Britt Karin Støen Utvær
Bakgrunn og aktiviteter
Vitenskapelig, faglig og kunstnerisk arbeid
Et utvalg av nyere tidsskriftspublikasjoner, kunstneriske produksjoner, bok, inklusiv bokdeler og rapport-del. Se alle publikasjoner i databasen
Tidsskriftspublikasjoner
- (2020) Assessing quality of life in older adults: psychometric properties of the OPQoL-brief questionnaire in a nursing home population. Health and Quality of Life Outcomes. vol. 18 (1).
- (2020) Selvregulerende læring og læringsstrategier hos første års bachelorstudenter i sykepleie. UNIPED. vol. 43 (3-2020).
- (2019) Små- og stordriftsfordeler i yrkesfaglige løp: Stedets betydning for opplæring i skole og bedrift. Nordic Journal of Comparative and International Education (NJCIE). vol. 3 (3).
- (2018) Yrkesfaglig praksis i bachelorutdanningen for yrkesfaglærere: En kartlegging av studentenes erfaringer. Nordic Journal of Vocational Education and Training. vol. 8 (2).
- (2017) Fra fagarbeider til yrkesfaglærer: Førsteårsstudenters opplevelser av undervisning og veiledning i akademiske skriveferdigheter. Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling. vol. 2.
- (2016) The Academic Motivation Scale: Dimensionality, Reliability, and Construct Validity Among Vocational Students. Nordic Journal of Vocational Education and Training. vol. 6 (2).
- (2014) Aspiration Index in Vocational Students – Dimensionality, Reliability, and Construct Validity. Education Inquiry. vol. 5 (3).
- (2013) The Herth Hope Index - a psychometric study among cognitively intact nursing home patients. Journal of Nursing Measurement. vol. 21 (3).
- (2013) Explaining Health and Social Care Students' Experiences of Meaningfulness in Vocational Education: The Importance of Life Goals, Learning Support, Perceived Competence, and Autonomous Motivation. Scandinavian Journal of Educational Research. vol. 58 (6).
Del av bok/rapport
- (2020) Skolebidragsindikatorer som mål på skolekvalitet - et brokete bilde av en vinglete sannhet. Et mangfold av kvaliteter i videregående utdanning.
- (2019) The three-year integrated vocational teacher education program. Servant of the school: Building teacher education in Mid-Norway, 1998-2018.
- (2019) Kartlegging av elevenes læringsmiljø. Elevundersøkelsen som verktøy i skolens utviklingsarbeid. Skolen vår!.
- (2019) Betydningen av å høre til for elever med innvandrerbakgrunn. Skolen vår!.
- (2018) Elevers aspirasjoner: Betydning for motivasjon og gjennomføring. Ungdom, danning og fellesskap. Samfunns- og kulturpedagogiske perspektiv.
- (2015) Meningsfull fag- og yrkesopplæring- betydningen av aspirasjoner, motivasjon og ulike former for støtte. Tett på yrkesopplæring.
- (2014) Sårbare unge i kunnskapssamfunnet. Pedagogikk, politikk og etikk. Demokratiske utfordringer og muligheter i norsk skole.
Rapport/avhandling
- (2020) Fremtidens yrkesfaglærerutdanning ved NTNU. Delrapport 1 og 2. 2020.
- (2020) Lærlingundersøkelsen 2018 : Analyser av variasjoner og sammenhenger. 2020. ISBN 978-82-7570-607-0.
- (2019) Evaluering av masterstudium i yrkespedagogikk OsloMet – storbyuniversitetet Rapport fra ekstern evalueringskomité. 2019.
- (2017) Utdanningsdirektoratets brukerundersøkelser : Et verktøy for kvalitetsutvikling i grunnskolen?. 2017. ISBN 978-82-7570-491-5.