Forskargrupper ved Institutt for musikk

Forskargrupper ved Institutt for musikk

Ei oversikt over forskargrupper ved Institutt for musikk og deira fokusområde.


Forskergruppe for kunstnerisk utviklingsarbeid ved IMU

Forskargruppe for kunstnarisk utviklingsarbeid ved IMU

Kunstnarisk utviklingsarbeid står sentralt hos IMU på våre program for utøvande musikk og musikkteknologi. Våre stipendiatar innan kunstnarisk utviklingsarbeid blir tatt opp på eit tverrfakultært program som er eit samarbeid mellom fakulteta for humaniora og arkitektur, kunst og design. Områda det blir forska på er særleg innan eksperimentell musikk, jazz, improvisasjon, interpretasjon, komposisjon og musikkteknologi.

Leiarar/rettleiarar: Michael Duch, Tone Åse, Øyvind Brandtsegg og Heather Frasch


Forskargruppe Bifrost

Forskargruppe Bifrost

Geir Davidsen og Ragnar Rasmussen

Forskargruppa Bifrost fokuserer på utforsking og bruk av Low Latency samspelsteknologi til musikalsk utøving, dirigering og undervisning. Gruppa bidrar med utvikling av strategiar og praksis for musikalsk samarbeid og utøving på feltet.

Tekniske løysingar for Low latency samspel har eksistert i fleire år, men har blitt rekna som kostnadskrevjande og kompliserte. Det er stort sett teknologimiljøa som har arbeidd med dette og invitert utøvarar inn for å teste ut konsept. Kostnadene har etter kvart blitt kraftig redusert og infrastruktur for samspel er til ein viss grad på plass gjennom utbygging av høghastigheits internett.

Gruppa har eit kunstnarisk fokus der utvikling av musikk for mediet og formidling står sentralt. Vekselverknaden mellom teknologisk verktøyutvikling og musikalsk utforsking fører prosjektet framover. Sentralt er arbeidet med ensembleleiing og kordireksjon i nettbaserte oppsett, der ein ser på metodar for visuell, non-verbal formidling av musikalske nyansar i ensemblekontekst, som inkluderer klangbehandling/intonasjon og agogikk/puls/rytmikk. Gruppa arbeider også med å utvikle gode pedagogiske løysingar for online musikkundervisning, som supplement til «live» undervisning.


The Bifrost research group focuses on the exploration and use of Low Latency interaction technology for musical practice, conducting and teaching. The group contributes with the development of strategies and practices for musical collaboration and practice in the field.

Technical solutions for low latency interaction have existed for several years, but have been considered costly and complicated. It is mostly the technology communities that have worked on this and invited practitioners in to test out concepts. The costs have gradually been greatly reduced and the infrastructure for interaction is to some extent in place through the development of high-speed internet.

The group has an artistic focus where the development of music for the medium and communication is central. The interaction between technological tool development and musical exploration drives the project forward. Central is the work with ensemble management and choir direction in web-based setups, where one looks at methods for visual, non-verbal communication of musical nuances in an ensemble context, which includes sound processing/intonation and agogics/pulse/rhythmics. The group also works to develop good pedagogical solutions for online music teaching, as a supplement to "live" teaching. 


Forskergruppe dansevitenskap

Forskargruppe dansevitskap 

Leiar: Professor Gediminas Karoblis

Forskargruppa fokuserer på dans som etnisk eller sosialt fenomen og relasjonar mellom dans og musikk i samfunns- og utdanningskontekstar. Metodar som blir brukte av forskarane er rørsleanalyse, motion capture, etnografisk intervju, fenomenologi, koreomusikalsk og estetisk analyse. Dans som kunnskap, praksis og kulturarv er hovudtema og er relatert til masterforskinga i Choreomundus, Erasmus Mundus-programmet (sjå choreomundus.org). Gruppa utforskar også dans som ein viktig dimensjon av sosial helse.


Forskargruppe for hovudinstrument og ensembler i opplæringsløpet (HEI)

Forskargruppe for hovudinstrument og ensembler i opplæringsløpet (HEI)

Forskergruppa HEI setter søkelys på instrumentalopplæring fra begynneropplæring i kulturskolen og til høyere utdanning. Dette søkelyset handler om individuelle og kollektive prosesser, om ulike institusjoners og fags betydning i utviklingen av høyt kvalifiserte instrumentalutøvere. Arbeidet i gruppen har så langt blant annet omfattet å undersøke og dokumentere instrumentale praksiser, gjennom pensumbok, artikler og i kunstnerisk utviklingsarbeid. 

