Utvikling, prosjekter og innovasjon innen utdanning - Det humanistiske fakultet
Utvikling, prosjekt og innovasjon
Vårt utviklingsarbeid på utdanningsområdet
For å løse utfordringene verden står overfor og skape et bærekraftig samfunn, kreves kunnskap om hvordan kultur og historie former vår forståelse og våre valg. Slik innsikt er avgjørende i et samfunn preget av vedvarende forandringer. Vår særlige styrke ligger i forståelsen av sammenhenger mellom menneske, kultur, samfunn, natur og teknologi (fra strategi for Det humanistiske fakultet 2018-2025).
Utvikling og forbedring av studietilbudet foregår kontinuerlig gjennom NTNUs kvalitetssystem, skolering og erfaringsdeling. Våre undervisere driver innovative utviklingsprosjekter på utdanningsområdet, finansiert gjennom blant annet NTNUs Toppundervisningsordning, utdanningsprogrammene til HK-dir og fakultetets strategimidler. Utforming av læringsareal og etablering av nye rom er også en del av vårt nyskapende utviklingsarbeid. Les mer om Fagland.
Strategisk mål: Det humanistiske fakultet skal tilby nytenkende og utforskende undervisning, utført av undervisere som er sentrale bidragsytere i NTNUs arbeid med læring og utdanningskvalitet.
Pågående utviklingsprosjekt
MuSaDel - Museum, samfunn, deltakelse
UniKuP: Universitetskulturskoleprosjektet
ACDC: Assessing Collaborative Digital Case-based learning
For studenter
Spørsmål om våre studier?
Kontakt din studieveileder