Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside NTNU Hjemmeside

ntnu.no

  • Studier
    • Studere på NTNU
    • Finn studieprogram
    • Søke opptak
    • Videreutdanning og deltid
    • Forkurs og oppfriskning
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Ansatte

Språkvelger

English

Carla Ramirez

Last ned pressefoto
Last ned pressefoto
Foto:

Carla Ramirez

Professor
Institutt for pedagogikk og livslang læring
Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap

carla.ramirez@ntnu.no
73591995 Paviljong A, kontor 114, 1.etasje, Dragvoll
Google Scholar Master i Rådgivning for barn og ungdom
Om Forskning Publikasjoner Undervisning Formidling

Om

CV

Jeg jobber som professor i interkulturell pedagogikk og pedagogisk veiledning ved Institutt for pedagogikk og livslang læring, NTNU. Jeg har mastergrad i Rådgivning (2005) fra Pedagogisk institutt, NTNU, og en doktorgrad i pedagogikk (2015) fra Institutt for lærerutdanning, NTNU. Jeg har arbeidserfaring som miljøterapeut, skolerådgiver og minoritetsrådgiver i videregående skoler. Siden 2015 har jeg jobbet ved Institutt for pedagogikk og livslang læring. 

Min hovedinteresse er forståelsen av sosial ulikhet, Oss og De Andre og tilhørighet/utenforskap i skole og samfunn. I mine undersøkelser ser jeg på hvordan vår normalitetsforståelse kan føre til en degradering og/eller usynliggjøring av andre kunnskaper som finnes i verden. Jeg undersøker hvordan utdannings - og veiledningskontekster ubevisst (re)produserer utenforskap på tross av gode intensjoner om inkludering og toleranse.

Jeg er etterkommer av urfolk fra Latinamerika. Jeg har også utdanning innenfor meditasjon og yin-yoga. I min undervisning vektlegger jeg følelser/affekter, selvinnsikt og kroppslig kunnskap (embodied knowledge). Til mine studenter formidler jeg hvordan erfaringer av utenforskap som rasisme, homofobi, mobbing og ekskludering setter seg i kroppen gjennom følelser av skyld og skam.

Inspirert av perspektiver på sosial rettferdighet, kritisk teori og urfolksvisdom, forsøker jeg å være en brobygger mellom kunnskapstradisjoner fra Øst og Vest. Jeg tror at anerkjennelse av flere og andre kunnskapstradisjoner i verden fører til frigjøring, heling, medfølelse og aksept. 

Jeg anvender feministiske, dekoloniale og nymaterielle perspektiver i min forskning og undervisning på mangfold, inkludering, tilhørighet og utenforskap i utdanningskontekster og veiledningspraksiser. 

 

Deltakelse i forskergrupper, verv og undervisningsansvar: 

  • Studieprogramleder for Erfaringsbasert Master i Rådgivning for barn og ungdom, en videreutdanningsmaster ved IPL, NTNU, for lærere og andre profesjoner med veilednings- og rådgivningsoppgaver tilknyttet barn og ungdom i hele oppvekst- og opplæringsløpet.
  • Emneansvar i masteremnene: PED6040 Interkulturell Rådgivning og PED6031 Rådgivning i et mangfoldig samfunn
  • Medlem i forskergruppen Worldviews. Worldviews utforsker barns, unges og familiers møte med hegemoniske, normative og tatt-for-gitte verdisett, verdenssyn og kunnskapssystem.
  • Veileder på Master og PhD nivå 
  • Vara som LIM-ombud (likestilling, mangfold og inkludering) ved SU-fakultetet, NTNU. 

