Ove Østerlie
Om
Østerlie er ansatt ved fagseksjon for kunstfag, kroppsøving og idrett der han underviser i, og forsker på, faget kroppsøving. Med 20 års erfaring fra undervisning, i grunnskole, videregående og høyere utdanning, i både kroppsøving og idrettsfag i Norge og Spania, har han opparbeidet seg en bred erfaring med og kompetanse på mange sider ved faget alt fra spesifikke aktiviteter til fagdidaktiske områder. Hans forskning er fokusert rundt implementering av digitale verktøy i kroppsøving, og forskning på elever med konsentrasjonsvansker. Han er også oppnevnt ekstern ekspert for EU kommisjonen (Erasmus+ Sport) og European Science Foundation.
Forskningsleder for:
- Digital technology in physical education and sports (DiTePES)
- Skytetrening for elever med konsentrasjonsvansker; Evaluering av et tiltak i skole
Hovedredaktørør i Journal for Research in Arts and Sports Education (JASED)
Redaksjsonmedlem i Nordic Journal of Wellbeing and Sustainable Welfare Development (NJWEL).
Gjesteredaktør i Frontiers in Education: Digital Technology in Physical Education - Pedagogical Approaches.
Publikasjoner
2023
-
Killian, Chad;
Østerlie, Ove;
Ferriz, Alberto Valero;
García-Jaén, Miguel;
Sargent, Julia.
(2023)
A scoping review of flipped learning research conducted in K-12 and university physical education settings.
Research Quarterly for Exercise and Sport.
volum 94.
Sammendrag/abstract
-
Ness, Ottar;
Heimburg, Dina von;
Karlsson, Bengt Eirik;
Kilkku, Nina;
Turnaas, Sanna;
Vamstad, Johan;
Lilja, Johan;
Iacono, Roberto;
Saur, Ellen;
Østerlie, Ove;
Bøe, Tore Dag;
Wulf-Andersen, Trine.
(2023)
Shaping a Wellbeing Future for People and Planet.
Nordisk tidsskrift for livskvalitet og bærekraftig velferdsutvikling.
volum 2 (1).
Leder
-
Østerlie, Ove;
Bjerke, Øyvind.
(2023)
Flipped Learning in Physical Education Teacher Education - The Student Perspective.
Journal of Teacher Education and Educators.
volum 12 (1).
Vitenskapelig artikkel
-
Østerlie, Ove;
Kristensen, Geir Olav.
(2023)
Norwegian physical education teacher education students’ perceptions of the subject physical education: A qualitative study of students’ reflections before starting their studies.
Education Sciences.
volum 13 (5).
Vitenskapelig artikkel
2022
-
Baena-Morales, Salvador;
Ferriz-Valero, Alberto;
Ponce Gea, Ana Isabel;
García Martínez, Salvador;
Molina-Garcia, Nuria;
Bautista Peña, Aurora;
Gimenez Meseguer, Jorge;
Mocho Miralles, María;
Montiel Bonmati, Javier;
Boned Gómez, Salvador;
Bofill Herrero, Aitana;
Jerez-Mayorga, Daniel;
Valero Valenzuela, Alfonso;
Østerlie, Ove;
García-Taibo, Olalla;
González-Víllora, Sixto.
(2022)
Como gamificar en Educacion Fisica a traves de aplicaciones moviles?.
REDES-INNOVAESTIC 2022. Libro de actas.
Annet
-
Ferriz-Valero, Alberto;
Østerlie, Ove;
García-Martínez, Salvador;
Baena-Morales, Salvador.
(2022)
Flipped Classroom: A Good Way for Lower Secondary Physical Education Students to Learn Volleyball.
Education Sciences.
volum 12 (1).
Vitenskapelig artikkel
-
Ferriz-Valero, Alberto;
Østerlie, Ove;
Penichet-Tomas, Alfonso;
Baena-Morales, Salvador.
(2022)
The effects of flipped learning on learning and motivation of upper secondary school physical education students.
Frontiers in Education.
volum 7.
Vitenskapelig artikkel
-
Gosálbez-Carpena, P.A.;
García-Martínez, Salvador;
García-Jaén, Miguel;
Østerlie, Ove;
Ferriz-Valero, Alberto.
(2022)
Methodological application flipped classroom in the non-university students of physical education: A systematic review.
Journal of Sport and Health Research.
volum 14 (2).
Vitenskapelig artikkel
-
Løhre, Audhild;
Østerlie, Ove;
Hjemdal, Odin;
Grambaite, Ramune.
(2022)
Attention and target shooting practice: Longitudinal results in a controlled mixed method study on adolescents in Norway.
International Journal of Educational Research Open.
volum 3.
Vitenskapelig artikkel
-
Ness, Ottar;
Heimburg, Dina von;
Karlsson, Bengt;
Kilkku, Nina;
Turnaas, Sanna;
Vamstad, Johan;
Lilja, Johan;
Iacono, Roberto;
Saur, Ellen;
Østerlie, Ove;
Bøe, Tore Dag;
Wulf-Andersen, Trine.
(2022)
Welcome to the Nordic Journal of Wellbeing and Sustainable Welfare Development(NJWEL).
Nordic Journal of Wellbeing and Sustainable Welfare Development.
volum 1 (1).
Leder
-
Olaya-Cuartero, Javier;
Fernández-Sáez, José;
Østerlie, Ove;
Ferriz-Valero, Alberto.
(2022)
Concordance Analysis between the Segments and the Overall Performance in Olympic Triathlon in Elite Triathletes.
Biology (Basel).
volum 11 (6).
Vitenskapelig artikkel
-
Røkenes, Fredrik Mørk;
Grüters, Anna Ruth;
Skaalvik, Cecilie;
Lie, Tove Grete;
Østerlie, Ove;
Järnerot, Anna;
Humphrey, Kristoffer;
Gjøvik, Øistein;
Letnes, Mari-Ann.
(2022)
Teacher educators’ professional digital competence in primary and lower secondary school yeacher education.
Nordic Journal of Digital Literacy.
volum 17 (1).
Vitenskapelig artikkel
-
Soriano-Pascual, Marta;
Østerlie, Ove;
Baena-Morales, Salvador;
García-Martínez, Salvador;
Ferriz-Valero, Alberto.
(2022)
Flipped Classroom a través de Edpuzzle® y el proceso de enseñanza-aprendizaje de deportes en alumnado de secundaria: Un estudio piloto.
Retos.
volum 45.
Vitenskapelig artikkel
-
Østerlie, Ove.
(2022)
Omvendt undervisning i kroppsøving - Nye muligheter i LK20.
Digital teknologi for læring og undervisning i skolen.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Østerlie, Ove;
Killian, Chad;
Sargent, Julia.
(2022)
Flipped Learning in Physical Education - Opportunities and Applications.
Routledge. 2022. ISBN 9781003203377.
Vitenskapelig monografi
-
Østerlie, Ove;
Sargent, Julia;
Killian, Chad.
(2022)
Editorial: Digital technology in physical education — Pedagogical approaches.
Frontiers in Education.
volum 7.
Leder
-
Østerlie, Ove;
Sargent, Julia;
Killian, Chad;
García-Jaén, Miguel;
García-Martínez, Salvador;
Ferriz-Valero, Alberto.
(2022)
Flipped learning in physical education: A scoping review.
European Physical Education Review.
volum 29 (1).
