Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside

Skolelaboratoriet

  • Skolelaboratoriet
    • Om skolelaboratoriet
  • Prosjekter og forskning
    • KreTek
    • KlimaDidakt
    • STEMkey
    • DIGGsam
    • Video for kvalitet
    • LOCUMS
    • ReleKvant
    • SUN-prosjektet
  • Elevaktiviteter
    • Forsker på skjerm
    • Utforsk elektrisitet (3. trinn)
    • Fysikkløypa (6. trinn)
    • Kjemiløypa (7. trinn)
    • Matematikkløypa (8. trinn)
    • Biologiløypa (9. trinn)
    • Kodeløypa (10. trinn)
    • Bølgeløypa (vg1)
    • Anatomiløypa (biologi 1 og 2)
    • Stjernestøv (avsluttet)
  • Læreraktiviteter og -ressurser
    • Realfagkonferansen
    • ToF-konferansen
    • Videreutdanning
    • Etterutdanning
    • Video: Gråspurv
    • Video: Elektronspinn
    • SL-serien
    • Blå hefteserie
    • Undervisningsopplegg
    • Byggesett for salg
  1. Skolelaboratoriet
  2. Prosjekter og forskning
  3. STEMkey

Språkvelger

STEMkey

×
  • KreTek
  • KlimaDidakt
  • STEMkey
  • DIGGsam
  • Video for kvalitet
  • LOCUMS
  • ReleKvant
  • SUN-prosjektet
MENY

STEMkey

STEMkey

STEMkey logo.

STEMkey (2020–2023) er et Erasmus+prosjekt med medlemsinstitusjoner fra tolv land, som skal bidra med nye undervisningsressurser innenfor realfag og teknologi. Målgruppen er lærerstudenter, og målet er å forbedre måten tradisjonelle emner undervises på og gjøre dem mer erfaringsbasert.

NTNUs prosjektgruppe ledes av Institutt for lærerutdanning (ILU) og består av ansatte ved ILU og Skolelaboratoriet (Institutt for fysikk). Vår læringsmodul er en videreføring av arbeidet som ble gjort i forbindelse med periodesystemets år i 2019 og skal dreie seg om bruk av periodesystemet i undervisningen i grunnskolen og videregående skole. Modulen vil blant annet inkludere ulike 3D-modeller av periodesystemet og andre taktile modeller.

Vi har laget to videoer i forbindelse med prosjektet. Videoene ligger på YouTube:

  • Why water is not an element
  • Why water is not an element: Introduction to the experiment

Les mer om prosjektet på ILU sine sider (engelsk).


Ansvarlig redaktør | Bruk av informasjonskapsler | Personvern
Logg inn