Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside NTNU Hjemmeside

Senter for faglig kommunikasjon

  • Studier
    • Studere på NTNU
    • Finn studieprogram
    • Søke opptak
    • Videreutdanning og deltid
    • Forkurs og oppfriskning
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Senter for faglig kommunikasjon
  2. Forskning
  3. UTVEI

Språkvelger

English

Senter for faglig kommunikasjon (SEKOM) - UTVEI

×
  • Forskning
  • Studier
  • Aktiviteter
MENY

Utvikling av veiledningssamtalen i NAV

Utvikling av veiledningssamtalen i NAV

Forskingsbasert utviklingsarbeid for og med rettleiarar

Samtalar med brukarane står svært sentralt i dei NAV-tilsette si profesjonsutøving, og brukarmøta er avgjerande for om ein oppnår måla om arbeidslivstilknyting og meistring. Det finst ulike metodar for å støtte rettleiarane, men samstundes må alle metodar kontinuerleg justerast og vurderast i takt med brukaren sine behov, ressursar og kommunikative bidrag.  

Forskarane innanfor feltet anvendt språkvitskap gjennomførte i dette prosjektet empiriske studiar av rettleiingssamtalar i NAV med utgangspunkt i verktøy og omgrep frå samtaleanalyse og verksemdsanalyse, og med omfattande kunnskap om institusjonell interaksjon frå andre brukar-orienterte kontekstar. Med støtte i empiriske analysar utvikla vi workshops for NAV-rettleiarar som gjev eit omgrepsapparat og ein felles kunnskapsbase for å kunne samarbeide om kontinuerleg å utvikle dynamikken i og kvaliteten på rettleiingsmøta. Den overordna problemstillinga for prosjektet var: Korleis kan analysar av faktiske rettleiingssamtalar bidra til å styrkje NAV-rettleiarane sin interaksjon med brukarar og leggje til rette for brukarmedverknad?  

Prosjektet vart gjennomført i to delar: I første delen innhenta vi empirisk materiale og detaljerte analysar av interaksjon i rettleiingsmøte. Den andre delen la vekt på kunnskapsutvikling i samarbeid med rettleiarane og utvikling av konkrete kommunikative løysingar og strategiar som skal heve kvaliteten i brukarmøta. 

Prosjektperiode: 01.08.16-31.12.19 (avslutta)
Oppdragsgiver: Arbeids- og velferdsdirektoratet


Publikasjoner

Publikasjonar og omtale 

  • Kristin Halvorsen og Gøril Thomassen Hammerstad  har bidratt med en artikkel i siste utgave av det nordiske tidsskriftet Språk och interaktion med tittelen «Mellom ansvarliggjøring og autonomi: Tilskriving av ansvar i interaksjon mellom brukere og veiledere i den norske arbeids- og velferdsetaten (NAV)». Tidsskriftet er åpent tilgjengelig på nett.

  • Følelser og ansvar er nøkkelbegreper for å forstå hva som skjer i møter mellom NAVs veiledere og brukere. Les nyhetssak om prosjektet. 
  • Halvorsen K., Andenæs E., & Hammerstad G. T. (2020) Ansvar, fag og følelser: Kommunikative utfordringer i brukermøter i NAV. (Rapport). Trondheim: NTNU.
  • Halvorsen, K., Riis-Johansen, M. O., Andenæs, E., & Hammerstad, G. T. (2018). UTVEI – Utvikling av veiledningssamtalen i NAV.  Forskningsbasert utviklingsarbeid for og med veiledere (Rapport). Trondheim: NTNU. 
  • Riis-Johansen, M. O., Halvorsen, K., Andenæs, E., & Hammerstad, G. T. (2018). Interaksjon med brukere i NAV: Analyse av samtaledata som grunnlag for fagutvikling. Tidsskrift for velferdsforskning, 21(3), 227–240. 
  • Riis-Johansen, M. O., & Halvorsen, K. (2018). Aktive brukere i samtaler med NAV. Fontene.no. 
  • Brukermøter med forbedringspotensial. MEMU. Et nettmagasin for medarbeidere i NAV og alle andre som er opptatt av arbeid og velferd. 02.01.2019

 

UTVEI logo

Logo UTVEI

 

person-portlet

Prosjektleiar

  • Kristin Halvorsen

    Kristin Halvorsen Professor

    73596350 kristin.halvorsen@ntnu.no Institutt for språk og litteratur

person-portlet

Medarbeidarar

  • Ellen Andenæs

    Ellen Andenæs Tilknyttet

    +4792048027 ellen.andenaes@ntnu.no
  • Gøril Thomassen Hammerstad

    Gøril Thomassen Hammerstad Professor, senterleder ved Senter for faglig kommunikasjon

    73596492 goril.thomassen@ntnu.no Institutt for språk og litteratur

prosjekt

Les meir om prosjektet Digital brukerdialog i kommunens sosialtjeneste.


NTNU – Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

  • For ansatte
  • |
  • For studenter
  • |
  • Innsida
  • |
  • Blackboard

Studere

  • Om studier
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning
  • Karriere

Aktuelt

  • Nyheter
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU

Om NTNU

  • Om NTNU
  • Bibliotek
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Organisasjonskart
  • Utdanningskvalitet

Kontakt

  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Spør en ekspert
  • Pressekontakter
  • Kart

NTNU i tre byer

  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund

Om nettstedet

  • Bruk av informasjonskapsler
  • Tilgjengelighetserklæring
  • Personvern
  • Ansvarlig redaktør
Facebook Instagram Linkedin Snapchat Tiktok Youtube
Logg inn
NTNU logo