vitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun; Meland, Vegard Målnes. (2012) Faglig veiledning. Rektormøte Sør-Trøndelag Fylkeskommune . Sør-Trøndelag Fylkeskommune; Britannia Hotell. 2012-11-07 - 2012-11-07.
-
Vitenskapelig foredragSandvik, Lise Vikan; Langseth, Inger Dagrun. (2012) Individuell vurdering i skolen. Nye perspektiver på fremmedspråksdidaktikk. 1st Nordic Journal of Modern Language Methodology Conference . Universitetet i Agder; Kristiansand. 2012-09-20 - 2012-09-21.
2011
-
Faglig foredragBjørke, Camilla; Langseth, Inger Dagrun. (2011) Etterutdannerne ved NTNU og Høgskolen i Østfold: Erfaringer fra etterutdanningen i forsøk med fremmedspråk på 6.-7.trinn i perioden 2010-2011. Evalueringskonferanse . Fremmedspråksenteret; Oslo. 2011-05-13 - 2011-05-13.
-
Vitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2011) Den gode eksamensoppgaven. Landskonferanse for eksamens- og privatistkontor . Vestfold Fylkeskommune; Tønsberg. 2011-09-27 - 2011-09-27.
-
Populærvitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2011) Foredrag: Sluttvurdering - muntlig eksamen. Regional samling . Fosen regionen; Åfjord. 2011-02-11.
-
Populærvitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2011) Forelesning: Vurdering for læring. Regional samling i prosjektet Vurdering for læring pulje 1 . Fosen regionen; Ørland. 2011-08-19 - 2011-08-19.
-
Vitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2011) Vurdering - gode tilbakemeldinger til elevene: konstrukt, feedback, formativ og summativ vurdering. Prosjekt Vurdering for læring pulje 1 . Fosen regionen; Ørlandet. 2011-03-17.
-
Populærvitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2011) Vurdering for læring. Regional samling i prosjektet Vurdering for læring pulje 2 . Sør Trøndelag Fylkeskommune; Brekstad. 2011-10-17 - 2011-10-17.
2010
-
Populærvitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2010) Fra ord til Handling: Fosenprosjektet 2008-2010. FOU i praksis . NTNU; Trondheim. 2010-05-10 - 2010-05-11.
-
Vitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2010) Sosialweb og nye vurderingspraksiser. Skolen i Digital Utvikling . NTNU; Lillestrøm. 2010-11-11 - 2010-11-12.
-
Vitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2010) Teaching with didactical models. IASK- Teaching and Learning . IASK; Sevilla. 2010-11-29 - 2010-12-01.
2009
-
Vitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2009) IKT i fremmedspråk i web 2.0 omgivelser. IKT-Konferansen . Fylkesmannen i Finnmark; Alta. 2009-02-03 - 2009-02-04.
-
Vitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2009) Muntlige ferdigheter og digitale løsninger. Foredrag . Oppland Fylkeskommune; Lillehammer. 2009-10-23.
-
Populærvitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2009) Web 2.0 i engelskunderivsningen. Seminar . Høgskulen i Volda; Kristiansund. 2009-10-19.
2008
-
Populærvitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2008) ASCHEHOUG etterutdanningskurs - IKT, Vurdering, Muntlighet. Etterutdanningskurs . Aschehoug etterutdanning; Oslo, Hamar, Hedemark, Sandvika,. 2008-08-01.
-
Populærvitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2008) Innføring i Det Europeiske Rammeverket, Sprtåkpermen og vurdering i Kunnskapsløftet. Faglig etterutdanningskurs . Videregående skoler med fengselsundervisning; Ullersmo Landsfengsel. 2008-01-23 - 2008-01-23.
-
Vitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2008) Planlegging og vurdering i Kunnskapsløftet/Språkpermen. Etterutdanningskurs . Aschehoug Undervisning; Oslo. 2008-02-12 - 2008-02-14.
-
Populærvitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2008) Undervisning med Språkpermen. Regionalt seminar Språkpermen . Telemarksforskning Notodden; Goethe Institutt, Oslo. 2008-01-14 - 2008-01-14.
-
Vitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2008) Vurdering-sentrale begrep i Kunnskapsløftet og konsekvenser for planlegging og elevvurdering. Faglig etterutdanning . Brundalen videregående skole; Brundalen videregående skole. 2008-01-30 - 2008-01-30.
