Randi Solheim
73558904
47863231
Gunnerus gate 1, G309, Kalvskinnet
Om
Randi Solheim er professor i norskdidaktikk ved ILUs Fagseksjon for norsk. Ho arbeider særleg med skriveopplæring og vurdering av skriving, utvikling av språk- og tekstkompetanse i dei første skuleåra, sosiolingvistikk og språkpolitikk. Ho er også engasjert i fleire prosjekt om masteroppgåver og masterrettleiing i grunnskulelærarutdanninga.
Undervisning og rettleiing
- Master i fagdidaktikk, studieretning for norskdidaktikk (koordinator):
- Språk og språkdidaktikk
- Norskfagleg skriving og lesing (emneansvarleg)
- Masteroppgåve i norskdidaktikk (emneansvarleg)
- Master i grunnskulelærarutdanning 1−7/5−10:
- Tverrfagleg ph.d.-kurs:
Rettleiing på master- og ph.d.-nivå
Fagfelt og forskingsinteresser
- Norskdidaktikk med hovudvekt på språklege emne
- Skriving som nøkkelkompetanse, skriveopplæring, skriveutvikling, vurdering av skriving
- Den første språk-, skrive- og leseopplæringa
- Literacy i skule og lærarutdanning
- Sosiolingvistikk
- Språkpolitikk
Forskings- og utviklingsprosjekt
Pågåande:
- FUS – Funksjonelll skriving i dei første skuleåra
- PRANO − praksisforankra norskfaglege masteroppgåver
- Fagleg literacy i skule og lærarutdanning – eit tverrfagleg forskingsmiljø
- SKRIN - Skriving i norskfaget
Avslutta:
- Developing national standars for the assessment of writing. A tool for teaching and learning – Normprosjektet
- SKRIV – Skriving som grunnleggjande ferdigheit og utfordring i alle fag
- FiGO – Forsking i grunnleggande opplæring
- TEIN – Talemålsendring i Noreg
Faglege verv
- Nasjonalt nettverk for masterrettleiing i lærarutdanningane (leiar)
- Språkrådet, Fagråd for skule og offentleg forvaltning (leiar)
- NOKUTs sakkunnige komité for evaluering av grunnskulelærarutdanningane
- Ph.-d.-utvalet ved Institutt for lærarutdanning, NTNU
- Skriftserien Skriftkultur (redaksjonsrådet)
- Nordic Journal of Literacy Researh (redaksjonsrådet)
Publikasjonar
2022
-
Matre, Synnøve;
Solheim, Randi.
(2022)
Forskningsbaserad skrivdidaktik ‒ perspektiv och reflektioner.
Skrivdidaktik i grundskolan.
Faglig kapittel
-
Solheim, Randi;
Matre, Synnøve.
(2022)
Kooperation von Forschenden und Schulen zur Förderung von Schreibkompetenz.
Schreiben fachübergreifend fördern — Grundlagen und Praxisanregungen für Schule, Unterricht und Lehrkräftebildung.
Faglig kapittel
-
Solheim, Randi;
Nilssen, Vivi Lisbeth;
Aasen, Arne Johannes.
(2022)
Seksåringar i skapande tekstleg samspel.
Samtale, samskrive, samhandle : Nye perspektiv på muntlighet og skriftlighet i samspill.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Solheim, Randi;
Otnes, Hildegunn;
Riis-Johansen, Marit Olave.
(2022)
Samtale, samskrive, samhandle : Nye perspektiv på muntlighet og skriftlighet i samspill.
Universitetsforlaget. 2022. ISBN 978-82-15-05724-8.
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
2021
-
Hårstad, Stian;
Solheim, Randi.
(2021)
Flerspråklighet i et nordisk perspektiv.
Norsk 5–10. Språkboka..
Faglig kapittel
-
Matre, Synnøve;
Solheim, Randi;
Otnes, Hildegunn;
Berge, Kjell Lars;
Evensen, Lars Sigfred;
Thygesen, Ragnar.
