Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside

ntnu.no

  • Studier
    • Studieprogram
    • Søk opptak
    • Forkurs og oppfriskning
    • Videreutdanning og deltid
    • Studere på NTNU
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
    • Derfor velger vi NTNU
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Hjem
  2. Ansatte

Språkvelger

English

Ove Østerlie

Ove Østerlie

Førsteamanuensis i kroppsøving
Institutt for lærerutdanning
Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap

ove.osterlie@ntnu.no
73412618 92058388 Akrinn vest, G305, Kalvskinnet
ResearchGate Google Scholar www.krø.no
Om Publikasjoner Undervisning Formidling

Om

Østerlie er ansatt ved fagseksjon for kunstfag, kroppsøving og idrett der han underviser i, og forsker på, faget kroppsøving. Med 20 års erfaring fra undervisning, i grunnskole, videregående og høyere utdanning, i både kroppsøving og idrettsfag i Norge og Spania, har han opparbeidet seg en bred erfaring med og kompetanse på mange sider ved faget alt fra spesifikke aktiviteter til fagdidaktiske områder. Hans forskning er fokusert rundt implementering av digitale verktøy i kroppsøving, og forskning på elever med konsentrasjonsvansker. Han er også oppnevnt ekstern ekspert for EU kommisjonen (Erasmus+ Sport). 

Forskningsleder for:

  • Digital technology in physical education and sports (DiTePES)
  • Skytetrening for elever med konsentrasjonsvansker; Evaluering av et tiltak i skole

 

Hovedredaktørør i Journal for Research in Arts and Sports Education (JASED)

Redaksjsonmedlem i Nordic Journal of Wellbeing and Sustainable Welfare Development (NJWEL).

Gjesteredaktør i Frontiers in Education: Digital Technology in Physical Education - Pedagogical Approaches.

 

Kompetanseord

  • Assessment
  • Didaktikk
  • Digital technology
  • Digital teknologi
  • Idrett
  • Kroppsøving
  • Physical education
  • Sports
  • Vurdering

Publikasjoner

  • Kronologisk
  • Etter kategori
  • Se alle publikasjoner i Cristin

2022

  • Baena-Morales, Salvador; Ferriz-Valero, Alberto; Ponce Gea, Ana Isabel; García Martínez, Salvador; Molina-Garcia, Nuria; Bautista Peña, Aurora; Gimenez Meseguer, Jorge; Mocho Miralles, María; Montiel Bonmati, Javier; Boned Gómez, Salvador; Bofill Herrero, Aitana; Jerez-Mayorga, Daniel; Valero Valenzuela, Alfonso; Østerlie, Ove; García-Taibo, Olalla; González-Víllora, Sixto. (2022) Como gamificar en Educacion Fisica a traves de aplicaciones moviles?. REDES-INNOVAESTIC 2022. Libro de actas.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Ferriz-Valero, Alberto; Østerlie, Ove; García-Martínez, Salvador; Baena-Morales, Salvador. (2022) Flipped Classroom: A Good Way for Lower Secondary Physical Education Students to Learn Volleyball. Education Sciences. volum 12 (1).
    Vitenskapelig artikkel
  • Ferriz-Valero, Alberto; Østerlie, Ove; Penichet-Tomas, Alfonso; Baena-Morales, Salvador. (2022) The effects of flipped learning on learning and motivation of upper secondary school physical education students. Frontiers in Education. volum 7.
    Vitenskapelig artikkel
  • Gosálbez-Carpena, P.A.; García-Martínez, Salvador; García-Jaén, Miguel; Østerlie, Ove; Ferriz-Valero, Alberto. (2022) Methodological application flipped classroom in the non-university students of physical education: A systematic review. Journal of Sport and Health Research. volum 14 (2).
    Vitenskapelig artikkel
  • Løhre, Audhild; Østerlie, Ove; Hjemdal, Odin; Grambaite, Ramune. (2022) Attention and target shooting practice: Longitudinal results in a controlled mixed method study on adolescents in Norway. International Journal of Educational Research Open. volum 3.
    Vitenskapelig artikkel
  • Ness, Ottar; Heimburg, Dina von; Karlsson, Bengt; Kilkku, Nina; Turnaas, Sanna; Vamstad, Johan; Lilja, Johan; Iacono, Roberto; Saur, Ellen; Østerlie, Ove; Bøe, Tore Dag; Wulf-Andersen, Trine. (2022) Welcome to the Nordic Journal of Wellbeing and Sustainable Welfare Development(NJWEL). Nordic Journal of Wellbeing and Sustainable Welfare Development. volum 1 (1).
    Leder
  • Olaya-Cuartero, Javier; Fernández-Sáez, José; Østerlie, Ove; Ferriz-Valero, Alberto. (2022) Concordance Analysis between the Segments and the Overall Performance in Olympic Triathlon in Elite Triathletes. Biology (Basel). volum 11 (6).
    Vitenskapelig artikkel
  • Røkenes, Fredrik Mørk; Grüters, Anna Ruth; Skaalvik, Cecilie; Lie, Tove Grete; Østerlie, Ove; Järnerot, Anna; Humphrey, Kristoffer; Gjøvik, Øistein; Letnes, Mari-Ann. (2022) Teacher educators’ professional digital competence in primary and lower secondary school yeacher education. Nordic Journal of Digital Literacy. volum 17 (1).
    Vitenskapelig artikkel
  • Soriano-Pascual, Marta; Østerlie, Ove; Baena-Morales, Salvador; García-Martínez, Salvador; Ferriz-Valero, Alberto. (2022) Flipped Classroom a través de Edpuzzle® y el proceso de enseñanza-aprendizaje de deportes en alumnado de secundaria: Un estudio piloto. Retos. volum 45.
    Vitenskapelig artikkel
  • Østerlie, Ove. (2022) Omvendt undervisning i kroppsøving - Nye muligheter i LK20. Digital teknologi for læring og undervisning i skolen.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Østerlie, Ove; Killian, Chad; Sargent, Julia. (2022) Flipped Learning in Physical Education - Opportunities and Applications. Routledge. 2022. ISBN 9781003203377.
    Vitenskapelig monografi
  • Østerlie, Ove; Sargent, Julia; Killian, Chad. (2022) Editorial: Digital technology in physical education — Pedagogical approaches. Frontiers in Education. volum 7.
    Leder
  • Østerlie, Ove; Sargent, Julia; Killian, Chad; García-Jaén, Miguel; García-Martínez, Salvador; Ferriz-Valero, Alberto. (2022) Flipped learning in physical education: A scoping review. European Physical Education Review. volum 29 (1).
    Vitenskapelig oversiktsartikkel/review

