course-details-portlet

MGLU5242

Vitenskapsteori og metode (samfunnsfag, KRLE, pedagogikk)

Nytt fra studieåret 2025/2026

Studiepoeng 15
Nivå Høyere grads nivå
Undervisningsstart Høst 2025
Varighet 1 semester
Undervisningsspråk Norsk
Sted Trondheim
Vurderingsordning Skriftlig skoleeksamen

Om

Om emnet

Faglig innhold

Emnet handlar om vitskapleg tenkjemåte i skule og lærarprofesjon. Det vil bli fokusert på ulike forskingsparadigme, tradisjonar og samanhengen mellom ontologi, epistemologi og val av forskingstilnærmingar. Studentane får opplæring og øving i bruk av ulike kvantitative og kvalitative forskingsmetodar, inkludert kjeldekritiske metodar. Vidare blir det lagt vekt på forskingsdesign med vekt på samanhengen mellom tema, problemstilling, forskingsspørsmål og bruk av relevant teori og metodar. Forskingsetikk og spørsmål kring personvern er også del av emnet. Studentane skal utvikle forståing for korleis vitskapsteori og forskingsmetodar er relevant for arbeid i skulen.  

Læringsutbytte

KUNNSKAP  

Studenten 

  • har inngåande kunnskap om ulike forskingsparadigme og samanhengar mellom ontologisk og epistemologisk ståstad og val av forskingsmetodar 
  • har inngåande kunnskap om særtrekk ved ulike forskingsdesign og forskingsmetodar og om korleis dette kan fremje vitskapleg tenkemåte i skulen. 
  • har avansert kunnskap om personvern og forskingsetiske retningslinjer  
  • har avansert kunnskap om korleis vitskapleg fagstoff frå eiga forsking blir presentert og gjort relevant for fagleg og pedagogisk arbeid i skulen 
  • har inngåande kunnskap om ulike metodar for datainnsamling og analyse av datamateriale og om korleis dette kan brukast i eiga undervisning i skulen. 
  • har inngåande kunnskap om vitskapsteori og kvalitative og kvantitative metodar for sjølv å kunne gjennomføre vitskaplege undersøkingar innanfor sitt fagområde 

FERDIGHEITER  

Studenten 

  • kan designe og gjennomføre sjølvstendige forskingsprosjekt/empiriske undersøkingar og forhalde seg kritisk til eigne val
  • kan gjere grunngjevne val av metodar for innsamling og analyse av datamateriale og bruke dette didaktisk i arbeid med utforskande undervisning 
  • kan vurdere om prosjektet gjer det naudsynt med søknad om prosjektgodkjenning frå SIKT og kan i samarbeid med rettleiar søkje om dette dersom det er påkravd 
  • kan analysere og forhalde seg kritisk til kunnskapskjelder (faglitteratur og datamateriale) og anvende dem til å strukturere og formulere faglege resonnement 
  • kan analysere og forhalde seg kritisk til nasjonal og internasjonal fagleg relevant forsking og anvende denne kunnskapen i profesjonsutøvinga 

GENERELL KOMPETANSE  

Studenten 

  • kan analysere relevante problemstillingar knytt til eige forskingsfelt og skulefag 
  • kan bidra til utviklingsarbeid som fremjer fagleg og pedagogisk nytenking i skulen 
  • kan bruke vitskapleg tenkemåte i klasserom, skule og lærarprofesjon 
  • kan vurdere og kvalitetssikre eiga og andre si forsking og bruke forsking i arbeid i skulen  

Læringsformer og aktiviteter

Emnet omfattar førelesingar, seminar, rettleiing, arbeid med oppgåver, individuelt og i gruppe, munnlege og skriftlege studentpresentasjonar og medstudentrespons. Det er forventa at alle studentar bidrar aktivt i dei ulike aktivitetane. Studentane skal levere inn ei skriftleg prosjektoppgåve. Prosjektoppgåva vil danne vitskapsteoretisk og forskingsmetodisk grunnlag for et forskingsprosjekt. Detaljerte krav og leveringsfrist blir kunngjort ved semesterstart. 

Obligatoriske aktiviteter

  • Obligatorikk i henhold til emnebeskrivelse

Mer om vurdering

Skriftlege og munnlege arbeidskrav individuelt eller i grupper, samt obligatorisk oppmøte på enkelte undervisningsøkter. Detaljerte krav og innleveringsfristar blir kunngjort ved semesterstart. Studentane skal levere ei prosjektoppgåve som skal vere eit forprosjekt til masteroppgåva, der dei skildrar og grunngir tema, problemstilling, teori og metodar. 

Obligatoriske arbeidskrav må vere godkjende før ein kan framstille seg til eksamen.

Spesielle vilkår

Krever opptak til studieprogram:
Grunnskolelærerutdanning 5.-10. trinn (MGLU5-10)

Forkunnskapskrav

Bestått samfunnsfag 1 og skriftleg eksamen i samfunnsfag 2 

eller 

bestått Pedagogikk og elevkunnskap 1,2 og 3. Bestått 30 studiepoeng i emne på masternivå i sosialpedagogikk eller spesialpedagogikk i tredje studieår i grunnskulelærerutdanninga. 

eller 

bestått KRLE 1 og KRLE 2 (totalt 60 studiepoeng). 

Studiepoengreduksjon

Emnekode Reduksjon Fra
MGLU5211 15 sp Høst 2025
MGLU5106 15 sp Høst 2025
MGLU5506 15 sp Høst 2025
MGLU5229 15 sp Høst 2025
Dette emne har faglig overlapp med emnene i tabellen over. Om du tar emner som overlapper får du studiepoengreduksjon i det emnet du har dårligst karakter i. Dersom karakteren er lik i de to emnene gis det reduksjon i det emnet som er avlagt sist.

Fagområder

  • Lærer- og lektorutdanning
  • Samfunnsfag

Eksamen

Eksamen

Vurderingsordning: Skriftlig skoleeksamen
Karakter: Bokstavkarakterer

Ordinær eksamen - Høst 2025

Skriftlig skoleeksamen
Vekting 100/100 Hjelpemiddel Kode E Dato 19.12.2025 Tid 09:00 Varighet 6 timer Eksamenssystem Inspera Assessment
Sted og rom for skriftlig skoleeksamen

Oppgitt rom kan endres og endelig plassering vil være klar senest 3 dager før eksamen. Du finner din romplassering på Studentweb.

Sluppenvegen 14
Rom SL120
6 kandidater
Rom SL123
1 kandidat
Rom SL274
2 kandidater
Rom SL311 brun sone
82 kandidater
Rom SL311 lyseblå sone
1 kandidat
Rom SL324
1 kandidat
Rom SL420
1 kandidat

Ordinær eksamen - Vår 2026

Skriftlig skoleeksamen
Vekting 100/100 Hjelpemiddel Kode E Dato 30.05.2026 Tid 09:00 Varighet 6 timer Eksamenssystem Inspera Assessment
Sted og rom for skriftlig skoleeksamen

Oppgitt rom kan endres og endelig plassering vil være klar senest 3 dager før eksamen. Du finner din romplassering på Studentweb.

Sluppenvegen 14
Rom SL110 lilla sone
1 kandidat