Kunstbasert forsking

Forsking ved Institutt for kunst- og medievitskap

Kunstbasert forsking

Bildet fra lansering av «VAGN LID DRAMATURGI – Opus I. Episode 1. En Samhøring» (2023). Foto.
Biletet frå lansering av «VAGN LID DRAMATURGI – Opus I. Episode 1. Ein Samhøring» (2023). Prosjektet undersøkjer podkastformatet med eit performativt, scenisk tilsnitt. Foto: Transiteatret-Bergen

Forskinga ved seksjon for drama og teater har gjennom femti år utvikla ein særeigen praktisk-teoretisk profil som har gjeve vesentlege bidrag til kunnskapsproduksjonen kring scenekunsten i omgrepets vidaste forstand.

I dag har dei tilsette eit rikt mangfald av forskingstema, frå meir utøvande dramaturgisk forsking og kunstnarleg utviklingsarbeid, over teaterhistoriske emnar, til anvendte teaterformar særleg knytt til barn og unge. Denne fleirstemte kunstbaserte forskinga skjer både som del av dei ansatte sin kjerneverksemd, og på PhD og Masternivå. Dei ulike fokusa er her samla under paraplyen kunstbasert forsking. Her finn du ulike relevante prosjekt gruppert etter forskingsfokus/tyngdepunkt:


Kunstnerisk dramaturgisk forskning

Kunstnerisk dramaturgisk forskning


Sammensetning av bilder fra Transiteatret-Bergen. Foto.
Fra «Kunsten å lage en felle» (Tore V. Lid) foto: Transiteatret-Bergen

Fleire av oss arbeider med forsking gjennom- eller tett knytt til kunstnarleg praksis. Sentralt i denne forskinga står ulike former for dramaturgisk praksis og teoridanning. Her vil fokus ligge på alt frå komposisjon, fleirmedialitet, produksjon, interaksjon, objekt, politikk, estetikk og historie.

Den kunstnarlege forskingsprosessen spring ut av kunstnarens erfaring og kompetanse, kor kritisk refleksjon og teoriutvikling står sentralt. Eit tema er scenekunstens og kunstnaren si rolle i ei tid prega av kriser og omveltingar. 


Aktuelle prosjekt:

Aktuelle prosjekt:

Forskingsprosjektet DUS har utgangspunktet sitt i drama og teatermiljøet på NTNU. Arbeidet blir leidd av førsteamanuensis Ine Therese Berg, som er prosjektleiar og redaktør. Med seg som redaktør har ho førsteamanuensis Lene Helland Rønningen. Prosjektet har som mål å gi ut ei vitskapleg artikkelsamling med utgiving i 2025. Etter ein open call er til saman 12 forskarar med ulik bakgrunn knytt til prosjektet. Forskingsbidraga vil ha ei sterk empirisk forankring i DUS, og vil gi kunnskap om tema som organisering og struktur, instruktørrolla, eit blikk på dei dramatiske tekstane, konseptet «blanke ark (open oppgåve), mangfald i DUS, og meir.

Les meir om prosjektet på nettsida vår

 Bildet fra lansering av «VAGN LID DRAMATURGI – Opus I. Episode 1. En Samhøring» (2023). Foto.


Prosjektet utviklar og prøver ut eit eksperimentelt podkast-konsept i grensesnitt mellom podkast/videochat, høyrespel og det Vagn Lid sjølv har kalla for sceniske samhøringer.

Prosjektet vart lansert som ein scenisk «Samhøring» på Dragvoll, 17.2.2023.

Følg denne lenkja for å høyra aktuelle episoder.

"Vagn Lid Dramaturgi» er eit forsøk på å sameina eit auditivt podkast-format med eit performativt, scenisk uttrykk. Målet er å utvikla både eit kunstnarisk format og eit mogleg breitt formidlingsformat for vidare dramaturgisk grunnforsking med utgangspunkt i professoratet mitt ved IKM. Håpet er at dette vidare kan bidra til overskridande møtepunkt mellom relevante fagmiljø innenfor- og i relasjon til IKM.


Prosjektansvarleg: Tore Vagn Lid

Anvendt teaterforskning

Anvendt teaterforskning


Person med maske ser rett inn i kamera. Foto.
Frå fengselsteaterprosjektet TYPUS. Foto: Cecilie Haagensen

Med anvendte teaterprosjekt flyttast scenekunstens grep og omgrep ut av meir tradisjonelle og profesjonelle samanhengar, og inngår i alt frå skuleverk, barnehagar, fengsel og sjukehus, til politiske demonstrasjonar, aksjonar og organisasjonar.


Aktuelle prosjekt:

Aktuelle prosjekt:

 Ringvirkninger logo. Foto.


Ripple Effect: Understanding the Link Between Biodiversity and Societal Safety 

The attention towards the consequences of biodiversity loss is increasing, however, the direct safety related consequences to us as humans and society may not always be clear. While the visible consequences of nature loss can easily be seen, there are also important potential consequences for societal safety. For example, vegetation in valley sides are important barriers against landslides and avalanches and bogs are an important part of reducing consequences of flooding. As people are inclined to focus on the risks that they deem imminent or realistic it is also relevant to understand their perceptions regarding biodiversity and societal safety.  

In this project, part of the public outreach program from the Gjærevollsenteret at NTNU, we aim to explore the people´s perceptions on the connection between biodiversity loss and societal safety. By presenting examples of event chains, such as how biodiversity loss can lead to natural hazards like landslides, flooding, and fires, we seek to answer questions such as: 

  • How do people feel about biodiversity loss? 
  • How do they perceive societal safety? 
  • Do they connect the two? 

In collaboration with an artist, we have planned a participatory workshop in December 2024 to be held at Rosendal Theater.  


Project members: 

Natchiyar Balasubramanian, Department of Industrial Economics and Technology Management  

Siri Holen, Department of Industrial Economics and Technology Management 

Elena Pérez, Department of Art and Media Studies  

Ottar Michelsen, Department of Industrial Economics and Technology Management 

Kari Melhuus Jenssen, Artist 

Elever deltar på aktiviteter i prosjektet leselyst. Foto.
Foto: Lene Helland Rønningen

Forskingsprosjektet følgjer det kunstpedagogiske prosjektet Leselyst! I dette prosjektet var det eit mål å stimulera og motivera elevar til å finna leselysta si. Initiert av eit bibliotek i ein kommune i Noreg, involverte prosjektet to skular, og til saman åtte 8.klassar ved desse to skulane.

Alle elevane las romanen "Dødens spel" av Anne Elvedal. Prosjektet inkluderte ulike aktivitetar, som høgtlesingsøkter, diskusjonar om skjønnlitteratur og forfattarbesøk der forfattaren delte innsikta si i skriveprosessen, og der elevane kunne stilla spørsmål.

Ein viktig del av dette prosjektet var også ein kreativ workshop der dramaøvingar og kreativ skriving stod på programmet.  Denne workshopen, som varte i ein skuledag, vart gjennomført av ein teaterregissør (som også er ein av forskarane i dette prosjektet), og ein poet som også fungerte som prosjektleiar for prosjektet Leselyst! Denne workshopen er hovudfokuset i forskinga vår. Forskingsspørsmålet er: På kva måte kan pedagogiske drama- og kreative skriveteknikkar brukt på ein roman forbetra den relasjonelle opplevinga og fremja ein motivasjon for å lesa?


Medlemmer:

Lene Helland Rønningen, førsteamanuensis i drama og teater, NTNU

Cecilie Dyrkorn Fodstad, Dosent i norsk, DMMH

Marte Huke, forfattar og prosjektleiar for prosjekt Leselyst!


Aktivitetar:

Vår 2024: Lene Helland Rønningen og Cecilie Fodstad held ein paper /vitskapleg foredrag om forskingsprosjektet på den internasjonale konferansen Relation centered education network (RCEN), DMMH, Trondheim

Høst 2023: Marte Huke og Lene Helland Rønningen held kreativ workshop på åtte ungdomsskular i ein kommune i Noreg

Teater bak murane - Kreativt Europa (2022-2024)

Teater bak murane er eit Kreativt Europa EU-prosjekt som samarbeider med italienske og greske partnarar TYPUS.

Saman med partnarar i Milano og Athen jobbar me med å utvikla gode praksismodellar for teaterarbeid med unge innsette i fengsel. Våren 2023 blir det gjennomført verkstader og visningar i Bjørgvin fengsel og i Trondheim fengsel. Verkstadene legg vekt på fysisk skodespelararbeid, multimodale forteljarmåtar og arbeid med tekst der det blir henta inspirasjon frå mellom anna frå Romeo og Julie. På bakgrunn av erfaringane frå verkstadene blir det laga teaterframsyningar i dei tre landa som blir viste på ein teaterfestival i Milano 2024 på Punto Zero si fengselsscene.


Prosjektansvarleg: Cecilie Haagensen

Leier Teater bak murene: Marianne Nødtvedt Knudsen

Prosjektleiar TYPUS: Mariacristina Cavecchi, Universitetet i Milano

Prosjektansvarlig Hellas: Eleni Sakellariou

Prosjektgruppe Norge: Per Mollan (Trondheim fengsel), Astrid Mjanger (Bjørgvin fengsel)

Prosjektdeltakarar: Troels Vestergaard Jensen, Daniel Takle Piel, Maria Lillestøl, Camilla Trosterud

Teaterhistorie før, no og i framtida

Teaterhistorie før, no og i framtida


Bilde av dramaets fem deler og tre steder. Foto.
Foto: Tore V. Lid

«Den som bestemmer fortida bestemmer fremtida», skreiv George Orwell i romanen 1984.

Scenekunsten sin historie, både den som ligg langt attende og den som høyrer gårsdagen til, har alltid stått sentralt hjå oss. Dette gjeld ikkje berre den hegemoniske vestlege teaterhistoria, og heller ikkje den som kunn kretsar kring teater forstått som dramatisk, tekstbasert teater.


Aktuelle prosjekt:

Aktuelle prosjekt:

Performance og teknologi

Performance og teknologi


Bilde som viser rekvisita til en scene. Foto.
Fra "Triggersystemet" (Tore V. Lid). foto: Transiteatret-Bergen

Scenekunst inngår, og har alltid inngått, i eit fruktbart vekselspel med teknologi og teknologiske nyvinningar, frå elektriske lyskastarar, over mikrofonar og til sosiale, digitale media. Dette gjeld ikkje berre instrumenta som er i bruk, men like mykje kva teknologi og teknologiske endringar gjer med utøvaren (performaren) og hennar publikum.


Aktuelle prosjekt:

Aktuelle prosjekt:

Tilknytta aktive forskingsgrupper

Tilknytta aktive forskingsgrupper

Dette er ei tverrfagleg erfaringsbasert gruppe for kunstbasert forsking og utviklingsarbeid, med utspring i forskarar frå Institutt for kunst- og medievitskap. Me fokuserer på korleis kunstnariske prosessar kan nyttast i forsking og kunstnarisk utviklingsarbeid innanfor drama og teater, film og visuell kunst. 

I kunstnarisk forskningslab er me opptekne av korleis kunsten kan skapa ny kunnskap, innsikter og erkjenningar. Me er eit laboratorium der dei tverrfaglege medlemmene i gruppa utforskar og utvekslar erfaringar. Fokuset vårt er kunstnarisk praksis som studieobjekt, men der forskarane våre kan jobba med ulike metodiske inngangar i korleis forska med, i, gjennom og på kunsten. Forskingsmetodane kan vera praksisleidde, performative, så vel som kvalitative. Forskargruppa ønskjer å bidra til teoriutvikling, kunnskap om relevante metodar, og dessutan løfte fram etiske problemstilingar gjennom kritisk refleksjon.  

Formålet i gruppa er mellom anna knytt til å utvikla eit godt fagleg miljø, og dessutan bidra til kunnskaps- utvikling og -utveksling for kunstbasert forsking innanfor våre fagområde. I dette ligg det også å bidra til at nyare kunstfaglege forskarar, stipendiatar og ph.d.-kandidatar i kunstnarisk utviklingsarbeid innan drama og teater, film og visuell kunst kan ta del i eit aktivt og utviklande forskingsmiljø.
 
Kunstnariske praksisar tolkar og skaper sosiale fellesskap, og speler ei viktig rolle i å fremja engasjement og samfunnsmedvit. Me har ein ambisjon om at den kunstnariske utforskinga i forskargruppa og kunnskapsproduksjon blir integrert på ulike måtar i samfunnet. Forskargruppa ønskjer å plassera kunsten i ein tverrfagleg, sosial og internasjonal forskingskontekst på høgt nivå. Me vil bidra til å fremja kunnskap om kunst som både ei unik og sjølvstendig form for samhandling og som ei stor kraft i menneskelivet og samfunnet.


Prosjektleiarar: Igor Devold og Lene Hellan Rønningen

Nettside: Kunstnarisk forskningslab

At NTNU the Research Group for Socially Engaged Art (SEAR) aims to harness the transformative power of art, art-based methods and its inherent values to address pressing issues within our society. Committed to interdisciplinary collaboration, we bring together academics from different departments and faculties that are interested in connecting with practitioners and experts from various fields, offering a supportive community and a forum for exchange and development. We aim to provide opportunities for professional growth, networking, and peer-to-peer mentorship, fostering a research environment where individuals can thrive, collaborate, and make a lasting impact. 

Homepage: Socially Engaged Art Research

Ph.d.-prosjekt

Ph.d.-prosjekt

Ingvild R. Grande er Phd-stipendiat i kunstnarisk utviklingsarbeid ved NTNU og Høgskulen i Volda.

Ho har vore tilsett som scenograf på seksjonen sidan 2019 med hovudvekt på visuell dramaturgi, og har i tillegg lang erfaring som scenograf i det profesjonelle scenekunstlandskapet i Noreg og Danmark.

I rolla som kunstnarisk leiar for scenekunstkompaniet Sir Grand Lear NO har ho dyrka interessa for steds-og publikumsspesifikke prosjekt utanfor teaterrommet, oftast med ei tverrfagleg tilnærming.

I Phd-prosjektet blir det kunstnariske arbeidet fokusert inn igjen mot det fagspesifikke, nemleg klede, kostyme og dramaturgi. Med utgangspunkt i ei personleg arva klessamling undersøkjer ho korleis narrativ avleira frå arva kvardagsklede kan skapa nye kostymedramaturgiar i scenekunsten.


Phd-kandidat: Ingvild Rømo Grande

Hanne Wiseth er stipendiat ved Dronning Mauds Minne Høgskole og Drama og teater ved NTNU. Ho har i 7 år jobba som høgskulelektor i drama/teater ved DMMH, og har før det jobba som dramapedagog i barnehage og kulturskule. I arbeidet sitt med drama og teater har ho hatt fokus på devising/eigenskapt teater, og korleis ein slik inngang kan skapa meistring og eigarskap blant deltakarane. Dette er også fokus i ph.d-prosjektet Levende fantasiunivers, som ønskjer å undersøkja korleis ein kan bruka eigenskapt teater som metodisk inngang i kunstpedagogiske prosessar i barnehagen.


PhD-kandidat: Hanne Wiseth

Rettleier: Cecilie Haagensen

Tidlegare forskning

Tidlegare forskning

 Infoposter for "Tilstander av unntak". Foto.


I boka «Refleksiv dramaturgi» (Vagn Lid, 2019) blir det skrive om potensialet til dramaturgien som institusjonsoverskridande møtepunkt. Med framsyningskomplekset «03.08:38 Tilstandar av unntak» som katalysator, blir arrangerte våren 2023 eit større symposium med tittelen: «Tilstandar av unntak: Dramaturgi som møtepunkt». I direkte forlenging av framsyninga på Rosendal Teater – og i same scenografi – blir fagfeltet fokusert dramaturgi nettopp som ein kunnskap eller kunnskap om kunsten til samanhengane; ikkje berre forstått som samanhengar i ei teaterframsyning, men også mellom ulike kunstartar, mellom kunsten og akademia og mellom akademias ofte rigide institusjonelle grensesnitt.

Følg denne lenkja for å sjå ein trailer av prosjektet.

I samarbeid med Transiteatret-BergenRosendal Teater og Kosmorama.

Støtta av «Fremtidens Campus», NTNU.


Prosjektansvarleg: Tore Vagn Lid

Prosjektledergruppe: Tore Vagn LidCecilie HaagensenJens Røyrvik

Styringsgruppe: Anne GjelsvikAurora Hoel

Stud.assistentar: Kari Melhuus Jenssen, Øyvind Rabben Dahl

Vårsemesteret 2022 vart det for første gong testa ut et samarbeid mellom IKM/DT og Sentre for Vitenskapsteori (UIB), ved å la ulike emne få et møtepunkt knytt opp til estetikk. Ved hjelp av digital teknologi, møttest studentar i Bergen og i Trondheim i ein serie av seminar og foredrag knytt til estetikk og grensesnittet estetikk-vitskapsteori.

Våren 2023 blir bygd dette lovande samarbeidet ut til også å gjelda ei utveksling knytt til tilsette og forskinga deira samtidig som møtepunkta mellom studentar i Bergen og i Trondheim uttrakts over ein lengre periode. Gjennom felles "kuratering" av undervisninga og samtenkning av tidspunkt og emneskildringar blir undersøkt potensialet for et samspel som både kan komma studentar og tilsette til gode.


Prosjektinitiativ: Tore Vagn Lid

Prosjektledergruppe: Tore Vagn Lid og Cecilie Haagensen

Kontaktperson ved SVT: Rasmus Slaatelid

Aktuelt emne (vår 2023): DRA3007 Estetiske og vitskapsteoretiske perspektiver

This project investigates the implementation of sustainability goals in the bachelor and master study programs in Drama and Theatre at the Department of Art and Media Studies at NTNU.

In 2021 we included new learning outcomes with a focus on sustainability in our bachelor and master study programs that connected to the 2030 Agenda for Sustainable Development, and we started working with implementing sustainability goals in some of our practical courses.

This project focuses on the work done in the bachelor course "DRA1003 Theatre Production" and the master course "DRA3000 Research Theory and Practice-based Methods in Drama and Theatre", where the course work consists of creating a performance. In the bachelor course the question of exploration concerns: How can the practical implementation of sustainability goals in a theatre production create interesting artistic expressions? In the master course, students have created performances and theorized about questions concerning site-specificity, intra-activity, and biodiversity.

The empirical data is the yearly teaching in the courses mentioned above. We draw from the theatre productions themselves, group reports, climate policy and action plans, production meetings, showing seminars, evaluation meeting reports, and newspaper stories on the courses.

We also collaborate with the Danish company Bæredygtig Scenekunst NU, who are integrated in the courses as lecturers and supervisors.


Project coordinators: Elena PerezHeli Aaltonen

Prosjektet går i første omgang frå april 2021 til september 2022, og er ein sosial og kunstnarisk prosess der innbyggjarane i bydelen og lokale kunstnariske aktørar skal samarbeida om produksjonen av fem hendingar. Den digitale plattforma vår naboland.no har som formål å bli bydelen sin eigen minnebank. Her ønskjer me å samla minne og forteljingar knytte til staden i eit fargerikt bydelska.


Nettside: Naboland

Prosjektleiar: Barbro Rønning

Samarbeid med Skoleprogrammet VIP, undersøking i vidaregåande blir skult programfag for drama med fokus på livsmeistring og unges psykiske helse.


Publikasjonar:

The Drama Space as Companion

Pushe eller puse - perspektiv på paradokset til dramarommet


Prosjektansvarleg: Ellen Foyn Bruun

Forskingsprosjekt i regi av Kulturrådet's forskingssatsinga «Digital kultur, estetiske praksisar»

Dei omfattande smitteverntiltaka i samband med koronapandemien våren 2020 skapte alvorlege utfordringar for kunst- og kulturlivet. Samtidig stimulerte situasjonen til ei fornya utforsking av digitale produksjonsmåtar og formidlingsformer, og til auka digitalt kulturbruk. Scenekunsten er eit av dei kunstområda der forbodet mot å samlast skapte størst utfordringar. Det fysiske møtet i scenerommet var for mange eit heilt grunnleggjande element i scenekunsten. Korleis kunne dette formidlast digitalt?

To av prosjekta som fekk tilskot frå forskingssatsinga er forskarar ved NTNU. Førsteamanuensar Elena Pérez og Ellen Foyn Bruun utforska nye former for digitalbasert scenekunst som oppstår i samband med koronapandemien. Mellom anna såg prosjektet på korleis desse nye praksisformene utfordrar tanken om at scenekunst er det som skei her og no, i samspelet mellom skodespelarar og tilskodarar. Tittelen til artikkelen: "Interactivity and togetherness in digital theatre".

Tore Vagn Lid, teaterregissør og professor ved NTNU, undersøkjer på si side korleis digitaliseringa «utanfor» kunstrommet bidreg til å endra sjølve vilkåra for dei grunnleggjande kommunikasjonsformene til scenekunsten med artikkelen «Analogiseringen av det digitale. Dramaturgi i unntakstilstand».

Artikkelsamlinga er open source og tilgengelig her: Estetiske praksisar i tidsalderen til den digitale produksjonen


Kontaktpersonar: Elena PerezEllen Foyn BruunTore Vagn Lid

Bymiljøkampen er ein dokumentar under produksjon, som trekkjer linjer gjennom 100 års historie om bydelane Møllenberg og Bakklandet i Trondheim. Frå arbeidarfamiliane som hadde sitt virke i industrien rundt hundreårsskiftet, til studentane som busetja seg der på 70-talet og reiste bymiljøkampen som redda bydelane frå forslumming og rivning. I dag blir det igjen mobilisert til bymiljøkamp i området, med fokus på hyblifiseringen, forslumming, skyhøge husleiger og vanskane til dei unge med å komma seg inn på bustadmarknaden. Filmen undersøkjer om minne frå livet og engasjementet i fortida kan inspirera til innsats for ein sosial bustadpolitikk og bymiljøkampen i dag?

Bymiljøkampen er eit tverrfagleg kunstbasert forskingsprosjekt ved IKM, NTNU. Første fase av prosjektet har fokus på minneinnsamling og filmproduksjon i kontekst. I andre fase blir utvida prosjektets teknologiske og tverrkunstneriske forskingsplattform og moglegheita for eit større vandreteater/performance basert på innsamla minnemateriale eit mogleg resultat.


Nettside: Bymiljøkampen

Kontaktpersonar: Barbro Rønning, Jon B. Huseby

The project aims to strengthen applied theatre postgraduate education and research through course development, student and teacher exchange and by jointly addressing a thematic focus of investigation: contemporary and crucial issues of democracy in Norway and South Africa. By this chosen focus, the project furthermore investigates theatre as humanistic education and arena for participant-driven communication and expression. Through theatre education and research, which involves non-academic partners, the practice also builds knowledge and cultural agency for all participating members. These members include students, artists, participative audiences in cities and communities. 

The partners involved are students and teachers/supervisors/researchers from the arts-based research group at Drama/theatre, Department of Arts-and Media Studies at NTNU, Norway and from Drama For Life at the University of the Witwatersrand, South Africa. Also involved are selected non-academic partners in Norway such as Cirka TeaterPanter TanterSjiraffen Kulttursenter, Kultursenteret ISAK, and Katja Brita Lindeberg Produksjoner.

Online conference and festival: Performing democracy: the fire, the fight, the fiction. 16-19 August 2021.

Publication: Van Vuuren, Rasmussen, B., & Khala, A. (2021). Theatre and Democracy : building democracy in post-war and post-democratic contexts. Cappelen Damm Akademisk.


Project coordinators: Heli AaltonenElena Perez

Dette er et kunstbasert prosjekt med produksjon av teaterforestillingen «Verdens aller beste klovn får ikke sove» i 2016 for, av og med 6-åringer. Prosjektet undersøker hvordan målgruppens stemmer blir hørt, utviklet og transformert i den kreative teaterprosessen. Prosjektet er støttet av Norsk Kulturråd. Forskningsspørsmålet er: Hvordan kan barns autentiske materiale brukes til å utvikle en egenskapt teaterforestilling? 


Prosjektleder: Cecilie Haagensen

CRIstin-ID Verdens aller beste klovn får ikke sove: 550938

Praksisbasert nordisk forskningsprosjekt med deltakelse fra norske, svenske, finske og danske scenekunstnere og forskere. Under overskriften Den autonome ensembleskuespilleren har det siden 2013 vært avholdt flere workshops og seminarer for å utvikle og undersøke en alternativ arbeidsprosess for skuespillere. Prosjektet undersøker begrepet embodiement – kroppsliggjøring, slik det i dag er utviklet innenfor nevrovitenskapen og i nyere skuespillermetodisk forskning internasjonalt. Gamle dikotomier mellom kropp og sinn oppløses, og en ny frihet og vitenskapelig basert forståelse av skuespillerens arbeid med tanke, følelse og handling, kan oppstå. Støttet av Nordisk Kulturfond. 


Prosjektleder: Barbro Rønning

CRIstin-ID Nordisk scenekunstlaboratorium: 496040  

DUS er et etablert nasjonalt utviklingsprosjekt, finansiert av Norsk Kulturråd, som utvikler ny dramatikk for ungdom og nye ungdomsteatergrupper. Fra 2018 har Program for drama og teater gått inn som regional partner for Trøndelag i prosjektet, for å utvikle prosjektets kunstbaserte forskningsprofil og gi muligheter for master og bachelorstudenter til en fordypning i ungdomsteater. Forskningsprofilen er under utvikling og vil være knyttet til studentprosjekter og de ansattes forskningsprofiler knyttet til ungdomsdramatikk og identitet, egenskapt teater og utvikling av produksjonsplattformer innenfor ulike ungdomskulturelle kontekster.


Prosjektleder: Barbro Rønning

CRIstin-ID DUS - den unge scene: 549335

Prosjektet har siden 2009 utviklet kunstnerisk praksis som integrer drama/teater og stemmearbeid. Særlig fokus er på selv-iscenesettelse og dialektiske sammenhenger mellom levd erfaring og kunstnerisk virksomhet. Den fysiske stemmens forhold til ytre omstendigheter og frihet til å skape personlig uttrykk. Inspirasjon har vært hentet teoretisk og praktisk fra arven etter stemmepedagogene Alfred Wolfsohn og Roy Hart. Resultater har vært publisert (Bruun og Wright 2013, Bruun 2015) og presentert på en rekke konferanser gjennom workshops og papers. 


Prosjektleder: Ellen Foyn Bruun

Prosjektdeltaker: David Keir Wright, assosiert medlem av The Roy Hart Theatre.

CRIstin-ID Stemmens rolle - rollens stemme: 424205  

Fagmiljøet i drama/teater på NTNU har gjennom en årrekke utviklet praksisnære og studentaktive undervisningsformer med teaterproduksjonsemnene på bachelor og master i sentrum. I bokprosjektet anvender vi vitenskapelige perspektiv innen kunstpedagogikk, dramaturgi, performativitetsteori og teori om multimodale tekster som dokumenterer og analyserer vår praksis. Den digitalt publiserte boken skal tilbys drama- og teaterstudenter i høyere utdanning og fagfolk i ulike universitets-, skole- og kulturelle kontekster. Forfatterne av boka består av fagansatte ved IKM som har vært og er med på å forankre den praktisk-kunstneriske undervisningen vår som forskningspraksis. 


Prosjektleder: Vigdis Aune

Prosjektdeltakere: Cecilie Haagensen, Barbro Rønning, Ellen Foyn Bruun, Gunnar Fretheim, Nils Christian Boberg, Lene Helland Rønningen, Remi Slotterøy mfl. 

CRIStin-ID Teaterproduksjon i høyere utdanning : 547358

This international project builds on the Norwegian Democracy project (2014-2017) and deals with post-graduate teaching and research in collaboration with University of Witwatersrand, Drama for Life, Johannesburg, South Africa. The aim of the project is to develop further knowledge of theatre in contemporary democratic contexts, as well as knowledge of its affects; a way of building democratic competency and empowerment in post-conflict and post-democratic contexts.  The project is funded by SIU 2018-2021. 2 mill. NOK. The project includes scholarships and exchange of Master and Ph.D. students.


Project leader Norway: Bjørn Rasmussen

Project participants: Vigdis Aune, Ellen Foyn Bruun, Cecilie Haagensen, Heli Aaltonen, Barbro Rønning, Catherine Barolsky, Kristian Nødtvedt Knudsen

Main participants from University of Witwatersrand: Warren Nebe, Petro Janse van Vuuren  (SA project leader)

CRISTIN-ID: 547357  Theatre and democracy. Building democracy in post-war and post-democratic contexts

Homepage

Facebook

Et nasjonalt og omforent prosjekt for og av landets kunstnere, forskere og pedagoger innen drama og teater som alle behandler demokrati-spørsmålet. De fleste prosjektene har vært empirisk basert, og er kunstbaserte. To antologier er utgitt 2017 og flere nasjonale konferanser har vært avholdt, blant annet ved NTNU i 2015. Publisering av resultater på engelsk vil være i Applied Theatre Research 2018.


Prosjektleder: Bjørn Rasmussen. 

Prosjektdeltakere: Ellen Foyn Bruun, Vigdis Aune, Cecilie Haagensen, Barbro Rønning.

Øvrig nasjonal forskningsledelse: Rikke G. Gürgens, Stig A. Eriksson, Aud Sæbø, Kari M. Heggstad, Tor Helge Allern.  

CRIStin-ID Drama, teater og demokrati: 444762

Forskningsprosjektet er et samarbeid med Ville Veier i Stavanger, et sosialt entreprenørskap med kunstnerisk profil. De anvender drama/teater og andre skapende uttrykk som metode i arbeid med unge voksne utenfor utdanning og arbeid. I Ville Veier gis deltakerne muligheter for å oppleve sammenheng og mestring gjennom å teste ut egne grenser og prøve ut nye roller gjennom kunstneriske uttrykksformer. Forskningsprosjektet har fulgt virksomheten siden 2016. Målet med denne typen aksjons- og praksisforskning er å skape ny praksiskunnskap og, ikke minst, å forankre tiltak og intervensjoner i forskningsfunn og skape ny helsefremmende praksis og kompetanseheving for de profesjonelle instruktørene i dette skjæringsfeltet mellom kunstpraksis og sosialt arbeid, som er en del av en internasjonal trend og nettverk, kalt Arts and Health. Resultatene fra prosjektet har vært formidlet på diverse konferanser i 2017-2018, i Norden og internasjonalt. En artikkel «Fra utenforskap til mestring» har blitt publisert i det Nordiske Tidsskriftet Drama, forfattet av Ellen Foyn Bruun, NTNU, Tori Nes Aadnesen og Line Merete Larsen, Ville Veiers gründere og ledere. I 2019 inngår prosjektet i et bokprosjekt om livsmestring.


Prosjektleder: Ellen Foyn Bruun 

 CRIstin-ID Dramaterapi med personer utenfor ordinært arbeidsliv: 517768

Empati-prosjektet (2015-2017) er et Nordisk samarbeid gjennom NORDPLUS med NTNU, University College ABSALON, Roskilde og Metropolia University, Helsinki. Siden 2015 har prosjektet avholdt workshop-pakker i alle tre land med praktiker-forskere fra drama/teater, bevegelsesfag og pedagogikk. Felles forskningsinteresse har dreiet seg om hvordan empati kan brukes profesjonelt i arbeidsutøvelse som involverer relasjonelle og sosiale kontekster. Relasjon mellom estetikk og etikk står sentralt for handlings-rettet empatiforståelse i samfunnskontekst.


Deltakere fra NTNU: Ellen Foyn Bruun (prosjektleder) og Heli Aaltonen

CRIstin-ID Kvalifisert empati og estetiske læreprosesser: 509236 

Antologien Høyblokka – Post Mortem: Teater som ritual ble utgitt i 2016, redigert av Barbro Rønning og Håkon Fyhn. Prosjektet var et interdisiplinært kunst- og forskningsprosjekt hovedsakelig finansiert med midler fra HFs PerFormativitets-satsing, Fritt Ord, St. Olavs Hospital og Helsebygg Midt-Norge. Prosjektet dreiet seg om den gamle sykehusbygningen i Trondheim som ble revet i 2011.

På nettsted for Høyblokka er det samlet minner fra publikum om deres erfaringer fra sykehuset før det ble revet. Disse ble inspirasjon til en rituell performance med flere nyskapende teknologiske elementer i lyd og bilde. Prosjektet har vært presentert på diverse internasjonale konferanser PSI og FIRT, og artikkelen The Tower Block: Intermediality and Interaction, (Bergsland and Rønning) kommer i boken Nordic Times Zone (redigert av Shannon Jackson and Knut Ove Arntzen, Eds.).


Prosjektleder: Barbro Rønning

CRIstin-ID Høyblokka - Post Mortem: 496036

Prosjektet undersøker minne og fortelling i tre ulike kunstneriske prosjekter, hvor jeg arbeider som forteller, dramatiker og regissør.

Den første forestillingen: "Jeg tviler - i skyggen av tro" ble spilt under Fortellerfestivalen i Oslo mars 2017. Den andre er under utvikling i samarbeid Tone Åse, sanger og komponist, og undersøker fortelling som lyd-komposisjon. Vi jobber med lydminner som en mulig inngang til fortelling og gestaltning.

Det tredje prosjektet er under utvikling i samarbeid med Olavsdagene 2018. Her vil ulike intermediale strategier bli undersøkt og tatt i bruk som en del av produksjonsprosessen og forestillingen. Spilles under Olavsfestdagene 2018. 


Prosjektleder: Barbro Rønning