 

Pågående forskningsprosjekter 2025: 

  1. Rådgivning i komplekse kontekster (forfatter i antologi, Universitetsforlaget)
  2. Krysskulturell oppvekst i Norge (bokprosjekt)

 

 

 

Kompetanseord

  • Andregjøring
  • Embodied knowledge
  • Feministisk teori
  • Hybridity
  • Indigenous knowledge
  • Interseksjonalitet
  • Kjønn og etnisk mangfold i utdanning
  • Kritiske og dekoloniale perspektiver
  • Nymaterialitet
  • Postkvalitative metoder
  • Racialization

Forskning

PhD:

Skolen ser ikke hele meg! - En narrativ og postkolonial studie av sosial ulikhet i den videregående skolen gjennom minoritetselevers erfaringer med å være annerledes (Chinga-Ramirez, 2015). 

Studien har en kritisk tilnærming til etniske minoritetselevers erfaringer med å gå i den norske videregående skolen. Det norske likeverdighetsprinsippet blir problematisert gjennom å avdekke en taus forståelse av objektivitet og normalitet i skole og utdanning. Denne forståelsen skjuler skolens posisjonering i en vestlig, individualistisk og middelklassementalitet, ofte forstått av skoleprofesjoner som pedagogisk nøytralitet.

 

Research Projects 2025:

Narratives of ethnic minority women in Norwegian academia, by Carla Ramirez. 

Based on narrative inquiries of female foreign academics working in a Norwegian university, this study applies posthuman, decolonial, and feminist perspectives to address how assumptions of normality, objectivity, progress, neutrality, gender, and race, create fixed notions of how to be ‘a proper academic’ in Norwegian Higher Education. 

 

Krysskulturell oppvekst og hybriditet i Norge, av Carla Ramirez

 

Pedagogy of discomfort in developing student’s intercultural and diversity skills, led by Carla Ramirez.

This study seeks to implement a teaching program for school professionals in adult education. Aiming to develop professional critical social engagement, interconnectedness, intercultural competence, and social justice, the study’s research design consists of 30 students in adult education undergoing a teaching program based on the pedagogy of discomfort, coming in touch with and changing assumptions about self, others, and their interconnectedness. Pedagogy of discomfort is facilitated through processes of critically analyzing underlying premises of privileges, social positioning, and interconnections with society. This teaching program will trigger changes in student’s worldviews critically exploring assumptions and beliefs, and creating new ways of articulating and reformulating their social positioning and experience. 

  • Worldviews

Publikasjoner

Entangled with the past in Norwegian Academia

This article explores entanglements of matter, space, and temporalities in shaping academic subjectivities in Norwegian higher education.

Norskhet i bevegelse

Hva vil det si å være norsk, og hvem kan kalle seg norsk i samtidens globaliserte og flerkulturelle Norge?

The Wonder(s) of Barbie

Publikasjon i Barn - Forskning om barn og barndom i Norden
  • Kronologisk
  • Etter kategori
  • Se alle publikasjoner i Cristin

2025

  • Hoem, Irene Bisasso; Ursin, Marit; Ramirez, Carla. (2025) The transformative power of representation among youths: toward appreciating diversity and inclusion in Norway. Frontiers in Education
    Vitenskapelig artikkel
  • Ramirez, Carla; Ursin, Marit. (2025) The Wonder(s) of Barbie: Entanglements of Racism, Body Shame and Doll Play in a Norwegian Primary School. Barn – forskning om barn og barndom i Norden
    Vitenskapelig artikkel

2024

  • Ramirez, Carla; Lyså, Ida Marie. (2024) Norskhet i bevegelse. Cappelen Damm Akademisk Cappelen Damm Akademisk
    Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
  • Ramirez, Carla; Lyså, Ida Marie. (2024) Norskhet og rasialisering – friksjon, omveltning og utvidelse. Cappelen Damm Akademisk
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Engan, Laila; Ramirez, Carla. (2024) På vei inn i norskheten - gradvise overganger for ungdom med kort botid i Norge. Cappelen Damm Akademisk
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Ramirez, Carla. (2024) Betydning av materialitet for tilhørighet til Norge. Cappelen Damm Akademisk
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Ramirez, Carla; Kalkman, Kris; Engan, Laila. (2024) Andregjøring gjennom undervisningsmetoder: En blindsone i norsk skole?. Cappelen Damm Akademisk
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

