Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside

ntnu.no

  • Studier
    • Studieprogram
    • Søk opptak
    • Forkurs og oppfriskning
    • Videreutdanning og deltid
    • Studere på NTNU
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
    • Derfor velger vi NTNU
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Hjem
  2. Ansatte

Språkvelger

English

Ingvild Kvale Sørenssen

Ingvild Kvale Sørenssen

Førsteamanuensis
Institutt for pedagogikk og livslang læring
Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap

ingvild.sorenssen@ntnu.no
48141048 Paviljong A, 203, Dragvoll
ResearchGate Google Scholar
Om Publikasjoner Formidling

Om

CV

 

Jeg er førsteamanuensis ved Institutt for pedagogikk og livslang læring hvor jeg underviser på Master i Childhood Studies,  Master i Pedagogikk, studieretning utdanning og oppvekst og i Bachelorprogrammet i pedagogikk.

Jeg har en Mastergrad i medier kommunikasjon og informasjonsteknologi og en PhD i tverrfaglige kulturstudier begge ved NTNU. I 2009 hadde jeg forskeropphold ved Department of Intergrated Studies of Education ved McGill University og ved Department of Childhood Studies ved Rutgers University og våren 2022 hadde jeg forskeropphold ved Annenberg School of Communication and Journalism ved University of Southern California.

Med faglig forankring i barndomsstudier, mediestudier og pedagogikk dreier mine forskningsinteresser seg om barn og unges identitet, sosialisering og meningsskaping i samspillet mellom medie- og populærkultur, vennskap og familieliv. Teoretisk sett fokuserer jeg på det relasjonelle mellom menneskelige og ikke-menneskelige aktører i forskjellige sammensetninger med et sosiomaterielt perspektiv.

På fritiden lager jeg og Ane Møller Gabrielsen sanger om livet i akademia med vårt lille band, The Peer Reviews

Undervisning:

  • PED1006 - Pedagogisk sosiolog
  • PED1023- Kropp, tanke og kultur: Grunnleggende tilnærminger til pedagogikk og utdanning
  • PED2001- Pedagogikk i et samfunnsperspektiv
  • PED2002 - Barne- og ungdomskulturer
  • PED3009 - Fordypning i forskningsmetode
  • PED3615 - Pedagogisk sosiologi: Kultur, utdanning og interaksjon
  • PED3906 -  Masteroppgave i utdanning og oppvekst
  • BARN3101 - Social Studies of Children and Childhood
  • BARN3202- Methodology in Childhood Studies
  • BARN3900 - Master Thesis
  •  
  •  
  •  

Kompetanseord

  • Andre pedagogiske fag
  • Barn + media
  • Barndomssosiologi
  • Populærkultur
  • Sosialisering

Publikasjoner

  • Kronologisk
  • Etter kategori
  • Se alle publikasjoner i Cristin

2023

  • da Rosa Ribeiro, Camila; Millei, Zsuzsa; Hohti, Riikka; Kohan, Walter; Leite, César Donizetti Pereira; Rudolph, Norma; Sørenssen, Ingvild Kvale; Szymborska, Karolina; Tammi, Tuure; Tesar, Marek. (2023) Childhoods and Time: A Collective Exploration. Journal of Childhood Studies (JCS). volum 48 (1).
    Vitenskapelig artikkel

2022

  • Jenkins, Henry; Brichta, Maximilian; Do Own, Kim; Lanz, Paulina; Lee, Amanda; Proudfoot, Steven; Shresthova, Sangita; DeLano, Isabel; Frizzell, Molly; Hegde, Alfonso; Madebo, Azeb; Mischie, Ioana; Persaud, Christopher; Pham, Becky; Randazzo, Marley; Reed, Khaliah; Reid, Daisy; Sørenssen, Ingvild Kvale; Steel, Jessica. (2022) What Super Bowl Advertisements Can Teach Us About the Civic Imagination. The journal of media literacy..
    Vitenskapelig artikkel
  • Sørenssen, Ingvild Kvale. (2022) Exploring enactments of the big screen and the small screen in a Norwegian early childhood education and care setting. Contemporary Issues in Early Childhood.
    Vitenskapelig artikkel
  • Sørenssen, Ingvild Kvale. (2022) Norwegian Tween Girls and Everyday Life through Disney Tween Franchises. The Oxford Handbook of Children's Film.
    Faglig kapittel

