Emne - Bacheloroppgave i markedsføring - AF3030
Bacheloroppgave i markedsføring
Velg studieårOm
Om emnet
Faglig innhold
Emnet som studentene velger skal ligge innenfor fagområdet markedsføringsledelse.
Læringsutbytte
Kunnskaper:
- Bacheloroppgaven skal være et selvstendig arbeid under veiledning, og dokumentere studentenes evne til å anvende tilegnet kunnskap og fordype seg innen fagområdet markedsføring.
- Studentene skal definere en problemstilling og med utgangspunkt i denne, gjennomføre en utredning
- Kunnskaper om modeller og teorier
- Metodiske kunnskaper og analysekunnskaper
- Kunnskaper om nytten av teori og modeller for næringslivet
Ferdigheter:
- Studentene skal gjennom arbeidet utvikle selvstendige ferdigheter i å anvende teori og modeller på en valgt problemstilling.
- Studentene skal definere en problemstilling og med utgangspunkt i denne benytte seg av empiri og relevant teori for å analysere og besvare problemstillingen.
- Studentene skal gjennom arbeidet med oppgaven oppøve metodiske og analytiske ferdigheter.
- Arbeidet med oppgaven skal gi studentene trening og erfaring i samarbeid på tvers av faglige, menneskelige og sosiale egenskaper.
- Erfaring med akademisk skriving
Generell kompetanse:
- Erfaring i å gjennomføre en utredning av lengre varighet.
- Trening og erfaring i samarbeid med andre.
- Erfaring i å anvende teori og modeller fra markedsføring for å undersøke eller teste disse i praksis.
Læringsformer og aktiviteter
- Gruppearbeid under veiledning
- Empirisk arbeid
- Presentasjon av arbeid og resultater
Mer om vurdering
Innlevering av oppgaven: Slutten av april, endelig dato vil publiseres på Blackboard.
Studenter som ikke leverer innen tidsfristen må levere i mai i påfølgende år. Dersom det oppstår særskilte årsaker som for eksempel sykdom, kan studenter søke om utsatt innleverings frist til 31. august.
Bacheloroppgaven skal skrives i grupper. Gruppestørrelse og nærmere føringer gis i BlackBoard. Søknad om å skrive alene sendes instituttet og må begrunnes med utgangspunkt i læringsmålene. Dersom man søker om, og får godkjent, å skrive oppgaven individuelt, vil man likevel forventes å produsere en like omfattende oppgave som en gruppe. Tilgjengelig tid fra veileder vil reduseres.
Spesielle vilkår
Krever opptak til studieprogram:
Økonomi og administrasjon (BØA)
Forkunnskapskrav
MET3001 eller tilsvarende må være bestått. Forutsetningen for å skrive en bacheloroppgave er at man er registrert som 3. års student på studieretningen Markedsføring ved studiet i det studieåret bacheloroppgaven skrives.
Kursmateriell
Litteratur velges i samråd med veileder, tilpasset den enkelte oppgave.
Fagområder
- Økonomi og administrasjon
Kontaktinformasjon
Emneansvarlig/koordinator
Faglærere
Ansvarlig enhet
Eksamen
Eksamen
Ordinær eksamen - Vår 2025
Bacheloroppgave
Innlevering 24.04.2025 Tid Utlevering 08:00
Innlevering 12:00 Eksamenssystem Inspera Assessment