Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside

Skolelaboratoriet

  • Skolelaboratoriet
    • Om skolelaboratoriet
  • Prosjekter og forskning
    • KreTek
    • KlimaDidakt
    • STEMkey
    • DIGGsam
    • Video for kvalitet
    • LOCUMS
    • ReleKvant
    • SUN-prosjektet
    • Energiutfordringen
  • Elevaktiviteter
    • Forsker på skjerm
    • Utforsk elektrisitet (3. trinn)
    • Fysikkløypa (6. trinn)
    • Kjemiløypa (7. trinn)
    • Matematikkløypa (8. trinn)
    • Biologiløypa (9. trinn)
    • Kodeløypa (10. trinn)
    • Bølgeløypa (vg1)
    • Anatomiløypa (biologi 1 og 2)
    • Stjernestøv (avsluttet)
  • Læreraktiviteter og -ressurser
    • Realfagkonferansen
    • ToF-konferansen
    • Videreutdanning
    • Etterutdanning
    • SL-serien
    • Blå hefteserie
    • Undervisningsopplegg
    • Byggesett for salg
  1. Skolelaboratoriet Læreraktiviteter og -ressurser
  2. Realfagkonferansen
  3. Realfagkonferansen 2018

Språkvelger

Realfagkonferansen 2018

×
  • Realfagkonferansen
    • Program
    • Realfagprisen
    • Realfagkonferansen 2022
    • Realfagkonferansen 2021
    • Realfagkonferansen 2020
    • Realfagkonferansen 2019
    • Realfagkonferansen 2018
  • ToF-konferansen
  • Videreutdanning
  • Etterutdanning
  • SL-serien
  • Blå hefteserie
  • Undervisningsopplegg
  • Byggesett for salg
MENY

Logo Realfagkonferansen

Realfagkonferansen logo.

Realfagkonferansen 2018

Realfagkonferansen 2018

Plenum

  • Camilla Trud Nereid: Realfag på hvem sine premisser?

 

Halvplenum

  • Per-Odd Eggen: Om fagfornyelsen i naturfag
  • Knut Mørken: Om fagfornyelsen i matematikk

 

Parallellsesjoner

  • Gajic og Reinertsen: Lek med elektrisitet!
  • Camilla Justnes: Problemløsning for de minste barna i skolen
  • Ingunn Valbekkmo: Prosjekt arkitekt
  • Nils Kr. Rossing: Påstandsoppgaver
  • Ingvill Stedøy: Utforskning av logaritmer og eksponentialfunksjoner
    • Elever: Utforskning av logaritmer
    • Oppgave: Deling av drops
    • Oppgave med løsninger: Deling av drops
    • Aktivitetsark
  • Trond Amundsen: Våryr? Om dyrenes mangfoldige sexliv
  • Erik Fooladi: Kontekstbasert kjemiundervisning
  • Jonas Persson: Multimessenger Astronomy
  • Helene Muri: Solar Geoengineering
  • Joakim Høyland: Programmering i matematikk
    • Oppgave 1: Introduksjon til Scratch
    • Oppgave 2: Spill med poeng
    • Oppgave 3: Introduksjon til algebra
  • Mathias Backsæther: Autentiske prosjekter som læringsform
  • Kjell Evensen: Kan vi kaste ut karakterene?
  • Eldri Scheie: Naturfag og tverrfaglig undervisning
  • Berit Reitan: De nasjonale Realfagsløypene

Ansvarlig redaktør | Bruk av informasjonskapsler | Personvern
Logg inn