Vitenskapelig oversiktsartikkel/review
2021
-
Ferriz-Valero, Alberto;
García-Martínez, Salvador;
Barrachina-Peris, Julio;
García-Jaén, Miguel;
Sebastia-Amat, Sergio;
Molina-Garcia, Nuria;
Sánchez-García, Luis Fermín;
Østerlie, Ove;
Olaya-Cuartero, Javier.
(2021)
La gamificación con aplicaciones TIC como contenido específico en la formación de futuros maestros especialistas en Educación Física.
Redes de Investigación e Innovación en Docencia Universitaria. Volumen 2021.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Ferriz-Valero, Alberto;
García-Martínez, Salvador;
Barrachina-Peris, Julio;
García-Jaén, Miguel;
Sebastia-Amat, Sergio;
Molina-Garcia, Nuria;
Sánchez-García, Luis Fermín;
Østerlie, Ove;
Olaya-Cuartero, Javier;
Vera-Millalén, Fernando.
(2021)
La gamificación con aplicaciones TIC como contenido específico en la formación de futuros maestros especialistas en Educación Física.
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria. Convocatoria 2020-21.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Ferriz-Valero, Alberto;
García Martínez, Salvador;
Barrachina-Peris, Julio;
Vera-Millalen, Fernando;
Garcia-Jaén, Miguel;
Sebastia-Amat, Sergio;
Molina-Garcia, Nuria;
Sánchez Gacia, Luis Fermin;
Østerlie, Ove;
Olaya-Cuartero, Javier.
(2021)
Como gamificar en Educacion Fisica a traves de aplicaciones moviles?.
REDES-INNOVAESTIC 2021. Libro de actas.
Faglig kapittel
-
Løhre, Audhild;
Vedul-Kjelsås, Vigdis;
Østerlie, Ove.
(2021)
Enjoyment as a learning resource: Stories told by students with harmful concentration problems.
Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk.
volum 7.
Vitenskapelig artikkel
-
Olaya, Javier;
Fernández-Sáez, José;
Østerlie, Ove;
Ferriz-Valero, Alberto.
(2021)
Contribution of Segments to Overall Result in Elite Triathletes: Sprint Distance.
International Journal of Environmental Research and Public Health.
volum 18 (16).
Vitenskapelig artikkel
-
Strømme, Alex;
Østerlie, Ove.
(2021)
Omvendt undervisning i svømme- og livredningsopplæring i skolen.
Utendørs svømme- og livredningsopplæring.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Østerlie, Ove;
Hordvik, Mats Melvold.
(2021)
Exploring Physical Education in Norway: Part of the 2021 Series.
PE Scholar.
Populærvitenskapelig artikkel
2020
-
Ferriz-Valero, Alberto;
Østerlie, Ove;
García Martínez, Salvador;
García-Jaén, Miguel.
(2020)
Gamification in physical education: Evaluation of impact on motivation and academic performance within higher education.
International Journal of Environmental Research and Public Health.
volum 17 (12).
Vitenskapelig artikkel
-
García Martínez, Salvador;
Vera-Millalén, Fernando;
Labrador Falcó, Maria Jose;
Sánchez Gacia, Luis Fermin;
Molina Garcia, Nuria;
García Jaén, Miguel;
Østerlie, Ove;
Ferriz Valero, Alberto.
(2020)
Estado de flow del alumnado y su actitud hacia el proceso de enseñanzaaprendizaje de Educación Física.
Redes - Innovaestic 2020. Libro de actas.
Annet
-
García Martínez, Salvador;
Vera-Millalén, Fernando;
Labrador Falcó, Maria Jose;
Østerlie, Ove;
Ferriz Valero, Alberto.
(2020)
Estado de flow del alumnado y su actitud hacia el proceso de enseñanza-aprendizaje de educación física.
La docencia en la Enseñanza Superior. Nuevas aportaciones desde la investigación e innovación educativas.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Kvello, Pål;
Barstad, Stine Slaatsveen;
Rønning, Bernt;
Moen, Elin Tronsaune;
Østerlie, Ove.
(2020)
Omvendt undervisning versus tradisjonell undervisning i naturfag på ungdomsskolen: En studie av elevers motivasjon, forberedelser og læringsutbytte.
Acta Didactica Norden (ADNO).
volum 14 (1).
Vitenskapelig artikkel
-
Letnes, Mari-Ann;
Strømme, Alex;
Østerlie, Ove.
(2020)
Temakurs: Video i undervisning.
NTNU. 2020.
Digitale læremidler
-
Østerlie, Ove.
(2020)
Eksamen i kroppsøving kan gi faget økt anerkjennelse.
Utdanningsnytt.no.
Kronikk
-
Østerlie, Ove.
(2020)
Flipped learning in physical education: A gateway to motivation and (deep) learning.
2020. ISBN 9788232645763.
Doktorgradsavhandling
-
Østerlie, Ove.
(2020)
Kroppsøvingslærere må stole på sitt faglige skjønn (Bokanmeldelse).
Utdanningsnytt.no.
Anmeldelse
-
Østerlie, Ove;
Mehus, Ingar.
(2020)
The impact of flipped learning on cognitive knowledge learning and intrinsic motivation in Norwegian secondary physical education.
Education Sciences.
volum 10 (4).
Vitenskapelig artikkel
2019
-
Ferriz Valero, Alberto;
García Martínez, Salvador;
Molina Garcia, Nuria;
García Jaén, Miguel;
Cejuela Anta, Roberto;
Sellés Pérez, Sergio;
Østerlie, Ove.
(2019)
Classcraft como herramienta TIC en educación euperior: Metodologías activas en actividad física en el medio natural.
Memorias del programa de REDES-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria. Convocatoria 2018-19.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Ferriz, Valero, Alberto;
García Martínez, Salvador;
García Jaén, Miguel;
Østerlie, Ove;
Sellés Pérez, Sergio.
(2019)
Gamificación: Metodologías activas en educación física en docencia universitaria.
Investigación e innovación en la enseñanza superior. Nuevos contextos, nuevas ideas.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Ferriz, Valero, Alberto;
García Martínez, Salvador;
Molina Garcia, Nuria;
García Jaén, Miguel;
Cejuela Anta, Roberto;
Sellés Pérez, Sergio;
Østerlie, Ove.
(2019)
Classcraft como herramienta TIC en Educación Superior: Metodologías activas en actividad física en el medio natural.
REDES-INNOVAESTIC 2019. Libro de actas.
Annet
-
Østerlie, Ove.
(2019)
Diggilu Online, generell del "Omvendt undervisnign".
NTNU. 2019.
Digitale læremidler
-
Østerlie, Ove.
(2019)
Omvendt undervisning i lærerutdanningen og grunnskolen.
Nettsider (opplysningsmateriale)
-
Østerlie, Ove;
Gjølme, Egil Galaaen;
Strømme, Alex.
(2019)
Diggilu Online modul, kroppsøving og idrettsfag.
NTNU. 2019.
Digitale læremidler
-
Østerlie, Ove;
Kjelaas, Irmelin.
(2019)
The perception of adolescents’ encounter with a flipped learning intervention in Norwegian physical education.
Frontiers in Education.
volum 4 (114).
Vitenskapelig artikkel
-
Østerlie, Ove;
Løhre, Audhild;
Haugan, Gørill.
(2019)
The Situational Motivational Scale (SIMS) in physical education: A validation study among Norwegian adolescents.
Cogent Education.
volum 6:1603613.
Vitenskapelig artikkel
2018
-
Østerlie, Ove.
(2018)
Adolescents’ perceived cost of attending physical education: A flipped learning intervention.
