Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside NTNU Hjemmeside

ntnu.no

  • Studier
    • Studere på NTNU
    • Finn studieprogram
    • Søke opptak
    • Videreutdanning og deltid
    • Forkurs og oppfriskning
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Ansatte

Språkvelger

English

Øistein Gjøvik

Last ned pressefoto
Last ned pressefoto
Foto:

Øistein Gjøvik

Førstelektor i matematikkdidaktikk
Institutt for lærerutdanning
Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap

oistein.gjovik@ntnu.no
73559416 Akrinn vest Kalvskinnet, Trondheim
Google Scholar GeoGebra orcid
Om Forsking Publikasjonar Undervising Formidling

Om

Jeg er Cand.scient. i matematikk med PPU, og har siden 2003 arbeidet ved Institutt for lærerutdanning ved NTNU/HiST, hvor jeg utdanner og veileder matematikklærere.

Gjennom hele min karriere har jeg særlig arbeidet med:

  • Matematikkdidaktikk: Utforming og forskning på undervisningsopplegg som fremmer begrepsforståelse og elevers metakognitive ferdigheter.

  • Digitale verktøy i matematikk: Utvikling, implementering og evaluering av digitale ressurser — fra dynamiske geometri- og CAS-programmer til nettbaserte øvingsplattformer og programmering for å styrke elevers utforskning og engasjement.

  • Profesjonsutvikling for lærere: Design og gjennomføring av etter- og videreutdanningskurs, desentralisert kompetanseheving, Kompetanse for kvalitet-kurs, veiledning av masterstudenter og samarbeid med lærere i bl.a. programmering.

Som leder for forskergruppa «Læring og undervisning av matematikk med digitale verktøy» har jeg jobbet med utvikling av programvare for tilnærming til praksis og bruk av programmering i matematikkundervisninga. 

Kompetanseord

  • Datateknologi og utdanning
  • Matematikkdidaktikk
  • ikt i skulen

Forsking

Leiar forskergruppa Læring og undervisning av matematikk med digitale verktøy. Her har vi jobba mest med delprosjekta WeBabble og Programmering med Emil. 

 

  • Læring og undervisning av matematikk med digitale verktøy

Publikasjonar

Kloss for kloss

Introductory text, block programming for teachers.

Stereotypical images of male and female mathematics teachers

A longitudinal study of pre-service teachers perceptions of mathematics teachers.

Algoritmisk tenking

A review on general matters of computational thinking.
  • Kronologisk
  • Etter kategori
  • Se alle publikasjoner i Cristin

2025

  • Svinvik, Solveig Voktor; Asklund, Jørn Ove; Gjøvik, Øistein. (2025) Using a simulated environment to enable pre-service teachers to engage in productive mathematical discussion. Research in Mathematics Education
    Vitenskapelig artikkel

2024

  • Gjøvik, Øistein. (2024) Nye lærerstudenters oppfatninger og bilder av undervisning og lærere i matematikk. Cappelen Damm Akademisk
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Turgut, Melih; Kohanova, Iveta; Gjøvik, Øistein. (2024) Developing survey-based measures of mathematics teachers’ pedagogical technology knowledge: a focus on computational thinking and programming tools. Research in Mathematics Education
    Vitenskapelig artikkel

2023

  • Gjøvik, Øistein; Torkildsen, Hermund André; Svinvik, Solveig Voktor; Asklund, Jørn Ove; Amundsen, Morten; Langfeldt, Marit Buset. (2023) WeBabble.
    Digitale læremidler