2021

  • Ferriz-Valero, Alberto; García-Martínez, Salvador; Barrachina-Peris, Julio; García-Jaén, Miguel; Sebastia-Amat, Sergio; Molina-Garcia, Nuria; Sánchez-García, Luis Fermín; Østerlie, Ove; Olaya-Cuartero, Javier. (2021) La gamificación con aplicaciones TIC como contenido específico en la formación de futuros maestros especialistas en Educación Física. Redes de Investigación e Innovación en Docencia Universitaria. Volumen 2021.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Ferriz-Valero, Alberto; García-Martínez, Salvador; Barrachina-Peris, Julio; García-Jaén, Miguel; Sebastia-Amat, Sergio; Molina-Garcia, Nuria; Sánchez-García, Luis Fermín; Østerlie, Ove; Olaya-Cuartero, Javier; Vera-Millalén, Fernando. (2021) La gamificación con aplicaciones TIC como contenido específico en la formación de futuros maestros especialistas en Educación Física. Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria. Convocatoria 2020-21.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Ferriz-Valero, Alberto; García Martínez, Salvador; Barrachina-Peris, Julio; Vera-Millalen, Fernando; Garcia-Jaén, Miguel; Sebastia-Amat, Sergio; Molina-Garcia, Nuria; Sánchez Gacia, Luis Fermin; Østerlie, Ove; Olaya-Cuartero, Javier. (2021) Como gamificar en Educacion Fisica a traves de aplicaciones moviles?. REDES-INNOVAESTIC 2021. Libro de actas.
    Faglig kapittel
  • Løhre, Audhild; Vedul-Kjelsås, Vigdis; Østerlie, Ove. (2021) Enjoyment as a learning resource: Stories told by students with harmful concentration problems. Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk. volum 7.
    Vitenskapelig artikkel
  • Olaya, Javier; Fernández-Sáez, José; Østerlie, Ove; Ferriz-Valero, Alberto. (2021) Contribution of Segments to Overall Result in Elite Triathletes: Sprint Distance. International Journal of Environmental Research and Public Health (IJERPH). volum 18 (16).
    Vitenskapelig artikkel
  • Strømme, Alex; Østerlie, Ove. (2021) Omvendt undervisning i svømme- og livredningsopplæring i skolen. Utendørs svømme- og livredningsopplæring.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Østerlie, Ove; Hordvik, Mats Melvold. (2021) Exploring Physical Education in Norway: Part of the 2021 Series. PE Scholar.
    Populærvitenskapelig artikkel

2020

  • Ferriz-Valero, Alberto; Østerlie, Ove; García Martínez, Salvador; García-Jaén, Miguel. (2020) Gamification in physical education: Evaluation of impact on motivation and academic performance within higher education. International Journal of Environmental Research and Public Health (IJERPH). volum 17 (12).
    Vitenskapelig artikkel
  • García Martínez, Salvador; Vera-Millalén, Fernando; Labrador Falcó, Maria Jose; Sánchez Gacia, Luis Fermin; Molina Garcia, Nuria; García Jaén, Miguel; Østerlie, Ove; Ferriz Valero, Alberto. (2020) Estado de flow del alumnado y su actitud hacia el proceso de enseñanzaaprendizaje de Educación Física. Redes - Innovaestic 2020. Libro de actas.
    Annet
  • García Martínez, Salvador; Vera-Millalén, Fernando; Labrador Falcó, Maria Jose; Østerlie, Ove; Ferriz Valero, Alberto. (2020) Estado de flow del alumnado y su actitud hacia el proceso de enseñanza-aprendizaje de educación física. La docencia en la Enseñanza Superior. Nuevas aportaciones desde la investigación e innovación educativas.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Kvello, Pål; Barstad, Stine Slaatsveen; Rønning, Bernt; Moen, Elin Tronsaune; Østerlie, Ove. (2020) Omvendt undervisning versus tradisjonell undervisning i naturfag på ungdomsskolen: En studie av elevers motivasjon, forberedelser og læringsutbytte. Acta Didactica Norden (ADNO). volum 14 (1).
    Vitenskapelig artikkel
  • Letnes, Mari-Ann; Strømme, Alex; Østerlie, Ove. (2020) Temakurs: Video i undervisning. NTNU. 2020.
    Digitale læremidler
  • Østerlie, Ove. (2020) Eksamen i kroppsøving kan gi faget økt anerkjennelse. Utdanningsnytt.no.
    Kronikk
  • Østerlie, Ove. (2020) Flipped learning in physical education: A gateway to motivation and (deep) learning. 2020. ISBN 9788232645763.
    Doktorgradsavhandling
  • Østerlie, Ove. (2020) Kroppsøvingslærere må stole på sitt faglige skjønn (Bokanmeldelse). Utdanningsnytt.no.
    Anmeldelse
  • Østerlie, Ove; Mehus, Ingar. (2020) The impact of flipped learning on cognitive knowledge learning and intrinsic motivation in Norwegian secondary physical education. Education Sciences. volum 10 (4).
    Vitenskapelig artikkel

2019

  • Ferriz Valero, Alberto; García Martínez, Salvador; Molina Garcia, Nuria; García Jaén, Miguel; Cejuela Anta, Roberto; Sellés Pérez, Sergio; Østerlie, Ove. (2019) Classcraft como herramienta TIC en educación euperior: Metodologías activas en actividad física en el medio natural. Memorias del programa de REDES-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria. Convocatoria 2018-19.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Ferriz, Valero, Alberto; García Martínez, Salvador; García Jaén, Miguel; Østerlie, Ove; Sellés Pérez, Sergio. (2019) Gamificación: Metodologías activas en educación física en docencia universitaria. Investigación e innovación en la enseñanza superior. Nuevos contextos, nuevas ideas.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Ferriz, Valero, Alberto; García Martínez, Salvador; Molina Garcia, Nuria; García Jaén, Miguel; Cejuela Anta, Roberto; Sellés Pérez, Sergio; Østerlie, Ove. (2019) Classcraft como herramienta TIC en Educación Superior: Metodologías activas en actividad física en el medio natural. REDES-INNOVAESTIC 2019. Libro de actas.
    Annet
  • Østerlie, Ove. (2019) Diggilu Online, generell del "Omvendt undervisnign". NTNU. 2019.
    Digitale læremidler
  • Østerlie, Ove. (2019) Omvendt undervisning i lærerutdanningen og grunnskolen.
    Nettsider (opplysningsmateriale)
  • Østerlie, Ove; Gjølme, Egil Galaaen; Strømme, Alex. (2019) Diggilu Online modul, kroppsøving og idrettsfag. NTNU. 2019.
    Digitale læremidler
  • Østerlie, Ove; Kjelaas, Irmelin. (2019) The perception of adolescents’ encounter with a flipped learning intervention in Norwegian physical education. Frontiers in Education. volum 4 (114).
    Vitenskapelig artikkel
  • Østerlie, Ove; Løhre, Audhild; Haugan, Gørill. (2019) The Situational Motivational Scale (SIMS) in physical education: A validation study among Norwegian adolescents. Cogent Education. volum 6:1603613.
    Vitenskapelig artikkel

