Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside NTNU Hjemmeside

ntnu.no

  • Studier
    • Studere på NTNU
    • Finn studieprogram
    • Søke opptak
    • Videreutdanning og deltid
    • Forkurs og oppfriskning
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Ansatte

Språkvelger

English

Espen Hektoen

Last ned pressefoto
Last ned pressefoto
Foto:

Espen Hektoen

Førsteamanuensis
Institutt for pedagogikk og livslang læring
Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap

espen.hektoen@ntnu.no
99501941 Bygg 1, Dragvoll, Loholt alle 83-85
Forskning Publikasjoner Undervisning

Forskning

  • Universitetspedagogikk
  • Spesialpedagogiske problemstillinger

Publikasjoner

  • Kronologisk
  • Etter kategori
  • Alle publikasjoner i Nasjonalt vitenarkiv (NVA)

2025

  • Hektoen, Espen; Wallin, Patric. (2025) Spenninger i universitetspedagogisk kompetanseutvikling - En kvalitativ studie av hvordan utfordringer i universitetspedagogiske kompetanseutviklingsprogrammer kan forstås og tolkes. NTNU Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet NTNU Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
    Doktorgradsavhandling
  • Hektoen, Espen. (2025) Trust and trustworthiness in pedagogical competence development programs: tensions between systemic contexts and interpersonal relationships. International Journal for Academic Development
    Vitenskapelig artikkel

2024

  • Hektoen, Espen; Wallin, Patric. (2024) Tensions in Pedagogical Competence Development Programs – Challenges and Possibilities Towards an Ecology of Solidarity. Philosophy and Theory in Higher Education (PTHE)
    Vitenskapelig artikkel

2023

  • Hektoen, Espen; Wallin, Patric. (2023) Pedagogical competence development programs: tensions and challenges to meaningful participation. Journal of Praxis in Higher Education (JPHE)
    Vitenskapelig artikkel

2022

  • Hektoen, Espen. (2022) "Kain du ikke bruk brilla da?" En ungdom med synshemming forteller om hvilke hjelpetiltak som er virksomme for henne. Utdanningsnytt.no
    Populærvitenskapelig artikkel

2021

  • Hektoen, Espen. (2021) Musikk og mobilitet. utdanningsforskning.no
    Populærvitenskapelig artikkel

2019

  • Hektoen, Espen; Andersen, Vanja; Lundervold, Tonje. (2019) Tar vi synet for gitt?.
    Kronikk

Tidsskriftspublikasjoner

  • Hektoen, Espen. (2025) Trust and trustworthiness in pedagogical competence development programs: tensions between systemic contexts and interpersonal relationships. International Journal for Academic Development
    Vitenskapelig artikkel
  • Hektoen, Espen; Wallin, Patric. (2024) Tensions in Pedagogical Competence Development Programs – Challenges and Possibilities Towards an Ecology of Solidarity. Philosophy and Theory in Higher Education (PTHE)
    Vitenskapelig artikkel
  • Hektoen, Espen; Wallin, Patric. (2023) Pedagogical competence development programs: tensions and challenges to meaningful participation. Journal of Praxis in Higher Education (JPHE)
    Vitenskapelig artikkel
  • Hektoen, Espen. (2022) "Kain du ikke bruk brilla da?" En ungdom med synshemming forteller om hvilke hjelpetiltak som er virksomme for henne. Utdanningsnytt.no
    Populærvitenskapelig artikkel
  • Hektoen, Espen. (2021) Musikk og mobilitet. utdanningsforskning.no
    Populærvitenskapelig artikkel
  • Hektoen, Espen; Andersen, Vanja; Lundervold, Tonje. (2019) Tar vi synet for gitt?.
    Kronikk

Rapport

  • Hektoen, Espen; Wallin, Patric. (2025) Spenninger i universitetspedagogisk kompetanseutvikling - En kvalitativ studie av hvordan utfordringer i universitetspedagogiske kompetanseutviklingsprogrammer kan forstås og tolkes. NTNU Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet NTNU Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
    Doktorgradsavhandling

Undervisning

Emner

  • PED2009 - Spesialpedagogiske perspektiver på elevmangfold og inkludering i skolen
  • PED6659 - Mobilitetsopplæring av barn, unge og voksne med synssvekkelser

NTNU – Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

  • For ansatte
  • |
  • For studenter
  • |
  • Innsida
  • |
  • Blackboard

Studere

  • Om studier
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning
  • Karriere

Aktuelt

  • Nyheter
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU

Om NTNU

  • Om NTNU
  • Bibliotek
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Organisasjonskart
  • Utdanningskvalitet

Kontakt

  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Spør en ekspert
  • Pressekontakter
  • Kart

NTNU i tre byer

  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund

Om nettstedet

  • Bruk av informasjonskapsler
  • Tilgjengelighetserklæring
  • Personvern
  • Ansvarlig redaktør
Facebook Instagram Linkedin Snapchat Tiktok Youtube
Logg inn
NTNU logo