Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside

ntnu.no

  • Studier
    • Studieprogram
    • Søk opptak
    • Forkurs og oppfriskning
    • Videreutdanning og deltid
    • Studere på NTNU
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
    • Derfor velger vi NTNU
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Hjem
  2. Ansatte

Språkvelger

English

Randi Solheim

Last ned pressefoto

Randi Solheim

Professor i norskdidaktikk
Institutt for lærerutdanning
Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap

randi.solheim@ntnu.no
73558904 47863231 Gunnerus gate 1, G309, Kalvskinnet
Om Publikasjonar

Om

Randi Solheim er professor i norskdidaktikk ved ILUs Fagseksjon for norsk. Ho arbeider særleg med skriveopplæring og vurdering av skriving, utvikling av språk- og tekstkompetanse i dei første skuleåra, sosiolingvistikk og språkpolitikk. Ho er også engasjert i fleire prosjekt om masteroppgåver og masterrettleiing i grunnskulelærarutdanninga. 

 

Undervisning og rettleiing

  • Master i fagdidaktikk, studieretning for norskdidaktikk (koordinator):
    • Språk og språkdidaktikk
    • Norskfagleg skriving og lesing (emneansvarleg)
    • Masteroppgåve i norskdidaktikk (emneansvarleg) 
  • Master i grunnskulelærarutdanning 1−7/5−10:
    • Skriving, lesing og munnleg kompetanse i norskfaget − teoretiske og analytiske perspektiv 
  • Tverrfagleg ph.d.-kurs: 
    • Tekst i utdanningskontekst: Teoretiske inngangar og analysemetodar (emneansvarleg)

Rettleiing på master- og ph.d.-nivå

 

Fagfelt og forskingsinteresser

  • Norskdidaktikk med hovudvekt på språklege emne
  • Skriving som nøkkelkompetanse, skriveopplæring, skriveutvikling, vurdering av skriving
  • Den første språk-, skrive- og leseopplæringa
  • Literacy i skule og lærarutdanning
  • Sosiolingvistikk
  • Språkpolitikk 

 

Forskings- og utviklingsprosjekt

Pågåande:

  • FUS – Funksjonelll skriving i dei første skuleåra
  • PRANO − praksisforankra norskfaglege masteroppgåver
  • Fagleg literacy i skule og lærarutdanning – eit tverrfagleg forskingsmiljø
  • SKRIN - Skriving i norskfaget 

 

Avslutta:

  • Developing national standars for the assessment of writing. A tool for teaching and learning – Normprosjektet
  • SKRIV – Skriving som grunnleggjande ferdigheit og utfordring i alle fag 
  • FiGO – Forsking i grunnleggande opplæring 
  • TEIN – Talemålsendring i Noreg

 

Faglege verv

  • Nasjonalt nettverk for masterrettleiing i lærarutdanningane (leiar)
  • Språkrådet, Fagråd for skule og offentleg forvaltning (leiar)
  • NOKUTs sakkunnige komité for evaluering av grunnskulelærarutdanningane
  • Ph.-d.-utvalet ved Institutt for lærarutdanning, NTNU
  • Skriftserien Skriftkultur (redaksjonsrådet)
  • Nordic Journal of Literacy Researh (redaksjonsrådet)

 

Kompetanseord

  • Lese- og skriveopplæring
  • Literacy
  • Lærerutdanning
  • Norskdidaktikk
  • Skriving som grunnlegende ferdighet
  • Sosiolingvistikk
  • Vurdering av skriving

Publikasjonar

  • Kronologisk
  • Etter kategori
  • Se alle publikasjoner i Cristin

2022

  • Matre, Synnøve; Solheim, Randi. (2022) Forskningsbaserad skrivdidaktik ‒ perspektiv och reflektioner. Skrivdidaktik i grundskolan.
    Faglig kapittel
  • Solheim, Randi; Matre, Synnøve. (2022) Kooperation von Forschenden und Schulen zur Förderung von Schreibkompetenz. Schreiben fachübergreifend fördern — Grundlagen und Praxisanregungen für Schule, Unterricht und Lehrkräftebildung.
    Faglig kapittel
  • Solheim, Randi; Nilssen, Vivi Lisbeth; Aasen, Arne Johannes. (2022) Seksåringar i skapande tekstleg samspel. Samtale, samskrive, samhandle : Nye perspektiv på muntlighet og skriftlighet i samspill.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Solheim, Randi; Otnes, Hildegunn; Riis-Johansen, Marit Olave. (2022) Samtale, samskrive, samhandle : Nye perspektiv på muntlighet og skriftlighet i samspill. Universitetsforlaget. 2022. ISBN 978-82-15-05724-8.
    Vitenskapelig antologi/Konferanseserie

