Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside

ntnu.no

  • Studier
    • Studieprogram
    • Søk opptak
    • Forkurs og oppfriskning
    • Videreutdanning og deltid
    • Studere på NTNU
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
    • Derfor velger vi NTNU
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Hjem
  2. Ansatte

Språkvelger

English

Sven Inge Molnes

Sven Inge Molnes

Dosent
Institutt for helsevitenskap Ålesund
Fakultet for medisin og helsevitenskap

svmo@ntnu.no
70161448 Ankeret, A324, Ålesund
Om Forskning Publikasjoner Undervisning Formidling

Om

Sven Inge Molnes er dosent ved Institutt for helsevitenskap i Ålesund (IHA), og studieprogramkoordinator master i spesialsykepleie, studieretning kreftsykepleie.

Han er utdannet sykepleier, og har en master i sykepleievitenskap. Videre har han utdanning innen offentlig rett, forvaltningsarbeid, administrasjon og ledelse, samt veiledningspedagogikk.

Kompetanseord

  • Digital sikkerhet
  • Kommunehelsetjenester
  • Kvalitative forskningsmetoder
  • Palliativ omsorg
  • Pedagogikk og veiledning
  • Prosjektledelse
  • Simulering
  • Sykepleievitenskap
  • Utdanningsforskning
  • Velferdsteknologi
  • Åndelig omsorg

Forskning

Fag- og forskningsområder er fagutvikling på individ- og systemnivå, prehospital, palliativ omsorg, åndelig omsorg, pedagogikk og veiledning, simulering som pedagogisk metode, kvalitet i utdanning, tverrprofesjonelt samarbeid, velferdsteknologi, og digital sikkerhet i helse- og sosialfag.

Forskningsgrupper:

  • Aldring og eldreomsorg
  • Profesjonell omsorg og teknologi-intensive miljøer

DigSam

Prosjektleder knyttet til læringsressurs modul 1. DigSam skal sørge for at alle Norges kandidater i helse- og sosialfaglige utdanninger, tilegner seg kompetanse og oppnår læringsutbyttet i digital sikkerhet.

Responssenter. Lokalt, regionalt eller nasjonalt. Hva er behovet?

Prosjektleder i forbindelse med etablering av responssenter på Sunnmøre. 21 kommuner deltok.

Arena for Læring om Velferdsteknologi (ALV-Møre og Romsdal)

Daglig leder i oppbyggingen av den tverrfaglige nettverksbaserte læringsarenaen. ALV-Møre og Romsdal er en læringsarena for velferdsteknologi driftet gjennom partnerskap mellom 18 kommuner og NTNU i Ålesund.

Simulering som pedagogisk metode

Prosjektleder for utprøving og implementering av simulering som pedagogisk metode innen bachelor i sykepleie, videreutdanninger og master.

Publikasjoner

  • Kronologisk
  • Etter kategori
  • Se alle publikasjoner i Cristin

2022

  • Gagnat, Kjersti; Molnes, Sven Inge; Vasset, Frøydis Perny. (2022) Helsepersonells fagkompetanse i kommunehelsetjenesten. Klinisk Sygepleje. volum 36 (3).
    Vitenskapelig artikkel
  • Molnes, Sven Inge. (2022) Facilitating Learning Activities in Further Education and Master’s Program in Oncology Nursing. How Can we Use Simulation to Improve Competencies in Nursing?.
    Faglig kapittel
  • Molnes, Sven Inge; Berg, Helen. (2022) Digital sikkerhet i helse- og sosialtjenesten. Sunnmørsposten. volum 140 (3).
    Kronikk

2021

  • Helberget, Lindis Kathrine; Molnes, Sven Inge. (2021) Veiledning og refleksjon i praksisstudier i spesialisthelsetjenesten.
    Nettsider (opplysningsmateriale)
  • Helberget, Lindis Kathrine; Vasset, Frøydis Perny; Frilund, Marianne Louise; Teige, Barbro Catharina; Molnes, Sven Inge. (2021) A model for guidance and reflection in practice studies for nursing students. International Journal of Educational Research Open. volum 2 (2).
    Vitenskapelig artikkel
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Behovskartlegging. NTNU/Digital sikkerhet i helse- og sosialfag (DigSam), Digitale Læringsressurser (DLR) - https://hdl.handle.net/11250/2786433. 2021.
    Digitale læremidler
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Daniel. NTNU/Digital sikkerhet i helse- og sosialfag (DigSam), Digitale Læringsressurser (DLR) - https://hdl.handle.net/11250/2787134. 2021.
    Digitale læremidler
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Digitalt tilsyn. NTNU/Digital sikkerhet i helse- og sosialfag (DigSam), Digitale Læringsressurser (DLR) - https://hdl.handle.net/11250/2788259. 2021.
    Digitale læremidler
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Kommunikasjon med pasienter ved livets slutt. Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid.
    Faglig kapittel
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Kommunikasjon med personer i akutte situasjoner. Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid.
    Faglig kapittel
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Kommunikasjon med pårørende til alvorlig syke og døende mennesker. Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid.
    Faglig kapittel
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Kommunikasjon med rusmisbrukere ved hjelp av motiverende intervju. Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid.
    Faglig kapittel
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Lover og regler. NTNU/Digital sikkerhet i helse- og sosialfag (DigSam), Digitale Læringsressurser (DLR) - https://hdl.handle.net/11250/2787133. 2021.
    Digitale læremidler
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Når døden inntreffer. Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid.
    Faglig kapittel
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Pårørende i akutte situasjoner. Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid.
    Faglig kapittel
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Risiko-og sårbarhetsanalyse. NTNU/Digital sikkerhet i helse- og sosialfag (DigSam), Digitale Læringsressurser (DLR) - https://hdl.handle.net/11250/2786734. 2021.
    Digitale læremidler
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Samtaler med personer som har en uhelbredelig sykdom. Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid.
    Faglig kapittel
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Samtykke og personvern. NTNU/Digital sikkerhet i helse- og sosialfag (DigSam), Digitale Læringsressurser (DLR) - https://hdl.handle.net/11250/2786463. 2021.
    Digitale læremidler
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Tildeling digitalt tilsyn. NTNU/Digital sikkerhet i helse- og sosialfag (DigSam), Digitale Læringsressurser (DLR) - https://hdl.handle.net/11250/2786462. 2021.
    Digitale læremidler
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Tverrprofesjonelt samarbeid i akutte situasjoner. Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid.
    Faglig kapittel
  • Vasset, Anja; Molnes, Sven Inge; Vasset, Frøydis Perny. (2021) Children with breathing problems : a stress situation for prehospital employees?. Nordisk sygeplejeforskning. volum 11 (3).
    Vitenskapelig artikkel
  • Vasset, Frøydis Perny; Molnes, Sven Inge. (2021) Forord. Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid.
    Forord
  • Vasset, Frøydis Perny; Molnes, Sven Inge. (2021) Innledning. Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid.
    Innledning
  • Vasset, Frøydis Perny; Molnes, Sven Inge. (2021) Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid. Fagbokforlaget. 2021. ISBN 9788245033588.
    Lærebok
  • Vasset, Frøydis Perny; Molnes, Sven Inge. (2021) Kommunikasjon med pasienter som har kroniske lidelser. Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid.
    Faglig kapittel
  • Vasset, Frøydis Perny; Molnes, Sven Inge; Helberget, Lindis Kathrine; Teige, Barbro Catharina; Frilund, Marianne Louise. (2021) A qualitative study of supervisors' experiences with nursing students in practice, a new guidance model. Nurse Education Today. volum 107:105111.
    Vitenskapelig artikkel
  • Walderhaug, Nancy; Molnes, Sven Inge; Vasset, Frøydis Perny. (2021) Guidance from practice teachers - A qualitative study of nursing students in practice studies. International Journal of Educational Research Open. volum 2 (2).
    Vitenskapelig artikkel

2020

  • Helberget, Lindis Kathrine; Frilund, Marianne Louise; Molnes, Sven Inge. (2020) Studentenes evne til å reflektere påvirker sykepleien de utøver. Tidsskriftet sykepleien.
    Faglig artikkel
  • Helberget, Lindis Kathrine; Molnes, Sven Inge. (2020) Empowerment i svangerskaps-, fødsels- og barselomsorg. Klinisk Sygepleje. volum 34 (2).
    Populærvitenskapelig artikkel
  • Helberget, Lindis Kathrine; Molnes, Sven Inge. (2020) Prosjektarbeid og postere gir studentene økt læringsgevinst. Tidsskriftet sykepleien.
    Faglig artikkel
  • Helberget, Lindis Kathrine; Molnes, Sven Inge; Frilund, Marianne Louise; Vasset, Frøydis Perny; Teige, Barbro Catharina. (2020) Modell for veiledning og refleksjon i praksis - evaluering av et pedagogisk prosjekt blant sykepleierstudenter. 2020.
    Rapport
  • Walderhaug, Nancy; Styve, Arne; Molnes, Sven Inge. (2020) Hva synes eldre om å bruke videokommunikasjon?. Tidsskriftet sykepleien.
    Faglig artikkel

2019

  • Aspsæther, Eirin; Lien, Vilde Birkestøl; Molnes, Sven Inge. (2019) Slik kan sykepleiere oppdage sepsis tidligere. Tidsskriftet sykepleien. volum 107 (4).
    Faglig artikkel
  • Vasset, Anja; Molnes, Sven Inge; Vasset, Frøydis Perny. (2019) Prehospitalt helsepersonell er usikre på luftveishåndtering av barn. Sykepleien Forskning. volum 14.
    Vitenskapelig artikkel

2017

  • Molnes, Sven Inge. (2017) Auka brukarmedverknad i helse- og omsorgstenestene. Øy-Blikk. volum 32 (17).
    Kronikk
  • Molnes, Sven Inge. (2017) Ha brukaren i sentrum. Øy-Blikk. volum 32 (3).
    Kronikk
  • Molnes, Sven Inge. (2017) Responssenter. Lokalt, regionalt eller nasjonalt - hva er behovet?. 2017.
    Rapport
  • Molnes, Sven Inge. (2017) Treng vi fleire sjukeheimsplassar?. Øy-Blikk. volum 32 (21).
    Kronikk

2016

  • Molnes, Sven Inge; Hagen, Inger Hilde; Kongshaug, Arnhild Vestnes; Vadset, Tove B.; Ryste, Torill Osvik; Alnes, Rigmor Einang. (2016) Simulering gir økt læringsgevinst. Tidsskriftet sykepleien.
    Faglig artikkel

2015

  • Blindheim, Kari; Molnes, Sven Inge; Hagen, Inger Hilde. (2015) Bygger bro mellom teori og praksis. Helsesøstre.
    Faglig artikkel
  • Molnes, Sven Inge. (2015) Er kommunene forberedt på fremtidens eldre?. Sunnmørsposten. volum 133 (121).
    Kronikk
  • Molnes, Sven Inge. (2015) Sammen går vi døden i møte. Nordisk tidsskrift for helseforskning. volum 11 (2).
    Vitenskapelig artikkel

2014

  • Blindheim, Merete; Molnes, Sven Inge. (2014) Kreft rammer menns sexliv. Tidsskriftet sykepleien. volum 102 (8).
    Faglig artikkel
  • Molnes, Sven Inge. (2014) Sykepleieres erfaringer med smertelindring til hjemmeboende kreftpasienter. Nordisk sygeplejeforskning. volum 4 (2).
    Vitenskapelig artikkel
  • Molnes, Sven Inge; Berg, Helen. (2014) Tverrprofesjonelt samarbeid om velferdsteknologi. Sunnmørsposten. volum 132 (36).
    Kronikk
  • Molnes, Sven Inge; Hunstad, Ingun Klauset. (2014) Kan simulering forberede studenter til praksis?. Psykisk helse og rus. volum 25 (1).
    Faglig artikkel
  • Schaathun, Hans Georg; Molnes, Sven Inge; Berg, Helen; Alnes, Rigmor Grete Einang. (2014) Electronic Tracking of Users With Cognitive Impairment (Contrasting a Literature Review With Local Experience). CEUR Workshop Proceedings. volum 1251.
    Vitenskapelig artikkel
  • Vadset, Tove B.; Molnes, Sven Inge; Hagen, Inger Hilde. (2014) Simulering som pedagogisk metode ved avdeling for helsefag (AHF) - Implementering og videreføring. 2014. ISBN 978-82-92186-48-0. Rapport HiÅ (3).
    Rapport

2013

  • Hagen, Inger Hilde; Molnes, Sven Inge. (2013) Simulering kan gi bedre praksis. Tidsskriftet sykepleien. volum 101 (11).
    Faglig artikkel
  • Molnes, Sven Inge; Brenne, Inger Karin Reknes. (2013) Simulering gir studenter bedre ferdigheter. Kreftsykepleien. volum 29 (2).
    Faglig artikkel
  • Molnes, Sven Inge; Hagen, Inger Hilde. (2013) Simulering som pedagogisk metode - implementering i helsefag. 2013. ISBN 978-82-92186-44-2. Rapport HiÅ (4).
    Rapport
  • Molnes, Sven Inge; Hagen, Inger Hilde; Vadset, Tove B.. (2013) Simulering en realistisk læringsarena. Sunnmørsposten. volum 131 (76).
    Kronikk
  • Molnes, Sven Inge; Tafjord, Randi. (2013) Simulering i DHLR-opplæring. Akuttmedisinsk UPDATE. volum 6 (2).
    Faglig artikkel

2008

  • Molnes, Sven Inge. (2008) Kampen mot smertene. En studie av sykepleieres erfaringer med smertelindring til hjemmeboende kreftpasienter. 2008.
    Mastergradsoppgave

Tidsskriftspublikasjoner

  • Gagnat, Kjersti; Molnes, Sven Inge; Vasset, Frøydis Perny. (2022) Helsepersonells fagkompetanse i kommunehelsetjenesten. Klinisk Sygepleje. volum 36 (3).
    Vitenskapelig artikkel
  • Molnes, Sven Inge; Berg, Helen. (2022) Digital sikkerhet i helse- og sosialtjenesten. Sunnmørsposten. volum 140 (3).
    Kronikk
  • Helberget, Lindis Kathrine; Vasset, Frøydis Perny; Frilund, Marianne Louise; Teige, Barbro Catharina; Molnes, Sven Inge. (2021) A model for guidance and reflection in practice studies for nursing students. International Journal of Educational Research Open. volum 2 (2).
    Vitenskapelig artikkel
  • Vasset, Anja; Molnes, Sven Inge; Vasset, Frøydis Perny. (2021) Children with breathing problems : a stress situation for prehospital employees?. Nordisk sygeplejeforskning. volum 11 (3).
    Vitenskapelig artikkel
  • Vasset, Frøydis Perny; Molnes, Sven Inge; Helberget, Lindis Kathrine; Teige, Barbro Catharina; Frilund, Marianne Louise. (2021) A qualitative study of supervisors' experiences with nursing students in practice, a new guidance model. Nurse Education Today. volum 107:105111.
    Vitenskapelig artikkel
  • Walderhaug, Nancy; Molnes, Sven Inge; Vasset, Frøydis Perny. (2021) Guidance from practice teachers - A qualitative study of nursing students in practice studies. International Journal of Educational Research Open. volum 2 (2).
    Vitenskapelig artikkel
  • Helberget, Lindis Kathrine; Frilund, Marianne Louise; Molnes, Sven Inge. (2020) Studentenes evne til å reflektere påvirker sykepleien de utøver. Tidsskriftet sykepleien.
    Faglig artikkel
  • Helberget, Lindis Kathrine; Molnes, Sven Inge. (2020) Empowerment i svangerskaps-, fødsels- og barselomsorg. Klinisk Sygepleje. volum 34 (2).
    Populærvitenskapelig artikkel
  • Helberget, Lindis Kathrine; Molnes, Sven Inge. (2020) Prosjektarbeid og postere gir studentene økt læringsgevinst. Tidsskriftet sykepleien.
    Faglig artikkel
  • Walderhaug, Nancy; Styve, Arne; Molnes, Sven Inge. (2020) Hva synes eldre om å bruke videokommunikasjon?. Tidsskriftet sykepleien.
