Karen Birgitte Dille
73412588
47750464
E333 Arkitekt Christies gate 2 Kalvskinnet, Trondheim
Om
Faglig leder for praksis i MGLU ved ILU.
Faglig leder for partnerskap 6 i MGLU.
Publikasjoner
2022
-
Dille, Karen Birgitte.
(2022)
An online teacher professional development programme as a boundary artefact for new school-based mentors.
International Journal of Mentoring and Coaching in Education.
volum 11 (4).
Vitenskapelig artikkel
2021
-
Dille, Karen Birgitte;
Olsson, Maja Reinåmo.
(2021)
Har sommer og skolefri blitt sommer med lesepress?.
Adressa/Midtnorskdebatt.
Kronikk
-
Dille, Karen Birgitte;
Røkenes, Fredrik Mørk.
(2021)
Teachers’ professional development in formal online communities: A scoping review.
Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies.
volum 105.
Vitenskapelig oversiktsartikkel/review
2016
-
Thorseth, Trond Morten;
Dille, Karen Birgitte;
Stoica, George Adrian;
Kahrs, Magnus Strøm.
(2016)
Interventions On Learning, Stimulated By The Use Of Text-based Student Response System.
EDULEARN16 Proceedings.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Tidsskriftspublikasjoner
-
Dille, Karen Birgitte.
(2022)
An online teacher professional development programme as a boundary artefact for new school-based mentors.
International Journal of Mentoring and Coaching in Education.
volum 11 (4).
Vitenskapelig artikkel
-
Dille, Karen Birgitte;
Olsson, Maja Reinåmo.
(2021)
Har sommer og skolefri blitt sommer med lesepress?.
Adressa/Midtnorskdebatt.
Kronikk
-
Dille, Karen Birgitte;
Røkenes, Fredrik Mørk.
(2021)
Teachers’ professional development in formal online communities: A scoping review.
Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies.
volum 105.
Vitenskapelig oversiktsartikkel/review
Del av bok/rapport
-
Thorseth, Trond Morten;
Dille, Karen Birgitte;
Stoica, George Adrian;
Kahrs, Magnus Strøm.
(2016)
Interventions On Learning, Stimulated By The Use Of Text-based Student Response System.
EDULEARN16 Proceedings.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Undervisning
Emner
- MGLU3120 - Praksis, Grunnskolelærerutdanning (1-7) 3. studieår
- MGLU4120 - Praksis, Grunnskolelærerutdanning (1-7) 4. studieår
- MGLU5120 - Praksis, Grunnskolelærerutdanning (1-7) 5. studieår
- MGLU2120 - Praksis, Grunnskolelærerutdanning (1-7) 2. studieår
- MGLU1120 - Praksis, Grunnskolelærerutdanning (1-7) 1. studieår
SKOLE 6014 Veiledning i skolen av lærerstudenter og nyutdannede lærere, emne 1
SKOLE 6015 Veiledning i skolen av lærerstudenter og nyutdannede lærere, emne 2
Veiledning
SKOLE 6014 Veiledning i skolen av lærerstudenter og nyutdannede lærere, emne 1
SKOLE 6015 Veiledning i skolen av lærerstudenter og nyutdannede lærere, emne 2
Formidling
2022
-
Vitenskapelig foredragDille, Karen Birgitte. (2022) Looking back – planning ahead. Field practice as partnership in teacher education. A scoping review. NAFOL conference . Nasjonal forskerskole for lærerutdanning; Trondheim. 2022-06-13 - 2022-06-15.
-
Vitenskapelig foredragDille, Karen Birgitte. (2022) School-based mentors becoming teacher educators: The first meeting on the boundary in a third space. American Educational Research Associaton conference . American Educational Research Associaton; San Diego. 2022-04-21 - 2022-04-25.
2021
-
PosterDille, Karen Birgitte. (2021) Feeling fine in my field-based bubble!. Diversity in Teacher Education Research . NAFOL/HVL; Bergen. 2021-11-09 - 2021-11-11.
-
Vitenskapelig foredragDille, Karen Birgitte. (2021) Online teacher professional development program as boundary artefact for new school-based mentors. Nordic Educational Research Association 2021 . Nordisk forening for Pedagogisk forskning; Odense. 2021-11-03 - 2021-11-05.
2019
-
Vitenskapelig foredragDille, Karen Birgitte. (2019) Digital course – creating a learning community for mentor teachers. International Congress for School Effectiveness and Improvement . Universitetet i Stavanger; Stavanger. 2019-01-10.
2018
-
Vitenskapelig foredragDille, Karen Birgitte. (2018) Digital kursrekke for nye praksislærere. Nasjonal konferanse for praksis i grunnskolelærerutdanningen . Universitetet i Sørøst- Norge; Tønsberg. 2018-05-07.
-
Vitenskapelig foredragDille, Karen Birgitte; Bysveen, Åslaug. (2018) Skole- hjem- samarbeid. «Å rigge skuta for storm, men håpe på solgangsbris.". Planleggingsdag . Atlanten ungdomsskole; Kristiansund. 2018-03-07.
-
Faglig foredragDille, Karen Birgitte; Sølvberg, Astrid Margrethe. (2018) Student Teachers' reflections after participating in mini-lectures of self-regulated learning. European Conference on Educational Research . European Educational Research Association; Bolzano. 2018-09-06.