Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside

Skolelaboratoriet

  • Skolelaboratoriet
    • Om skolelaboratoriet
  • Prosjekter og forskning
    • KreTek
    • KlimaDidakt
    • STEMkey
    • DIGGsam
    • Video for kvalitet
    • LOCUMS
    • ReleKvant
    • SUN-prosjektet
  • Elevaktiviteter
    • Forsker på skjerm
    • Utforsk elektrisitet (3. trinn)
    • Fysikkløypa (6. trinn)
    • Kjemiløypa (7. trinn)
    • Matematikkløypa (8. trinn)
    • Biologiløypa (9. trinn)
    • Kodeløypa (10. trinn)
    • Bølgeløypa (vg1)
    • Anatomiløypa (biologi 1 og 2)
    • Stjernestøv (avsluttet)
  • Læreraktiviteter og -ressurser
    • Realfagkonferansen
    • ToF-konferansen
    • Videreutdanning
    • Etterutdanning
    • Video: Gråspurv
    • Video: Elektronspinn
    • SL-serien
    • Blå hefteserie
    • Undervisningsopplegg
    • Byggesett for salg
  1. Skolelaboratoriet Læreraktiviteter og -ressurser
  2. Realfagkonferansen
  3. Realfagkonferansen 2024

Språkvelger

Realfagkonferansen 2024

×
  • Realfagkonferansen
    • Program
    • Realfagkonferansen 2025
    • Realfagkonferansen 2024
    • Realfagkonferansen 2023
    • Realfagkonferansen 2022
    • Realfagkonferansen 2021
    • Realfagkonferansen 2020
    • Realfagkonferansen 2019
    • Realfagkonferansen 2018
    • Realfagprisen
  • ToF-konferansen
  • Videreutdanning
  • Etterutdanning
  • Video: Gråspurv
  • Video: Elektronspinn
  • SL-serien
  • Blå hefteserie
  • Undervisningsopplegg
  • Byggesett for salg
MENY

Logo Realfagkonferansen

Realfagkonferansen logo.

Realfagkonferansen 2024

Realfagkonferansen 2024

Plenum

  • Odin Nøsen – Språkmodeller i undervisning

Parallellsesjoner

  • 1A – Berit Reitan og Øystein Sørborg: Uterommet (pdf)
  • 1B – Inga Berntsen Rudi og Thomas Bedin: Prateroboter i realfagene 
  • 1D – Katharina Nøkling-Eide og Jussi Evertsen: Tang og tare – fra fjæra til laboratoriet (pdf)
  • 1E – Kjersti Pleym Spigset: Vurdering i matematikk – å vurdere det vi verdsetter (pdf)

 

  • 2A – Stine Børø Szell: Kom i gang med seksualundervisningen (pdf)
    • Eksempler på presentasjoner brukt i undervisning:
      • Undervisningsopplegg PRIDE (pdf)
      • Hva betyr det å være skeiv? (pdf)
      • Postkassespørsmål (pdf)
      • Puberteten og sex (pdf)
  • 2B – Olaug Svingen: Hvordan skape gode rammer for å øve på matematiske ferdigheter (pdf)
  • 2C – Jonas Persson: Lommelab – bruk av smartelefoner i fysikklab (pdf)

 

  • 3B – Monica Rehaug og Anne Gunn Svorkmo: Matematikkstien (ppt)
  • 3C – Rannei Solbak Simonsen: ChatGPT – et planleggingsverktøy for læreren? (pdf)

Ansvarlig redaktør | Bruk av informasjonskapsler | Personvern
Logg inn