Jeg er spesielt opptatt av ulikhet og mangfold i utdanning og pedagogisk arbeid med nyankomne elever i skolen. Jeg tror vi kan bygge fredskultur i skolen gjennom mangfoldskompetanse og kritisk tenkning, og vi må jobbe med viktige temaer som demokratisk medborgerskap, bærekraft og fredsundervisning for å lære å leve sammen. Har studert fredspedagogikk og flerkulturell pedagogikk med flere formative år i Latin-Amerika, har vært engasjert i flere internasjonale og nasjonale organisasjoner, og er opptatt av hvordan forståelse og formidling av vår egen historie kan være utgangspunkt for dialog og utvikling.
Jeg gjorde i 2004 et feltarbeid ved en grunnskole i Buenos Aires, Argentina, som jobbet med Paulo Freires frigjørende pedagogikk, og har vært seminarleder og praksiskoordinator i Leon, Nicaragua, i emnet Flerkulturell pedagogikk, Kulturstudier.
Jeg har tidligere erfaring fra offentlig forvaltning med integrering, mangfold og arbeidsrettet oppfølging i små og store kommuner i flyktningetjenesten og NAV.