2021

  • Aarsand, Pål; Sørenssen, Ingvild Kvale. (2021) “And then it’s my turn”: Negotiating participation in tablet activities in early childhood education and care. Journal of Early Childhood Literacy.
    Vitenskapelig artikkel
  • Abebe, Tatek; Ursin, Marit; Sørenssen, Ingvild Kvale. (2021) Barndomsstudier i Norge: Historien, konteksten og hvor vi er i dag. Barndomsstudier i norsk kontekst : Tverrfaglige tilnærminger.
    Faglig kapittel
  • Ask, Kristine; Sørenssen, Ingvild Kvale; Moltubakk, Stine Thordarson. (2021) The struggle and enrichment of play: Domestications and overflows in the everyday life of gamer parents. Nordicom Review. volum 42 (4).
    Vitenskapelig artikkel
  • Sørenssen, Ingvild Kvale. (2021) Barn og sosiale relasjoner i et sosiomaterielt perspektiv. Barndomsstudier i norsk kontekst : Tverrfaglige tilnærminger.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Sørenssen, Ingvild Kvale; Abebe, Tatek; Ursin, Marit. (2021) Barndomsstudier i norsk kontekst : Tverrfaglige tilnærminger. Gyldendal Akademisk. 2021. ISBN 9788205519213.
    Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
  • Sørenssen, Ingvild Kvale; Franck, Karianne. (2021) Material as actor in the enactment of social norms: Engaging with a sociomaterial perspective in childhood studies to avoid the ‘traps of closure’. Children & society. volum 35 (5).
    Vitenskapelig artikkel
  • Sørenssen, Ingvild Kvale; M. Bergschöld, Jenny. (2021) Domesticated Smartphones in Early Childhood Education and Care settings. Blurring the lines between pedagogical and administrative use. International Journal of Early Years Education.
    Vitenskapelig artikkel
  • Ursin, Marit; Sørenssen, Ingvild Kvale; Abebe, Tatek. (2021) Tverrfaglige barndomsstudier: Hvor er vi, og hvor går vi?. Barndomsstudier i norsk kontekst : Tverrfaglige tilnærminger.
    Faglig kapittel

2019

  • Sørenssen, Ingvild Kvale; Aarsand, Pål; Hoveid, Marit Honerød. (2019) Beyond binaries: Enacting agency in video observations in ECEC. Video Journal of Education and Pedagogy. volum 4 (1).
    Vitenskapelig artikkel

2018

  • Sørenssen, Ingvild Kvale. (2018) Disney’s High School Musical and the construction of the tween audience. Global Studies of Childhood. volum 8 (3).
    Vitenskapelig artikkel
  • Sørenssen, Ingvild Kvale. (2018) “Sometimes it’s a bit too much Disney” exploring Norwegian parents and their ambiguous domestication of Disney. Journal of Children and Media. volum 12 (4).
    Vitenskapelig artikkel

2017

  • Sigurðardóttir, Helga Dís Ísfold; Sørenssen, Ingvild Kvale. (2017) Learning Like a Movie Star: Teacher’s Views on the Learning Potential of the Online Gaming and Social Community MovieStarPlanet. Proceedings of the European Conference on Games Based Learning (ECGBL).
    Vitenskapelig artikkel

2016

  • Sørenssen, Ingvild Kvale. (2016) Consuming Disney Channel: an actor-network perspective. Young Consumers. volum 17 (4).
    Vitenskapelig artikkel