Journal for Research in Arts and Sports Education.
volum 2 (3).
Vitenskapelig artikkel
-
Østerlie, Ove.
(2018)
Can flipped learning enhance adolescents’ motivation in physical education? An intervention study.
Journal for Research in Arts and Sports Education.
volum 2 (1).
Vitenskapelig artikkel
-
Østerlie, Ove.
(2018)
Gjesteblogg: Kan omvendt undervisning øke elevers motivasjon i kroppsøving?.
Nettsider (opplysningsmateriale)
-
Østerlie, Ove.
(2018)
Skytetrening midt i blinken for barn.
Gemini.
Faglig artikkel
-
Østerlie, Ove;
Buaas, Ingrid Østgaard;
Vedul-Kjelsås, Vigdis;
Løhre, Audhild.
(2018)
Skytetrening for elever med konsentrasjonsvansker; Evaluering av et tiltak i skolen.
2018. ISBN 978-82-7923-081-6.
Rapport
-
Østerlie, Ove;
Løhre, Audhild;
Haugan, Gørill.
(2018)
The Expectancy-Value Questionnaire in Physical Education – a validation study among Norwegian adolescents.
Scandinavian Journal of Educational Research.
Vitenskapelig artikkel
2017
-
Elnan, Ingrid;
Kristensen, Geir Olav;
Østerlie, Ove.
(2017)
Nyankomne elever og kroppsøvingsfaget.
Mangfold gjennom anerkjennelse og inkludering i skolen.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Østerlie, Ove.
(2017)
Bokomtale: Dramaet om normalitet og avvik (Bok: ADHD og det disiplinerte samfunn).
FoU i praksis.
volum 2.
Anmeldelse
-
Østerlie, Ove.
(2017)
Kronikk: Fra håpløs til håpefull.
www.universitetsavisa.no.
Kronikk
-
Østerlie, Ove.
(2017)
Østerlie på en fredag: Luftslott og andre sprengningsforsøk.
www.universitetsavisa.no.
Kronikk
2016
-
Østerlie, Ove.
(2016)
Bedre kroppsøving med omvendt undervisning.
Campus Inkrement.
publications.INTERVJUSKRIFTL
-
Østerlie, Ove.
(2016)
Blog post: Flipped learning in physical education: Why and how?.
Nettsider (opplysningsmateriale)
-
Østerlie, Ove.
(2016)
Flipped Learning In Physical Education: Why And How?.
PHYSICAL EDUCATION AND NEW TECHNOLOGIES.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Østerlie, Ove.
(2016)
Fysiske tester, spøkelser i kroppsøvingsskapet.
Trønderavisa.
Kronikk
-
Østerlie, Ove.
(2016)
Omvendt undervisning i kroppsøving på campus.inkrement.no.
Campus Inkrement. 2016.
Digitale læremidler
-
Østerlie, Ove.
(2016)
Vil gi elevene det de har krav på.
Campus Inkrement.
publications.INTERVJUSKRIFTL
-
Østerlie, Ove.
(2016)
Østerlie på en fredag: "Fra håpefull til håpløs".
Universitetsavisa.
Kronikk
-
Østerlie, Ove.
(2016)
Østerlie på en fredag: "La skole få være skole".
Universitetsavisa.
Kronikk
2015
-
Østerlie, Ove.
(2015)
Lekser ga elevene større interesse for kroppsøving.
Universitetsavisa.
Populærvitenskapelig artikkel
-
Østerlie, Ove;
Kristensen, Geir Olav;
Vedul-Kjelsås, Vigdis.
(2015)
Basis II. I artikkelkompendium K2 GLU 1-7 og 5-10.
Akademika forlag. 2015.
Kompendium
2014
-
Østerlie, Ove.
(2014)
Dans i kroppsøving.
2014.
Kompendium
-
Østerlie, Ove.
(2014)
Læringsressurs "Koordinasjon". Omvendt undervisning i kroppsøving.
Nasjonalt senter for mat, helse og fysisk aktivitet, Bergen. 2014.
Digitale læremidler
-
Østerlie, Ove.
(2014)
Læringsressurs "Styrke". Omvendt undervisning i kroppsøving.
Nasjonalt senter for mat, helse og fysisk aktivitet, Bergen. 2014.
Digitale læremidler
-
Østerlie, Ove.
(2014)
Læringsressurs "Utholdenhet". Omvendt undervisning i kroppsøving.
Nasjonalt senter for mat, helse og fysisk aktivitet, Bergen. 2014.
Digitale læremidler
2003
-
Østerlie, Ove.
(2003)
Ungdoms innstilling til fysisk aktivitet: en empirisk undersøkelse blant 5 skoler i Trøndelag.
2003.
Hovedfagsoppgave
Tidsskriftspublikasjoner
-
Killian, Chad;
Østerlie, Ove;
Ferriz, Alberto Valero;
García-Jaén, Miguel;
Sargent, Julia.
(2023)
A scoping review of flipped learning research conducted in K-12 and university physical education settings.
Research Quarterly for Exercise and Sport.
volum 94.
Sammendrag/abstract
-
Ness, Ottar;
Heimburg, Dina von;
Karlsson, Bengt Eirik;
Kilkku, Nina;
Turnaas, Sanna;
Vamstad, Johan;
Lilja, Johan;
Iacono, Roberto;
Saur, Ellen;
Østerlie, Ove;
Bøe, Tore Dag;
Wulf-Andersen, Trine.
(2023)
Shaping a Wellbeing Future for People and Planet.
Nordisk tidsskrift for livskvalitet og bærekraftig velferdsutvikling.
volum 2 (1).
Leder
-
Østerlie, Ove;
Bjerke, Øyvind.
(2023)
Flipped Learning in Physical Education Teacher Education - The Student Perspective.
Journal of Teacher Education and Educators.
volum 12 (1).
Vitenskapelig artikkel
-
Østerlie, Ove;
Kristensen, Geir Olav.
(2023)
Norwegian physical education teacher education students’ perceptions of the subject physical education: A qualitative study of students’ reflections before starting their studies.
Education Sciences.
volum 13 (5).
Vitenskapelig artikkel
-
Ferriz-Valero, Alberto;
Østerlie, Ove;
García-Martínez, Salvador;
Baena-Morales, Salvador.
(2022)
Flipped Classroom: A Good Way for Lower Secondary Physical Education Students to Learn Volleyball.
Education Sciences.
volum 12 (1).
Vitenskapelig artikkel
-
Ferriz-Valero, Alberto;
Østerlie, Ove;
Penichet-Tomas, Alfonso;
Baena-Morales, Salvador.
(2022)
The effects of flipped learning on learning and motivation of upper secondary school physical education students.
Frontiers in Education.
volum 7.
Vitenskapelig artikkel
-
Gosálbez-Carpena, P.A.;
García-Martínez, Salvador;
García-Jaén, Miguel;
Østerlie, Ove;
Ferriz-Valero, Alberto.
(2022)
Methodological application flipped classroom in the non-university students of physical education: A systematic review.
Journal of Sport and Health Research.
volum 14 (2).
Vitenskapelig artikkel
-
Løhre, Audhild;
Østerlie, Ove;
Hjemdal, Odin;
Grambaite, Ramune.
(2022)
Attention and target shooting practice: Longitudinal results in a controlled mixed method study on adolescents in Norway.
International Journal of Educational Research Open.
volum 3.