2021

  • Hårstad, Stian; Solheim, Randi. (2021) Flerspråklighet i et nordisk perspektiv. Norsk 5–10. Språkboka..
    Faglig kapittel
  • Matre, Synnøve; Solheim, Randi; Otnes, Hildegunn; Berge, Kjell Lars; Evensen, Lars Sigfred; Thygesen, Ragnar. (2021) Nye grep om skriveopplæringa. Forskingsfunn og praksiserfaringar. Universitetsforlaget. 2021. ISBN 9788215028705.
    Vitenskapelig monografi
  • Nygård, Mari; Solheim, Randi. (2021) Å møte skulestartarane: Språklege erfaringar og språklæring. Norskboka 1. Norsk for grunnskolelærarutdanning 1-7.
    Faglig kapittel
  • Solheim, Randi; Falk, Daroon Yassin. (2021) Skrivarutvikling og skrivekompetanse. Funksjonelle og formålsretta perspektiv på den første skriveopplæringa. Morsmålsfaget som fag og forskningsfelt i Norden.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Solheim, Randi; Hårstad, Stian. (2021) Det norske språklandskapet: variasjon i tale og skrift. Norsk 5–10. Språkboka..
    Faglig kapittel
  • Solheim, Randi; Matre, Synnøve. (2021) Normprosjektet, skriveopplæringa og norskfaget. Norsklæreren.
    Faglig artikkel

2020

  • Lorentzen, Vibeke; Igland, Mari Ann; Solheim, Randi. (2020) Skriving i naturfag : En analyse av nettbaserte undervisningsressurser fra to nasjonale sentre. Nordic Journal of Literacy Research. volum 6 (2).
    Vitenskapelig artikkel
  • Solheim, Randi. (2020) Inngangar til studiar av skriveforløp og vurderingspraksisar. Master i norsk. Metodeboka 2.
    Faglig kapittel

2019

  • Berge, Kjell Lars; Skar, Gustaf Bernhard Uno; Matre, Synnøve; Solheim, Randi; Evensen, Lars Sigfred; Otnes, Hildegunn; Thygesen, Ragnar. (2019) Introducing teachers to new semiotic tools for writing instruction and writing assessment: consequences for students’ writing proficiency. Assessment in education: Principles, Policy & Practice. volum 26 (1).
    Vitenskapelig artikkel
  • Otnes, Hildegunn; Solheim, Randi. (2019) Acts of responding. Teachers’ written comments and students’ text revisions. Assessment in education: Principles, Policy & Practice. volum 26 (6).
    Vitenskapelig artikkel

2016

  • Evensen, Lars Sigfred; Berge, Kjell Lars; Thygesen, Ragnar; Matre, Synnøve; Solheim, Randi. (2016) Standards as a tool for teaching and assessing cross-curricular writing. Curriculum Journal. volum 27 (2).
    Vitenskapelig oversiktsartikkel/review
  • Matre, Synnøve; Solheim, Randi. (2016) Opening dialogic spaces: Teachers’ metatalk on writing assessment. International Journal of Educational Research. volum 80.
    Vitenskapelig artikkel
  • Solheim, Randi; Smidt, Jon Kristian. (2016) Bokmelding: Skrive om å skrive om å skrive. FoU i praksis. volum 10 (2).
    Anmeldelse

2015

  • Matre, Synnøve; Solheim, Randi. (2015) Writing education and assessment in Norway: Towards shared understanding, shared language and shared responsibility. L1-Educational Studies in Language and Literature. volum 15.
    Vitenskapelig artikkel
  • Nilssen, Vivi Lisbeth; Solheim, Randi. (2015) 'I see what I see from the theory I have read.' Student teachers' learning through theory in practice. Journal of Education for Teaching. volum 41 (4).
    Vitenskapelig artikkel