2007
-
Vitenskapelig foredragKarlsen, Geir; Ramberg, Per Johan; Langseth, Inger Dagrun. (2007) Dramaturgy and foreign language education. ECER 2007 ; Gent. 2007-09-19 - 2007-09-22.
-
Populærvitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2007) Bruk av IKT i fremmedspråksundervisningen i Kunnskapsløftet / Vurdering. Forelesning . Alta vgs Ressurssenteret; Alta. 2007-03-09 - 2007-03-09.
-
Populærvitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2007) Den Europeiske språkpermen og det Europeiske Rammeverket Planlegging og vurdering. Etterutdannings kurs for engelsk- og fremmedspråkslærere . Aschehoug forlag; Oslo. 2007-10-08 - 2007-10-12.
-
Populærvitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2007) Etterutdannigskurs - IKT i fremmedspråk. Undervisning i digitale omgivelser. Etterutdannings kurs for engelsk- og fremmedspråkslærere . NTNU videre; Trondheim. 2007-10-25 - 2007-10-26.
-
Populærvitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2007) Kunnskapsløftet: Det Europeiske Rammeverket, Språkpermen og arbeidaplaner. Konferanse . Høgskolen i Buskerud; Hønefoss. 2007-12-14 - 2007-12-14.
-
Populærvitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2007) Pedagogisk bruk av Språkpermen. Etterutdanningskurs . Aschehoug Undervisning; Ålesund, Tromsø. 2007-02-14 - 2007-02-15.
-
Populærvitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2007) Planlegging av undervisning. Kurs . Aschehoug Undervisning; Ålesund, Kristiansand. 2007-04-18 - 2007-04-19.
-
Populærvitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2007) Planlegging og vurdering av undervisning. Forelesning . Østfold Fylkeskommune; Høgskolen i Østfold. 2007-04-12 - 2007-04-12.
-
Populærvitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2007) Planlegging og vurdering i Kunnskapsløftet. Forelesning . Høgskolen i Buskerud; Buskerud. 2007-04-26 - 2007-04-26.
-
Populærvitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2007) Planlegging og vurdering i en digital hverdag. Foreleser på kursdag . Møre og Romsdal Fylkeskommune; Molde. 2007-08-16 - 2007-08-16.
-
Populærvitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2007) Planlegging og vurdering med Læreplaner for Kunnskapsløftet. Etterutdanningskurs- Aschehoug . Aschehoug Undervisning; Asker, Bergen, Stavanger. 2007-01-29 - 2007-01-31.
-
Populærvitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2007) tekstproduksjon i digitale omgivelser. Etterutdannings kurs for engelsk- og fremmedspråkslærere . Aschehoug forlag; Oslo, Ålesund, Trondheim, Bergen. 2007-09-14 - 2007-11-22.
2006
-
Vitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2006) Digitale ferdigheter i Kunnskapsløftet - fremmedspråk. Nettverk for fremmedspråk K2006 . Senter for fremmedspråk; Oslo. 2006-03-29 - 2006-04-02.
-
Vitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2006) Digitale medier i Kunnskapsløftet. Kurs . Aschehoug Forlag; Tromsø, Ålesund. 2006-12-06 - 2006-12-07.
-
Populærvitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2006) Etterutdanning- fremmedspråkslærere i Kunnskapsløftet. Samling . Sør-Trøndelags Fylkeskommune; Trondheim. 2006-09-20.
-
Vitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2006) Fremmedspråk i Kunnskapsløftet. Etterutdanning . Sør-Trøndelag Fylkeskommune; Trondheim. 2006-08-31 - 2006-08-31.
-
Populærvitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2006) IKT og nye undervisningsmetoder i L'06. Tre-dagers kurs . NTNU videre; Trondheim. 2006-01-09.
-
Vitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2006) Kunnskapsløftet - engelsk og fremmedspråk. Kurs . Vadsø videregående skole; Vadsø. 2006-04-27 - 2006-04-27.
-
Populærvitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2006) Lokalt læreplanarbeid: Surnadal Kommune. Prosjekt- Arbeid med lokalt læreplanarbeid i Kunskapsløftet . Surnadal Kommune; Surnadal. 2006-02-10 - 2006-02-10.