Vitenskapelig artikkel
-
Ness, Ottar;
Heimburg, Dina von;
Karlsson, Bengt;
Kilkku, Nina;
Turnaas, Sanna;
Vamstad, Johan;
Lilja, Johan;
Iacono, Roberto;
Saur, Ellen;
Østerlie, Ove;
Bøe, Tore Dag;
Wulf-Andersen, Trine.
(2022)
Welcome to the Nordic Journal of Wellbeing and Sustainable Welfare Development(NJWEL).
Nordic Journal of Wellbeing and Sustainable Welfare Development.
volum 1 (1).
Leder
-
Olaya-Cuartero, Javier;
Fernández-Sáez, José;
Østerlie, Ove;
Ferriz-Valero, Alberto.
(2022)
Concordance Analysis between the Segments and the Overall Performance in Olympic Triathlon in Elite Triathletes.
Biology (Basel).
volum 11 (6).
Vitenskapelig artikkel
-
Røkenes, Fredrik Mørk;
Grüters, Anna Ruth;
Skaalvik, Cecilie;
Lie, Tove Grete;
Østerlie, Ove;
Järnerot, Anna;
Humphrey, Kristoffer;
Gjøvik, Øistein;
Letnes, Mari-Ann.
(2022)
Teacher educators’ professional digital competence in primary and lower secondary school yeacher education.
Nordic Journal of Digital Literacy.
volum 17 (1).
Vitenskapelig artikkel
-
Soriano-Pascual, Marta;
Østerlie, Ove;
Baena-Morales, Salvador;
García-Martínez, Salvador;
Ferriz-Valero, Alberto.
(2022)
Flipped Classroom a través de Edpuzzle® y el proceso de enseñanza-aprendizaje de deportes en alumnado de secundaria: Un estudio piloto.
Retos.
volum 45.
Vitenskapelig artikkel
-
Østerlie, Ove;
Sargent, Julia;
Killian, Chad.
(2022)
Editorial: Digital technology in physical education — Pedagogical approaches.
Frontiers in Education.
volum 7.
Leder
-
Østerlie, Ove;
Sargent, Julia;
Killian, Chad;
García-Jaén, Miguel;
García-Martínez, Salvador;
Ferriz-Valero, Alberto.
(2022)
Flipped learning in physical education: A scoping review.
European Physical Education Review.
volum 29 (1).
Vitenskapelig oversiktsartikkel/review
-
Løhre, Audhild;
Vedul-Kjelsås, Vigdis;
Østerlie, Ove.
(2021)
Enjoyment as a learning resource: Stories told by students with harmful concentration problems.
Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk.
volum 7.
Vitenskapelig artikkel
-
Olaya, Javier;
Fernández-Sáez, José;
Østerlie, Ove;
Ferriz-Valero, Alberto.
(2021)
Contribution of Segments to Overall Result in Elite Triathletes: Sprint Distance.
International Journal of Environmental Research and Public Health.
volum 18 (16).
Vitenskapelig artikkel
-
Østerlie, Ove;
Hordvik, Mats Melvold.
(2021)
Exploring Physical Education in Norway: Part of the 2021 Series.
PE Scholar.
Populærvitenskapelig artikkel
-
Ferriz-Valero, Alberto;
Østerlie, Ove;
García Martínez, Salvador;
García-Jaén, Miguel.
(2020)
Gamification in physical education: Evaluation of impact on motivation and academic performance within higher education.
International Journal of Environmental Research and Public Health.
volum 17 (12).
Vitenskapelig artikkel
-
Kvello, Pål;
Barstad, Stine Slaatsveen;
Rønning, Bernt;
Moen, Elin Tronsaune;
Østerlie, Ove.
(2020)
Omvendt undervisning versus tradisjonell undervisning i naturfag på ungdomsskolen: En studie av elevers motivasjon, forberedelser og læringsutbytte.
Acta Didactica Norden (ADNO).
volum 14 (1).
Vitenskapelig artikkel
-
Østerlie, Ove.
(2020)
Eksamen i kroppsøving kan gi faget økt anerkjennelse.
Utdanningsnytt.no.
Kronikk
-
Østerlie, Ove.
(2020)
Kroppsøvingslærere må stole på sitt faglige skjønn (Bokanmeldelse).
Utdanningsnytt.no.
Anmeldelse
-
Østerlie, Ove;
Mehus, Ingar.
(2020)
The impact of flipped learning on cognitive knowledge learning and intrinsic motivation in Norwegian secondary physical education.
Education Sciences.
volum 10 (4).
Vitenskapelig artikkel
-
Østerlie, Ove;
Kjelaas, Irmelin.
(2019)
The perception of adolescents’ encounter with a flipped learning intervention in Norwegian physical education.
Frontiers in Education.
volum 4 (114).
Vitenskapelig artikkel
-
Østerlie, Ove;
Løhre, Audhild;
Haugan, Gørill.
(2019)
The Situational Motivational Scale (SIMS) in physical education: A validation study among Norwegian adolescents.
Cogent Education.
volum 6:1603613.
Vitenskapelig artikkel
-
Østerlie, Ove.
(2018)
Adolescents’ perceived cost of attending physical education: A flipped learning intervention.
Journal for Research in Arts and Sports Education.
volum 2 (3).
Vitenskapelig artikkel
-
Østerlie, Ove.
(2018)
Can flipped learning enhance adolescents’ motivation in physical education? An intervention study.
Journal for Research in Arts and Sports Education.
volum 2 (1).
Vitenskapelig artikkel
-
Østerlie, Ove.
(2018)
Skytetrening midt i blinken for barn.
Gemini.
Faglig artikkel
-
Østerlie, Ove;
Løhre, Audhild;
Haugan, Gørill.
(2018)
The Expectancy-Value Questionnaire in Physical Education – a validation study among Norwegian adolescents.
Scandinavian Journal of Educational Research.
Vitenskapelig artikkel
-
Østerlie, Ove.
(2017)
Bokomtale: Dramaet om normalitet og avvik (Bok: ADHD og det disiplinerte samfunn).
FoU i praksis.
volum 2.
Anmeldelse
-
Østerlie, Ove.
(2017)
Kronikk: Fra håpløs til håpefull.
www.universitetsavisa.no.
Kronikk
-
Østerlie, Ove.
(2017)
Østerlie på en fredag: Luftslott og andre sprengningsforsøk.
www.universitetsavisa.no.
Kronikk
-
Østerlie, Ove.
(2016)
Bedre kroppsøving med omvendt undervisning.
Campus Inkrement.
publications.INTERVJUSKRIFTL
-
Østerlie, Ove.
(2016)
Fysiske tester, spøkelser i kroppsøvingsskapet.
Trønderavisa.
Kronikk
-
Østerlie, Ove.
(2016)
Vil gi elevene det de har krav på.
Campus Inkrement.
publications.INTERVJUSKRIFTL
-
Østerlie, Ove.
(2016)
Østerlie på en fredag: "Fra håpefull til håpløs".
Universitetsavisa.
Kronikk
-
Østerlie, Ove.
(2016)
Østerlie på en fredag: "La skole få være skole".
Universitetsavisa.
Kronikk
-
Østerlie, Ove.
(2015)
Lekser ga elevene større interesse for kroppsøving.
Universitetsavisa.
Populærvitenskapelig artikkel
Bøker
-
Østerlie, Ove;
Killian, Chad;
Sargent, Julia.
(2022)
Flipped Learning in Physical Education - Opportunities and Applications.
Routledge. 2022. ISBN 9781003203377.