2023

  • Ramirez, Carla. (2023) Entangled with the past in Norwegian academia. Gender and Education
    Vitenskapelig artikkel
  • Chinga Ramirez, Carla Macarena; Hoem, Irene Bisasso; Ursin, Marit; Jjunju, Charlotte; Lyså, Ida Marie. (2023) Finnes det virkelig ikke 'farge' i norsk høyere utdanning og arbeidsliv?. www.universitetsavisa.no
    Kronikk

2022

  • Åberg, Ingvill Bjørnstad; Christensen, Erik; Ramirez, Carla. (2022) Othering in the age of “diversity”. Cultural, ethnic and racial categorisations in education policy and social studies. . Nord universitet Nord universitet
    Doktorgradsavhandling
  • Ramirez, Carla. (2022) Den fargeblinde skolen. Kronikk.28.09.2022. Adressavisen
    Kronikk
  • Ramirez, Carla. (2022) Fargeblindhet i norsk skole. Universitetsforlaget
    Faglig kapittel
  • Chinga-Ramirez, Carla. (2022) Kan jeg kalle meg norsk? Kronikk Adressavisen. 17.02.2022. . Adressavisen
    Kronikk

2021

  • Chinga-Ramirez, Carla. (2021) Epistemic Disobedience and Grief in Academia. Education Sciences
    Vitenskapelig artikkel
  • Chinga-Ramirez, Carla. (2021) Hvordan skapes utenforskap i skolen? ikke-vestlig minoritetsungdom forteller sine historier. Gyldendal Akademisk
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

2020

  • Chinga-Ramirez, Carla. (2020) Å lære studentene om kritisk refleksivitet gjennom lærerens pedagogiske sensitivitet i undervisningen. Læring om læring
    Vitenskapelig artikkel
  • Chinga-Ramirez, Carla. (2020) Kvalitet for transnasjonale elever. Universitetsforlaget
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

2018

  • Chinga-Ramirez, Carla. (2018) Om å være farget - Betydning av hudfarge for ungdom med ikke-vestlig minoritetsbakgrunn. Cappelen Damm Akademisk
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Chinga-Ramirez, Carla; Oldervik, Heidun; Saur, Ellen. (2018) Hvordan kan kunnskap om postkolonial teori gi PP-rådgivere en bedre forståelse av barn og unge med minoritetsbakgrunn?. Universitetsforlaget
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

2017

  • Chinga-Ramirez, Carla. (2017) Becoming a "Foreigner": The Principle of Equality, Intersected Identities, and Social Exclusion in the Norwegian School. European Education : Issues and Studies
    Vitenskapelig artikkel

2015

  • Chinga-Ramirez, Carla. (2015) Skolen ser ikke hele meg! En postkolonial og narrativ studie av sosial ulikhet i den videregående skolen gjennom minoritetselevers erfaringer av å være annerledes. Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
    Doktorgradsavhandling

2014

  • Chinga-Ramirez, Carla; Solhaug, Trond. (2014) Jeg er annerledes. En diskusjon av erfaringer med å være annerledes i den norske skolen. Fagbokforlaget
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Tidsskriftspublikasjoner