2018

  • Østerlie, Ove. (2018) Adolescents’ perceived cost of attending physical education: A flipped learning intervention. Journal for Research in Arts and Sports Education. volum 2 (3).
    Vitenskapelig artikkel
  • Østerlie, Ove. (2018) Can flipped learning enhance adolescents’ motivation in physical education? An intervention study. Journal for Research in Arts and Sports Education. volum 2 (1).
    Vitenskapelig artikkel
  • Østerlie, Ove. (2018) Gjesteblogg: Kan omvendt undervisning øke elevers motivasjon i kroppsøving?.
    Nettsider (opplysningsmateriale)
  • Østerlie, Ove. (2018) Skytetrening midt i blinken for barn. Gemini.
    Faglig artikkel
  • Østerlie, Ove; Buaas, Ingrid Østgaard; Vedul-Kjelsås, Vigdis; Løhre, Audhild. (2018) Skytetrening for elever med konsentrasjonsvansker; Evaluering av et tiltak i skolen. 2018. ISBN 978-82-7923-081-6.
    Rapport
  • Østerlie, Ove; Løhre, Audhild; Haugan, Gørill. (2018) The Expectancy-Value Questionnaire in Physical Education – a validation study among Norwegian adolescents. Scandinavian Journal of Educational Research.
    Vitenskapelig artikkel

2017

  • Elnan, Ingrid; Kristensen, Geir Olav; Østerlie, Ove. (2017) Nyankomne elever og kroppsøvingsfaget. Mangfold gjennom anerkjennelse og inkludering i skolen.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Østerlie, Ove. (2017) Bokomtale: Dramaet om normalitet og avvik (Bok: ADHD og det disiplinerte samfunn). FoU i praksis. volum 2.
    Anmeldelse
  • Østerlie, Ove. (2017) Kronikk: Fra håpløs til håpefull. www.universitetsavisa.no.
    Kronikk
  • Østerlie, Ove. (2017) Østerlie på en fredag: Luftslott og andre sprengningsforsøk. www.universitetsavisa.no.
    Kronikk

2016

  • Østerlie, Ove. (2016) Bedre kroppsøving med omvendt undervisning. Campus Inkrement.
    publications.INTERVJUSKRIFTL
  • Østerlie, Ove. (2016) Blog post: Flipped learning in physical education: Why and how?.
    Nettsider (opplysningsmateriale)
  • Østerlie, Ove. (2016) Flipped Learning In Physical Education: Why And How?. PHYSICAL EDUCATION AND NEW TECHNOLOGIES.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Østerlie, Ove. (2016) Fysiske tester, spøkelser i kroppsøvingsskapet. Trønderavisa.
    Kronikk
  • Østerlie, Ove. (2016) Omvendt undervisning i kroppsøving på campus.inkrement.no. Campus Inkrement. 2016.
    Digitale læremidler
  • Østerlie, Ove. (2016) Vil gi elevene det de har krav på. Campus Inkrement.
    publications.INTERVJUSKRIFTL
  • Østerlie, Ove. (2016) Østerlie på en fredag: "Fra håpefull til håpløs". Universitetsavisa.
    Kronikk
  • Østerlie, Ove. (2016) Østerlie på en fredag: "La skole få være skole". Universitetsavisa.
    Kronikk

2015

  • Østerlie, Ove. (2015) Lekser ga elevene større interesse for kroppsøving. Universitetsavisa.
    Populærvitenskapelig artikkel
  • Østerlie, Ove; Kristensen, Geir Olav; Vedul-Kjelsås, Vigdis. (2015) Basis II. I artikkelkompendium K2 GLU 1-7 og 5-10. Akademika forlag. 2015.
    Kompendium

2014

  • Østerlie, Ove. (2014) Dans i kroppsøving. 2014.
    Kompendium
  • Østerlie, Ove. (2014) Læringsressurs "Koordinasjon". Omvendt undervisning i kroppsøving. Nasjonalt senter for mat, helse og fysisk aktivitet, Bergen. 2014.
    Digitale læremidler
  • Østerlie, Ove. (2014) Læringsressurs "Styrke". Omvendt undervisning i kroppsøving. Nasjonalt senter for mat, helse og fysisk aktivitet, Bergen. 2014.
    Digitale læremidler
  • Østerlie, Ove. (2014) Læringsressurs "Utholdenhet". Omvendt undervisning i kroppsøving. Nasjonalt senter for mat, helse og fysisk aktivitet, Bergen. 2014.
    Digitale læremidler

2003

  • Østerlie, Ove. (2003) Ungdoms innstilling til fysisk aktivitet: en empirisk undersøkelse blant 5 skoler i Trøndelag. 2003.
    Hovedfagsoppgave

Vitenskapelige artikler

  • Ferriz-Valero, Alberto; Østerlie, Ove; García-Martínez, Salvador; Baena-Morales, Salvador. (2022) Flipped Classroom: A Good Way for Lower Secondary Physical Education Students to Learn Volleyball. Education Sciences. volum 12 (1).
    Vitenskapelig artikkel
  • Ferriz-Valero, Alberto; Østerlie, Ove; Penichet-Tomas, Alfonso; Baena-Morales, Salvador. (2022) The effects of flipped learning on learning and motivation of upper secondary school physical education students. Frontiers in Education. volum 7.
    Vitenskapelig artikkel
  • Gosálbez-Carpena, P.A.; García-Martínez, Salvador; García-Jaén, Miguel; Østerlie, Ove; Ferriz-Valero, Alberto. (2022) Methodological application flipped classroom in the non-university students of physical education: A systematic review. Journal of Sport and Health Research. volum 14 (2).
    Vitenskapelig artikkel
  • Løhre, Audhild; Østerlie, Ove; Hjemdal, Odin; Grambaite, Ramune. (2022) Attention and target shooting practice: Longitudinal results in a controlled mixed method study on adolescents in Norway. International Journal of Educational Research Open. volum 3.
    Vitenskapelig artikkel
  • Olaya-Cuartero, Javier; Fernández-Sáez, José; Østerlie, Ove; Ferriz-Valero, Alberto. (2022) Concordance Analysis between the Segments and the Overall Performance in Olympic Triathlon in Elite Triathletes. Biology (Basel). volum 11 (6).
    Vitenskapelig artikkel
  • Røkenes, Fredrik Mørk; Grüters, Anna Ruth; Skaalvik, Cecilie; Lie, Tove Grete; Østerlie, Ove; Järnerot, Anna; Humphrey, Kristoffer; Gjøvik, Øistein; Letnes, Mari-Ann. (2022) Teacher educators’ professional digital competence in primary and lower secondary school yeacher education. Nordic Journal of Digital Literacy. volum 17 (1).
    Vitenskapelig artikkel
  • Soriano-Pascual, Marta; Østerlie, Ove; Baena-Morales, Salvador; García-Martínez, Salvador; Ferriz-Valero, Alberto. (2022) Flipped Classroom a través de Edpuzzle® y el proceso de enseñanza-aprendizaje de deportes en alumnado de secundaria: Un estudio piloto. Retos. volum 45.
    Vitenskapelig artikkel
  • Løhre, Audhild; Vedul-Kjelsås, Vigdis; Østerlie, Ove. (2021) Enjoyment as a learning resource: Stories told by students with harmful concentration problems. Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk. volum 7.
    Vitenskapelig artikkel
  • Olaya, Javier; Fernández-Sáez, José; Østerlie, Ove; Ferriz-Valero, Alberto. (2021) Contribution of Segments to Overall Result in Elite Triathletes: Sprint Distance. International Journal of Environmental Research and Public Health (IJERPH). volum 18 (16).
    Vitenskapelig artikkel
  • Ferriz-Valero, Alberto; Østerlie, Ove; García Martínez, Salvador; García-Jaén, Miguel. (2020) Gamification in physical education: Evaluation of impact on motivation and academic performance within higher education. International Journal of Environmental Research and Public Health (IJERPH). volum 17 (12).
    Vitenskapelig artikkel
  • Kvello, Pål; Barstad, Stine Slaatsveen; Rønning, Bernt; Moen, Elin Tronsaune; Østerlie, Ove. (2020) Omvendt undervisning versus tradisjonell undervisning i naturfag på ungdomsskolen: En studie av elevers motivasjon, forberedelser og læringsutbytte. Acta Didactica Norden (ADNO). volum 14 (1).
    Vitenskapelig artikkel
  • Østerlie, Ove; Mehus, Ingar. (2020) The impact of flipped learning on cognitive knowledge learning and intrinsic motivation in Norwegian secondary physical education. Education Sciences. volum 10 (4).
    Vitenskapelig artikkel
  • Østerlie, Ove; Kjelaas, Irmelin. (2019) The perception of adolescents’ encounter with a flipped learning intervention in Norwegian physical education. Frontiers in Education. volum 4 (114).
    Vitenskapelig artikkel
  • Østerlie, Ove; Løhre, Audhild; Haugan, Gørill. (2019) The Situational Motivational Scale (SIMS) in physical education: A validation study among Norwegian adolescents. Cogent Education. volum 6:1603613.
    Vitenskapelig artikkel
  • Østerlie, Ove. (2018) Adolescents’ perceived cost of attending physical education: A flipped learning intervention. Journal for Research in Arts and Sports Education. volum 2 (3).
    Vitenskapelig artikkel
  • Østerlie, Ove. (2018) Can flipped learning enhance adolescents’ motivation in physical education? An intervention study. Journal for Research in Arts and Sports Education. volum 2 (1).
    Vitenskapelig artikkel
  • Østerlie, Ove; Løhre, Audhild; Haugan, Gørill. (2018) The Expectancy-Value Questionnaire in Physical Education – a validation study among Norwegian adolescents. Scandinavian Journal of Educational Research.
    Vitenskapelig artikkel

Tidsskriftspublikasjoner

  • Ness, Ottar; Heimburg, Dina von; Karlsson, Bengt; Kilkku, Nina; Turnaas, Sanna; Vamstad, Johan; Lilja, Johan; Iacono, Roberto; Saur, Ellen; Østerlie, Ove; Bøe, Tore Dag; Wulf-Andersen, Trine. (2022) Welcome to the Nordic Journal of Wellbeing and Sustainable Welfare Development(NJWEL). Nordic Journal of Wellbeing and Sustainable Welfare Development. volum 1 (1).
    Leder
  • Østerlie, Ove; Sargent, Julia; Killian, Chad. (2022) Editorial: Digital technology in physical education — Pedagogical approaches. Frontiers in Education. volum 7.
    Leder
  • Østerlie, Ove; Sargent, Julia; Killian, Chad; García-Jaén, Miguel; García-Martínez, Salvador; Ferriz-Valero, Alberto. (2022) Flipped learning in physical education: A scoping review. European Physical Education Review. volum 29 (1).
    Vitenskapelig oversiktsartikkel/review
  • Østerlie, Ove; Hordvik, Mats Melvold. (2021) Exploring Physical Education in Norway: Part of the 2021 Series. PE Scholar.
    Populærvitenskapelig artikkel
  • Østerlie, Ove. (2020) Eksamen i kroppsøving kan gi faget økt anerkjennelse. Utdanningsnytt.no.
    Kronikk
  • Østerlie, Ove. (2020) Kroppsøvingslærere må stole på sitt faglige skjønn (Bokanmeldelse). Utdanningsnytt.no.
    Anmeldelse
  • Østerlie, Ove. (2018) Skytetrening midt i blinken for barn. Gemini.
    Faglig artikkel
  • Østerlie, Ove. (2017) Bokomtale: Dramaet om normalitet og avvik (Bok: ADHD og det disiplinerte samfunn). FoU i praksis. volum 2.
    Anmeldelse
  • Østerlie, Ove. (2017) Kronikk: Fra håpløs til håpefull. www.universitetsavisa.no.
    Kronikk
  • Østerlie, Ove. (2017) Østerlie på en fredag: Luftslott og andre sprengningsforsøk. www.universitetsavisa.no.
    Kronikk
  • Østerlie, Ove. (2016) Bedre kroppsøving med omvendt undervisning. Campus Inkrement.
    publications.INTERVJUSKRIFTL
  • Østerlie, Ove. (2016) Fysiske tester, spøkelser i kroppsøvingsskapet. Trønderavisa.
    Kronikk
  • Østerlie, Ove. (2016) Vil gi elevene det de har krav på. Campus Inkrement.
    publications.INTERVJUSKRIFTL
  • Østerlie, Ove. (2016) Østerlie på en fredag: "Fra håpefull til håpløs". Universitetsavisa.
    Kronikk
  • Østerlie, Ove. (2016) Østerlie på en fredag: "La skole få være skole". Universitetsavisa.
    Kronikk
  • Østerlie, Ove. (2015) Lekser ga elevene større interesse for kroppsøving. Universitetsavisa.
    Populærvitenskapelig artikkel

Bøker

  • Østerlie, Ove; Killian, Chad; Sargent, Julia. (2022) Flipped Learning in Physical Education - Opportunities and Applications. Routledge. 2022. ISBN 9781003203377.
    Vitenskapelig monografi

Del av bok/rapport

  • Baena-Morales, Salvador; Ferriz-Valero, Alberto; Ponce Gea, Ana Isabel; García Martínez, Salvador; Molina-Garcia, Nuria; Bautista Peña, Aurora; Gimenez Meseguer, Jorge; Mocho Miralles, María; Montiel Bonmati, Javier; Boned Gómez, Salvador; Bofill Herrero, Aitana; Jerez-Mayorga, Daniel; Valero Valenzuela, Alfonso; Østerlie, Ove; García-Taibo, Olalla; González-Víllora, Sixto. (2022) Como gamificar en Educacion Fisica a traves de aplicaciones moviles?. REDES-INNOVAESTIC 2022. Libro de actas.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Østerlie, Ove. (2022) Omvendt undervisning i kroppsøving - Nye muligheter i LK20. Digital teknologi for læring og undervisning i skolen.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Ferriz-Valero, Alberto; García-Martínez, Salvador; Barrachina-Peris, Julio; García-Jaén, Miguel; Sebastia-Amat, Sergio; Molina-Garcia, Nuria; Sánchez-García, Luis Fermín; Østerlie, Ove; Olaya-Cuartero, Javier. (2021) La gamificación con aplicaciones TIC como contenido específico en la formación de futuros maestros especialistas en Educación Física. Redes de Investigación e Innovación en Docencia Universitaria. Volumen 2021.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Ferriz-Valero, Alberto; García-Martínez, Salvador; Barrachina-Peris, Julio; García-Jaén, Miguel; Sebastia-Amat, Sergio; Molina-Garcia, Nuria; Sánchez-García, Luis Fermín; Østerlie, Ove; Olaya-Cuartero, Javier; Vera-Millalén, Fernando. (2021) La gamificación con aplicaciones TIC como contenido específico en la formación de futuros maestros especialistas en Educación Física. Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria. Convocatoria 2020-21.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Ferriz-Valero, Alberto; García Martínez, Salvador; Barrachina-Peris, Julio; Vera-Millalen, Fernando; Garcia-Jaén, Miguel; Sebastia-Amat, Sergio; Molina-Garcia, Nuria; Sánchez Gacia, Luis Fermin; Østerlie, Ove; Olaya-Cuartero, Javier. (2021) Como gamificar en Educacion Fisica a traves de aplicaciones moviles?. REDES-INNOVAESTIC 2021. Libro de actas.
    Faglig kapittel
  • Strømme, Alex; Østerlie, Ove. (2021) Omvendt undervisning i svømme- og livredningsopplæring i skolen. Utendørs svømme- og livredningsopplæring.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • García Martínez, Salvador; Vera-Millalén, Fernando; Labrador Falcó, Maria Jose; Sánchez Gacia, Luis Fermin; Molina Garcia, Nuria; García Jaén, Miguel; Østerlie, Ove; Ferriz Valero, Alberto. (2020) Estado de flow del alumnado y su actitud hacia el proceso de enseñanzaaprendizaje de Educación Física. Redes - Innovaestic 2020. Libro de actas.
    Annet
  • García Martínez, Salvador; Vera-Millalén, Fernando; Labrador Falcó, Maria Jose; Østerlie, Ove; Ferriz Valero, Alberto. (2020) Estado de flow del alumnado y su actitud hacia el proceso de enseñanza-aprendizaje de educación física. La docencia en la Enseñanza Superior. Nuevas aportaciones desde la investigación e innovación educativas.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Ferriz Valero, Alberto; García Martínez, Salvador; Molina Garcia, Nuria; García Jaén, Miguel; Cejuela Anta, Roberto; Sellés Pérez, Sergio; Østerlie, Ove. (2019) Classcraft como herramienta TIC en educación euperior: Metodologías activas en actividad física en el medio natural. Memorias del programa de REDES-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria. Convocatoria 2018-19.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Ferriz, Valero, Alberto; García Martínez, Salvador; García Jaén, Miguel; Østerlie, Ove; Sellés Pérez, Sergio. (2019) Gamificación: Metodologías activas en educación física en docencia universitaria. Investigación e innovación en la enseñanza superior. Nuevos contextos, nuevas ideas.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Ferriz, Valero, Alberto; García Martínez, Salvador; Molina Garcia, Nuria; García Jaén, Miguel; Cejuela Anta, Roberto; Sellés Pérez, Sergio; Østerlie, Ove. (2019) Classcraft como herramienta TIC en Educación Superior: Metodologías activas en actividad física en el medio natural. REDES-INNOVAESTIC 2019. Libro de actas.
    Annet
  • Elnan, Ingrid; Kristensen, Geir Olav; Østerlie, Ove. (2017) Nyankomne elever og kroppsøvingsfaget. Mangfold gjennom anerkjennelse og inkludering i skolen.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel
  • Østerlie, Ove. (2016) Flipped Learning In Physical Education: Why And How?. PHYSICAL EDUCATION AND NEW TECHNOLOGIES.
    Vitenskapelig kapittel/artikkel

Rapport

  • Østerlie, Ove. (2020) Flipped learning in physical education: A gateway to motivation and (deep) learning. 2020. ISBN 9788232645763.
    Doktorgradsavhandling
  • Østerlie, Ove; Buaas, Ingrid Østgaard; Vedul-Kjelsås, Vigdis; Løhre, Audhild. (2018) Skytetrening for elever med konsentrasjonsvansker; Evaluering av et tiltak i skolen. 2018. ISBN 978-82-7923-081-6.
    Rapport
  • Østerlie, Ove; Kristensen, Geir Olav; Vedul-Kjelsås, Vigdis. (2015) Basis II. I artikkelkompendium K2 GLU 1-7 og 5-10. Akademika forlag. 2015.
    Kompendium
  • Østerlie, Ove. (2014) Dans i kroppsøving. 2014.
    Kompendium
  • Østerlie, Ove. (2003) Ungdoms innstilling til fysisk aktivitet: en empirisk undersøkelse blant 5 skoler i Trøndelag. 2003.
    Hovedfagsoppgave

Undervisning

Emner

  • MGLU4218 - Kvantitative forskningsmetoder i kroppsøving
  • MGLU4220 - Fag, profesjon og kunnskapsutvikling i kroppsøving
  • MGLU5214 - Vitenskapsfilosofi, teori- og metodefordypning i kroppsøving
  • MGLU4217 - Kvalitative forskningsmetoder i kroppsøving
  • MGLU4203 - Kroppsøving som forskningsfelt
  • MGLU5215 - Masteroppgave i kroppsøving