-
Vitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2006) Ny teknologi og Nye læreplaner i L'06. Etterutdanningskurs i Kunnskapsløftet . Aschehoug Forlag; Trondheim, Oslo, Bergen, Kristiansand. 2006-01-23 - 2006-01-31.
-
Vitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2006) Nye Læreplaner i Kunnskapsløftet (FS2 og 3-IKT/grunnleggende ferdighet). Regional Konferanse om Kunnskapsløftet . NTNU, Dronning Mauds Minne, Høgskolen i NT og ST; Trondheim. 2006-02-23.
-
Vitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2006) Teknologi i fremmedspråk. Fremmedsspråkskonferanse . Norsk Senter for Fremmedspråk; Høgskolen i Østfold. 2006-11-09 - 2006-11-10.
-
Vitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2006) Vurdering og de fem ferdighetene i kunnskapsløftet. Cappelen bokpresentasjon . Cappelen Forlag; Kristiansand, Stavanger, Bergen. 2006-03-21 - 2006-03-23.
2005
-
Populærvitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2005) Bruk av muntlig i undervisningen. Landskonferanse . Landslaget for Moderne Språk; Hell. 2005-11-02.
-
Populærvitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2005) Det Europeiske Rammeverket, Språkpermen og nye læreplaner. Seminar . Cappelen Forlag; Oslo. 2005-04-12.
-
Populærvitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2005) Nye Læreplaner. Kurs . Universitet i Stavanger; Stavanger. 2005-05-20.
-
Populærvitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2005) Nye læreplaner og nye retninger i fremmedspråk. Seminar . Nord-Trøndelag Fylkeskommune; Steinkjer. 2005-04-29.
-
Populærvitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2005) Skole 6631 - Videreutdanningskurs i fransk fagdidaktikk. Nettbasert videreutdanningskurs . NTNU-videre; 2005-10-10 - 2006-04-15.
-
Vitenskapelig foredragKarlsen, Geir; Ramberg, Per Johan; Hestnes, Dagmar Hæge; Langseth, Inger Dagrun. (2005) Dramaturgi og fremmedspråkundervisning - et pilotprosjekt. FoU-forum . Program for Lærerutdanning, NTNU; Trondheim. 2005-06-06.
2004
-
Populærvitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2004) Det Europeiske Rammeverket og Språkpermen. Kurs . Fransklærerforeningen; Lillehammer. 2004-04-24.
-
Populærvitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2004) Etterutdanningskurs i fagdidaktikk. Seminar . Nordland Fylkeskommune; Bodø. 2004-09-12 - 2004-09-13.
-
Populærvitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2004) Etterutdanningskurs i muntlig fransk modul 30.1. Etterutdanningskurs i muntlig fransk . PROFFT; Trondheim, nettbasert. 2004-10-09.
-
Vitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2004) Mechanisms to encourage productive learning in the Neothemi Project. Neothemi Conference . Neothemi, a Comenius 3 network; Campobasso, Rome. 2004-10-08 - 2004-10-09.
-
Populærvitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2004) Praktisk tilrettelegging av 2. fremmedspråk. Skolen i digital utvikling . Utdanningsdirektoratet, NTNU og Utdannings- og forskningsdep; Lillestrøm. 2004-11-10.
2003
-
Populærvitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2003) Etterutdanningskurs i fransk fagdidaktikk 2. NTNU videre . Statens Lærerkurs/NTNU videre; Trondheim. 2003-10-17 - 2003-10-20.
-
Populærvitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2003) Etterutdanningskurs i muntlig fransk. Nettbasert etterutdanningskurs . PROFFT; Trondheim, nettbasert. 2003-09-10.
-
Populærvitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2003) IKT i franskundervisningen. Skolen i digital utvikling . Utdanningsdirektoratet, NTNU og Utdannings- og forskningsdep; Lillestrøm. 2003-11-17 - 2003-11-18.
2001
-
Populærvitenskapelig foredragLangseth, Inger Dagrun. (2001) Etterutdanningskurs i fransk fagdidaktikk. Etterutdanningskurs i fransk . NTNU videre; Trondheim. 2001-11-13 - 2001-11-16.