  • Hoem, Irene Bisasso; Ursin, Marit; Ramirez, Carla. (2025) The transformative power of representation among youths: toward appreciating diversity and inclusion in Norway. Frontiers in Education
    Vitenskapelig artikkel
  • Ramirez, Carla; Ursin, Marit. (2025) The Wonder(s) of Barbie: Entanglements of Racism, Body Shame and Doll Play in a Norwegian Primary School. Barn – forskning om barn og barndom i Norden
    Vitenskapelig artikkel
  • Ramirez, Carla. (2023) Entangled with the past in Norwegian academia. Gender and Education
    Vitenskapelig artikkel
  • Chinga Ramirez, Carla Macarena; Hoem, Irene Bisasso; Ursin, Marit; Jjunju, Charlotte; Lyså, Ida Marie. (2023) Finnes det virkelig ikke 'farge' i norsk høyere utdanning og arbeidsliv?. www.universitetsavisa.no
    Kronikk
  • Ramirez, Carla. (2022) Den fargeblinde skolen. Kronikk.28.09.2022. Adressavisen
    Kronikk
  • Chinga-Ramirez, Carla. (2022) Kan jeg kalle meg norsk? Kronikk Adressavisen. 17.02.2022. . Adressavisen
    Kronikk
  • Chinga-Ramirez, Carla. (2021) Epistemic Disobedience and Grief in Academia. Education Sciences
    Vitenskapelig artikkel
  • Chinga-Ramirez, Carla. (2020) Å lære studentene om kritisk refleksivitet gjennom lærerens pedagogiske sensitivitet i undervisningen. Læring om læring
    Vitenskapelig artikkel
  • Chinga-Ramirez, Carla. (2017) Becoming a "Foreigner": The Principle of Equality, Intersected Identities, and Social Exclusion in the Norwegian School. European Education : Issues and Studies
    Vitenskapelig artikkel

Bøker

  • Ramirez, Carla; Lyså, Ida Marie. (2024) Norskhet i bevegelse. Cappelen Damm Akademisk Cappelen Damm Akademisk
    Vitenskapelig antologi/Konferanseserie

Del av bok/rapport

  • Ramirez, Carla; Lyså, Ida Marie. (2024) Norskhet og rasialisering – friksjon, omveltning og utvidelse. Cappelen Damm Akademisk
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Engan, Laila; Ramirez, Carla. (2024) På vei inn i norskheten - gradvise overganger for ungdom med kort botid i Norge. Cappelen Damm Akademisk
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Ramirez, Carla. (2024) Betydning av materialitet for tilhørighet til Norge. Cappelen Damm Akademisk
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Ramirez, Carla; Kalkman, Kris; Engan, Laila. (2024) Andregjøring gjennom undervisningsmetoder: En blindsone i norsk skole?. Cappelen Damm Akademisk
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Ramirez, Carla. (2022) Fargeblindhet i norsk skole. Universitetsforlaget
    Faglig kapittel
  • Chinga-Ramirez, Carla. (2021) Hvordan skapes utenforskap i skolen? ikke-vestlig minoritetsungdom forteller sine historier. Gyldendal Akademisk
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Chinga-Ramirez, Carla. (2020) Kvalitet for transnasjonale elever. Universitetsforlaget
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Chinga-Ramirez, Carla. (2018) Om å være farget - Betydning av hudfarge for ungdom med ikke-vestlig minoritetsbakgrunn. Cappelen Damm Akademisk
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Chinga-Ramirez, Carla; Oldervik, Heidun; Saur, Ellen. (2018) Hvordan kan kunnskap om postkolonial teori gi PP-rådgivere en bedre forståelse av barn og unge med minoritetsbakgrunn?. Universitetsforlaget
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Chinga-Ramirez, Carla; Solhaug, Trond. (2014) Jeg er annerledes. En diskusjon av erfaringer med å være annerledes i den norske skolen. Fagbokforlaget
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Rapport

  • Åberg, Ingvill Bjørnstad; Christensen, Erik; Ramirez, Carla. (2022) Othering in the age of “diversity”. Cultural, ethnic and racial categorisations in education policy and social studies. . Nord universitet Nord universitet
    Doktorgradsavhandling
  • Chinga-Ramirez, Carla. (2015) Skolen ser ikke hele meg! En postkolonial og narrativ studie av sosial ulikhet i den videregående skolen gjennom minoritetselevers erfaringer av å være annerledes. Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
    Doktorgradsavhandling

Undervisning

Emner

  • PED1007 - History of Education and Educational Policy
  • PED6113 - Project Development
  • PED6038 - Interdisciplinary Cooperation
  • PED6039 - Career guidance
  • PED6040 - Intercultural Education
  • PED6031 - Counseling in a Complex Society

Ramirez har emneansvar i: Rådgivning  i et mangfoldig samfunn (PED6031) og Interkulturell rådgivning (PED6040). 