2014

  • Solheim, Randi; Matre, Synnøve. (2014) Forventninger om skrivekompetanse. Perspektiver på skriving, skriveopplæring og vurdering i "Normprosjektet". Viden om Læsning.
    Vitenskapelig artikkel
  • Solheim, Randi; Matre, Synnøve. (2014) Lærarsamtalar om elevtekstar – mot eit felles fagspråk om skriving og vurdering. Alle tiders norskdidaktiker. Festskrift til Frøydis Hertzberg på 70-årsdagen.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

2013

  • Smidt, Jon; Solheim, Randi. (2013) Skriving som vei til kunnskap, identitet og kultur. En lærers arbeid med skriving på mellomtrinnet. Literacy i læringskontekster.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

2012

  • Matre, Synnøve; Sjøhelle, Dagrun Kibsgaard; Solheim, Randi. (2012) Ekspressive tekstar av unge skrivarar: om kjensleutløp, identitetsarbeid og skriveutvikling. Teorier om tekst i møte med skolens lese- og skrivepraksiser.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Matre, Synnøve; Sjøhelle, Dagrun Kibsgaard; Solheim, Randi. (2012) Teorier om tekst i møte med skolens lese- og skrivepraksiser. Universitetsforlaget. 2012. ISBN 978-82-15-02044-0.
    Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
  • Nilssen, Vivi Lisbeth; Solheim, Randi. (2012) Å forstå kva elevane forstår. Om skriving som bru mellom teori og praksis i lærarutdanninga. Å skrive seg inn i læreryrket.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

2011

  • Smidt, Jon; Solheim, Randi; Aasen, Arne Johannes. (2011) På sporet av god skriveopplæring - ei bok for lærere i alle fag. Tapir Akademisk Forlag. 2011. ISBN 978-82-519-2748-2.
    Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
  • Solheim, Randi. (2011) Kvifor skriv vi? Og kva brukar vi skrivinga til?. På sporet av god skriveopplæring - ei bok for lærere i alle fag.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Solheim, Randi; Aasen, Arne Johannes. (2011) Rettleidd lesing - ei ramme for den første leseopplæringa. Norsklæreren.
    Vitenskapelig artikkel

2010

  • Solheim, Randi. (2010) Sosial smeltedigel - språklege legeringar. Om talemålsutviklinga i industrisamfunnet Høyanger. Tapir Akademisk Forlag. 2010. ISBN 978-82-519-2466-5.
    Vitenskapelig monografi
  • Solheim, Randi; Larsen, Ann Sylvi; Torvatn, Anne Charlotte. (2010) Skrivekulturar på mellomtrinnet - tre døme. Skriving i alle fag - innsyn og utspill.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

2009

  • Solheim, Randi. (2009) Dialect development in a melting pot: The formation of a new culture and a new dialect in the industrial town of Høyanger. Nordic Journal of Linguistics. volum 32 (2).
    Vitenskapelig artikkel
  • Solheim, Randi. (2009) Frå tankekart til tekst. Om bruk av og frigjering frå mønster og modellar i skriveopplæringa. Skriving i kunnskapssamfunnet.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Solheim, Randi. (2009) Språkleg standardisering i komplekse situasjonar - om lokal tilpassing, posisjonering og makt. NLT - Norsk lingvistisk tidsskrift. volum 27 (1).
    Vitenskapelig artikkel