Formidling

2022

  • Programdeltagelse
    Farstad Djupedal, Elise; Østerlie, Ove. (2022) Kroppsøving og "de urolige" elevene. Krø.no [Radio]. 2022-01-07.
  • Faglig foredrag
    Jenssen, Annepetra Røkke; Østerlie, Ove; Sargent, julia; Killan, chad. (2022) Future directions: Round table discussion. Symposium – Digital technology in physical education and sports – A contemporary perspective . ILU, NTNU; NTNU. 2022-10-20 - 2022-10-21.
  • Vitenskapelig foredrag
    Østerlie, Ove. (2022) Digital teknologi og kroppsøving. Bortkastet tid, eller bortkastede muligheter?. Kroppsøvingskonferansen 2022 . NiH; Oslo. 2022-06-02 - 2022-06-03.
  • Vitenskapelig foredrag
    Østerlie, Ove. (2022) [Keynote] Aprendizaje invertido – Oportunidades y Aplicaciones en el Magisterio de Educación Física. Congreso Internacional de Tecnología e Innovación Educativa (CITIE 2022) . Red Internacional de Investigadores en Educación (Rediie); Hybrid, Santiago.. 2022-10-27 - 2022-10-29.
  • Programledelse
    Østerlie, Ove. (2022) [Podcast, krø.no] Elever på VG1 sine tanker om kroppsøving. www.krø.no [Internett]. 2022-03-23.
  • Programledelse
    Østerlie, Ove. (2022) [Podcast, krø.no] Hvem blir kroppsøvingslærere og hvorfor?. www.krø.no [Internett]. 2022-09-09.
  • Programledelse
    Østerlie, Ove. (2022) [Podcast, krø.no] Skal skolen delta på Tinestafetten?. www.krø.no [Internett]. 2022-07-01.
  • Programledelse
    Østerlie, Ove. (2022) [Podcast, www.krø.no] Kampsport i kroppsøving. www.krø.no [Internett]. 2022-11-17.
  • Programledelse
    Østerlie, Ove. (2022) [Podcast, www.krø.no] Omvendt undervisning i kroppsøving - ny bok. www.krø.no [Internett]. 2022-12-06.
  • Vitenskapelig foredrag
    Østerlie, Ove. (2022) Webinar: Omvendt undervisning i kroppsøving. Idrettsklynge Vest webinarer . Idrettsklynge Vest & Nasjonalt senter for mat, helse og fysi; 2022-03-10 - 2022-03-10.
  • Programledelse
    Østerlie, Ove; Beames, Simon. (2022) [Podcast, krø.no] Outdoor Journeys. www.krø.no [Internett]. 2022-03-07.
  • Programledelse
    Østerlie, Ove; Danielsen, Hege; Berg, Ellen. (2022) [Podcast, krø.no] Kroppsøving og skole-hjem samarbeid. null [Internett]. 2022-02-07.
  • Programledelse
    Østerlie, Ove; Fjørtoft, Henning. (2022) [Podcast, krø.no] Karakter i kroppsøving, eller ikke?. www.krø.no [Internett]. 2022-08-18.
  • Programledelse
    Østerlie, Ove; Haugen, Tommy. (2022) [Podcast, krø.no] Artikkelklubben 10 – Forholdet mellom elevers motivasjon for kroppsøvingsfaget og fysisk aktivitet etter endt skolegang. www.krø.no [Internett]. 2022-11-10.
  • Programledelse
    Østerlie, Ove; Hordvik, Mats Melvold. (2022) [Podcast, krø.no] “PhysEd-Academy” vil revolusjonere kroppsøvingsfaget!. www.krø.no [Internett]. 2022-10-13.
  • Programledelse
    Østerlie, Ove; Ingebrigtsen, Jan Erik. (2022) [Podcast, krø.no] Del 2 -Hvem blir kroppsøvingslærere og hvorfor?. www.krø.no [Internett]. 2022-09-27.
  • Vitenskapelig foredrag
    Østerlie, Ove; Killian, Chad; Sargent, Julia. (2022) Flipped learning in physical education - Opportunities and applications. New Media Pedagogy: Research trends, methodological challenges and successful implementations . University of Macerata & Jagiellonian University; Online. 2022-10-10 - 2022-10-12.
  • Programdeltagelse
    Østerlie, Ove; Killian, Chad; Sargent, Julia; Marttinen, Risto. (2022) [Podcast, Playing with Research in Health and Physical Education] Flipped Learning in Physical Education. https://anchor.fm/pwrhpe/episodes/252-Flipped-Learning-in-Ph [Internett]. 2022-11-10.
  • Programledelse
    Østerlie, Ove; Leirhaug, Petter Erik. (2022) [Podcast, krø.no] Dybdelæring i kroppsøving. www.krø.no [Internett]. 2022-11-02.
  • Faglig foredrag
    Østerlie, Ove; Leonardsen, Julie, Klovholt; Hanssen, Grete; Hårberg, Jon Sverre. (2022) Frokostmøtet oktober 2022 - Yrkesfaglærerutdanningen og nærligslivet. Frokostmøtet . ILU og Litteraturhuset; Sellanrå, Trondheim. 2022-10-25 - 2022-10-25.
  • Programledelse
    Østerlie, Ove; Lorentzen, Harald. (2022) [Podcast, krø.no] Kroppsøvingslærerutdanning før og nå. www.krø.no [Internett]. 2022-09-01.
  • Programledelse
    Østerlie, Ove; Melby, Guri. (2022) [Podcast, krø.no] Kroppsøving på VGS inn i fremtiden. www.krø.no [Internett]. 2022-02-09.
  • Programledelse
    Østerlie, Ove; Thorjussen, Ingfrid M.. (2022) [Podcast, krø.no] Artikkelklubben 9 – Sosial inkludering i kroppsøving i et multi-etnisk perspektiv. www.krø.no [Internett]. 2022-10-10.

2021

  • Vitenskapelig foredrag
    Røkenes, Fredrik Mørk; Grüters, Anna Ruth; Skaalvik, Cecilie; Lie, Tove Grete; Østerlie, Ove; Järnerot, Anna; Humphrey, Kristoffer; Gjøvik, Øistein; Letnes, Mari-Ann. (2021) Lærerutdanneres profesjonsfaglige digitale kompetanseutvikling: En studie av digitalisering av grunnskolelærerutdanningen. Lærerutdanningskonferansen 2021 . Universitets- og høgskolerådet og Diku; Nettbasert. 2021-04-27 - 2021-04-28.
  • Vitenskapelig foredrag
    Østerlie, Ove. (2021) ¿CÓMO GAMIFICAR EN EDUCACIÓN FÍSICA A TRAVÉS DE APLICACIONES MÓVILES?. XIX Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria y IV Workshop Internacional de Innovación en Enseñanza Superior y TIC – modalidad online— (REDESINNOVAESTIC 2021) ; Alicante. 2021-06-21 - 2021-06-21.
  • Programledelse
    Østerlie, Ove. (2021) [Podcast, krø.no] - Lærerspesialist i kroppsøving. www.krø.no [Internett]. 2021-01-07.
  • Programledelse
    Østerlie, Ove; Aaring, Vegard Fånes. (2021) [Podcast, krø.no] - Ballspill i kroppsøving. www.krø.no [Internett]. 2021-09-14.
  • Faglig foredrag
    Østerlie, Ove; Albrigtsen, Yvonne; Akse, Jannicke; Kvendbø, Lars. (2021) Frokostseminaret. Fagfornyelsen - Hvordan ligger vi an?. Frokostseminaret . ILU og Litteraturhuset; 2021-12-07 - 2021-12-07.
  • Programledelse
    Østerlie, Ove; Berg, Ellen. (2021) [Podcast, krø.no] Inkludering og tilpasset opplæring i kroppsøving. www.krø.no [Internett]. 2021-03-19.
  • Programledelse
    Østerlie, Ove; Bjørke, Lars. (2021) [Podcast, krø.no] Alternative undervisningsmetoder i kroppsøving. www.krø.no [Internett]. 2021-03-22.
  • Programledelse
    Østerlie, Ove; Bysveen, Harald. (2021) [Podcast, krø.no] - Hva tenker folk om kroppsøving?. www.krø.no [Internett]. 2021-11-29.
  • Programledelse
    Østerlie, Ove; Engelsrud, Gunn Helene. (2021) [Podcast, krø.no] Elevsyn, kropp og læring i kroppsøving. null [Internett]. 2021-01-15.
  • Programledelse
    Østerlie, Ove; Engelsrud, Gunn Helene. (2021) [Podcast, krø.no] Innsats i kroppsøving. www.krø.no [Internett]. 2021-03-26.
  • Programledelse
    Østerlie, Ove; Evensen, Kjell Christian. (2021) [Podcast, krø.no] (mer om) Vurdering i kroppsøving. www.krø.no [Internett]. 2021-10-01.
  • Programledelse
    Østerlie, Ove; Farstad Djupedal, Elise. (2021) [Podcast, krø.no] - Kroppsøving i et historisk perspektiv. www.krø.no [Internett]. 2021-12-08.
  • Programledelse
    Østerlie, Ove; Førland Standal, Øyvind. (2021) [Podcast, krø.no] Praksis i kroppsøvingslærer- og idrettsutdanninger. www.krø.no [Internett]. 2021-03-15.
  • Programledelse
    Østerlie, Ove; Grytdal, Are. (2021) [Podcast, krø.no] Kroppsøving og toppidrett. To sider av samme sak?. www.krø.no [Internett]. 2021-12-20.
  • Programledelse
    Østerlie, Ove; Klokset, Ida. (2021) [Podcast, krø.no] Livredning og svømming utendørs. www.krø.no [Internett]. 2021-12-16.
  • Programledelse
    Østerlie, Ove; Leirhaug, Petter Erik. (2021) [Podcast, krø.no] Uteaktivitet og naturferdsel - muligheter i kroppsøving. www.krø.no [Internett]. 2021-01-21.
  • Programledelse
    Østerlie, Ove; Loftesnes, Jan Morten. (2021) [Podcast, krø.no] ETA og CBD? Alternative didaktiske tilnærminger i kroppsøving. www.krø.no [Internett]. 2021-03-17.
  • Programledelse
    Østerlie, Ove; Løndal, Knut. (2021) [Podcast, krø.no] Artikkelklubben 8: Forskning for fremtiden?. www.krø.no [Internett]. 2021-10-06.
  • Programledelse
    Østerlie, Ove; Rustad, Morten Corneliussen. (2021) [Podcast, krø.no] - Øving og utforsking i kroppsøving. www.krø.no [Internett]. 2021-09-17.
  • Programledelse
    Østerlie, Ove; Vedul-Kjelsås, Vigdis. (2021) [Podcast, krø.no]. Tilpasset opplæring og anerkjennelse i kroppsøving. www.krø.no [Internett]. 2021-03-09.

2020

  • Vitenskapelig foredrag
    Østerlie, Ove. (2020) Omvendt undervisning i kroppsøving. NKUL . NTNU; Online. 2020-05-06 - 2020-05-08.
  • Programdeltagelse
    Østerlie, Ove. (2020) [Podcast] Flipping Physical Education Onsite and Online. null [Internett]. 2020-08-23.
  • Programdeltagelse
    Østerlie, Ove. (2020) [Podcast] Kroppsøvingspodden episode 4: Ove Østerlie. null [Internett]. 2020-04-29.
  • Programledelse
    Østerlie, Ove; Bjerke, Øyvind. (2020) [Podcast, krø.no] Elevenes syn på kroppsøving. www.krø.no [Internett]. 2020-11-24.
  • Programledelse
    Østerlie, Ove; Evensen, Kjell Christian. (2020) [Podcast, krø.no] Vurdering i kroppsøving. www.krø.no [Internett]. 2020-05-25.
  • Programledelse
    Østerlie, Ove; Gjølme, Egil Galaaen. (2020) [Podcast, krø.no] Utendørs svømme- og livredningsopplæring med Egil. www.krø.no [Internett]. 2020-06-17.
  • Faglig foredrag
    Østerlie, Ove; Jenssen, Annepetra Røkke; Vesterdal, Knut; Skotnes, Christian Engen. (2020) Frokostmøte, debatt: Tverrfaglig tema "demokrati og medborgerskap". Frokostmøte . NTNU, ILU og Litteraturhuset; Litteraturhuset. 2020-02-27 - 2020-02-27.
  • Programledelse
    Østerlie, Ove; Lyngstad, Idar. (2020) [Podcast, krø.no] Skjuleteknikker i kroppsøving. www.krø.no [Internett]. 2020-05-19.
  • Programledelse
    Østerlie, Ove; Porsanger, Lise. (2020) [Podcast, krø.no] Er kroppsøving farlig?. www.krø.no [Internett]. 2020-10-12.
  • Programledelse
    Østerlie, Ove; Säfvenbom, Reidar. (2020) [Podcast, krø.no] Attitudes toward and motivation for PE: Who collects the benefits of the subject?. www.krø.no [Internett]. 2020-04-21.

2019

  • Faglig foredrag
    Aasen, Arne Johannes; Østerlie, Ove; Haslund, Irene; Østern, Tone Pernille. (2019) Frokostmøte, debatt: Hva vi snakker om når vi snakker om dybdelæring. Frokostmøte . Litteraturhuset og ILU, NTNU; 2019-10-14 - 2019-10-14.
  • Vitenskapelig foredrag
    Ferriz, Valero, Alberto; García Martínez, Salvador; Molina Garcia, Nuria; García Jaén, Miguel; Cejuela Anta, Roberto; Sellés Pérez, Sergio; Østerlie, Ove. (2019) F16616. Classcraft como herramienta TIC en Educación Superior: Metodologías activas en actividad física en el medio natural. Redes - Innovaestic 2019 . Universidad de Alicante; Alicante. 2019-06-06 - 2019-06-07.
  • Intervju
    Østerlie, Ove. (2019) Lektor Lomsdalen intervjuer: Om skyting for mestring i skolen. Lektor Lomsdalens podcast [Internett]. 2019-10-01.
  • Vitenskapelig foredrag
    Østerlie, Ove. (2019) Omvendt undervising for dybdelæring. Euroseminaret . Den norske skolen i Rojales (DNSR); Rojales, Alicate. 2019-10-09 - 2019-10-11.
  • Intervju
    Østerlie, Ove. (2019) Podcast "Playing with Research in Health and Physical Education": Ep 66 The Norwegian PE Curriculum. null [Internett]. 2019-11-05.
  • Vitenskapelig foredrag
    Østerlie, Ove. (2019) Skytetrening for barn med konsentrasjonsvansker. Kroppsøvingskonferansen 2019, NiH Oslo . NiH; Oslo. 2019-06-06 - 2019-06-07.
  • Vitenskapelig foredrag
    Østerlie, Ove. (2019) Skytetrening for barn med konsentrasjonsvansker. Foredrag i Haugsund. Fagseminar ; 2019-05-23 - 2019-05-23.