Formidling

2025

  • Faglig foredrag
    Ramirez, Carla. (2025) Decolonial posthuman feminisms . Aalborg University, Copenhagen P.h.D Course Race, Space and Affect - Critical Inquiries into processes of Othering, Racialization and Non-belonging , Copenhagen 2025-04-07 -

2023

  • Intervju
    Chinga Ramirez, Carla Macarena. (2023) Paneldebatt i forbindelse med lansering av verktøykassa for likestilling og mangfold ved NTNU. NTNU NTNU [Internett] 2023-03-23
  • Faglig foredrag
    Ramirez, Carla; Ursin, Marit. (2023) Methodological considerations, challenges, and reflections around ethical issues in research on children and racism. Nordic Journal BARN 40th anniversaty conference of the Nordic Journal BARN, At critical crossroads in Nordic Childhood Studies , Trondheim 2023-08-16 - 2023-08-17
  • Vitenskapelig foredrag
    Ramirez, Carla. (2023) Assemblages of differences in a first-grade primary school in Norway. EERA European Educational Research Association European Conference on Educational Research, ECER , Glasgow 2023-08-21 - 2023-08-25
  • Vitenskapelig foredrag
    Ramirez, Carla. (2023) Assemblages of difference in a Norwegian first grade elementary school. Nordic Journal BARN 40th anniversaty conference of the Nordic Journal BARN, At critical crossroads in Nordic Childhood Studies , Trondheim 2023-08-16 - 2023-08-17
  • Faglig foredrag
    Ramirez, Carla. (2023) Dekolonial feminisme og dens relevans for norsk forskning. Worldviews forskergruppe Åpent seminar for SU-fakultetet, NTNU , Trondheim 2023-09-01 - 2023-09-01

2022

  • Vitenskapelig foredrag
    Langfeldt, Camila Caldeira; Ramirez, Carla. (2022) What is a multicultural school? Observations from a heterogeneous first-grade classroom in Norway. Research Centre on Child Studies (CIEC), University of Minho, Portugal, and the Centre for the Study of Children and Childhood, University of Suffolk, UK I International Conference on Child Studies , University of Minho, Braga - Portugal 2022-09-13 - 2022-09-15
  • Vitenskapelig foredrag
    Chinga-Ramirez, Carla. (2022) Pedagogy of discomfort in precarious times. NERA Nordic Educational Research Association - NERA , Reykjavik 2022-05-30 - 2022-06-03
  • Faglig foredrag
    Chinga-Ramirez, Carla. (2022) Minority women in Norwegian academia. Post Approaches in Education - NERA Nordic Educational Research Association - NERA pre-conference , Reykjavik 2022-05-30 - 2022-05-31
  • Intervju
    Chinga-Ramirez, Carla. (2022) Nav Trøndelag Unge i arbeid. Adressavisen Adressavisen [Avis] 2022-02-01

2020

  • Faglig foredrag
    Chinga-Ramirez, Carla. (2020) Lower Expectations, Fragmentation and Misinterpretations. Ethnic Minority Women in the Norwegian Academia. EERA – European Educational Research Association ECER 2020: Educational Research (Re)connecting Communities , Glasgow, Scotland 2020-08-24 - 2020-08-28

2019

  • Vitenskapelig foredrag
    Chinga-Ramirez, Carla. (2019) Transnationalism as social belonging. AIAE - International Assosiation for Intercultural Education Another Brick in the Wall: Transforming Education , Amsterdam 2019-11-11 - 2019-11-15
  • Faglig foredrag
    Chinga-Ramirez, Carla. (2019) Ethnic minority women in the Norwegian academia. Pontificia Universidad Catolica de Chile Academic seminar, Center for Educational Justice , Santiago 2019-04-08 - 2019-04-12