Vitenskapelig monografi
Del av bok/rapport
-
Baena-Morales, Salvador;
Ferriz-Valero, Alberto;
Ponce Gea, Ana Isabel;
García Martínez, Salvador;
Molina-Garcia, Nuria;
Bautista Peña, Aurora;
Gimenez Meseguer, Jorge;
Mocho Miralles, María;
Montiel Bonmati, Javier;
Boned Gómez, Salvador;
Bofill Herrero, Aitana;
Jerez-Mayorga, Daniel;
Valero Valenzuela, Alfonso;
Østerlie, Ove;
García-Taibo, Olalla;
González-Víllora, Sixto.
(2022)
Como gamificar en Educacion Fisica a traves de aplicaciones moviles?.
REDES-INNOVAESTIC 2022. Libro de actas.
Annet
-
Østerlie, Ove.
(2022)
Omvendt undervisning i kroppsøving - Nye muligheter i LK20.
Digital teknologi for læring og undervisning i skolen.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Ferriz-Valero, Alberto;
García-Martínez, Salvador;
Barrachina-Peris, Julio;
García-Jaén, Miguel;
Sebastia-Amat, Sergio;
Molina-Garcia, Nuria;
Sánchez-García, Luis Fermín;
Østerlie, Ove;
Olaya-Cuartero, Javier.
(2021)
La gamificación con aplicaciones TIC como contenido específico en la formación de futuros maestros especialistas en Educación Física.
Redes de Investigación e Innovación en Docencia Universitaria. Volumen 2021.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Ferriz-Valero, Alberto;
García-Martínez, Salvador;
Barrachina-Peris, Julio;
García-Jaén, Miguel;
Sebastia-Amat, Sergio;
Molina-Garcia, Nuria;
Sánchez-García, Luis Fermín;
Østerlie, Ove;
Olaya-Cuartero, Javier;
Vera-Millalén, Fernando.
(2021)
La gamificación con aplicaciones TIC como contenido específico en la formación de futuros maestros especialistas en Educación Física.
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria. Convocatoria 2020-21.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Ferriz-Valero, Alberto;
García Martínez, Salvador;
Barrachina-Peris, Julio;
Vera-Millalen, Fernando;
Garcia-Jaén, Miguel;
Sebastia-Amat, Sergio;
Molina-Garcia, Nuria;
Sánchez Gacia, Luis Fermin;
Østerlie, Ove;
Olaya-Cuartero, Javier.
(2021)
Como gamificar en Educacion Fisica a traves de aplicaciones moviles?.
REDES-INNOVAESTIC 2021. Libro de actas.
Faglig kapittel
-
Strømme, Alex;
Østerlie, Ove.
(2021)
Omvendt undervisning i svømme- og livredningsopplæring i skolen.
Utendørs svømme- og livredningsopplæring.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
García Martínez, Salvador;
Vera-Millalén, Fernando;
Labrador Falcó, Maria Jose;
Sánchez Gacia, Luis Fermin;
Molina Garcia, Nuria;
García Jaén, Miguel;
Østerlie, Ove;
Ferriz Valero, Alberto.
(2020)
Estado de flow del alumnado y su actitud hacia el proceso de enseñanzaaprendizaje de Educación Física.
Redes - Innovaestic 2020. Libro de actas.
Annet
-
García Martínez, Salvador;
Vera-Millalén, Fernando;
Labrador Falcó, Maria Jose;
Østerlie, Ove;
Ferriz Valero, Alberto.
(2020)
Estado de flow del alumnado y su actitud hacia el proceso de enseñanza-aprendizaje de educación física.
La docencia en la Enseñanza Superior. Nuevas aportaciones desde la investigación e innovación educativas.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Ferriz Valero, Alberto;
García Martínez, Salvador;
Molina Garcia, Nuria;
García Jaén, Miguel;
Cejuela Anta, Roberto;
Sellés Pérez, Sergio;
Østerlie, Ove.
(2019)
Classcraft como herramienta TIC en educación euperior: Metodologías activas en actividad física en el medio natural.
Memorias del programa de REDES-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria. Convocatoria 2018-19.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Ferriz, Valero, Alberto;
García Martínez, Salvador;
García Jaén, Miguel;
Østerlie, Ove;
Sellés Pérez, Sergio.
(2019)
Gamificación: Metodologías activas en educación física en docencia universitaria.
Investigación e innovación en la enseñanza superior. Nuevos contextos, nuevas ideas.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Ferriz, Valero, Alberto;
García Martínez, Salvador;
Molina Garcia, Nuria;
García Jaén, Miguel;
Cejuela Anta, Roberto;
Sellés Pérez, Sergio;
Østerlie, Ove.
(2019)
Classcraft como herramienta TIC en Educación Superior: Metodologías activas en actividad física en el medio natural.
REDES-INNOVAESTIC 2019. Libro de actas.
Annet
-
Elnan, Ingrid;
Kristensen, Geir Olav;
Østerlie, Ove.
(2017)
Nyankomne elever og kroppsøvingsfaget.
Mangfold gjennom anerkjennelse og inkludering i skolen.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Østerlie, Ove.
(2016)
Flipped Learning In Physical Education: Why And How?.
PHYSICAL EDUCATION AND NEW TECHNOLOGIES.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Rapport
-
Østerlie, Ove.
(2020)
Flipped learning in physical education: A gateway to motivation and (deep) learning.
2020. ISBN 9788232645763.
Doktorgradsavhandling
-
Østerlie, Ove;
Buaas, Ingrid Østgaard;
Vedul-Kjelsås, Vigdis;
Løhre, Audhild.
(2018)
Skytetrening for elever med konsentrasjonsvansker; Evaluering av et tiltak i skolen.
2018. ISBN 978-82-7923-081-6.
Rapport
-
Østerlie, Ove;
Kristensen, Geir Olav;
Vedul-Kjelsås, Vigdis.
(2015)
Basis II. I artikkelkompendium K2 GLU 1-7 og 5-10.
Akademika forlag. 2015.
Kompendium
-
Østerlie, Ove.
(2014)
Dans i kroppsøving.
2014.
Kompendium
-
Østerlie, Ove.
(2003)
Ungdoms innstilling til fysisk aktivitet: en empirisk undersøkelse blant 5 skoler i Trøndelag.
2003.
Hovedfagsoppgave
PRODUKT
-
Letnes, Mari-Ann;
Strømme, Alex;
Østerlie, Ove.
(2020)
Temakurs: Video i undervisning.
NTNU. 2020.
Digitale læremidler
-
Østerlie, Ove.
(2019)
Diggilu Online, generell del "Omvendt undervisnign".
NTNU. 2019.
Digitale læremidler
-
Østerlie, Ove;
Gjølme, Egil Galaaen;
Strømme, Alex.
(2019)
Diggilu Online modul, kroppsøving og idrettsfag.
NTNU. 2019.
Digitale læremidler
-
Østerlie, Ove.
(2016)
Omvendt undervisning i kroppsøving på campus.inkrement.no.
Campus Inkrement. 2016.
Digitale læremidler
-
Østerlie, Ove.
(2014)
Læringsressurs "Koordinasjon". Omvendt undervisning i kroppsøving.
Nasjonalt senter for mat, helse og fysisk aktivitet, Bergen. 2014.
Digitale læremidler
-
Østerlie, Ove.
(2014)
Læringsressurs "Styrke". Omvendt undervisning i kroppsøving.
Nasjonalt senter for mat, helse og fysisk aktivitet, Bergen. 2014.