2015

  • Sørenssen, Ingvild Kvale. (2015) The social construction of everyday concepts. Constructing the ”tween”. Barn – forskning om barn og barndom i Norden.
    Vitenskapelig artikkel

2014

  • Gabrielsen, Ane Møller; Sørenssen, Ingvild Kvale. (2014) Reassembling the Social. Media Practice and Everyday Agency in Europe.
    Annet
  • Sørenssen, Ingvild Kvale; Sørensen, Knut Holtan. (2014) Domesticating the Disney Tween Machine: Norwegian Tweens Enacting Age and Everyday Life. 2014. ISBN 978-82-326-0438-8.
    Doktorgradsavhandling

2012

  • Sørenssen, Ingvild Kvale. (2012) Tweens as a commercial target group. Children and Disney filling the category. Situating Child Consumption. Rethinking values and notions of children, childhood and consumption.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

2011

  • Sørenssen, Ingvild Kvale; Mitchell, Claudia. (2011) Tween-Method and the Politics of Studying Kinderculture. Kinderculture: The corporate construction of childhood.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

2005

  • Sørensen, Ingvild Kvale. (2005) Children using television: An empirical and theoretical discussion. 2005.
    Mastergradsoppgave

Tidsskriftspublikasjoner

  • da Rosa Ribeiro, Camila; Millei, Zsuzsa; Hohti, Riikka; Kohan, Walter; Leite, César Donizetti Pereira; Rudolph, Norma; Sørenssen, Ingvild Kvale; Szymborska, Karolina; Tammi, Tuure; Tesar, Marek. (2023) Childhoods and Time: A Collective Exploration. Journal of Childhood Studies (JCS). volum 48 (1).
    Vitenskapelig artikkel
  • Jenkins, Henry; Brichta, Maximilian; Do Own, Kim; Lanz, Paulina; Lee, Amanda; Proudfoot, Steven; Shresthova, Sangita; DeLano, Isabel; Frizzell, Molly; Hegde, Alfonso; Madebo, Azeb; Mischie, Ioana; Persaud, Christopher; Pham, Becky; Randazzo, Marley; Reed, Khaliah; Reid, Daisy; Sørenssen, Ingvild Kvale; Steel, Jessica. (2022) What Super Bowl Advertisements Can Teach Us About the Civic Imagination. The journal of media literacy..
    Vitenskapelig artikkel
  • Sørenssen, Ingvild Kvale. (2022) Exploring enactments of the big screen and the small screen in a Norwegian early childhood education and care setting. Contemporary Issues in Early Childhood.
    Vitenskapelig artikkel
  • Aarsand, Pål; Sørenssen, Ingvild Kvale. (2021) “And then it’s my turn”: Negotiating participation in tablet activities in early childhood education and care. Journal of Early Childhood Literacy.
    Vitenskapelig artikkel
  • Ask, Kristine; Sørenssen, Ingvild Kvale; Moltubakk, Stine Thordarson. (2021) The struggle and enrichment of play: Domestications and overflows in the everyday life of gamer parents. Nordicom Review. volum 42 (4).
    Vitenskapelig artikkel
  • Sørenssen, Ingvild Kvale; Franck, Karianne. (2021) Material as actor in the enactment of social norms: Engaging with a sociomaterial perspective in childhood studies to avoid the ‘traps of closure’. Children & society. volum 35 (5).
    Vitenskapelig artikkel
  • Sørenssen, Ingvild Kvale; M. Bergschöld, Jenny. (2021) Domesticated Smartphones in Early Childhood Education and Care settings. Blurring the lines between pedagogical and administrative use. International Journal of Early Years Education.
    Vitenskapelig artikkel
  • Sørenssen, Ingvild Kvale; Aarsand, Pål; Hoveid, Marit Honerød. (2019) Beyond binaries: Enacting agency in video observations in ECEC. Video Journal of Education and Pedagogy. volum 4 (1).
    Vitenskapelig artikkel
  • Sørenssen, Ingvild Kvale. (2018) Disney’s High School Musical and the construction of the tween audience. Global Studies of Childhood. volum 8 (3).
    Vitenskapelig artikkel
  • Sørenssen, Ingvild Kvale. (2018) “Sometimes it’s a bit too much Disney” exploring Norwegian parents and their ambiguous domestication of Disney. Journal of Children and Media. volum 12 (4).
    Vitenskapelig artikkel
  • Sigurðardóttir, Helga Dís Ísfold; Sørenssen, Ingvild Kvale. (2017) Learning Like a Movie Star: Teacher’s Views on the Learning Potential of the Online Gaming and Social Community MovieStarPlanet. Proceedings of the European Conference on Games Based Learning (ECGBL).
    Vitenskapelig artikkel
  • Sørenssen, Ingvild Kvale. (2016) Consuming Disney Channel: an actor-network perspective. Young Consumers. volum 17 (4).
    Vitenskapelig artikkel
  • Sørenssen, Ingvild Kvale. (2015) The social construction of everyday concepts. Constructing the ”tween”. Barn – forskning om barn og barndom i Norden.
    Vitenskapelig artikkel