(2021)
Nye grep om skriveopplæringa. Forskingsfunn og praksiserfaringar.
Universitetsforlaget. 2021. ISBN 9788215028705.
Vitenskapelig monografi
-
Nygård, Mari;
Solheim, Randi.
(2021)
Å møte skulestartarane: Språklege erfaringar og språklæring.
Norskboka 1. Norsk for grunnskolelærarutdanning 1-7.
Faglig kapittel
-
Solheim, Randi;
Falk, Daroon Yassin.
(2021)
Skrivarutvikling og skrivekompetanse. Funksjonelle og formålsretta perspektiv på den første skriveopplæringa.
Morsmålsfaget som fag og forskningsfelt i Norden.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Solheim, Randi;
Hårstad, Stian.
(2021)
Det norske språklandskapet: variasjon i tale og skrift.
Norsk 5–10. Språkboka..
Faglig kapittel
-
Solheim, Randi;
Matre, Synnøve.
(2021)
Normprosjektet, skriveopplæringa og norskfaget.
Norsklæreren.
Faglig artikkel
2020
-
Lorentzen, Vibeke;
Igland, Mari Ann;
Solheim, Randi.
(2020)
Skriving i naturfag : En analyse av nettbaserte undervisningsressurser fra to nasjonale sentre.
Nordic Journal of Literacy Research.
volum 6 (2).
Vitenskapelig artikkel
-
Solheim, Randi.
(2020)
Inngangar til studiar av skriveforløp og vurderingspraksisar.
Master i norsk. Metodeboka 2.
Faglig kapittel
2019
-
Berge, Kjell Lars;
Skar, Gustaf Bernhard Uno;
Matre, Synnøve;
Solheim, Randi;
Evensen, Lars Sigfred;
Otnes, Hildegunn;
Thygesen, Ragnar.
(2019)
Introducing teachers to new semiotic tools for writing instruction and writing assessment: consequences for students’ writing proficiency.
Assessment in education: Principles, Policy & Practice.
volum 26 (1).
Vitenskapelig artikkel
-
Otnes, Hildegunn;
Solheim, Randi.
(2019)
Acts of responding. Teachers’ written comments and students’ text revisions.
Assessment in education: Principles, Policy & Practice.
volum 26 (6).
Vitenskapelig artikkel
2016
-
Evensen, Lars Sigfred;
Berge, Kjell Lars;
Thygesen, Ragnar;
Matre, Synnøve;
Solheim, Randi.
(2016)
Standards as a tool for teaching and assessing cross-curricular writing.
Curriculum Journal.
volum 27 (2).
Vitenskapelig oversiktsartikkel/review
-
Matre, Synnøve;
Solheim, Randi.
(2016)
Opening dialogic spaces: Teachers’ metatalk on writing assessment.
International Journal of Educational Research.
volum 80.
Vitenskapelig artikkel
-
Solheim, Randi;
Smidt, Jon Kristian.
(2016)
Bokmelding: Skrive om å skrive om å skrive.
FoU i praksis.
volum 10 (2).
Anmeldelse
2015
-
Matre, Synnøve;
Solheim, Randi.
(2015)
Writing education and assessment in Norway: Towards shared understanding, shared language and shared responsibility.
L1-Educational Studies in Language and Literature.
volum 15.
Vitenskapelig artikkel
-
Nilssen, Vivi Lisbeth;
Solheim, Randi.
(2015)
'I see what I see from the theory I have read.' Student teachers' learning through theory in practice.
Journal of Education for Teaching.
volum 41 (4).
Vitenskapelig artikkel
2014
-
Solheim, Randi;
Matre, Synnøve.
(2014)
Forventninger om skrivekompetanse. Perspektiver på skriving, skriveopplæring og vurdering i "Normprosjektet".
Viden om Læsning.
