course-details-portlet

AF3030

Bacheloroppgave i markedsføring

Velg studieår
Studiepoeng 7,5
Nivå Tredjeårsemner, nivå III
Undervisningsstart Høst 2024
Varighet 2 semestre
Undervisningsspråk Norsk
Sted Trondheim
Vurderingsordning Bacheloroppgave

Om

Om emnet

Faglig innhold

Emnet som studentene velger skal ligge innenfor fagområdet markedsføringsledelse.

Læringsutbytte

Kunnskaper:

  • Bacheloroppgaven skal være et selvstendig arbeid under veiledning, og dokumentere studentenes evne til å anvende tilegnet kunnskap og fordype seg innen fagområdet markedsføring.
  • Studentene skal definere en problemstilling og med utgangspunkt i denne, gjennomføre en utredning
  • Kunnskaper om modeller og teorier
  • Metodiske kunnskaper og analysekunnskaper
  • Kunnskaper om nytten av teori og modeller for næringslivet

Ferdigheter:

  • Studentene skal gjennom arbeidet utvikle selvstendige ferdigheter i å anvende teori og modeller på en valgt problemstilling.
  • Studentene skal definere en problemstilling og med utgangspunkt i denne benytte seg av empiri og relevant teori for å analysere og besvare problemstillingen.
  • Studentene skal gjennom arbeidet med oppgaven oppøve metodiske og analytiske ferdigheter.
  • Arbeidet med oppgaven skal gi studentene trening og erfaring i samarbeid på tvers av faglige, menneskelige og sosiale egenskaper.
  • Erfaring med akademisk skriving

Generell kompetanse:

  • Erfaring i å gjennomføre en utredning av lengre varighet.
  • Trening og erfaring i samarbeid med andre.
  • Erfaring i å anvende teori og modeller fra markedsføring for å undersøke eller teste disse i praksis.

Læringsformer og aktiviteter

  • Gruppearbeid under veiledning
  • Empirisk arbeid
  • Presentasjon av arbeid og resultater

Mer om vurdering

Innlevering av oppgaven: Slutten av april, endelig dato vil publiseres på Blackboard.

Studenter som ikke leverer innen tidsfristen må levere i mai i påfølgende år. Dersom det oppstår særskilte årsaker som for eksempel sykdom, kan studenter søke om utsatt innleverings frist til 31. august.

Bacheloroppgaven skal skrives i grupper. Gruppestørrelse og nærmere føringer gis i BlackBoard. Søknad om å skrive alene sendes instituttet og må begrunnes med utgangspunkt i læringsmålene. Dersom man søker om, og får godkjent, å skrive oppgaven individuelt, vil man likevel forventes å produsere en like omfattende oppgave som en gruppe. Tilgjengelig tid fra veileder vil reduseres.

Spesielle vilkår

Krever opptak til studieprogram:
Økonomi og administrasjon (BØA)

Forkunnskapskrav

MET3001 eller tilsvarende må være bestått. Forutsetningen for å skrive en bacheloroppgave er at man er registrert som 3. års student på studieretningen Markedsføring ved studiet i det studieåret bacheloroppgaven skrives.

Kursmateriell

Litteratur velges i samråd med veileder, tilpasset den enkelte oppgave.

Fagområder

  • Økonomi og administrasjon

Kontaktinformasjon

Emneansvarlig/koordinator

Faglærere

Ansvarlig enhet

NTNU Handelshøyskolen

Eksamen

Eksamen

Vurderingsordning: Bacheloroppgave
Karakter: Bestått/ Ikke bestått

Ordinær eksamen - Vår 2025

Bacheloroppgave
Vekting 100/100 Dato Utlevering 11.04.2025
Innlevering 24.04.2025
Tid Utlevering 08:00
Innlevering 12:00
Eksamenssystem Inspera Assessment