Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside NTNU Hjemmeside

ntnu.no

  • Studier
    • Studere på NTNU
    • Finn studieprogram
    • Søke opptak
    • Videreutdanning og deltid
    • Forkurs og oppfriskning
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Ansatte

Språkvelger

English

Arne M. Ulvnes

Last ned pressefoto
Last ned pressefoto
Foto:

Arne M. Ulvnes

Førsteamanuensis
NTNU Handelshøyskolen
Fakultet for økonomi

arne.m.ulvnes@ntnu.no
73559974 Adolf Øien-bygget, Rom 4042, Gløshaugen, Besøksadresse: Klæbuveien 72
Om Forskning Publikasjoner Undervisning

Om

CV

Doktorgrad i markedsføring fra Handelshøyskolen BI.

Forskning

Forskningsinteresser innen markedsføring inkluderer profesjonelle kunde-leverandørforhold (professional services), kommunikasjonsstrategier, kontraktsteori, sosial bytteteori (tillit og rettferdighet), kommunikasjonsteori, transaksjonskostnadsteori, agentteori (opportunisme) og sport marketing (sportsturisme og sponsorkontrakter).

Historisk kystkulturforskning: Eiendomstransaksjoner (fra adels- og krongods til proprietærgods på Nordmøre og Fosen) og kartlegging av de eldste handelsstedene på Hitra og Frøya. Disse prosjektene inkluderer også genealogiske studier.

  • https://www.ntnu.no/scmr#/view/about

Publikasjoner

  • Kronologisk
  • Etter kategori
  • Se alle publikasjoner i Cristin

2016

  • Ulvnes, Arne Morten; Solberg, Harry Arne. (2016) Can major sport events attract tourists? : a study of media information and explicit memory. Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism
    Vitenskapelig artikkel

2014

  • Dahlstrom, Robert; Nygaard, Arne; Kimasheva, Maria; Ulvnes, Arne Morten. (2014) How to recover trust in the banking industry? A game theory approach to empirical analyses of bank and corporate customer relationships. International Journal of Bank Marketing
    Vitenskapelig artikkel

2011

  • Biong, Harald; Ulvnes, Arne Morten. (2011) If the Supplier's Human Capital Walks Away, Where Would the Customer Go?. Journal of Business-to-Business Marketing
    Vitenskapelig artikkel

2006

  • Gripsrud, Geir; Solberg, Carl Arthur; Ulvnes, Arne Morten. (2006) The effect of information collection behavior on market performance: The role of partner relationships. Advances in International Marketing
    Vitenskapelig artikkel

Tidsskriftspublikasjoner

  • Ulvnes, Arne Morten; Solberg, Harry Arne. (2016) Can major sport events attract tourists? : a study of media information and explicit memory. Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism
    Vitenskapelig artikkel
  • Dahlstrom, Robert; Nygaard, Arne; Kimasheva, Maria; Ulvnes, Arne Morten. (2014) How to recover trust in the banking industry? A game theory approach to empirical analyses of bank and corporate customer relationships. International Journal of Bank Marketing
    Vitenskapelig artikkel
  • Biong, Harald; Ulvnes, Arne Morten. (2011) If the Supplier's Human Capital Walks Away, Where Would the Customer Go?. Journal of Business-to-Business Marketing
    Vitenskapelig artikkel
  • Gripsrud, Geir; Solberg, Carl Arthur; Ulvnes, Arne Morten. (2006) The effect of information collection behavior on market performance: The role of partner relationships. Advances in International Marketing
    Vitenskapelig artikkel

Undervisning

Emner

  • BMRK3012 - Service Management and Relationship Marketing
  • AF3030 - Bachelor thesis - marketing
  • BEIT4017 - The Best Student City?
  • BMRK4010 - Service Strategies
  • BMRK5000 - Master Thesis - Major in Marketing

I tillegg til overnevnte emner har undervist innen fagene interorganisatoriske relasjoner, strategiske allianser, forsyningskanaler (supply chains), styringsstrategier (governance strategies), B2B marketing, markedsføringskanaler og varehandel.

Veiledning

Jeg veileder i hovedsak kvantitativt, på prosjekter der det utvikles forskningsmodell med tilhørende hypoteser, som testes ved hjelp av data som hentes inn ved hjelp av en spørreundersøkelse.

NTNU – Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

  • For ansatte
  • |
  • For studenter
  • |
  • Innsida
  • |
  • Blackboard

Studere

  • Om studier
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning
  • Karriere

Aktuelt

  • Nyheter
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU

Om NTNU

  • Om NTNU
  • Bibliotek
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Organisasjonskart
  • Utdanningskvalitet

Kontakt

  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Spør en ekspert
  • Pressekontakter
  • Kart

NTNU i tre byer

  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund

Om nettstedet

  • Bruk av informasjonskapsler
  • Tilgjengelighetserklæring
  • Personvern
  • Ansvarlig redaktør
Facebook Instagram Linkedin Snapchat Tiktok Youtube
Logg inn
NTNU logo