Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside

Skolelaboratoriet

  • Skolelaboratoriet
    • Om skolelaboratoriet
  • Prosjekter og forskning
    • KreTek
    • KlimaDidakt
    • STEMkey
    • DIGGsam
    • Video for kvalitet
    • LOCUMS
    • ReleKvant
    • SUN-prosjektet
  • Elevaktiviteter
    • Forsker på skjerm
    • Utforsk elektrisitet (3. trinn)
    • Fysikkløypa (6. trinn)
    • Kjemiløypa (7. trinn)
    • Matematikkløypa (8. trinn)
    • Biologiløypa (9. trinn)
    • Kodeløypa (10. trinn)
    • Bølgeløypa (vg1)
    • Anatomiløypa (biologi 1 og 2)
    • Stjernestøv (avsluttet)
  • Læreraktiviteter og -ressurser
    • Realfagkonferansen
    • ToF-konferansen
    • Videreutdanning
    • Etterutdanning
    • Gråspurv
    • SL-serien
    • Blå hefteserie
    • Undervisningsopplegg
    • Byggesett for salg
  1. Skolelaboratoriet Læreraktiviteter og -ressurser
  2. Realfagkonferansen
  3. Realfagkonferansen 2023

Språkvelger

Realfagkonferansen 2023

×
  • Realfagkonferansen
    • Program
    • Realfagkonferansen 2025
    • Realfagkonferansen 2024
    • Realfagkonferansen 2023
    • Realfagkonferansen 2022
    • Realfagkonferansen 2021
    • Realfagkonferansen 2020
    • Realfagkonferansen 2019
    • Realfagkonferansen 2018
    • Realfagprisen
  • ToF-konferansen
  • Videreutdanning
  • Etterutdanning
  • Gråspurv
  • SL-serien
  • Blå hefteserie
  • Undervisningsopplegg
  • Byggesett for salg
MENY

Logo Realfagkonferansen

Realfagkonferansen logo.

Realfagkonferansen 2023

Realfagkonferansen 2023

Presentasjoner fra Realfagkonferansen 2023:

Plenum

  • Jonas Nøland – Energiforsyning og det grønne skiftet (pdf)

Parallellsesjoner

  • 1A – Subashini Ruben og Celine Aas: Skaperskolen – læring gjennom laging:
    • Skyggebyen
    • Pedagogisk verktøykasse
  • 1B – Monica Rehaug og Anne-Gunn Svorkmo: Spill som pedagogisk verktøy – hvordan legge til rette for læring? (pdf)
  • 1C – Kirsten Fiskum og Svein Tveit: Hjelp til selvhjelp: Kjemikaliesikkeret i naturfag- og kjemiundervisningen (pdf)
  • 1D – Tor Espen Kristensen: Algoritmisk tenkning i matematikk (pdf)
  • 1H – Unni Eikeseth: En engasjerende inngang til Periodesystemet (ppt)
  • 2A – Annette Lykknes og Unni Eikeseth: Tidsreise grunnstoff: en utforskende digital ressurs om periodesystemets historie (pdf)
    • Lenke til tidsreisen: grunnstoffblokka.no/tidsreisen/
  • 2B – Anne-Gunn Svorkmo og Olaug Svingen: Hverdagsmatematikk – når elevenes engasjement og undring er i sentrum (pdf)
  • 2C – Erik Lyngvær og Eirin Nordtømme: Smartlampe – kreativitet, praktisk arbeid og programmering (ppt)
  • 2D – Berit Reitan: Å lære å lære – Læring og metakognisjon for elever med stort læringspotensial – og alle andre (pdf)
  • 2E – Andreas Haraldsrud: Programmering for dybdelæring i realfagene (ppt)

Ansvarlig redaktør | Bruk av informasjonskapsler | Personvern
Logg inn