Vitenskapelig artikkel
-
Solheim, Randi;
Matre, Synnøve.
(2014)
Lærarsamtalar om elevtekstar – mot eit felles fagspråk om skriving og vurdering.
Alle tiders norskdidaktiker. Festskrift til Frøydis Hertzberg på 70-årsdagen.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2013
-
Smidt, Jon;
Solheim, Randi.
(2013)
Skriving som vei til kunnskap, identitet og kultur. En lærers arbeid med skriving på mellomtrinnet.
Literacy i læringskontekster.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2012
-
Matre, Synnøve;
Sjøhelle, Dagrun Kibsgaard;
Solheim, Randi.
(2012)
Ekspressive tekstar av unge skrivarar: om kjensleutløp, identitetsarbeid og skriveutvikling.
Teorier om tekst i møte med skolens lese- og skrivepraksiser.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Matre, Synnøve;
Sjøhelle, Dagrun Kibsgaard;
Solheim, Randi.
(2012)
Teorier om tekst i møte med skolens lese- og skrivepraksiser.
Universitetsforlaget. 2012. ISBN 978-82-15-02044-0.
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
-
Nilssen, Vivi Lisbeth;
Solheim, Randi.
(2012)
Å forstå kva elevane forstår. Om skriving som bru mellom teori og praksis i lærarutdanninga.
Å skrive seg inn i læreryrket.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2011
-
Smidt, Jon;
Solheim, Randi;
Aasen, Arne Johannes.
(2011)
På sporet av god skriveopplæring - ei bok for lærere i alle fag.
Tapir Akademisk Forlag. 2011. ISBN 978-82-519-2748-2.
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
-
Solheim, Randi.
(2011)
Kvifor skriv vi? Og kva brukar vi skrivinga til?.
På sporet av god skriveopplæring - ei bok for lærere i alle fag.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Solheim, Randi;
Aasen, Arne Johannes.
(2011)
Rettleidd lesing - ei ramme for den første leseopplæringa.
Norsklæreren.
Vitenskapelig artikkel
2010
-
Solheim, Randi.
(2010)
Sosial smeltedigel - språklege legeringar. Om talemålsutviklinga i industrisamfunnet Høyanger.
Tapir Akademisk Forlag. 2010. ISBN 978-82-519-2466-5.
Vitenskapelig monografi
-
Solheim, Randi;
Larsen, Ann Sylvi;
Torvatn, Anne Charlotte.
(2010)
Skrivekulturar på mellomtrinnet - tre døme.
Skriving i alle fag - innsyn og utspill.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2009
-
Solheim, Randi.
(2009)
Dialect development in a melting pot: The formation of a new culture and a new dialect in the industrial town of Høyanger.
Nordic Journal of Linguistics.
volum 32 (2).
Vitenskapelig artikkel
-
Solheim, Randi.
(2009)
Frå tankekart til tekst. Om bruk av og frigjering frå mønster og modellar i skriveopplæringa.
Skriving i kunnskapssamfunnet.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Solheim, Randi.
(2009)
Språkleg standardisering i komplekse situasjonar - om lokal tilpassing, posisjonering og makt.
NLT - Norsk lingvistisk tidsskrift.
volum 27 (1).
Vitenskapelig artikkel
Tidsskriftspublikasjoner
-
Solheim, Randi;
Matre, Synnøve.
(2021)
Normprosjektet, skriveopplæringa og norskfaget.
Norsklæreren.
Faglig artikkel
-
Lorentzen, Vibeke;
Igland, Mari Ann;
Solheim, Randi.
(2020)
Skriving i naturfag : En analyse av nettbaserte undervisningsressurser fra to nasjonale sentre.
Nordic Journal of Literacy Research.
volum 6 (2).
Vitenskapelig artikkel
-
Berge, Kjell Lars;
Skar, Gustaf Bernhard Uno;
Matre, Synnøve;
Solheim, Randi;
Evensen, Lars Sigfred;
Otnes, Hildegunn;
Thygesen, Ragnar.
