Eli Langørgen
Bakgrunn og aktiviteter
Utdanning
2013 -2017: PhD utdanning ved Institutt for sosialt arbeid og helsevitenskap ved NTNU. Tema for PhD-prosjekt: Studenter med funksjonsnedsettelse i profesjonsutdanninger. Hovedveileder: Førsteamanuensis Eva Magnus, NTNU. Internasjonalt forskningsnettverk: http://inclusive_campus.osot.ubc.ca/team/
2006-2011: Mastergrad i Funksjonshemming og samfunn ved NTNU. Masteroppgave om brukermedvirkning i rehabilitering etter ervervet hjerneskade.
1985-1987: Ergoterapihøgskolen i Trondheim.
Arbeidserfaring
2013 -2017: PhD-stipendiat ved Program for ergoterapeututdanning ved Høgskolen i Sør-Trøndelag.
1997-2013: Ansatt ved St. Olavs Hospital, avdeling for ervervet hjerneskade, Fysmed Lian (tidligere Munkvoll Rehabiliteringssenter). Har deltatt i forsknings- og utviklingsarbeid vedrørende Constraint-Induced Movement Therapy ved avdelingen.
I 2008 godkjent av Norsk Ergoterapeutforbund som ergoterapispesialist i somatisk helse.
Fra 1988 til 1997: Arbeid som ergoterapeut innen kommunehelsetjeneste, institusjonsbasert fysikalsk medisinsk rehabilitering, i psykiatrisk sykehusavdeling.
Vitenskapelig, faglig og kunstnerisk arbeid
Et utvalg av nyere tidsskriftspublikasjoner, kunstneriske produksjoner, bok, inklusiv bokdeler og rapport-del. Se alle publikasjoner i databasen
Tidsskriftspublikasjoner
- (2020) 'I have something to contribute to working life' - students with disabilities showcasing employability while on practical placement. Journal of Education and Work. vol. 33 (4).
- (2018) Gatekeeping in professional higher education in Norway:ambivalence among academic staff and placement supervisors towards students with disabilities. International Journal of Inclusive Education.
- (2018) 'We are just ordinary people working hard to reach our goals!' Disabled students' participation in Norwegian higher education. Disability & Society. vol. 33 (4).
- (2015) Norwegian constraint-induced therapy multisite trial: Adherence to treatment protocol applied early after stroke. Journal of Rehabilitation Medicine. vol. 47 (9).
- (2014) Dere skal ikke lage avtaler om meg, men med meg! Om erfaringer fra brukermedvirkning i rehabilitering etter ervervet hjerneskade. Ergoterapeuten.
Rapport/avhandling
- (2019) Funksjonshemming og profesjonsutdanninger i lys av studenter, lærere og praksisveilederes erfaringer. En kvalitativ studie. 2019. ISBN 978-82-326-4036-2.