Digitale læremidler
-
Østerlie, Ove.
(2014)
Læringsressurs "Utholdenhet". Omvendt undervisning i kroppsøving.
Nasjonalt senter for mat, helse og fysisk aktivitet, Bergen. 2014.
Digitale læremidler
INFORMASJONSMATR
-
Østerlie, Ove.
(2019)
Omvendt undervisning i lærerutdanningen og grunnskolen.
Nettsider (opplysningsmateriale)
-
Østerlie, Ove.
(2018)
Gjesteblogg: Kan omvendt undervisning øke elevers motivasjon i kroppsøving?.
Nettsider (opplysningsmateriale)
-
Østerlie, Ove.
(2016)
Blog post: Flipped learning in physical education: Why and how?.
Nettsider (opplysningsmateriale)
Undervisning
Emner
Formidling
2023
-
Vitenskapelig foredragKillian, Chad; Østerlie, Ove; Ferriz, Alberto Valero; García-Jaén, Miguel; Sargent, Julia. (2023) A scoping review of flipped learning research conducted in K-12 and university physical education settings. SHAPE America National Convention . SHAPE America; Seattle, WA. 2023-03-29 - 2023-04-01.
-
ProgramledelseØsterlie, Ove; Hovdal, Dag Ove Granås. (2023) [Podcast krø.no] Elevers opplevelser og læring i kroppsøving. www.krø.no [Internett]. 2023-02-10.
-
ProgramledelseØsterlie, Ove; Langnes, Tonje Fjogstad. (2023) [Podcast krø.no] Artikkelklubben 11 – Kroppsøvingslærerstudenters oppfatninger av kropp gjennom sosiale media. www.krø.no [Internett]. 2023-03-24.
2022
-
ProgramdeltagelseFarstad Djupedal, Elise; Østerlie, Ove. (2022) Kroppsøving og "de urolige" elevene. Krø.no [Radio]. 2022-01-07.
-
Faglig foredragJenssen, Annepetra Røkke; Østerlie, Ove; Sargent, julia; Killan, chad. (2022) Future directions: Round table discussion. Symposium – Digital technology in physical education and sports – A contemporary perspective . ILU, NTNU; NTNU. 2022-10-20 - 2022-10-21.
-
Vitenskapelig foredragØsterlie, Ove. (2022) Digital teknologi og kroppsøving. Bortkastet tid, eller bortkastede muligheter?. Kroppsøvingskonferansen 2022 . NiH; Oslo. 2022-06-02 - 2022-06-03.
-
Vitenskapelig foredragØsterlie, Ove. (2022) [Keynote] Aprendizaje invertido – Oportunidades y Aplicaciones en el Magisterio de Educación Física. Congreso Internacional de Tecnología e Innovación Educativa (CITIE 2022) . Red Internacional de Investigadores en Educación (Rediie); Hybrid, Santiago.. 2022-10-27 - 2022-10-29.
-
ProgramledelseØsterlie, Ove. (2022) [Podcast, krø.no] Elever på VG1 sine tanker om kroppsøving. www.krø.no [Internett]. 2022-03-23.
-
ProgramledelseØsterlie, Ove. (2022) [Podcast, krø.no] Hvem blir kroppsøvingslærere og hvorfor?. www.krø.no [Internett]. 2022-09-09.
-
ProgramledelseØsterlie, Ove. (2022) [Podcast, krø.no] Skal skolen delta på Tinestafetten?. www.krø.no [Internett]. 2022-07-01.
-
ProgramledelseØsterlie, Ove. (2022) [Podcast, www.krø.no] Kampsport i kroppsøving. www.krø.no [Internett]. 2022-11-17.
-
ProgramledelseØsterlie, Ove. (2022) [Podcast, www.krø.no] Omvendt undervisning i kroppsøving - ny bok. www.krø.no [Internett]. 2022-12-06.
-
Vitenskapelig foredragØsterlie, Ove. (2022) Webinar: Omvendt undervisning i kroppsøving. Idrettsklynge Vest webinarer . Idrettsklynge Vest & Nasjonalt senter for mat, helse og fysi; 2022-03-10 - 2022-03-10.
-
ProgramledelseØsterlie, Ove; Beames, Simon. (2022) [Podcast, krø.no] Outdoor Journeys. www.krø.no [Internett]. 2022-03-07.
-
ProgramledelseØsterlie, Ove; Danielsen, Hege; Berg, Ellen. (2022) [Podcast, krø.no] Kroppsøving og skole-hjem samarbeid. null [Internett]. 2022-02-07.
-
ProgramledelseØsterlie, Ove; Fjørtoft, Henning. (2022) [Podcast, krø.no] Karakter i kroppsøving, eller ikke?. www.krø.no [Internett]. 2022-08-18.
-
ProgramledelseØsterlie, Ove; Haugen, Tommy. (2022) [Podcast, krø.no] Artikkelklubben 10 – Forholdet mellom elevers motivasjon for kroppsøvingsfaget og fysisk aktivitet etter endt skolegang. www.krø.no [Internett]. 2022-11-10.
-
ProgramledelseØsterlie, Ove; Hordvik, Mats Melvold. (2022) [Podcast, krø.no] “PhysEd-Academy” vil revolusjonere kroppsøvingsfaget!. www.krø.no [Internett]. 2022-10-13.
-
ProgramledelseØsterlie, Ove; Ingebrigtsen, Jan Erik. (2022) [Podcast, krø.no] Del 2 -Hvem blir kroppsøvingslærere og hvorfor?. www.krø.no [Internett]. 2022-09-27.
-
Vitenskapelig foredragØsterlie, Ove; Killian, Chad; Sargent, Julia. (2022) Flipped learning in physical education - Opportunities and applications. New Media Pedagogy: Research trends, methodological challenges and successful implementations . University of Macerata & Jagiellonian University; Online. 2022-10-10 - 2022-10-12.
-
ProgramdeltagelseØsterlie, Ove; Killian, Chad; Sargent, Julia; Marttinen, Risto. (2022) [Podcast, Playing with Research in Health and Physical Education] Flipped Learning in Physical Education. https://anchor.fm/pwrhpe/episodes/252-Flipped-Learning-in-Ph [Internett]. 2022-11-10.
-
ProgramledelseØsterlie, Ove; Leirhaug, Petter Erik. (2022) [Podcast, krø.no] Dybdelæring i kroppsøving. www.krø.no [Internett]. 2022-11-02.
-
Faglig foredragØsterlie, Ove; Leonardsen, Julie, Klovholt; Hanssen, Grete; Hårberg, Jon Sverre. (2022) Frokostmøtet oktober 2022 - Yrkesfaglærerutdanningen og nærligslivet. Frokostmøtet . ILU og Litteraturhuset; Sellanrå, Trondheim. 2022-10-25 - 2022-10-25.
-
ProgramledelseØsterlie, Ove; Lorentzen, Harald. (2022) [Podcast, krø.no] Kroppsøvingslærerutdanning før og nå. www.krø.no [Internett]. 2022-09-01.
-
ProgramledelseØsterlie, Ove; Melby, Guri. (2022) [Podcast, krø.no] Kroppsøving på VGS inn i fremtiden. www.krø.no [Internett]. 2022-02-09.
-
ProgramledelseØsterlie, Ove; Thorjussen, Ingfrid M.. (2022) [Podcast, krø.no] Artikkelklubben 9 – Sosial inkludering i kroppsøving i et multi-etnisk perspektiv. www.krø.no [Internett]. 2022-10-10.