    Faglig artikkel
  • Aspsæther, Eirin; Lien, Vilde Birkestøl; Molnes, Sven Inge. (2019) Slik kan sykepleiere oppdage sepsis tidligere. Tidsskriftet sykepleien. volum 107 (4).
    Faglig artikkel
  • Vasset, Anja; Molnes, Sven Inge; Vasset, Frøydis Perny. (2019) Prehospitalt helsepersonell er usikre på luftveishåndtering av barn. Sykepleien Forskning. volum 14.
    Vitenskapelig artikkel
  • Molnes, Sven Inge. (2017) Auka brukarmedverknad i helse- og omsorgstenestene. Øy-Blikk. volum 32 (17).
    Kronikk
  • Molnes, Sven Inge. (2017) Ha brukaren i sentrum. Øy-Blikk. volum 32 (3).
    Kronikk
  • Molnes, Sven Inge. (2017) Treng vi fleire sjukeheimsplassar?. Øy-Blikk. volum 32 (21).
    Kronikk
  • Molnes, Sven Inge; Hagen, Inger Hilde; Kongshaug, Arnhild Vestnes; Vadset, Tove B.; Ryste, Torill Osvik; Alnes, Rigmor Einang. (2016) Simulering gir økt læringsgevinst. Tidsskriftet sykepleien.
    Faglig artikkel
  • Blindheim, Kari; Molnes, Sven Inge; Hagen, Inger Hilde. (2015) Bygger bro mellom teori og praksis. Helsesøstre.
    Faglig artikkel
  • Molnes, Sven Inge. (2015) Er kommunene forberedt på fremtidens eldre?. Sunnmørsposten. volum 133 (121).
    Kronikk
  • Molnes, Sven Inge. (2015) Sammen går vi døden i møte. Nordisk tidsskrift for helseforskning. volum 11 (2).
    Vitenskapelig artikkel
  • Blindheim, Merete; Molnes, Sven Inge. (2014) Kreft rammer menns sexliv. Tidsskriftet sykepleien. volum 102 (8).
    Faglig artikkel
  • Molnes, Sven Inge. (2014) Sykepleieres erfaringer med smertelindring til hjemmeboende kreftpasienter. Nordisk sygeplejeforskning. volum 4 (2).
    Vitenskapelig artikkel
  • Molnes, Sven Inge; Berg, Helen. (2014) Tverrprofesjonelt samarbeid om velferdsteknologi. Sunnmørsposten. volum 132 (36).
    Kronikk
  • Molnes, Sven Inge; Hunstad, Ingun Klauset. (2014) Kan simulering forberede studenter til praksis?. Psykisk helse og rus. volum 25 (1).
    Faglig artikkel
  • Schaathun, Hans Georg; Molnes, Sven Inge; Berg, Helen; Alnes, Rigmor Grete Einang. (2014) Electronic Tracking of Users With Cognitive Impairment (Contrasting a Literature Review With Local Experience). CEUR Workshop Proceedings. volum 1251.
    Vitenskapelig artikkel
  • Hagen, Inger Hilde; Molnes, Sven Inge. (2013) Simulering kan gi bedre praksis. Tidsskriftet sykepleien. volum 101 (11).
    Faglig artikkel
  • Molnes, Sven Inge; Brenne, Inger Karin Reknes. (2013) Simulering gir studenter bedre ferdigheter. Kreftsykepleien. volum 29 (2).
    Faglig artikkel
  • Molnes, Sven Inge; Hagen, Inger Hilde; Vadset, Tove B.. (2013) Simulering en realistisk læringsarena. Sunnmørsposten. volum 131 (76).
    Kronikk
  • Molnes, Sven Inge; Tafjord, Randi. (2013) Simulering i DHLR-opplæring. Akuttmedisinsk UPDATE. volum 6 (2).
    Faglig artikkel

Bøker

  • Vasset, Frøydis Perny; Molnes, Sven Inge. (2021) Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid. Fagbokforlaget. 2021. ISBN 9788245033588.
    Lærebok

Del av bok/rapport

  • Molnes, Sven Inge. (2022) Facilitating Learning Activities in Further Education and Master’s Program in Oncology Nursing. How Can we Use Simulation to Improve Competencies in Nursing?.
    Faglig kapittel
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Kommunikasjon med pasienter ved livets slutt. Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid.
    Faglig kapittel
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Kommunikasjon med personer i akutte situasjoner. Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid.
    Faglig kapittel
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Kommunikasjon med pårørende til alvorlig syke og døende mennesker. Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid.
    Faglig kapittel
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Kommunikasjon med rusmisbrukere ved hjelp av motiverende intervju. Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid.
    Faglig kapittel
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Når døden inntreffer. Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid.
    Faglig kapittel
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Pårørende i akutte situasjoner. Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid.
    Faglig kapittel
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Samtaler med personer som har en uhelbredelig sykdom. Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid.
    Faglig kapittel
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Tverrprofesjonelt samarbeid i akutte situasjoner. Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid.
    Faglig kapittel
  • Vasset, Frøydis Perny; Molnes, Sven Inge. (2021) Forord. Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid.
    Forord
  • Vasset, Frøydis Perny; Molnes, Sven Inge. (2021) Innledning. Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid.
    Innledning
  • Vasset, Frøydis Perny; Molnes, Sven Inge. (2021) Kommunikasjon med pasienter som har kroniske lidelser. Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid.
    Faglig kapittel

Rapport

  • Helberget, Lindis Kathrine; Molnes, Sven Inge; Frilund, Marianne Louise; Vasset, Frøydis Perny; Teige, Barbro Catharina. (2020) Modell for veiledning og refleksjon i praksis - evaluering av et pedagogisk prosjekt blant sykepleierstudenter. 2020.
    Rapport
  • Molnes, Sven Inge. (2017) Responssenter. Lokalt, regionalt eller nasjonalt - hva er behovet?. 2017.
    Rapport
  • Vadset, Tove B.; Molnes, Sven Inge; Hagen, Inger Hilde. (2014) Simulering som pedagogisk metode ved avdeling for helsefag (AHF) - Implementering og videreføring. 2014. ISBN 978-82-92186-48-0. Rapport HiÅ (3).
    Rapport
  • Molnes, Sven Inge; Hagen, Inger Hilde. (2013) Simulering som pedagogisk metode - implementering i helsefag. 2013. ISBN 978-82-92186-44-2. Rapport HiÅ (4).
    Rapport
  • Molnes, Sven Inge. (2008) Kampen mot smertene. En studie av sykepleieres erfaringer med smertelindring til hjemmeboende kreftpasienter. 2008.
    Mastergradsoppgave

PRODUKT

  • Molnes, Sven Inge. (2021) Behovskartlegging. NTNU/Digital sikkerhet i helse- og sosialfag (DigSam), Digitale Læringsressurser (DLR) - https://hdl.handle.net/11250/2786433. 2021.
    Digitale læremidler
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Daniel. NTNU/Digital sikkerhet i helse- og sosialfag (DigSam), Digitale Læringsressurser (DLR) - https://hdl.handle.net/11250/2787134. 2021.
    Digitale læremidler
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Digitalt tilsyn. NTNU/Digital sikkerhet i helse- og sosialfag (DigSam), Digitale Læringsressurser (DLR) - https://hdl.handle.net/11250/2788259. 2021.
    Digitale læremidler
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Lover og regler. NTNU/Digital sikkerhet i helse- og sosialfag (DigSam), Digitale Læringsressurser (DLR) - https://hdl.handle.net/11250/2787133. 2021.
    Digitale læremidler
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Risiko-og sårbarhetsanalyse. NTNU/Digital sikkerhet i helse- og sosialfag (DigSam), Digitale Læringsressurser (DLR) - https://hdl.handle.net/11250/2786734. 2021.
    Digitale læremidler
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Samtykke og personvern. NTNU/Digital sikkerhet i helse- og sosialfag (DigSam), Digitale Læringsressurser (DLR) - https://hdl.handle.net/11250/2786463. 2021.
    Digitale læremidler
  • Molnes, Sven Inge. (2021) Tildeling digitalt tilsyn. NTNU/Digital sikkerhet i helse- og sosialfag (DigSam), Digitale Læringsressurser (DLR) - https://hdl.handle.net/11250/2786462. 2021.
    Digitale læremidler

INFORMASJONSMATR

  • Helberget, Lindis Kathrine; Molnes, Sven Inge. (2021) Veiledning og refleksjon i praksisstudier i spesialisthelsetjenesten.
    Nettsider (opplysningsmateriale)