Tidsskriftspublikasjoner

  • Solheim, Randi; Matre, Synnøve. (2021) Normprosjektet, skriveopplæringa og norskfaget. Norsklæreren.
    Faglig artikkel
  • Lorentzen, Vibeke; Igland, Mari Ann; Solheim, Randi. (2020) Skriving i naturfag : En analyse av nettbaserte undervisningsressurser fra to nasjonale sentre. Nordic Journal of Literacy Research. volum 6 (2).
    Vitenskapelig artikkel
  • Berge, Kjell Lars; Skar, Gustaf Bernhard Uno; Matre, Synnøve; Solheim, Randi; Evensen, Lars Sigfred; Otnes, Hildegunn; Thygesen, Ragnar. (2019) Introducing teachers to new semiotic tools for writing instruction and writing assessment: consequences for students’ writing proficiency. Assessment in education: Principles, Policy & Practice. volum 26 (1).
    Vitenskapelig artikkel
  • Otnes, Hildegunn; Solheim, Randi. (2019) Acts of responding. Teachers’ written comments and students’ text revisions. Assessment in education: Principles, Policy & Practice. volum 26 (6).
    Vitenskapelig artikkel
  • Evensen, Lars Sigfred; Berge, Kjell Lars; Thygesen, Ragnar; Matre, Synnøve; Solheim, Randi. (2016) Standards as a tool for teaching and assessing cross-curricular writing. Curriculum Journal. volum 27 (2).
    Vitenskapelig oversiktsartikkel/review
  • Matre, Synnøve; Solheim, Randi. (2016) Opening dialogic spaces: Teachers’ metatalk on writing assessment. International Journal of Educational Research. volum 80.
    Vitenskapelig artikkel
  • Solheim, Randi; Smidt, Jon Kristian. (2016) Bokmelding: Skrive om å skrive om å skrive. FoU i praksis. volum 10 (2).
    Anmeldelse
  • Matre, Synnøve; Solheim, Randi. (2015) Writing education and assessment in Norway: Towards shared understanding, shared language and shared responsibility. L1-Educational Studies in Language and Literature. volum 15.
    Vitenskapelig artikkel
  • Nilssen, Vivi Lisbeth; Solheim, Randi. (2015) 'I see what I see from the theory I have read.' Student teachers' learning through theory in practice. Journal of Education for Teaching. volum 41 (4).
    Vitenskapelig artikkel
  • Solheim, Randi; Matre, Synnøve. (2014) Forventninger om skrivekompetanse. Perspektiver på skriving, skriveopplæring og vurdering i "Normprosjektet". Viden om Læsning.
    Vitenskapelig artikkel
  • Solheim, Randi; Aasen, Arne Johannes. (2011) Rettleidd lesing - ei ramme for den første leseopplæringa. Norsklæreren.
    Vitenskapelig artikkel
  • Solheim, Randi. (2009) Dialect development in a melting pot: The formation of a new culture and a new dialect in the industrial town of Høyanger. Nordic Journal of Linguistics. volum 32 (2).
    Vitenskapelig artikkel
  • Solheim, Randi. (2009) Språkleg standardisering i komplekse situasjonar - om lokal tilpassing, posisjonering og makt. NLT - Norsk lingvistisk tidsskrift. volum 27 (1).
    Vitenskapelig artikkel

Bøker

  • Solheim, Randi; Otnes, Hildegunn; Riis-Johansen, Marit Olave. (2022) Samtale, samskrive, samhandle : Nye perspektiv på muntlighet og skriftlighet i samspill. Universitetsforlaget. 2022. ISBN 978-82-15-05724-8.
    Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
  • Matre, Synnøve; Solheim, Randi; Otnes, Hildegunn; Berge, Kjell Lars; Evensen, Lars Sigfred; Thygesen, Ragnar. (2021) Nye grep om skriveopplæringa. Forskingsfunn og praksiserfaringar. Universitetsforlaget. 2021. ISBN 9788215028705.
    Vitenskapelig monografi
  • Matre, Synnøve; Sjøhelle, Dagrun Kibsgaard; Solheim, Randi. (2012) Teorier om tekst i møte med skolens lese- og skrivepraksiser. Universitetsforlaget. 2012. ISBN 978-82-15-02044-0.
    Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
  • Smidt, Jon; Solheim, Randi; Aasen, Arne Johannes. (2011) På sporet av god skriveopplæring - ei bok for lærere i alle fag. Tapir Akademisk Forlag. 2011. ISBN 978-82-519-2748-2.
    Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
  • Solheim, Randi. (2010) Sosial smeltedigel - språklege legeringar. Om talemålsutviklinga i industrisamfunnet Høyanger. Tapir Akademisk Forlag. 2010. ISBN 978-82-519-2466-5.
    Vitenskapelig monografi