(2019)
Introducing teachers to new semiotic tools for writing instruction and writing assessment: consequences for students’ writing proficiency.
Assessment in education: Principles, Policy & Practice.
volum 26 (1).
Vitenskapelig artikkel
-
Otnes, Hildegunn;
Solheim, Randi.
(2019)
Acts of responding. Teachers’ written comments and students’ text revisions.
Assessment in education: Principles, Policy & Practice.
volum 26 (6).
Vitenskapelig artikkel
-
Evensen, Lars Sigfred;
Berge, Kjell Lars;
Thygesen, Ragnar;
Matre, Synnøve;
Solheim, Randi.
(2016)
Standards as a tool for teaching and assessing cross-curricular writing.
Curriculum Journal.
volum 27 (2).
Vitenskapelig oversiktsartikkel/review
-
Matre, Synnøve;
Solheim, Randi.
(2016)
Opening dialogic spaces: Teachers’ metatalk on writing assessment.
International Journal of Educational Research.
volum 80.
Vitenskapelig artikkel
-
Solheim, Randi;
Smidt, Jon Kristian.
(2016)
Bokmelding: Skrive om å skrive om å skrive.
FoU i praksis.
volum 10 (2).
Anmeldelse
-
Matre, Synnøve;
Solheim, Randi.
(2015)
Writing education and assessment in Norway: Towards shared understanding, shared language and shared responsibility.
L1-Educational Studies in Language and Literature.
volum 15.
Vitenskapelig artikkel
-
Nilssen, Vivi Lisbeth;
Solheim, Randi.
(2015)
'I see what I see from the theory I have read.' Student teachers' learning through theory in practice.
Journal of Education for Teaching.
volum 41 (4).
Vitenskapelig artikkel
-
Solheim, Randi;
Matre, Synnøve.
(2014)
Forventninger om skrivekompetanse. Perspektiver på skriving, skriveopplæring og vurdering i "Normprosjektet".
Viden om Læsning.
Vitenskapelig artikkel
-
Solheim, Randi;
Aasen, Arne Johannes.
(2011)
Rettleidd lesing - ei ramme for den første leseopplæringa.
Norsklæreren.
Vitenskapelig artikkel
-
Solheim, Randi.
(2009)
Dialect development in a melting pot: The formation of a new culture and a new dialect in the industrial town of Høyanger.
Nordic Journal of Linguistics.
volum 32 (2).
Vitenskapelig artikkel
-
Solheim, Randi.
(2009)
Språkleg standardisering i komplekse situasjonar - om lokal tilpassing, posisjonering og makt.
NLT - Norsk lingvistisk tidsskrift.
volum 27 (1).
Vitenskapelig artikkel
Bøker
-
Solheim, Randi;
Otnes, Hildegunn;
Riis-Johansen, Marit Olave.
(2022)
Samtale, samskrive, samhandle : Nye perspektiv på muntlighet og skriftlighet i samspill.
Universitetsforlaget. 2022. ISBN 978-82-15-05724-8.
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
-
Matre, Synnøve;
Solheim, Randi;
Otnes, Hildegunn;
Berge, Kjell Lars;
Evensen, Lars Sigfred;
Thygesen, Ragnar.
(2021)
Nye grep om skriveopplæringa. Forskingsfunn og praksiserfaringar.
Universitetsforlaget. 2021. ISBN 9788215028705.
Vitenskapelig monografi
-
Matre, Synnøve;
Sjøhelle, Dagrun Kibsgaard;
Solheim, Randi.
(2012)
Teorier om tekst i møte med skolens lese- og skrivepraksiser.
Universitetsforlaget. 2012. ISBN 978-82-15-02044-0.
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
-
Smidt, Jon;
Solheim, Randi;
Aasen, Arne Johannes.
(2011)
På sporet av god skriveopplæring - ei bok for lærere i alle fag.