Bøker

  • Sørenssen, Ingvild Kvale; Abebe, Tatek; Ursin, Marit. (2021) Barndomsstudier i norsk kontekst : Tverrfaglige tilnærminger. Gyldendal Akademisk. 2021. ISBN 9788205519213.
    Vitenskapelig antologi/Konferanseserie

Del av bok/rapport

  • Sørenssen, Ingvild Kvale. (2022) Norwegian Tween Girls and Everyday Life through Disney Tween Franchises. The Oxford Handbook of Children's Film.
    Faglig kapittel
  • Abebe, Tatek; Ursin, Marit; Sørenssen, Ingvild Kvale. (2021) Barndomsstudier i Norge: Historien, konteksten og hvor vi er i dag. Barndomsstudier i norsk kontekst : Tverrfaglige tilnærminger.
    Faglig kapittel
  • Sørenssen, Ingvild Kvale. (2021) Barn og sosiale relasjoner i et sosiomaterielt perspektiv. Barndomsstudier i norsk kontekst : Tverrfaglige tilnærminger.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Ursin, Marit; Sørenssen, Ingvild Kvale; Abebe, Tatek. (2021) Tverrfaglige barndomsstudier: Hvor er vi, og hvor går vi?. Barndomsstudier i norsk kontekst : Tverrfaglige tilnærminger.
    Faglig kapittel
  • Gabrielsen, Ane Møller; Sørenssen, Ingvild Kvale. (2014) Reassembling the Social. Media Practice and Everyday Agency in Europe.
    Annet
  • Sørenssen, Ingvild Kvale. (2012) Tweens as a commercial target group. Children and Disney filling the category. Situating Child Consumption. Rethinking values and notions of children, childhood and consumption.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Sørenssen, Ingvild Kvale; Mitchell, Claudia. (2011) Tween-Method and the Politics of Studying Kinderculture. Kinderculture: The corporate construction of childhood.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Rapport

  • Sørenssen, Ingvild Kvale; Sørensen, Knut Holtan. (2014) Domesticating the Disney Tween Machine: Norwegian Tweens Enacting Age and Everyday Life. 2014. ISBN 978-82-326-0438-8.
    Doktorgradsavhandling
  • Sørensen, Ingvild Kvale. (2005) Children using television: An empirical and theoretical discussion. 2005.
    Mastergradsoppgave

Formidling

2022

  • Intervju
    Snarby, Anette; Sørenssen, Ingvild Kvale. (2022) Barn og gaming – Vi har spilt med henne fra hun var tre år. Kvinner og Klær [Internett]. 2022-12-15.

