Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside

ntnu.no

  • Studier
    • Studieprogram
    • Søk opptak
    • Forkurs og oppfriskning
    • Videreutdanning og deltid
    • Studere på NTNU
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
    • Derfor velger vi NTNU
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Hjem
  2. Ansatte

Språkvelger

English

Karen Birgitte Dille

Karen Birgitte Dille

Stipendiat ved Institutt for lærerutdanning
Institutt for lærerutdanning
Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap

karen.b.dille@ntnu.no
73412588 47750464 E333 Arkitekt Christies gate 2 Kalvskinnet, Trondheim
Om Publikasjoner Undervisning Formidling

Om

Faglig leder for praksis i MGLU ved ILU.

Faglig leder for partnerskap 6 i MGLU.

 

Publikasjoner

  • Kronologisk
  • Etter kategori
  • Se alle publikasjoner i Cristin

2022

  • Dille, Karen Birgitte. (2022) An online teacher professional development programme as a boundary artefact for new school-based mentors. International Journal of Mentoring and Coaching in Education. volum 11 (4).
    Vitenskapelig artikkel

2021

  • Dille, Karen Birgitte; Olsson, Maja Reinåmo. (2021) Har sommer og skolefri blitt sommer med lesepress?. Adressa/Midtnorskdebatt.
    Kronikk
  • Dille, Karen Birgitte; Røkenes, Fredrik Mørk. (2021) Teachers’ professional development in formal online communities: A scoping review. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies. volum 105.
    Vitenskapelig oversiktsartikkel/review

2016

  • Thorseth, Trond Morten; Dille, Karen Birgitte; Stoica, George Adrian; Kahrs, Magnus Strøm. (2016) Interventions On Learning, Stimulated By The Use Of Text-based Student Response System. EDULEARN16 Proceedings.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Tidsskriftspublikasjoner

  • Dille, Karen Birgitte. (2022) An online teacher professional development programme as a boundary artefact for new school-based mentors. International Journal of Mentoring and Coaching in Education. volum 11 (4).
    Vitenskapelig artikkel
  • Dille, Karen Birgitte; Olsson, Maja Reinåmo. (2021) Har sommer og skolefri blitt sommer med lesepress?. Adressa/Midtnorskdebatt.
    Kronikk
  • Dille, Karen Birgitte; Røkenes, Fredrik Mørk. (2021) Teachers’ professional development in formal online communities: A scoping review. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies. volum 105.
    Vitenskapelig oversiktsartikkel/review

Del av bok/rapport

  • Thorseth, Trond Morten; Dille, Karen Birgitte; Stoica, George Adrian; Kahrs, Magnus Strøm. (2016) Interventions On Learning, Stimulated By The Use Of Text-based Student Response System. EDULEARN16 Proceedings.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Undervisning

Emner

  • MGLU3120 - Praksis, Grunnskolelærerutdanning (1-7) 3. studieår
  • MGLU4120 - Praksis, Grunnskolelærerutdanning (1-7) 4. studieår
  • MGLU5120 - Praksis, Grunnskolelærerutdanning (1-7) 5. studieår
  • MGLU2120 - Praksis, Grunnskolelærerutdanning (1-7) 2. studieår
  • MGLU1120 - Praksis, Grunnskolelærerutdanning (1-7) 1. studieår

SKOLE 6014 Veiledning i skolen av lærerstudenter og nyutdannede lærere, emne 1

SKOLE 6015 Veiledning i skolen av lærerstudenter og nyutdannede lærere, emne 2

Veiledning

SKOLE 6014 Veiledning i skolen av lærerstudenter og nyutdannede lærere, emne 1

SKOLE 6015 Veiledning i skolen av lærerstudenter og nyutdannede lærere, emne 2

Formidling

2022

  • Vitenskapelig foredrag
    Dille, Karen Birgitte. (2022) Looking back – planning ahead. Field practice as partnership in teacher education. A scoping review. NAFOL conference . Nasjonal forskerskole for lærerutdanning; Trondheim. 2022-06-13 - 2022-06-15.
  • Vitenskapelig foredrag
    Dille, Karen Birgitte. (2022) School-based mentors becoming teacher educators: The first meeting on the boundary in a third space. American Educational Research Associaton conference . American Educational Research Associaton; San Diego. 2022-04-21 - 2022-04-25.

2021

  • Poster
    Dille, Karen Birgitte. (2021) Feeling fine in my field-based bubble!. Diversity in Teacher Education Research . NAFOL/HVL; Bergen. 2021-11-09 - 2021-11-11.
  • Vitenskapelig foredrag
    Dille, Karen Birgitte. (2021) Online teacher professional development program as boundary artefact for new school-based mentors. Nordic Educational Research Association 2021 . Nordisk forening for Pedagogisk forskning; Odense. 2021-11-03 - 2021-11-05.

2019

  • Vitenskapelig foredrag
    Dille, Karen Birgitte. (2019) Digital course – creating a learning community for mentor teachers. International Congress for School Effectiveness and Improvement . Universitetet i Stavanger; Stavanger. 2019-01-10.

2018

  • Vitenskapelig foredrag
    Dille, Karen Birgitte. (2018) Digital kursrekke for nye praksislærere. Nasjonal konferanse for praksis i grunnskolelærerutdanningen . Universitetet i Sørøst- Norge; Tønsberg. 2018-05-07.
  • Vitenskapelig foredrag
    Dille, Karen Birgitte; Bysveen, Åslaug. (2018) Skole- hjem- samarbeid. «Å rigge skuta for storm, men håpe på solgangsbris.". Planleggingsdag . Atlanten ungdomsskole; Kristiansund. 2018-03-07.
  • Faglig foredrag
    Dille, Karen Birgitte; Sølvberg, Astrid Margrethe. (2018) Student Teachers' reflections after participating in mini-lectures of self-regulated learning. European Conference on Educational Research . European Educational Research Association; Bolzano. 2018-09-06.
NTNU kunnsap for en bedre verden
Studere
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning og deltid
  • Jobbmuligheter
  • Karriereutvikling
  • Studentaktiviteter
  • Studentblogger
  • Hvorfor velge NTNU
Kontakt
  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Skolebesøk og messer
  • Spør en ekspert
  • For alumni
  • Pressekontakter
Oppdag NTNU
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU
  • Bilder og video
  • Nyheter
  • Kart
  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund
Om NTNU
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Utdanningskvalitet
  • Organisasjonskart
  • Om NTNU
Tjenester
  • For ansatte
  • For studenter
  • Blackboard
  • Innsida

Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Bruk av informasjonskapsler
Tilgjengelighetserklæring
Personvern
Ansvarlig redaktør
Logg inn