Undervisning

Emner

  • SYA3009 - Perspektiv på kreftsykepleie og fagutvikling
  • SY200215 - Sykepleie til ulike pasientgrupper - 3. semester
  • SYA3241 - Medisinsk kreftbehandling og strålebehandling - kliniske praksisstudier
  • SYA3550 - Kreftsykepleie - medisinsk behandling, rehabilitering og palliasjon
  • SYA3242 - Rehabilitering og palliasjon - kliniske praksisstudier
  • SYA3551 - Faglig ledelse og samhandling
  • SYA3552 - Kvalitetsutvikling
  • SYA3555 - Praksis 1 - Kreftsykepleie og kreftbehandling i spesialisthelsetjenesten
  • SYA3556 - Praksis 2 - Kreftsykepleie, kreftbehandling, rehabilitering og palliasjon

Underviser i bachelor i sykepleie, videreutdanninger og master. 

Veiledning

Veileder på bacheloroppgave i sykepleie, fordypningsoppgave, prosjektplan og masteroppgave. Veileder studenter i bachelor i sykepleie, og kreftsykepleie i praksisstudier.

Formidling

DigSam – Digital sikkerhet i helse- og sosialfag.

Nasjonalt velferdsteknologiprogram. Helsedirektoratet, Direktoratet for e-helse og KS.

Modell for veiledning og refleksjon i praksisstudier for sykepleierstudenter.

Læringsfestivalen.

Sykepleierstudenters erfaring med simulering.

Ocean Talent Camp.

Simulering - en metode i oppøving av studentens evne til klinisk vurdering?

Forskningsdagene.

Simulering - en bro mellom teori og praksis.

Simulation user network (SUN).

The battle against pain. A study of nurses' experiences with palliative care for cancer patients at home.

Robert Gordon University - Aberdeen.

2021

  • Vitenskapelig foredrag
    Molnes, Sven Inge. (2021) DigSam - Digital sikkerhet i helse- og sosialfag. Nasjonalt velferdsteknologiprogram . Helsedirektoratet, Direktoratet for e-helse og KS; Webinar. 2021-11-18 - 2021-11-18.

2020

  • Vitenskapelig foredrag
    Helberget, Lindis Kathrine; Molnes, Sven Inge. (2020) Modell for veiledning og refleksjon i praksisstudier for sykepleierstudenter. Webinarfestivalen . Læringssenteret, NTNU; 2020-11-25 - 2020-11-25.

2014

  • Poster
    Molnes, Sven Inge; Vadset, Tove B.; Hagen, Inger Hilde; Ryste, Torill Osvik; Kongshaug, Arnhild Vestnes; Alnes, Rigmor Grete Einang. (2014) Sykepleierstudenters erfaring med simulering. Ocean Talent Camp 2014 . Ocean Talent Camp Møre; Ålesund. 2014-09-24 - 2014-09-25.
  • Vitenskapelig foredrag
    Molnes, Sven Inge; Vadset, Tove B.; Kongshaug, Arnhild Vestnes. (2014) Simulering - en metode i oppøving av studentenes evne til klinisk vurdering?. Forskningsdagene 2014 . Høgskolen i Ålesund; Ålesund. 2014-09-23.

2013

  • Vitenskapelig foredrag
    Molnes, Sven Inge. (2013) Simulering - en bro mellom teori og praksis. Simulation user network . Laerdal Medical AS; Stavanger. 2013-09-25 - 2013-09-26.
NTNU kunnsap for en bedre verden
Studere
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning og deltid
  • Jobbmuligheter
  • Karriereutvikling
  • Studentaktiviteter
  • Studentblogger
  • Hvorfor velge NTNU
Kontakt
  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Skolebesøk og messer
  • Spør en ekspert
  • For alumni
  • Pressekontakter
Oppdag NTNU
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU
  • Bilder og video
  • Nyheter
  • Kart
  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund
Om NTNU
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Utdanningskvalitet
  • Organisasjonskart
  • Om NTNU
Tjenester
  • For ansatte
  • For studenter
  • Blackboard
  • Innsida

Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Bruk av informasjonskapsler
Tilgjengelighetserklæring
Personvern
Ansvarlig redaktør
Logg inn