2021

  • Intervju
    Sørenssen, Ingvild Kvale; Strøm, Tarjei. (2021) Intervju om hvorfor vi ser TV-serier igjen og igjen. NRK P1 [Radio]. 2021-01-23.

2019

  • Intervju
    Gray, Richard; Sørenssen, Ingvild Kvale. (2019) Did Disney shape how you see the world?. https://www.bbc.com/worklife/article/20190724-did-disney-sha [Internett]. 2019-08-01.
  • Intervju
    Hagen, Maren Kvamme; Sørenssen, Ingvild Kvale. (2019) Einhjørningens historie Som grått gjørmedyr vart han fødd, til rosa dukke skulle han bli. https://www.nrk.no/kultur/xl/einhjorning-er-fabeldyret-som-a [Internett]. 2019-12-15.
  • Intervju
    Løvereide, Elise; Sørenssen, Ingvild Kvale. (2019) Barn og unge ønsker seg mindre kjønnsdelt reklame. http://kjonnsforskning.no/nb/2019/10/barn-og-unge-onsker-seg [Internett]. 2019-10-03.
  • Intervju
    Sundfør, Melina Pambou; Sørenssen, Ingvild Kvale. (2019) Begrepet «skjermtid» irriterer meg. www.familieklubben.no [Internett]. 2019-06-03.
  • Vitenskapelig foredrag
    Sørenssen, Ingvild Kvale; Hoveid, Marit Honerød. (2019) ENACTING (AGENCY IN) VIDEO OBSERVATIONS IN ECEC. International Conference on Children and Youth in Everyday Life and Professional Practices . OsloMet; Oslo. 2019-06-19 - 2019-06-21.

2018

  • Populærvitenskapelig foredrag
    Sørenssen, Ingvild Kvale. (2018) Disney og individualisering. Lørdagsmøte på Samfundet om Disney . Studentersamfundet i Trondhjem; Trondheim. 2018-11-17 - 2018-11-17.
  • Vitenskapelig foredrag
    Sørenssen, Ingvild Kvale. (2018) Sosial posisjonering rundt en iPad i barnehagen; et sosiomaterielt perspektiv på lek. Nye læringshorisonter – digital og hybrid pedagogikk IPL Konferansen 2018 . IPL, NTNU; Tronheim. 2018-05-31 - 2018-05-31.
  • Vitenskapelig foredrag
    Sørenssen, Ingvild Kvale; Aarsand, Pål. (2018) Relational practices with iPads. Sociomaterial perspectives to explore inclusion and exclusion in a kindergarten setting. Childhood and Materilaty . Finnish society for childhood studies; Jyvaskyla. 2018-05-07 - 2018-05-09.
  • Faglig foredrag
    Sørenssen, Ingvild Kvale; M. Bergschöld, Jenny. (2018) Domesticating ICT’s in early education and care institutions: How kindergarten teachers enact the smartphone. Children and Adolescents in a Mobile Media World . European Communication Research and Education Association; Lugano. 2018-10-31 - 2018-10-31.
  • Vitenskapelig foredrag
    Sørenssen, Ingvild Kvale; M. Bergschöld, Jenny. (2018) Domesticating ICT’s in early education and care institutions: How kindergarten teachers enact the smartphone. Children and Adolescents in a Mobile Media World . European Communication Research and Education Association; Lugano. 2018-10-31 - 2018-10-31.

2017

  • Vitenskapelig foredrag
    Aarsand, Pål; Sørenssen, Ingvild Kvale. (2017) Digital tools in early childhood education and care: children´s participation in literacy practices. Seminar . Dronning Mauds Minnes Høgskole; Trondheim. 2017-11-23.