Tapir Akademisk Forlag. 2011. ISBN 978-82-519-2748-2.
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
-
Solheim, Randi.
(2010)
Sosial smeltedigel - språklege legeringar. Om talemålsutviklinga i industrisamfunnet Høyanger.
Tapir Akademisk Forlag. 2010. ISBN 978-82-519-2466-5.
Vitenskapelig monografi
Del av bok/rapport
-
Matre, Synnøve;
Solheim, Randi.
(2022)
Forskningsbaserad skrivdidaktik ‒ perspektiv och reflektioner.
Skrivdidaktik i grundskolan.
Faglig kapittel
-
Solheim, Randi;
Matre, Synnøve.
(2022)
Kooperation von Forschenden und Schulen zur Förderung von Schreibkompetenz.
Schreiben fachübergreifend fördern — Grundlagen und Praxisanregungen für Schule, Unterricht und Lehrkräftebildung.
Faglig kapittel
-
Solheim, Randi;
Nilssen, Vivi Lisbeth;
Aasen, Arne Johannes.
(2022)
Seksåringar i skapande tekstleg samspel.
Samtale, samskrive, samhandle : Nye perspektiv på muntlighet og skriftlighet i samspill.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Hårstad, Stian;
Solheim, Randi.
(2021)
Flerspråklighet i et nordisk perspektiv.
Norsk 5–10. Språkboka..
Faglig kapittel
-
Nygård, Mari;
Solheim, Randi.
(2021)
Å møte skulestartarane: Språklege erfaringar og språklæring.
Norskboka 1. Norsk for grunnskolelærarutdanning 1-7.
Faglig kapittel
-
Solheim, Randi;
Falk, Daroon Yassin.
(2021)
Skrivarutvikling og skrivekompetanse. Funksjonelle og formålsretta perspektiv på den første skriveopplæringa.
Morsmålsfaget som fag og forskningsfelt i Norden.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Solheim, Randi;
Hårstad, Stian.
(2021)
Det norske språklandskapet: variasjon i tale og skrift.
Norsk 5–10. Språkboka..
Faglig kapittel
-
Solheim, Randi.
(2020)
Inngangar til studiar av skriveforløp og vurderingspraksisar.
Master i norsk. Metodeboka 2.
Faglig kapittel
-
Solheim, Randi;
Matre, Synnøve.
(2014)
Lærarsamtalar om elevtekstar – mot eit felles fagspråk om skriving og vurdering.
Alle tiders norskdidaktiker. Festskrift til Frøydis Hertzberg på 70-årsdagen.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Smidt, Jon;
Solheim, Randi.
(2013)
Skriving som vei til kunnskap, identitet og kultur. En lærers arbeid med skriving på mellomtrinnet.
Literacy i læringskontekster.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Matre, Synnøve;
Sjøhelle, Dagrun Kibsgaard;
Solheim, Randi.
(2012)
Ekspressive tekstar av unge skrivarar: om kjensleutløp, identitetsarbeid og skriveutvikling.
Teorier om tekst i møte med skolens lese- og skrivepraksiser.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Nilssen, Vivi Lisbeth;
Solheim, Randi.
(2012)
Å forstå kva elevane forstår. Om skriving som bru mellom teori og praksis i lærarutdanninga.
Å skrive seg inn i læreryrket.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Solheim, Randi.
(2011)
Kvifor skriv vi? Og kva brukar vi skrivinga til?.
På sporet av god skriveopplæring - ei bok for lærere i alle fag.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Solheim, Randi;
Larsen, Ann Sylvi;
Torvatn, Anne Charlotte.
(2010)
Skrivekulturar på mellomtrinnet - tre døme.
Skriving i alle fag - innsyn og utspill.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Solheim, Randi.
(2009)
Frå tankekart til tekst. Om bruk av og frigjering frå mønster og modellar i skriveopplæringa.
Skriving i kunnskapssamfunnet.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel