Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside NTNU Hjemmeside

ntnu.no

  • Studier
    • Studere på NTNU
    • Finn studieprogram
    • Søke opptak
    • Videreutdanning og deltid
    • Forkurs og oppfriskning
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Ansatte

Språkvelger

English

Sven Inge Molnes

Last ned pressefoto
Last ned pressefoto
Foto:

Sven Inge Molnes

Dosent
Institutt for helsevitenskap Ålesund
Fakultet for medisin og helsevitenskap

svmo@ntnu.no
70161448 Ankeret, A324, Ålesund
Om Publikasjoner Formidling

Om

Sven Inge Molnes er dosent ved Institutt for helsevitenskap i Ålesund (IHA). Medlem av studieprogramråd master i spesialsykepleie.

Molnes er varamedlem i NTNUs nemnd for studentsaker.

Fag- og forskningsområder er fagutvikling på individ- og systemnivå, prehospital, palliativ omsorg, åndelig omsorg, pedagogikk og veiledning, simulering som pedagogisk metode, kvalitet i utdanning, tverrprofesjonelt samarbeid, velferdsteknologi, og digital sikkerhet i helse- og sosialfag.

Pågående arbeid

  • Universitets- og høgskolerådet (UHR) - Leder knyttet til arbeidsgruppe for dosentløpet. UHR har satt ned en arbeidsgruppe som skal utarbeide en veiledning for søkere og sakkyndige ved ansettelse og opprykk til førstelektor og til dosent. 

Tidligere prosjekter

  • DigSam - Prosjektleder knyttet til læringsressurs modul 1. DigSam skal sørge for at alle Norges kandidater i helse- og sosialfaglige utdanninger, tilegner seg kompetanse og oppnår læringsutbyttet i digital sikkerhet.
  • Responssenter. Lokalt, regionalt eller nasjonalt. Hva er behovet? - Prosjektleder i forbindelse med etablering av responssenter på Sunnmøre. 21 kommuner deltok.
  • Arena for Læring om Velferdsteknologi (ALV-Møre og Romsdal) - Daglig leder i oppbyggingen av den tverrfaglige nettverksbaserte læringsarenaen. ALV-Møre og Romsdal er en læringsarena for velferdsteknologi driftet gjennom partnerskap mellom kommuner og NTNU i Ålesund.
  • Simulering som pedagogiske metode - Prosjektleder for utprøving og implementering av simulering som pedagogisk metode innen bachelor i sykepleie, videreutdanninger og master.

Utdanning

  • Kunstig intelligens, Universitetet i Stavanger
  • Kvalitative forskningsmetoder (PhD), NTNU
  • Veiledningspedagogikk, Høgskolen i Ålesund
  • Master i sykepleievitenskap, Universitetet i Oslo
  • Administrasjon og ledelse, Høgskolen i Ålesund
  • Forvaltningsarbeid, Høgskolen i Volda
  • Offentlig rett, Høgskolen i Volda
  • Bachelor i sykepleie, Høgskolen i Ålesund

Publikasjoner

  • Kronologisk
  • Etter kategori
  • Se alle publikasjoner i Cristin

2025

  • Molnes, Sven Inge; Brekke, Kristin Wergeland. (2025) Ny UHR-veiledning for dosentløpet fortjener oppmerksomhet. Khrono
    Leserinnlegg

2024

  • Tarberg, Anett Skorpen; Saga, Susan; Andfossen, Nina Beate; Molnes, Sven Inge. (2024) Er kompetanseheving i kommunehelsetenesta ein del av NTNUs samfunnsoppdrag?. Sykepleien.no
    Leserinnlegg
  • Molnes, Sven Inge. (2024) Facilitare le Attività di Apprendimento nella Formazione Avanzata e Post-Base/Magistrale in Infermieristica in Area Oncologica.
    Faglig kapittel

2022

  • Gagnat, Kjersti; Molnes, Sven Inge; Vasset, Frøydis Perny. (2022) Helsepersonells fagkompetanse i kommunehelsetjenesten. Klinisk Sygepleje
    Vitenskapelig artikkel
  • Molnes, Sven Inge. (2022) Facilitating Learning Activities in Further Education and Master’s Program in Oncology Nursing. Springer
    Faglig kapittel
  • Molnes, Sven Inge; Berg, Helen. (2022) Digital sikkerhet i helse- og sosialtjenesten. Sunnmørsposten
    Kronikk

2021

  • Helberget, Lindis Kathrine; Vasset, Frøydis Perny; Frilund, Marianne Louise; Teige, Barbro Catharina; Molnes, Sven Inge. (2021) A model for guidance and reflection in practice studies for nursing students. International Journal of Educational Research Open
    Vitenskapelig artikkel
  • Vasset, Frøydis Perny; Molnes, Sven Inge. (2021) Forord. Fagbokforlaget
    Forord
  • Vasset, Frøydis Perny; Molnes, Sven Inge. (2021) Innledning. Fagbokforlaget
    Innledning
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Når døden inntreffer. Fagbokforlaget
    Faglig kapittel
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Kommunikasjon med rusmisbrukere ved hjelp av motiverende intervju. Fagbokforlaget
    Faglig kapittel
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Pårørende i akutte situasjoner. Fagbokforlaget
    Faglig kapittel
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Kommunikasjon med pasienter ved livets slutt. Fagbokforlaget
    Faglig kapittel
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Tverrprofesjonelt samarbeid i akutte situasjoner. Fagbokforlaget
    Faglig kapittel
  • Vasset, Frøydis Perny; Molnes, Sven Inge. (2021) Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid. Fagbokforlaget Fagbokforlaget
    Lærebok
  • Vasset, Frøydis Perny; Molnes, Sven Inge. (2021) Kommunikasjon med pasienter som har kroniske lidelser. Fagbokforlaget
    Faglig kapittel
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Samtaler med personer som har en uhelbredelig sykdom. Fagbokforlaget
    Faglig kapittel
  • Helberget, Lindis Kathrine; Molnes, Sven Inge. (2021) Veiledning og refleksjon i praksisstudier i spesialisthelsetjenesten.
    Nettsider (opplysningsmateriale)
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Lover og regler.
    Digitale læremidler
  • Vasset, Anja; Molnes, Sven Inge; Vasset, Frøydis Perny. (2021) Children with breathing problems : a stress situation for prehospital employees?. Nordisk sygeplejeforskning
    Vitenskapelig artikkel
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Daniel.
    Digitale læremidler
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Behovskartlegging.
    Digitale læremidler
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Samtykke og personvern.
    Digitale læremidler
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Digitalt tilsyn.
    Digitale læremidler
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Tildeling digitalt tilsyn.
    Digitale læremidler
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Risiko-og sårbarhetsanalyse.
    Digitale læremidler
  • Vasset, Frøydis Perny; Molnes, Sven Inge; Helberget, Lindis Kathrine; Teige, Barbro Catharina; Frilund, Marianne Louise. (2021) A qualitative study of supervisors' experiences with nursing students in practice, a new guidance model. Nurse Education Today
    Vitenskapelig artikkel
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Kommunikasjon med pårørende til alvorlig syke og døende mennesker. Fagbokforlaget
    Faglig kapittel
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Kommunikasjon med personer i akutte situasjoner. Fagbokforlaget
    Faglig kapittel
  • Walderhaug, Nancy; Molnes, Sven Inge; Vasset, Frøydis Perny. (2021) Guidance from practice teachers - A qualitative study of nursing students in practice studies. International Journal of Educational Research Open
    Vitenskapelig artikkel

2020

  • Walderhaug, Nancy; Styve, Arne; Molnes, Sven Inge. (2020) Hva synes eldre om å bruke videokommunikasjon?. Tidsskriftet sykepleien
    Fagartikkel
  • Helberget, Lindis Kathrine; Molnes, Sven Inge. (2020) Empowerment i svangerskaps-, fødsels- og barselomsorg. Klinisk Sygepleje
    Populærvitenskapelig artikkel
  • Helberget, Lindis Kathrine; Molnes, Sven Inge. (2020) Prosjektarbeid og postere gir studentene økt læringsgevinst. Tidsskriftet sykepleien
    Fagartikkel
  • Helberget, Lindis Kathrine; Molnes, Sven Inge; Frilund, Marianne Louise; Vasset, Frøydis Perny; Teige, Barbro Catharina. (2020) Modell for veiledning og refleksjon i praksis - evaluering av et pedagogisk prosjekt blant sykepleierstudenter. Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet og Helse Møre og Romsdal
    Rapport
  • Helberget, Lindis Kathrine; Frilund, Marianne Louise; Molnes, Sven Inge. (2020) Studentenes evne til å reflektere påvirker sykepleien de utøver. Tidsskriftet sykepleien
    Fagartikkel

2019

  • Vasset, Anja; Molnes, Sven Inge; Vasset, Frøydis Perny. (2019) Prehospitalt helsepersonell er usikre på luftveishåndtering av barn. Sykepleien Forskning
    Vitenskapelig artikkel
  • Aspsæther, Eirin; Lien, Vilde Birkestøl; Molnes, Sven Inge. (2019) Slik kan sykepleiere oppdage sepsis tidligere. Tidsskriftet sykepleien
    Fagartikkel

2017

  • Molnes, Sven Inge. (2017) Responssenter. Lokalt, regionalt eller nasjonalt - hva er behovet?. Sunnmøre Regionråd/Ålesund kommune
    Rapport
  • Molnes, Sven Inge. (2017) Ha brukaren i sentrum. Øy-Blikk
    Kronikk
  • Molnes, Sven Inge. (2017) Treng vi fleire sjukeheimsplassar?. Øy-Blikk
    Kronikk
  • Molnes, Sven Inge. (2017) Auka brukarmedverknad i helse- og omsorgstenestene. Øy-Blikk
    Kronikk

2016

  • Molnes, Sven Inge; Hagen, Inger Hilde; Kongshaug, Arnhild Vestnes; Vadset, Tove B.; Ryste, Torill Osvik; Alnes, Rigmor Einang. (2016) Simulering gir økt læringsgevinst. Tidsskriftet sykepleien
    Fagartikkel

2015

  • Blindheim, Kari; Molnes, Sven Inge; Hagen, Inger Hilde. (2015) Bygger bro mellom teori og praksis. Helsesøstre
    Fagartikkel
  • Molnes, Sven Inge. (2015) Sammen går vi døden i møte. Nordisk tidsskrift for helseforskning
    Vitenskapelig artikkel
  • Molnes, Sven Inge. (2015) Er kommunene forberedt på fremtidens eldre?. Sunnmørsposten
    Kronikk

2014

  • Molnes, Sven Inge; Berg, Helen. (2014) Tverrprofesjonelt samarbeid om velferdsteknologi. Sunnmørsposten
    Kronikk
  • Molnes, Sven Inge; Hunstad, Ingun Klauset. (2014) Kan simulering forberede studenter til praksis?. Psykisk helse og rus
    Fagartikkel
  • Vadset, Tove B.; Molnes, Sven Inge; Hagen, Inger Hilde. (2014) Simulering som pedagogisk metode ved avdeling for helsefag (AHF) - Implementering og videreføring. Rapport HiÅ (3)
    Rapport
  • Blindheim, Merete; Molnes, Sven Inge. (2014) Kreft rammer menns sexliv. Tidsskriftet sykepleien
    Fagartikkel
  • Schaathun, Hans Georg; Molnes, Sven Inge; Berg, Helen; Alnes, Rigmor Grete Einang. (2014) Electronic Tracking of Users With Cognitive Impairment (Contrasting a Literature Review With Local Experience). CEUR Workshop Proceedings
    Vitenskapelig artikkel
  • Molnes, Sven Inge. (2014) Sykepleieres erfaringer med smertelindring til hjemmeboende kreftpasienter. Nordisk sygeplejeforskning
    Vitenskapelig artikkel

2013

  • Molnes, Sven Inge; Hagen, Inger Hilde. (2013) Simulering som pedagogisk metode - implementering i helsefag. Rapport HiÅ (4)
    Rapport
  • Hagen, Inger Hilde; Molnes, Sven Inge. (2013) Simulering kan gi bedre praksis. Tidsskriftet sykepleien
    Fagartikkel
  • Molnes, Sven Inge; Hagen, Inger Hilde; Vadset, Tove B.. (2013) Simulering en realistisk læringsarena. Sunnmørsposten
    Kronikk
  • Molnes, Sven Inge; Tafjord, Randi. (2013) Simulering i DHLR-opplæring. Akuttmedisinsk UPDATE
    Fagartikkel
  • Molnes, Sven Inge; Brenne, Inger Karin Reknes. (2013) Simulering gir studenter bedre ferdigheter. Kreftsykepleien
    Fagartikkel

2008

  • Molnes, Sven Inge. (2008) Kampen mot smertene. En studie av sykepleieres erfaringer med smertelindring til hjemmeboende kreftpasienter. Universitetet i Oslo Universitetet i Oslo
    Mastergradsoppgave

Tidsskriftspublikasjoner

  • Molnes, Sven Inge; Brekke, Kristin Wergeland. (2025) Ny UHR-veiledning for dosentløpet fortjener oppmerksomhet. Khrono
    Leserinnlegg
  • Tarberg, Anett Skorpen; Saga, Susan; Andfossen, Nina Beate; Molnes, Sven Inge. (2024) Er kompetanseheving i kommunehelsetenesta ein del av NTNUs samfunnsoppdrag?. Sykepleien.no
    Leserinnlegg
  • Gagnat, Kjersti; Molnes, Sven Inge; Vasset, Frøydis Perny. (2022) Helsepersonells fagkompetanse i kommunehelsetjenesten. Klinisk Sygepleje
    Vitenskapelig artikkel
  • Molnes, Sven Inge; Berg, Helen. (2022) Digital sikkerhet i helse- og sosialtjenesten. Sunnmørsposten
    Kronikk
  • Helberget, Lindis Kathrine; Vasset, Frøydis Perny; Frilund, Marianne Louise; Teige, Barbro Catharina; Molnes, Sven Inge. (2021) A model for guidance and reflection in practice studies for nursing students. International Journal of Educational Research Open
    Vitenskapelig artikkel
  • Vasset, Anja; Molnes, Sven Inge; Vasset, Frøydis Perny. (2021) Children with breathing problems : a stress situation for prehospital employees?. Nordisk sygeplejeforskning
    Vitenskapelig artikkel
  • Vasset, Frøydis Perny; Molnes, Sven Inge; Helberget, Lindis Kathrine; Teige, Barbro Catharina; Frilund, Marianne Louise. (2021) A qualitative study of supervisors' experiences with nursing students in practice, a new guidance model. Nurse Education Today
    Vitenskapelig artikkel
  • Walderhaug, Nancy; Molnes, Sven Inge; Vasset, Frøydis Perny. (2021) Guidance from practice teachers - A qualitative study of nursing students in practice studies. International Journal of Educational Research Open
    Vitenskapelig artikkel
  • Walderhaug, Nancy; Styve, Arne; Molnes, Sven Inge. (2020) Hva synes eldre om å bruke videokommunikasjon?. Tidsskriftet sykepleien
    Fagartikkel
  • Helberget, Lindis Kathrine; Molnes, Sven Inge. (2020) Empowerment i svangerskaps-, fødsels- og barselomsorg. Klinisk Sygepleje
    Populærvitenskapelig artikkel
  • Helberget, Lindis Kathrine; Molnes, Sven Inge. (2020) Prosjektarbeid og postere gir studentene økt læringsgevinst. Tidsskriftet sykepleien
    Fagartikkel
  • Helberget, Lindis Kathrine; Frilund, Marianne Louise; Molnes, Sven Inge. (2020) Studentenes evne til å reflektere påvirker sykepleien de utøver. Tidsskriftet sykepleien
    Fagartikkel
  • Vasset, Anja; Molnes, Sven Inge; Vasset, Frøydis Perny. (2019) Prehospitalt helsepersonell er usikre på luftveishåndtering av barn. Sykepleien Forskning
    Vitenskapelig artikkel
  • Aspsæther, Eirin; Lien, Vilde Birkestøl; Molnes, Sven Inge. (2019) Slik kan sykepleiere oppdage sepsis tidligere. Tidsskriftet sykepleien
    Fagartikkel
  • Molnes, Sven Inge. (2017) Ha brukaren i sentrum. Øy-Blikk
    Kronikk
  • Molnes, Sven Inge. (2017) Treng vi fleire sjukeheimsplassar?. Øy-Blikk
    Kronikk
  • Molnes, Sven Inge. (2017) Auka brukarmedverknad i helse- og omsorgstenestene. Øy-Blikk
    Kronikk
  • Molnes, Sven Inge; Hagen, Inger Hilde; Kongshaug, Arnhild Vestnes; Vadset, Tove B.; Ryste, Torill Osvik; Alnes, Rigmor Einang. (2016) Simulering gir økt læringsgevinst. Tidsskriftet sykepleien
    Fagartikkel
  • Blindheim, Kari; Molnes, Sven Inge; Hagen, Inger Hilde. (2015) Bygger bro mellom teori og praksis. Helsesøstre
    Fagartikkel
  • Molnes, Sven Inge. (2015) Sammen går vi døden i møte. Nordisk tidsskrift for helseforskning
    Vitenskapelig artikkel
  • Molnes, Sven Inge. (2015) Er kommunene forberedt på fremtidens eldre?. Sunnmørsposten
    Kronikk
  • Molnes, Sven Inge; Berg, Helen. (2014) Tverrprofesjonelt samarbeid om velferdsteknologi. Sunnmørsposten
    Kronikk
  • Molnes, Sven Inge; Hunstad, Ingun Klauset. (2014) Kan simulering forberede studenter til praksis?. Psykisk helse og rus
    Fagartikkel
  • Blindheim, Merete; Molnes, Sven Inge. (2014) Kreft rammer menns sexliv. Tidsskriftet sykepleien
    Fagartikkel
  • Schaathun, Hans Georg; Molnes, Sven Inge; Berg, Helen; Alnes, Rigmor Grete Einang. (2014) Electronic Tracking of Users With Cognitive Impairment (Contrasting a Literature Review With Local Experience). CEUR Workshop Proceedings
    Vitenskapelig artikkel
  • Molnes, Sven Inge. (2014) Sykepleieres erfaringer med smertelindring til hjemmeboende kreftpasienter. Nordisk sygeplejeforskning
    Vitenskapelig artikkel
  • Hagen, Inger Hilde; Molnes, Sven Inge. (2013) Simulering kan gi bedre praksis. Tidsskriftet sykepleien
    Fagartikkel
  • Molnes, Sven Inge; Hagen, Inger Hilde; Vadset, Tove B.. (2013) Simulering en realistisk læringsarena. Sunnmørsposten
    Kronikk
  • Molnes, Sven Inge; Tafjord, Randi. (2013) Simulering i DHLR-opplæring. Akuttmedisinsk UPDATE
    Fagartikkel
  • Molnes, Sven Inge; Brenne, Inger Karin Reknes. (2013) Simulering gir studenter bedre ferdigheter. Kreftsykepleien
    Fagartikkel