2016

  • Intervju
    Sørenssen, Ingvild Kvale. (2016) Derfor ser vi enkelte TV-serier om og om igjen. side2.no [Internett]. 2016-01-16.
  • Vitenskapelig foredrag
    Sørenssen, Ingvild Kvale. (2016) Disney og Tweens - Popkultur som hverdagskultur. KULTlab . Institutt for tverrfaglige kulturstudier; Dragvoll. 2016-08-24 - 2016-08-24.
  • Intervju
    Sørenssen, Ingvild Kvale. (2016) Et annet kroppspress i dag enn før. Dagbladet [Avis]. 2016-01-21.
  • Intervju
    Sørenssen, Ingvild Kvale. (2016) TWEENS OG UTSEENDEPRESS Utseendepresset mot barn ligger ofte i foreldrenes hode Mellombarn er både barn og ungdom samtidig. Det kan være problematisk - for foreldrene. klikk.no [Internett]. 2016-01-30.

2015

  • Populærvitenskapelig foredrag
    Heidenreich, Sara; Næss, Robert; Sørenssen, Ingvild Kvale. (2015) Grønn IT-ambassadør opplæring: Opplæring av 30 Vg1 elever til grønn IT-ambassadører. Presentasjoner, ekskursjon, gruppearbeid etc. om bl.a. IKT og energibruk, energivennlig IKT-bruk, gjenbruk og resirkulering, grønn IT etc. Grønn IT-ambassadør opplæring på Heimdal vgs ; 2015-02-09 - 2015-02-13.
  • Intervju
    Sørenssen, Ingvild Kvale. (2015) Det beste av to verdener. barnevakten.no [Internett]. 2015-09-17.
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Sørenssen, Ingvild Kvale. (2015) Disney Channel er bedre enn sitt rykte. Populærvitenskapelig foredrag på Litteraturhuset i Oslo . Human Etisk Forbund; Litteraturhuset. 2015-04-22 - 2015-04-22.
  • Intervju
    Sørenssen, Ingvild Kvale. (2015) Ekte fans bør besvime. Gemini [Fagblad]. 2015-10-29.
  • Intervju
    Sørenssen, Ingvild Kvale. (2015) Firebarnsmor (23): – Har jeg sviktet som mamma fordi jeg lar sønnen min gå i prinsessekjole? Universitetslektor: – Ikke sett barna i båser. VG [Internett]. 2015-11-05.
  • Intervju
    Sørenssen, Ingvild Kvale. (2015) Kjønnsdelt lek: Rosa prinsesseleker og actionhelter, gjør det egentlig noe?. Aftenposten [Avis]. 2015-10-23.
  • Intervju
    Sørenssen, Ingvild Kvale. (2015) Kygo har kjæreste – fansen fortviler Forsker: Unge som dyrker idolene sine må tas på alvor. VG [Avis]. 2015-06-16.
  • Intervju
    Sørenssen, Ingvild Kvale. (2015) Småbarnsmoren var lut lei Bratzdukkenes unaturlige utseende. mammanett.no [Internett]. 2015-02-17.

2014

  • Intervju
    Bergstrøm, Ida Irene; Sørenssen, Ingvild Kvale. (2014) Disney Channel lar jenter leke tenåringer. Kilden. Informasjonssenter for kjønnsforskning [Fagblad]. 2014-09-25.
  • Intervju
    Brandslet, Steinar; Sørenssen, Ingvild Kvale. (2014) Storbarnas dobbeltliv. Gemini.no [Fagblad]. 2014-09-18.
  • Intervju
    Skjesol, Hilde; Sørenssen, Ingvild Kvale. (2014) Midt mellom barn og tøffe tenåringer De føler seg verken som barn eller som ungdom – men er midt-i-mellom. Ingvild Kvale Sørenssen har forsket på tweens. Adresseavisen [Avis]. 2014-10-09.
  • Intervju
    Sørenssen, Ingvild Kvale. (2014) Disney og forbilder. NRK [Radio]. 2014-10-31.
  • Vitenskapelig foredrag
    Sørenssen, Ingvild Kvale. (2014) Norwegian Parents and their Ambiguous Domestication of Disney. Child and Teen Consumption 2014 . University of Edinburgh; Edinburgh. 2014-04-09 - 2014-04-11.
  • Intervju
    Trulsen, Ola Nymo; Sørenssen, Ingvild Kvale. (2014) Miley «twerker» etter sin egen pipeNorgesaktuelle Miley Cyrus behandles vitenskapelig både i Norge og USA. – Hun er kompleks og interessant, sier forsker. NRK.no [Internett]. 2014-05-28.
  • Intervju
    Wictorsen, Mari Lund; Sørenssen, Ingvild Kvale. (2014) Forsker: «Naivt å tro at barndommen er bekymringsløs». Aftenposten [Avis]. 2014-07-21.