Til nettsida for hovudinstrument og ensembler i opplæringsløpet (HEI)

Forskargruppa har medlemmar frå NTNU Institutt for musikk, NTNU Institutt for lærarutdanning, Trondheim Kulturskule og Trondheim Sinfonietta. Gruppa blir leia av dosent/emerita Wenche Waagen og førsteamanuensis Trine Knutsen, begge frå Institutt for musikk ved NTNU. Forskargruppa blei etablert i tilknyting til universitetskulturskuleprosjektet (UniKuP, 2022–2024). Studieåret 2024–2025 vil forskargruppas arbeidsseminar føregå kl.10.00-11.30, siste torsdag i kvar månad. Forskargruppa er open for tilsette og studentar, og er ein stad for å tematisere og diskutere undersøkingar om og vidareutvikling av instrumentalpedagogisk praksis. Ta kontakt med Wenche Waagen om du ønskjer å bli med.


Forskargruppe for auditiv og musikalsk imitasjonsmetodikk

 

 

Forskargruppe for auditiv og musikalsk imitasjonsmetodikk

«Hemmeligheten» bak Jazzlinjas suksess har i alle år vore auditiv og musikalsk imitasjonsmetodikk, eller det jazzmusikarar kallar planking. Planking er å lære seg musikalske språk på øyret, utan bruk av notar, kun gjennom å imitere og kroppsliggjere klingande musikk.

Til nettside for auditiv og musikalsk imitasjonsmetodikk

Her følgjer fire spor som springer ut av SFU-søknaden som nyleg blei sendt frå Jazzlinja, og reflekterer strategisk behova klargjort av fagmiljøet i den forbindelse.

  1. praktisk-pedagogiske perspektiv på planking og korleis den musikalske språklæringa vidareutviklast i ensemblespel.
  2. forholdet mellom planking og kunstnarleg utviklingsarbeid.
  3. planking og auditiv ensemblelæring som universitetspedagogiske praksisar.
  4. epistemologiske aspekt ved planking og auditiv ensemblelæring, og den kunnskapsforma desse representerer i forhold til andre kunnskapsformer.

Forskargruppe musikkteknologi

Forskargruppe musikkteknologi

Forskargruppa musikkteknologi består av Andreas Bergsland, Øyvind Brandtsegg, Trond Engum, Daniel Formo og Heather Frasch. Gruppa har fokus på det kunstnarlege potensialet i:

  • Genreoverskridande musikkuttrykk, lydkunst, nye musikkinstrument og anna framføringsteknologi
  • Nye interaksjons- og samhandlingsformer for musikk- og kunstutøving

Til nettsida for forskargruppe musikkteknologi


Women, Opera and the Public Stage in Eighteenth-Century Venice (WoVen)

Women, Opera and the Public Stage in Eighteenth-Century Venice (WoVen)

The interdisciplinary project ‘Women, Opera and the Public Stage in Eighteenth-Century Venice’ (WoVen) brings together a research team dedicated to reimagining the links between women and European operatic culture in the eighteenth century.

WoVen explores the role of operatic women in the construction, representation, and reception of models for women in the eighteenth century. The project contextualizes the activities of female performers, composers, authors, theatre managers, patrons, and audience members within wider contemporary critical discourses about women’s education and place in society.

Project leader Melania Bucciarelli

Til nettside for WoVen


Forskargruppe for nasjonal mobilitet og samarbeid i norsk jazzutdanning

Forskargruppe for nasjonal mobilitet og samarbeid i norsk jazzutdanning

Prosjektleiar: Michael Francis Duch

Korleis kan dei fire utøvande jazzutdanningane i Noreg styrke samarbeidet sitt og leggje til rette for kompetanseutnytting innan hovudinstrument-undervisninga, både ved bruk av mobilitet og over nett? Dette er eit sentralt spørsmål for dette prosjektet.

Med utveksling og gjesteførelesingar på kvarandre sine institusjonar skal fire undervisarar undersøkje om det finst éi felles jazzmetodikk og kor godt ho treff for å utdanne morgondagens jazzmusikarar.

Prosjektet er eit samarbeid mellom NTNU, UiB, NMH og UiS.


Research Group in Musicology/Ethnomusicology

Research Group in Musicology/Ethnomusicology

The Research Group in Musicology/Ethnomusicology includes Melania Bucciarelli, Roman Hankeln, Thomas Hilder, John Howland, Nora Bilalovic Kulset, and Tore Størvold, and Tone Åse.

The group’s research spans topics from the Middle Ages to the twenty-first century with specializations in:

  • Western cultivated/concert music: Italian opera and musical theatre; medieval liturgical vocal music; and German Lieder.
  • Popular music, jazz studies, and music in media
  • Music, culture, identity: feminist, queer, postcolonial perspectives
  • Music and the social sciences (cognition, psychology, health)
  • Community music, well-being, and applied methods
  • Ecomusicology and music in the environmental humanities
  • Artistic research