Bøker

  • Vasset, Frøydis Perny; Molnes, Sven Inge. (2021) Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid. Fagbokforlaget Fagbokforlaget
    Lærebok

Del av bok/rapport

  • Molnes, Sven Inge. (2024) Facilitare le Attività di Apprendimento nella Formazione Avanzata e Post-Base/Magistrale in Infermieristica in Area Oncologica.
    Faglig kapittel
  • Molnes, Sven Inge. (2022) Facilitating Learning Activities in Further Education and Master’s Program in Oncology Nursing. Springer
    Faglig kapittel
  • Vasset, Frøydis Perny; Molnes, Sven Inge. (2021) Forord. Fagbokforlaget
    Forord
  • Vasset, Frøydis Perny; Molnes, Sven Inge. (2021) Innledning. Fagbokforlaget
    Innledning
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Når døden inntreffer. Fagbokforlaget
    Faglig kapittel
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Kommunikasjon med rusmisbrukere ved hjelp av motiverende intervju. Fagbokforlaget
    Faglig kapittel
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Pårørende i akutte situasjoner. Fagbokforlaget
    Faglig kapittel
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Kommunikasjon med pasienter ved livets slutt. Fagbokforlaget
    Faglig kapittel
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Tverrprofesjonelt samarbeid i akutte situasjoner. Fagbokforlaget
    Faglig kapittel
  • Vasset, Frøydis Perny; Molnes, Sven Inge. (2021) Kommunikasjon med pasienter som har kroniske lidelser. Fagbokforlaget
    Faglig kapittel
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Samtaler med personer som har en uhelbredelig sykdom. Fagbokforlaget
    Faglig kapittel
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Kommunikasjon med pårørende til alvorlig syke og døende mennesker. Fagbokforlaget
    Faglig kapittel
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Kommunikasjon med personer i akutte situasjoner. Fagbokforlaget
    Faglig kapittel

Rapport

  • Helberget, Lindis Kathrine; Molnes, Sven Inge; Frilund, Marianne Louise; Vasset, Frøydis Perny; Teige, Barbro Catharina. (2020) Modell for veiledning og refleksjon i praksis - evaluering av et pedagogisk prosjekt blant sykepleierstudenter. Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet og Helse Møre og Romsdal
    Rapport
  • Molnes, Sven Inge. (2017) Responssenter. Lokalt, regionalt eller nasjonalt - hva er behovet?. Sunnmøre Regionråd/Ålesund kommune
    Rapport
  • Vadset, Tove B.; Molnes, Sven Inge; Hagen, Inger Hilde. (2014) Simulering som pedagogisk metode ved avdeling for helsefag (AHF) - Implementering og videreføring. Rapport HiÅ (3)
    Rapport
  • Molnes, Sven Inge; Hagen, Inger Hilde. (2013) Simulering som pedagogisk metode - implementering i helsefag. Rapport HiÅ (4)
    Rapport
  • Molnes, Sven Inge. (2008) Kampen mot smertene. En studie av sykepleieres erfaringer med smertelindring til hjemmeboende kreftpasienter. Universitetet i Oslo Universitetet i Oslo
    Mastergradsoppgave

PRODUKT

  • Molnes, Sven Inge. (2021) Lover og regler.
    Digitale læremidler
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Daniel.
    Digitale læremidler
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Behovskartlegging.
    Digitale læremidler
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Samtykke og personvern.
    Digitale læremidler
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Digitalt tilsyn.
    Digitale læremidler
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Tildeling digitalt tilsyn.
    Digitale læremidler
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Risiko-og sårbarhetsanalyse.
    Digitale læremidler

INFORMASJONSMATR

  • Helberget, Lindis Kathrine; Molnes, Sven Inge. (2021) Veiledning og refleksjon i praksisstudier i spesialisthelsetjenesten.
    Nettsider (opplysningsmateriale)

Formidling

2025

  • Faglig foredrag
    Molnes, Sven Inge. (2025) Ny UHR-veiledning for dosentløpet. UHR-Helse og sosial 2025-05-15 -

2021

  • Vitenskapelig foredrag
    Molnes, Sven Inge. (2021) DigSam - Digital sikkerhet i helse- og sosialfag. Helsedirektoratet, Direktoratet for e-helse og KS Nasjonalt velferdsteknologiprogram , Webinar 2021-11-18 -

2020

  • Vitenskapelig foredrag
    Helberget, Lindis Kathrine; Molnes, Sven Inge. (2020) Modell for veiledning og refleksjon i praksisstudier for sykepleierstudenter. Læringssenteret, NTNU Webinarfestivalen 2020-11-25 -

2014

  • Poster
    Molnes, Sven Inge; Vadset, Tove B.; Hagen, Inger Hilde; Ryste, Torill Osvik; Kongshaug, Arnhild Vestnes; Alnes, Rigmor Grete Einang. (2014) Sykepleierstudenters erfaring med simulering. Ocean Talent Camp Møre Ocean Talent Camp 2014 , Ålesund 2014-09-24 - 2014-09-25
  • Vitenskapelig foredrag
    Molnes, Sven Inge; Vadset, Tove B.; Kongshaug, Arnhild Vestnes. (2014) Simulering - en metode i oppøving av studentenes evne til klinisk vurdering?. Høgskolen i Ålesund Forskningsdagene 2014 , Ålesund 2014-09-23 -

2013

  • Vitenskapelig foredrag
    Molnes, Sven Inge. (2013) Simulering - en bro mellom teori og praksis. Laerdal Medical AS Simulation user network , Stavanger 2013-09-25 - 2013-09-26

2011

  • Vitenskapelig foredrag
    Molnes, Sven Inge. (2011) Battle against Pain – A study of nurses’ experiences with palliative care for cancer patients at home. Erasmus Programme , Robert Gorden University, Aberdeen 2011-06-16 -

NTNU – Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

  • For ansatte
  • |
  • For studenter
  • |
  • Innsida
  • |
  • Blackboard

Studere

  • Om studier
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning
  • Karriere

Aktuelt

  • Nyheter
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU

Om NTNU

  • Om NTNU
  • Bibliotek
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Organisasjonskart
  • Utdanningskvalitet

Kontakt

  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Spør en ekspert
  • Pressekontakter
  • Kart

NTNU i tre byer

  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund

Om nettstedet

  • Bruk av informasjonskapsler
  • Tilgjengelighetserklæring
  • Personvern
  • Ansvarlig redaktør
Facebook Instagram Linkedin Snapchat Tiktok Youtube
Logg inn
NTNU logo