2012

  • Intervju
    Sørenssen, Ingvild Kvale. (2012) Justin Beiber. NRK her og Nå P1 [Radio]. 2012-05-30.
  • Intervju
    Sørenssen, Ingvild Kvale. (2012) Justin Beiber i Oslo. NRK P2 Kulturnytt [Radio]. 2012-05-30.

2009

  • Intervju
    Sørenssen, Ingvild Kvale. (2009) Fjortis før tida. Kvinner og Klær [Avis]. 2009-04-01.
  • Vitenskapelig foredrag
    Sørenssen, Ingvild Kvale. (2009) Searching for the Construction of Tweens through Disney. Searching for the Construction of Tweens through Disney . Department of Childhood Studies, Rutgers University; Camden, NJ. 2009-09-29 - 2009-09-29.

2008

  • Poster
    Eriksen, Christian; Buckingham, David Dennis; Tingstad, Vebjørg; Sørensen, Ingvild Kvale; Hagen, Ingunn; Korsvold, Tora. (2008) CONSUMING CHILDREN. Commersialisation and the Changing Construction of Childhood. Childhood - yesterday, today, tomorrow . Norsk senter for barneforskning; Britannia Hotel, Trondheim. 2008-04-22 - 2008-04-23.
  • Vitenskapelig foredrag
    Sørensen, Ingvild Kvale. (2008) Barn og medier. Barn i medieforskningen. Medienes Publikum ved NTNU . NTNU; Trondheim. 2008-03-13 - 2008-03-13.
  • Vitenskapelig foredrag
    Sørensen, Ingvild Kvale. (2008) Gaining Access and Insight to Tweens Popular Culture- Methodological Challenges. Child and Teen Consumption 2008 . Norsk Senter for Barneforskning; Trondheim. 2008-04-24 - 2008-04-25.
  • Intervju
    Sørensen, Ingvild Kvale. (2008) Markedet jakter på mellom-barna. Adresseavisen, Stavanger Aftenbladet, Begens Tidende [Avis]. 2008-07-21.
  • Poster
    Sørensen, Ingvild Kvale; Tingstad, Vebjørg; Eriksen, Christian. (2008) Presentation of the NFR-funded project: Consuming Children - Commercialization and the changing construction of childhood. Childhood - yesterday, today, tomorrow . Norwegian Centre for Child Research; Britannia Hotel, Trondheim. 2008-04-22 - 2008-04-23.
NTNU kunnsap for en bedre verden
Studere
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning og deltid
  • Jobbmuligheter
  • Karriereutvikling
  • Studentaktiviteter
  • Studentblogger
  • Hvorfor velge NTNU
Kontakt
  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Skolebesøk og messer
  • Spør en ekspert
  • For alumni
  • Pressekontakter
Oppdag NTNU
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU
  • Bilder og video
  • Nyheter
  • Kart
  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund
Om NTNU
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Utdanningskvalitet
  • Organisasjonskart
  • Om NTNU
Tjenester
  • For ansatte
  • For studenter
  • Blackboard
  • Innsida

Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Bruk av informasjonskapsler
Tilgjengelighetserklæring
Personvern
Ansvarlig redaktør
Logg inn