Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside NTNU Hjemmeside

Institutt for historiske og klassiske studier

  • Studier
    • Studere på NTNU
    • Finn studieprogram
    • Søke opptak
    • Videreutdanning og deltid
    • Forkurs og oppfriskning
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Institutt for historiske og klassiske studier Forskning
  2. Arkeologi
  3. Teknologi for tverrfaglig læring

Språkvelger

English

Teknologi for tverrfaglig læring

×
  • Ansatte
  • Forskning
    • Europastudier
    • Historie
    • Klassiske fag
    • Kulturminneforvaltning
    • Arkeologi
      • The Northern Archaeology and Heritage Exchange Network - A student mobility program at NTNU
      • Teknologi for tverrfaglig læring
  • Kalender
  • Nyheter og publikasjoner
  • Om instituttet
  • Seminar
  • Studier
  • For studenter
MENY

Teknologi for Tverrfaglig Læring - Fra Test til Implementering (TeTL-TI)

Teknologi for Tverrfaglig Læring - Fra Test til Implementering (TeTL-TI)

Prosjektet ønsker å avdekke hva som kreves for at større tverrfaglige prosjekter som arbeider med utforskning av teknologi som læringsverktøy og instituttorienterte initiativ kan bli implementert i læringspraksiser på campus. Konkretisert vil prosjektet benytte bruk av lavkostnads VR som kasus, der de vil se på hvordan VR-teknologi som mangfoldiggjørende læringsform kan tas fra test til implementering. De vil undersøke hvordan man kan dra nytte av aktive samarbeid mellom teknologi, realfag og HumSam-miljøene når det kommer til teknologiskstøttet undervisning. Dette vil eksemplifiseres ved bruk av VR. Prosjektet vil analysere planverket og strategiske satsningsdokumenter ved tilhørende institutt og fakultet. Ved å sammenligne gjennomføring av prosjektene, implementering i undervisning, samt sammenligne barrierer og suksessfaktorer for gjennomføring av prosjekter, skal de avdekke hva fremtidens campus trenger for å få maksimalt utbytte av prosjekter og lokale initiativ. Resultatene fra prosjektet vil kunne gi et kunnskapsgrunnlag som kan bidra til en innsikt i hvordan fremtidens campus kan organiseres (som for eksempel fellesarealer tilrettelagt for bruk av ulike digitale verktøy, prioritering av ressurser, opplæring av studentansatte eller lignende), for å oppnå tverrfaglig samarbeid og implementering. (https://www.ntnu.no/fremtidenscampus/prosjektene )

I dette arbeidet samarbeider vi tett med geografi, i tillegg til av vi samarbeider nært med geografi gjennom VR Learn-prosjektet som også arkeologi er partnere i (https://www.ntnu.no/igs/vr-learn). Her er en publikasjon under utvikling – plan for ferdigstilling av antologi er januar 2024.

I forlengelsen av dette samarbeidet er vi også godt synlige i EMERGE, og bidrar aktivt i denne gruppen – her samskriver vi også rapport (som kommer straks) og en publikasjon er under arbeid.


Deltakere

  • Martin Eugene Callanan

    Martin Eugene Callanan Førsteamanuensis (Arkeologi)

    73598322 +4740066995 callanan@ntnu.no Institutt for historiske og klassiske studier
  • Jakob Bonnevie Cyvin

    Jakob Bonnevie Cyvin Stipendiat

    73559075 +4799598656 jakob.b.cyvin@ntnu.no Institutt for geografi og sosialantropologi
  • Heidrun M.V. Stebergløkken

    Heidrun M.V. Stebergløkken Førsteamanuensis

    73590334 heidrun.steberglokken@ntnu.no Institutt for historiske og klassiske studier

NTNU – Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

  • For ansatte
  • |
  • For studenter
  • |
  • Innsida
  • |
  • Blackboard

Studere

  • Om studier
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning
  • Karriere

Aktuelt

  • Nyheter
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU

Om NTNU

  • Om NTNU
  • Bibliotek
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Organisasjonskart
  • Utdanningskvalitet

Kontakt

  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Spør en ekspert
  • Pressekontakter
  • Kart

NTNU i tre byer

  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund

Om nettstedet

  • Bruk av informasjonskapsler
  • Tilgjengelighetserklæring
  • Personvern
  • Ansvarlig redaktør
Facebook Instagram Linkedin Snapchat Tiktok Youtube
Logg inn
NTNU logo