Randi Solheim
Randi Solheim
Professor i norskdidaktikk
Institutt for lærerutdanning Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskapBakgrunn og aktiviteter
Undervisning og rettleiing studieåret 2020−2021:
- Master i fagdidaktikk: Språk og språkdidaktikk, Norskfagleg skriving og lesing (emneansvarleg)
- Master i norskdidaktikk: Vitskapsteori og metode, Masteroppgåve i norskdidaktikk (emneansvarleg)
- Master i grunnskulelærarutdanning (MGLU): Literacy − lesing skriving og munnleg kompetanse
- Ph.d.-kurs: Tekst i utdanningskontekst. Teoretiske inngangar og analysemetodar
- Ph.d.-rettleiing ved NTNU og UiB
Fagfelt og forskingsinteresser
- Norskdidaktikk med hovudvekt på språklege emne
- Skriving som nøkkelkompetanse, skriveutvikling, vurdering av skriving
- Den første språk-, skrive- og leseopplæringa
- Literacy i skule og lærarutdanning
- Sosiolingvistikk
Forskings- og utviklingsprosjekt
Pågåande:
- FUS – Funksjonelll skriving i dei første skuleåra
- Fagleg literacy i skule og lærarutdanning – eit tverrfagleg forskingsmiljø (leiar)
- Developing national standars for the assessment of writing. A tool for teaching and learning – Normprosjektet (nestleiar)
Avslutta:
- SKRIV – Skriving som grunnleggjande ferdigheit og utfordring i alle fag
- FiGO – Forsking i grunnleggjande opplæring
- TEIN – Talemålsendring i Noreg
Faglege verv
- Nasjonalt nettverk for masterrettleiing i lærarutdanningane: Leiar
- Språkrådet: Leiar av Fagråd for skule og offentleg forvaltning
- Humanistisk fakultet, NTNU: Ekstern styremedlem
- NTNUs råd for samarbeid med arbeidslivet (RSA): Medlem i rådet for skule, kultur og velferd
- Nynorsk kultursentrum: Varamedlem i Rådet
- Skriftserien Skriftkultur: Medlem i redaksjonsrådet
Vitenskapelig, faglig og kunstnerisk arbeid
Viser et utvalg av aktivitet. Se alle publikasjoner i databasen
2020
- (2020) Skriving i naturfag : En analyse av nettbaserte undervisningsressurser fra to nasjonale sentre. Nordic Journal of Literacy Research. vol. 6 (2).
- (2020) Inngangar til studiar av skriveforløp og vurderingspraksisar. Master i norsk. Metodeboka 2.
2019
- (2019) Introducing teachers to new semiotic tools for writing instruction and writing assessment: consequences for students’ writing proficiency. Assessment in education: Principles, Policy & Practice. vol. 26 (1).
- (2019) Acts of responding. Teachers’ written comments and students’ text revisions. Assessment in education: Principles, Policy & Practice. vol. 26 (6).
2017
- (2017) Flerspråklighet i et nordisk perspektiv. Norsk 5-10: Språkboka.
- (2017) Det norske språklandskapet: variasjon i tale og skrift. Norsk 5-10: Språkboka.
2016
- (2016) Standards as a tool for teaching and assessing cross-curricular writing. Curriculum Journal. vol. 27 (2).
- (2016) Opening dialogic spaces: Teachers’ metatalk on writing assessment. International Journal of Educational Research. vol. 80.
- (2016) Bokmelding: Skrive om å skrive om å skrive. FoU i praksis. vol. 2016 (2).
2015
- (2015) Writing education and assessment in Norway: Towards shared understanding, shared language and shared responsibility. L1-Educational Studies in Language and Literature. vol. 15.
- (2015) 'I see what I see from the theory I have read.' Student teachers' learning through theory in practice. Journal of Education for Teaching. vol. 41 (4).
2014
- (2014) Forventninger om skrivekompetanse. Perspektiver på skriving, skriveopplæring og vurdering i "Normprosjektet". Viden om Læsning.
- (2014) Lærarsamtalar om elevtekstar – mot eit felles fagspråk om skriving og vurdering. Alle tiders norskdidaktiker. Festskrift til Frøydis Hertzberg på 70-årsdagen.
2013
- (2013) Skriving som vei til kunnskap, identitet og kultur. En lærers arbeid med skriving på mellomtrinnet. Literacy i læringskontekster.
2012
- (2012) Ekspressive tekstar av unge skrivarar: om kjensleutløp, identitetsarbeid og skriveutvikling. Teorier om tekst i møte med skolens lese- og skrivepraksiser.
- (2012) Teorier om tekst i møte med skolens lese- og skrivepraksiser. Universitetsforlaget. 2012. ISBN 978-82-15-02044-0.
- (2012) Å forstå kva elevane forstår. Om skriving som bru mellom teori og praksis i lærarutdanninga. Å skrive seg inn i læreryrket.
2011
- (2011) På sporet av god skriveopplæring - ei bok for lærere i alle fag. Tapir Akademisk Forlag. 2011. ISBN 978-82-519-2748-2.
- (2011) Kvifor skriv vi? Og kva brukar vi skrivinga til?. På sporet av god skriveopplæring - ei bok for lærere i alle fag.
- (2011) Rettleidd lesing - ei ramme for den første leseopplæringa. Norsklæreren.
2010
- (2010) Sosial smeltedigel - språklege legeringar. Om talemålsutviklinga i industrisamfunnet Høyanger. Tapir Akademisk Forlag. 2010. ISBN 978-82-519-2466-5.
- (2010) Skrivekulturar på mellomtrinnet - tre døme. Skriving i alle fag - innsyn og utspill.
2009
- (2009) Dialect development in a melting pot: The formation of a new culture and a new dialect in the industrial town of Høyanger. Nordic Journal of Linguistics. vol. 32 (2).
- (2009) Frå tankekart til tekst. Om bruk av og frigjering frå mønster og modellar i skriveopplæringa. Skriving i kunnskapssamfunnet.
- (2009) Språkleg standardisering i komplekse situasjonar - om lokal tilpassing, posisjonering og makt. NLT - Norsk lingvistisk tidsskrift. vol. 27 (1).