Bjørn-Terje Bandlien
Bjørn-Terje Bandlien
Førsteamanuensis i musikk
Institutt for lærerutdanning Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskapBakgrunn og aktiviteter
Fagfelt/arbeidsområder
Førsteamanuensis i musikk, Institutt for lærerutdanning, NTNU.
Faggruppekoordinator for Musikk, Dans, Drama
Musikkdidaktikk, musikkfag, veiledning, vurdering, administrasjon
Forskningsmiljø/forskningsgrupper
- Musikklærerutdanning i utvikling (MiU)
- Fagleg literacy i skule og lærarutdanning
- Kunstutdanning i Samarbeid (KiS)
- MusTed - Musikkteknologi i didaktisk praksis
Bakgrunn
- Ph.d. fra Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap, NTNU (2019)
- Hovedfag i musikkvitenskap, NTNU (2007)
- Praktisk-pedagogisk utdanning (PPU), NTNU (1998)
- Lærer i folkehøgskole og grunnskole (1999–2013)
Vitenskapelig, faglig og kunstnerisk arbeid
Viser et utvalg av aktivitet. Se alle publikasjoner i databasen
Del av bok/rapport
- (2020) Composing on iPad as Middle Ground Education. Music Technology in Education – Channeling and Challenging Perspectives.
- (2019) Designing as composing music with iPads: A performative perspective. Performative Approaches in Arts Education: Artful Teaching, Learning and Research.
Rapport/avhandling
- (2019) Ungdomsskoleelevers komponering med GarageBand på iPad: En musikkdidaktisk studie av performative stopp-punkter i et kritisk designteoretisk perspektiv (Doktorgradsavhandling). 2019. ISBN 978-82-326-4206-9.
Andre
- (2018) How does technology impact the composition processes when secondary school students compose on iPad?. Designs for learning. 6th international conference 2018 . SLATE. Centre for the science of learning & technology. UIB.; Bergen. 2018-05-23 - 2018-05-25.
- (2015) Komponering og musikkvideo-produksjon på iPad.