2018

  • Vitenskapelig foredrag
    Løhre, Audhild; Sløgedal, Simen; Østerlie, Ove. (2018) Shooting for Mastery in schools: The role of a nongovernmental organization in implementing the program. 10th IUHPE - Health Promotion in the Life Course . IUHPE & NTNU Center for Health Promotion Research; Trondheim. 2018-09-24 - 2018-09-26.
  • Vitenskapelig foredrag
    Østerlie, Ove. (2018) Friminuttet: Omvendt undervisning i kroppsøving. Friminuttet: Omvendt undervisning i kroppsøving . NTNU Universitetsbiblioteket; 2018-11-09 - 2018-11-09.
  • Vitenskapelig foredrag
    Østerlie, Ove. (2018) Friminuttet: Skyting for mestring. Presentasjon på NTNU Universitetsbiblioteket. Friminuttet . NTNU Universitetsbiblioteket; Lysholm, Kalvskinnet. 2018-10-10 - 2018-10-10.
  • Programdeltagelse
    Østerlie, Ove. (2018) Intervju på radio, NRK1 Trøndelag, morgensendinga. Skytetrening for elever med konsentrasjonsvansker. null [Radio]. 2018-02-19.
  • Faglig foredrag
    Østerlie, Ove. (2018) Kroppsøving – forslag til kjerneelementer. Utvalgets arbeid presentert på Utdanningsdirektoratet. Fagfornyelsen. Presentasjon av kjerneelementer i fagene. Udir . Utdanningsdirektoratet; Oslo. 2018-01-22 - 2018-01-22.
  • Faglig foredrag
    Østerlie, Ove. (2018) LS-treffet - "Skyting for mestring - hva sier forskningen?". LS-treffet (Landsskytterstevnet 2018) . DFS; Stjørdal. 2018-08-05 - 2018-08-05.
  • Faglig foredrag
    Østerlie, Ove. (2018) Omvendt undervisning og vurdering i kroppsøving. Kurs for lærere . Den Norske Skolen Malaga; Malaga. 2018-01-25 - 2018-01-26.
  • Vitenskapelig foredrag
    Østerlie, Ove. (2018) Skyting på timeplanen? - Fersk forskning fra NTNU. Skyting på timeplanen? - Fersk forskning fra NTNU . Litteraturhuset; Trondheim. 2018-10-16 - 2018-10-16.
  • Vitenskapelig foredrag
    Østerlie, Ove; Bjerke, Øyvind. (2018) Flipped learning in higher education: Students’ experiences in physical education teacher education (PETE) with focus on knowledge promotion and self-effecacy. FoU i Praksis 2018 ; 2018-10-24 - 2018-10-25.

2017

  • Vitenskapelig foredrag
    Bjerke, Øyvind; Østerlie, Ove. (2017) Omvendt undervisning i kroppsøving i høyere utdanning. Kroppsøvingskonferansen 2017 . Norges Idrettshøgskole; NIH, Sognsvann, Oslo. 2017-06-08 - 2017-06-09.
  • Vitenskapelig foredrag
    Østerlie, Ove. (2017) Flipping Sports in Island. Flipped Learning in Sports . Keilir Health Academy; Reykjavik. 2017-02-02 - 2017-02-03.
  • Vitenskapelig foredrag
    Østerlie, Ove; Bjerke, Øyvind. (2017) Flipped learning in higher education -Students’ experiences in physical education teacher education (PETE). Changing Perspectives and Approaches in Contemporary Teaching . Association for Teacher Education in Europe (ATEE); Dubrovnik. 2017-10-23 - 2017-10-25.

2016

  • Vitenskapelig foredrag
    Elnan, Ingrid; Kristensen, Geir Olav; Østerlie, Ove. (2016) Nyankomne elever i kroppsøving- inkludering i og via kroppsøvingsfaget. Kroppsøvingskonferansen 2016 . Norges idrettshøgskole; 2016-06-09 - 2016-06-10.
  • Vitenskapelig foredrag
    Østerlie, Ove. (2016) Flipped learning in Physical Education. 2016 AIESEP International Conference . AIESEP; Laramie, Wyoming. 2016-06-08 - 2016-06-11.
  • Vitenskapelig foredrag
    Østerlie, Ove. (2016) Flipped teaching in physical education. Cultural and Innovatory Practices in Physical Education in Asia . FIEP Asia; Tpkyo. 2016-02-13 - 2016-02-14.
  • Vitenskapelig foredrag
    Østerlie, Ove; Bjerke, Øyvind. (2016) Omvendt undervisning i kroppsøving – et pilotstudie om effekten av omvendt undervisning på lærerstudenter sin motivasjon i kroppsøvingsundervisningen. Den 14. nordiske lærerutdanningkonferansen . NTNU; Trondheim. 2016-05-11 - 2016-05-13.
  • Poster
    Østerlie, Ove; Buaas, Ingrid Østgaard; Løhre, Audhild. (2016) Shooting training for pupils with concentration difficulties; Evaluation of an intervention in school. Health Promotion Research - An International Forum ; 2016-09-28 - 2016-09-30.
  • Vitenskapelig foredrag
    Østerlie, Ove; Elnan, Ingrid; Kristensen, Geir Olav. (2016) Nyankomne i kroppsøvingsfaget. Kompetanse for mangfold ; 2016-05-26 - 2016-05-27.

2015

  • Faglig foredrag
    Østerlie, Ove. (2015) Omvendt undervisning i kroppsøving på ungdomsskolen. Kroppsøvingskonferansen 2015 . NiH; 2015-06-11 - 2015-06-12.

2014

  • Vitenskapelig foredrag
    Østerlie, Ove. (2014) Utfordringer knyttet til kulturforskjeller i kroppsøvingsfaget. Kompetanse for mangfold 2013-2017 . Kompetanse for mangfold, regional gruppe; HiNT, Levanger. 2014-11-27 - 2014-11-27.
NTNU kunnsap for en bedre verden
Studere
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning og deltid
  • Jobbmuligheter
  • Karriereutvikling
  • Studentaktiviteter
  • Studentblogger
  • Hvorfor velge NTNU
Kontakt
  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Skolebesøk og messer
  • Spør en ekspert
  • For alumni
  • Pressekontakter
Oppdag NTNU
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU
  • Bilder og video
  • Nyheter
  • Kart
  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund
Om NTNU
  • NTNU og FNs bærekraftsmål
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Utdanningskvalitet
  • Organisasjonskart
  • Om NTNU
Tjenester
  • For ansatte
  • For studenter
  • Blackboard
  • Innsida

Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Bruk av informasjonskapsler
Tilgjengelighetserklæring
Personvern
Ansvarlig redaktør
Logg inn