2018

  • Populærvitenskapelig foredrag
    Ursin, Marit; Chinga-Ramirez, Carla. (2018) Skoleliv og ungdomsliv: En presentasjon av elevenes tanker og opplevelser, skole 1. IPL, NTNU Erfaringskonferanse på vgs skole 1 , Trøndelag 2018-04-21 - 2018-04-21
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Ursin, Marit; Chinga-Ramirez, Carla. (2018) Skoleliv og ungdomsliv: En presentasjon av elevenes tanker og opplevelser, skole 2. IPL, NTNU Erfaringskonferanse på vgs skole 2 , Trøndelag 2018-04-21 - 2018-04-21
  • Vitenskapelig foredrag
    Chinga-Ramirez, Carla. (2018) Fra fokus på kulturforskjeller til blikk for mangfold og kompleksitet. Statped Midt norge Fagtorg for PP-rådgivere Midt-Norge, 2018 , Trondhim 2018-08-28 - 2019-08-29

2017

  • Programledelse
    Chinga-Ramirez, Carla. (2017) SEVU-PPT Nett. Nettbasert læringsressurs for PP-tjenesten. Modul/film: Interkulturell kommunikasjon. https://www.sevuppt.no/modul-1-radgivning-og-veiledning/modu https://www.sevuppt.no/modul-1-radgivning-og-veiledning/modu [Internett] 2017-10-12
  • Programledelse
    Chinga-Ramirez, Carla. (2017) SEVU-PPT Nett. Nettbasert læringsressurs for PP-tjenesten. Modul/film: Etnisk mangfold i skolen . https://www.sevuppt.no/modul-1-radgivning-og-veiledning/modu https://www.sevuppt.no/modul-1-radgivning-og-veiledning/modu [Internett] 2017-10-12

2016

  • Vitenskapelig foredrag
    Chinga-Ramirez, Carla. (2016) “Impossible bodies” and the creation of minority students’ subjectivities in Norwegian upper secondary schools. Nordic Migration research The 18th Nordic Migration Conference, Oslo, August 11-12, 2016 , Oslo 2016-08-11 - 2016-08-12

2011

  • Vitenskapelig foredrag
    Chinga, Carla Macarena. (2011) Immigrant youth in transition: Collectivistic orientations in an individualistic school culture. Results from a pilot study. NERA NERA's 39th Congress - Rights and Education , Jyväskylä, Finland 2011-03-09 - 2011-03-12
  • Vitenskapelig foredrag
    Chinga, Carla Macarena. (2011) Hvordan opplever nordiske lærere innvandrer elever på den videregående skolen?. 7th International Citizenship conference International conference , Emory University, Atlanta 2011-05-12 - 2011-05-14
  • Vitenskapelig foredrag
    Chinga, Carla Macarena. (2011) Kulturmøter: Hvordan endres identiteten? Et sosiokonstruktivistisk perspektiv. Master i Samfunssfagsdidaktikk, PLU, NTNU Forelesning , NTNU, Trondheim 2011-11-09 - 2011-11-09

NTNU – Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

  • For ansatte
  • |
  • For studenter
  • |
  • Innsida
  • |
  • Blackboard

Studere

  • Om studier
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning
  • Karriere

Aktuelt

  • Nyheter
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU

Om NTNU

  • Om NTNU
  • Bibliotek
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Organisasjonskart
  • Utdanningskvalitet

Kontakt

  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Spør en ekspert
  • Pressekontakter
  • Kart

NTNU i tre byer

  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund

Om nettstedet

  • Bruk av informasjonskapsler
  • Tilgjengelighetserklæring
  • Personvern
  • Ansvarlig redaktør
Facebook Instagram Linkedin Snapchat Tiktok Youtube
Logg inn
NTNU logo