2021
-
Vitenskapelig foredragRøkenes, Fredrik Mørk; Grüters, Anna Ruth; Skaalvik, Cecilie; Lie, Tove Grete; Østerlie, Ove; Järnerot, Anna; Humphrey, Kristoffer; Gjøvik, Øistein; Letnes, Mari-Ann. (2021) Lærerutdanneres profesjonsfaglige digitale kompetanseutvikling: En studie av digitalisering av grunnskolelærerutdanningen. Lærerutdanningskonferansen 2021 . Universitets- og høgskolerådet og Diku; Nettbasert. 2021-04-27 - 2021-04-28.
-
Vitenskapelig foredragØsterlie, Ove. (2021) ¿CÓMO GAMIFICAR EN EDUCACIÓN FÍSICA A TRAVÉS DE APLICACIONES MÓVILES?. XIX Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria y IV Workshop Internacional de Innovación en Enseñanza Superior y TIC – modalidad online— (REDESINNOVAESTIC 2021) ; Alicante. 2021-06-21 - 2021-06-21.
-
ProgramledelseØsterlie, Ove. (2021) [Podcast, krø.no] - Lærerspesialist i kroppsøving. www.krø.no [Internett]. 2021-01-07.
-
ProgramledelseØsterlie, Ove; Aaring, Vegard Fånes. (2021) [Podcast, krø.no] - Ballspill i kroppsøving. www.krø.no [Internett]. 2021-09-14.
-
Faglig foredragØsterlie, Ove; Albrigtsen, Yvonne; Akse, Jannicke; Kvendbø, Lars. (2021) Frokostseminaret. Fagfornyelsen - Hvordan ligger vi an?. Frokostseminaret . ILU og Litteraturhuset; 2021-12-07 - 2021-12-07.
-
ProgramledelseØsterlie, Ove; Berg, Ellen. (2021) [Podcast, krø.no] Inkludering og tilpasset opplæring i kroppsøving. www.krø.no [Internett]. 2021-03-19.
-
ProgramledelseØsterlie, Ove; Bjørke, Lars. (2021) [Podcast, krø.no] Alternative undervisningsmetoder i kroppsøving. www.krø.no [Internett]. 2021-03-22.
-
ProgramledelseØsterlie, Ove; Bysveen, Harald. (2021) [Podcast, krø.no] - Hva tenker folk om kroppsøving?. www.krø.no [Internett]. 2021-11-29.
-
ProgramledelseØsterlie, Ove; Engelsrud, Gunn Helene. (2021) [Podcast, krø.no] Elevsyn, kropp og læring i kroppsøving. null [Internett]. 2021-01-15.
-
ProgramledelseØsterlie, Ove; Engelsrud, Gunn Helene. (2021) [Podcast, krø.no] Innsats i kroppsøving. www.krø.no [Internett]. 2021-03-26.
-
ProgramledelseØsterlie, Ove; Evensen, Kjell Christian. (2021) [Podcast, krø.no] (mer om) Vurdering i kroppsøving. www.krø.no [Internett]. 2021-10-01.
-
ProgramledelseØsterlie, Ove; Farstad Djupedal, Elise. (2021) [Podcast, krø.no] - Kroppsøving i et historisk perspektiv. www.krø.no [Internett]. 2021-12-08.
-
ProgramledelseØsterlie, Ove; Førland Standal, Øyvind. (2021) [Podcast, krø.no] Praksis i kroppsøvingslærer- og idrettsutdanninger. www.krø.no [Internett]. 2021-03-15.
-
ProgramledelseØsterlie, Ove; Grytdal, Are. (2021) [Podcast, krø.no] Kroppsøving og toppidrett. To sider av samme sak?. www.krø.no [Internett]. 2021-12-20.
-
ProgramledelseØsterlie, Ove; Klokset, Ida. (2021) [Podcast, krø.no] Livredning og svømming utendørs. www.krø.no [Internett]. 2021-12-16.
-
ProgramledelseØsterlie, Ove; Leirhaug, Petter Erik. (2021) [Podcast, krø.no] Uteaktivitet og naturferdsel - muligheter i kroppsøving. www.krø.no [Internett]. 2021-01-21.
-
ProgramledelseØsterlie, Ove; Loftesnes, Jan Morten. (2021) [Podcast, krø.no] ETA og CBD? Alternative didaktiske tilnærminger i kroppsøving. www.krø.no [Internett]. 2021-03-17.
-
ProgramledelseØsterlie, Ove; Løndal, Knut. (2021) [Podcast, krø.no] Artikkelklubben 8: Forskning for fremtiden?. www.krø.no [Internett]. 2021-10-06.
-
ProgramledelseØsterlie, Ove; Rustad, Morten Corneliussen. (2021) [Podcast, krø.no] - Øving og utforsking i kroppsøving. www.krø.no [Internett]. 2021-09-17.
-
ProgramledelseØsterlie, Ove; Vedul-Kjelsås, Vigdis. (2021) [Podcast, krø.no]. Tilpasset opplæring og anerkjennelse i kroppsøving. www.krø.no [Internett]. 2021-03-09.
2020
-
Vitenskapelig foredragØsterlie, Ove. (2020) Omvendt undervisning i kroppsøving. NKUL . NTNU; Online. 2020-05-06 - 2020-05-08.
-
ProgramdeltagelseØsterlie, Ove. (2020) [Podcast] Flipping Physical Education Onsite and Online. null [Internett]. 2020-08-23.
-
ProgramdeltagelseØsterlie, Ove. (2020) [Podcast] Kroppsøvingspodden episode 4: Ove Østerlie. null [Internett]. 2020-04-29.
-
ProgramledelseØsterlie, Ove; Bjerke, Øyvind. (2020) [Podcast, krø.no] Elevenes syn på kroppsøving. www.krø.no [Internett]. 2020-11-24.
-
ProgramledelseØsterlie, Ove; Evensen, Kjell Christian. (2020) [Podcast, krø.no] Vurdering i kroppsøving. www.krø.no [Internett]. 2020-05-25.
-
ProgramledelseØsterlie, Ove; Gjølme, Egil Galaaen. (2020) [Podcast, krø.no] Utendørs svømme- og livredningsopplæring med Egil. www.krø.no [Internett]. 2020-06-17.
-
Faglig foredragØsterlie, Ove; Jenssen, Annepetra Røkke; Vesterdal, Knut; Skotnes, Christian Engen. (2020) Frokostmøte, debatt: Tverrfaglig tema "demokrati og medborgerskap". Frokostmøte . NTNU, ILU og Litteraturhuset; Litteraturhuset. 2020-02-27 - 2020-02-27.
-
ProgramledelseØsterlie, Ove; Lyngstad, Idar. (2020) [Podcast, krø.no] Skjuleteknikker i kroppsøving. www.krø.no [Internett]. 2020-05-19.
-
ProgramledelseØsterlie, Ove; Porsanger, Lise. (2020) [Podcast, krø.no] Er kroppsøving farlig?. www.krø.no [Internett]. 2020-10-12.
-
ProgramledelseØsterlie, Ove; Säfvenbom, Reidar. (2020) [Podcast, krø.no] Attitudes toward and motivation for PE: Who collects the benefits of the subject?. www.krø.no [Internett]. 2020-04-21.
2019
-
Faglig foredragAasen, Arne Johannes; Østerlie, Ove; Haslund, Irene; Østern, Tone Pernille. (2019) Frokostmøte, debatt: Hva vi snakker om når vi snakker om dybdelæring. Frokostmøte . Litteraturhuset og ILU, NTNU; 2019-10-14 - 2019-10-14.