Del av bok/rapport

  • Matre, Synnøve; Solheim, Randi. (2022) Forskningsbaserad skrivdidaktik ‒ perspektiv och reflektioner. Skrivdidaktik i grundskolan.
    Faglig kapittel
  • Solheim, Randi; Matre, Synnøve. (2022) Kooperation von Forschenden und Schulen zur Förderung von Schreibkompetenz. Schreiben fachübergreifend fördern — Grundlagen und Praxisanregungen für Schule, Unterricht und Lehrkräftebildung.
    Faglig kapittel
  • Solheim, Randi; Nilssen, Vivi Lisbeth; Aasen, Arne Johannes. (2022) Seksåringar i skapande tekstleg samspel. Samtale, samskrive, samhandle : Nye perspektiv på muntlighet og skriftlighet i samspill.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Hårstad, Stian; Solheim, Randi. (2021) Flerspråklighet i et nordisk perspektiv. Norsk 5–10. Språkboka..
    Faglig kapittel
  • Nygård, Mari; Solheim, Randi. (2021) Å møte skulestartarane: Språklege erfaringar og språklæring. Norskboka 1. Norsk for grunnskolelærarutdanning 1-7.
    Faglig kapittel
  • Solheim, Randi; Falk, Daroon Yassin. (2021) Skrivarutvikling og skrivekompetanse. Funksjonelle og formålsretta perspektiv på den første skriveopplæringa. Morsmålsfaget som fag og forskningsfelt i Norden.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Solheim, Randi; Hårstad, Stian. (2021) Det norske språklandskapet: variasjon i tale og skrift. Norsk 5–10. Språkboka..
    Faglig kapittel
  • Solheim, Randi. (2020) Inngangar til studiar av skriveforløp og vurderingspraksisar. Master i norsk. Metodeboka 2.
    Faglig kapittel
  • Solheim, Randi; Matre, Synnøve. (2014) Lærarsamtalar om elevtekstar – mot eit felles fagspråk om skriving og vurdering. Alle tiders norskdidaktiker. Festskrift til Frøydis Hertzberg på 70-årsdagen.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Smidt, Jon; Solheim, Randi. (2013) Skriving som vei til kunnskap, identitet og kultur. En lærers arbeid med skriving på mellomtrinnet. Literacy i læringskontekster.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Matre, Synnøve; Sjøhelle, Dagrun Kibsgaard; Solheim, Randi. (2012) Ekspressive tekstar av unge skrivarar: om kjensleutløp, identitetsarbeid og skriveutvikling. Teorier om tekst i møte med skolens lese- og skrivepraksiser.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Nilssen, Vivi Lisbeth; Solheim, Randi. (2012) Å forstå kva elevane forstår. Om skriving som bru mellom teori og praksis i lærarutdanninga. Å skrive seg inn i læreryrket.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Solheim, Randi. (2011) Kvifor skriv vi? Og kva brukar vi skrivinga til?. På sporet av god skriveopplæring - ei bok for lærere i alle fag.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Solheim, Randi; Larsen, Ann Sylvi; Torvatn, Anne Charlotte. (2010) Skrivekulturar på mellomtrinnet - tre døme. Skriving i alle fag - innsyn og utspill.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Solheim, Randi. (2009) Frå tankekart til tekst. Om bruk av og frigjering frå mønster og modellar i skriveopplæringa. Skriving i kunnskapssamfunnet.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
NTNU kunnsap for en bedre verden
Studere
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning og deltid
  • Jobbmuligheter
  • Karriereutvikling
  • Studentaktiviteter
  • Studentblogger
  • Hvorfor velge NTNU
Kontakt
  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Skolebesøk og messer
  • Spør en ekspert
  • For alumni
  • Pressekontakter
Oppdag NTNU
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU
  • Bilder og video
  • Nyheter
  • Kart
  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund
Om NTNU
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Utdanningskvalitet
  • Organisasjonskart
  • Om NTNU
Tjenester
  • For ansatte
  • For studenter
  • Blackboard
  • Innsida

Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Bruk av informasjonskapsler
Tilgjengelighetserklæring
Personvern
Ansvarlig redaktør
Logg inn