-
Vitenskapelig foredragFerriz, Valero, Alberto; García Martínez, Salvador; Molina Garcia, Nuria; García Jaén, Miguel; Cejuela Anta, Roberto; Sellés Pérez, Sergio; Østerlie, Ove. (2019) F16616. Classcraft como herramienta TIC en Educación Superior: Metodologías activas en actividad física en el medio natural. Redes - Innovaestic 2019 . Universidad de Alicante; Alicante. 2019-06-06 - 2019-06-07.
-
IntervjuØsterlie, Ove. (2019) Lektor Lomsdalen intervjuer: Om skyting for mestring i skolen. Lektor Lomsdalens podcast [Internett]. 2019-10-01.
-
Vitenskapelig foredragØsterlie, Ove. (2019) Omvendt undervising for dybdelæring. Euroseminaret . Den norske skolen i Rojales (DNSR); Rojales, Alicate. 2019-10-09 - 2019-10-11.
-
IntervjuØsterlie, Ove. (2019) Podcast "Playing with Research in Health and Physical Education": Ep 66 The Norwegian PE Curriculum. null [Internett]. 2019-11-05.
-
Vitenskapelig foredragØsterlie, Ove. (2019) Skytetrening for barn med konsentrasjonsvansker. Kroppsøvingskonferansen 2019, NiH Oslo . NiH; Oslo. 2019-06-06 - 2019-06-07.
-
Vitenskapelig foredragØsterlie, Ove. (2019) Skytetrening for barn med konsentrasjonsvansker. Foredrag i Haugsund. Fagseminar ; 2019-05-23 - 2019-05-23.
2018
-
Vitenskapelig foredragLøhre, Audhild; Sløgedal, Simen; Østerlie, Ove. (2018) Shooting for Mastery in schools: The role of a nongovernmental organization in implementing the program. 10th IUHPE - Health Promotion in the Life Course . IUHPE & NTNU Center for Health Promotion Research; Trondheim. 2018-09-24 - 2018-09-26.
-
Vitenskapelig foredragØsterlie, Ove. (2018) Friminuttet: Omvendt undervisning i kroppsøving. Friminuttet: Omvendt undervisning i kroppsøving . NTNU Universitetsbiblioteket; 2018-11-09 - 2018-11-09.
-
Vitenskapelig foredragØsterlie, Ove. (2018) Friminuttet: Skyting for mestring. Presentasjon på NTNU Universitetsbiblioteket. Friminuttet . NTNU Universitetsbiblioteket; Lysholm, Kalvskinnet. 2018-10-10 - 2018-10-10.
-
ProgramdeltagelseØsterlie, Ove. (2018) Intervju på radio, NRK1 Trøndelag, morgensendinga. Skytetrening for elever med konsentrasjonsvansker. null [Radio]. 2018-02-19.
-
Faglig foredragØsterlie, Ove. (2018) Kroppsøving – forslag til kjerneelementer. Utvalgets arbeid presentert på Utdanningsdirektoratet. Fagfornyelsen. Presentasjon av kjerneelementer i fagene. Udir . Utdanningsdirektoratet; Oslo. 2018-01-22 - 2018-01-22.
-
Faglig foredragØsterlie, Ove. (2018) LS-treffet - "Skyting for mestring - hva sier forskningen?". LS-treffet (Landsskytterstevnet 2018) . DFS; Stjørdal. 2018-08-05 - 2018-08-05.
-
Faglig foredragØsterlie, Ove. (2018) Omvendt undervisning og vurdering i kroppsøving. Kurs for lærere . Den Norske Skolen Malaga; Malaga. 2018-01-25 - 2018-01-26.
-
Vitenskapelig foredragØsterlie, Ove. (2018) Skyting på timeplanen? - Fersk forskning fra NTNU. Skyting på timeplanen? - Fersk forskning fra NTNU . Litteraturhuset; Trondheim. 2018-10-16 - 2018-10-16.
-
Vitenskapelig foredragØsterlie, Ove; Bjerke, Øyvind. (2018) Flipped learning in higher education: Students’ experiences in physical education teacher education (PETE) with focus on knowledge promotion and self-effecacy. FoU i Praksis 2018 ; 2018-10-24 - 2018-10-25.
2017
-
Vitenskapelig foredragBjerke, Øyvind; Østerlie, Ove. (2017) Omvendt undervisning i kroppsøving i høyere utdanning. Kroppsøvingskonferansen 2017 . Norges Idrettshøgskole; NIH, Sognsvann, Oslo. 2017-06-08 - 2017-06-09.
-
Vitenskapelig foredragØsterlie, Ove. (2017) Flipping Sports in Island. Flipped Learning in Sports . Keilir Health Academy; Reykjavik. 2017-02-02 - 2017-02-03.
-
Vitenskapelig foredragØsterlie, Ove; Bjerke, Øyvind. (2017) Flipped learning in higher education -Students’ experiences in physical education teacher education (PETE). Changing Perspectives and Approaches in Contemporary Teaching . Association for Teacher Education in Europe (ATEE); Dubrovnik. 2017-10-23 - 2017-10-25.
2016
-
Vitenskapelig foredragElnan, Ingrid; Kristensen, Geir Olav; Østerlie, Ove. (2016) Nyankomne elever i kroppsøving- inkludering i og via kroppsøvingsfaget. Kroppsøvingskonferansen 2016 . Norges idrettshøgskole; 2016-06-09 - 2016-06-10.
-
Vitenskapelig foredragØsterlie, Ove. (2016) Flipped learning in Physical Education. 2016 AIESEP International Conference . AIESEP; Laramie, Wyoming. 2016-06-08 - 2016-06-11.
-
Vitenskapelig foredragØsterlie, Ove. (2016) Flipped teaching in physical education. Cultural and Innovatory Practices in Physical Education in Asia . FIEP Asia; Tpkyo. 2016-02-13 - 2016-02-14.
-
Vitenskapelig foredragØsterlie, Ove; Bjerke, Øyvind. (2016) Omvendt undervisning i kroppsøving – et pilotstudie om effekten av omvendt undervisning på lærerstudenter sin motivasjon i kroppsøvingsundervisningen. Den 14. nordiske lærerutdanningkonferansen . NTNU; Trondheim. 2016-05-11 - 2016-05-13.
-
PosterØsterlie, Ove; Buaas, Ingrid Østgaard; Løhre, Audhild. (2016) Shooting training for pupils with concentration difficulties; Evaluation of an intervention in school. Health Promotion Research - An International Forum ; 2016-09-28 - 2016-09-30.
-
Vitenskapelig foredragØsterlie, Ove; Elnan, Ingrid; Kristensen, Geir Olav. (2016) Nyankomne i kroppsøvingsfaget. Kompetanse for mangfold ; 2016-05-26 - 2016-05-27.
2015
-
Faglig foredragØsterlie, Ove. (2015) Omvendt undervisning i kroppsøving på ungdomsskolen. Kroppsøvingskonferansen 2015 . NiH; 2015-06-11 - 2015-06-12.
2014
-
Vitenskapelig foredragØsterlie, Ove. (2014) Utfordringer knyttet til kulturforskjeller i kroppsøvingsfaget. Kompetanse for mangfold 2013-2017 . Kompetanse for mangfold, regional gruppe; HiNT, Levanger. 2014-11-27 - 2014-11-27.