2022

  • Gjøvik, Øistein. (2022) Programmering i matematikkfaget - teknologiske utfordringar i fagfornyinga. Universitetsforlaget
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Torkildsen, Hermund André; Østerlie, Per Gunnar; Gjøvik, Øistein. (2022) Digitale modelleringsprosesser i matematikk. Universitetsforlaget
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Gjøvik, Øistein; Høyland, Joakim. (2022) Kloss for kloss - blokkprogrammering for lærere. Universitetsforlaget Universitetsforlaget
    Lærebok
  • Turgut, Melih; Kohanova, Iveta; Asklund, Jørn Ove; Gjøvik, Øistein; Langfeldt, Marit Buset; Torkildsen, Hermund André. (2022) Fourth graders explore a computational thinking task using Robot Emil: A multimodal analysis of pupils’ thinking. The Electronic Journal of Mathematics & Technology
    Vitenskapelig artikkel
  • Staberg, Ragnhild Lyngved; Febri, Maria Immaculata Maya; Gjøvik, Øistein; Sikko, Svein Arne; Pepin, Birgit. (2022) Science teachers’ interactions with resources for formative assessment purposes. Educational Assessment, Evaluation and Accountability
    Vitenskapelig artikkel
  • Gjøvik, Øistein; Kaspersen, Eivind; Farsani, Danyal. (2022) Stereotypical images of male and female mathematics teachers. Research in Mathematics Education
    Vitenskapelig artikkel
  • Røkenes, Fredrik Mørk; Grüters, Anna Ruth; Skaalvik, Cecilie; Lie, Tove Grete; Østerlie, Ove; Järnerot, Anna. (2022) Teacher educators’ professional digital competence in primary and lower secondary school yeacher education. Nordic Journal of Digital Literacy
    Vitenskapelig artikkel

2021

  • Torkildsen, Hermund André; Gjøvik, Øistein. (2021) Modellering som kjerneelement. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning
    Populærvitenskapelig artikkel

2020

  • Gjøvik, Øistein; Langfeldt, Marit Buset. (2020) Simulering av samtalar i matematikkundervisning.
    Nettsider (opplysningsmateriale)

2019

  • Gjøvik, Øistein; Sikko, Svein Arne. (2019) ‘Walking a Graph’: Developing Graph Sense Using Motion Sensor Technology. Digital Experiences in Mathematics Education
    Vitenskapelig artikkel
  • Gjøvik, Øistein; Bergslid, Solveig. (2019) På egen sjø.
    Musikk - komposisjon
  • Gjøvik, Øistein; Torkildsen, Hermund André. (2019) Algoritmisk tenkning. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning
    Populærvitenskapelig artikkel

2018

  • Gjøvik, Øistein. (2018) Kreativ undervisning med Web 2.0. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning
    Populærvitenskapelig artikkel

2015

  • Gjøvik, Øistein. (2015) LOGO - fram fra glemselen!. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning
    Fagartikkel

2014

  • Cyvin, Jardar; Almli, Frank; Aune, Tina Bjørnevik; Fyrileiv, Errol; Gjøvik, Øistein; Heide, Anne-Lise. (2014) Sluttrapport. Prosjekt: Innovative lærings- og utviklingsprosesser ved lærer- og teknologiutdanningene ved Høgskolen i Sør-Trøndelag (HiST) . Høgskolen i Sør-Trøndelag. April 2014. Høgskolen i Sør-trøndelag
    Rapport

2012

  • Gjøvik, Øistein. (2012) Flying high with the bird tetrahedron. Mathematics Teacher
    Fagartikkel

2009

  • Rimmereide, Hege Emma; Madsen, Tjalve Gjøstein; Husøy, Gjertrud; Gjøvik, Øistein; Ekker, Sonja. (2009) Digitale mapper og konsekvenser for læringsmiljø i høgere utdanning. Tapir Akademisk Forlag
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Gjøvik, Øistein; Sanne, Anders. (2009) Skriving i matematikkfaget. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning
    Fagartikkel

2008

  • Amdal, Arne Kristian; Gjøvik, Øistein. (2008) A practical pedagogy for GeoGebra. Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
    Annet

2007

  • Gjøvik, Øistein. (2007) Pytagoras, Pizza og PC. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning
    Fagartikkel

2005

  • Gjøvik, Øistein. (2005) Fugletetraederet. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning
    Fagartikkel

2002

  • Gjøvik, Øistein; Hag, Per. (2002) Fourieranalysens utvikling og dens innvirkning på matematikken. NTNU
    Hovedfagsoppgave

Tidsskriftspublikasjoner

  • Svinvik, Solveig Voktor; Asklund, Jørn Ove; Gjøvik, Øistein. (2025) Using a simulated environment to enable pre-service teachers to engage in productive mathematical discussion. Research in Mathematics Education
    Vitenskapelig artikkel
  • Turgut, Melih; Kohanova, Iveta; Gjøvik, Øistein. (2024) Developing survey-based measures of mathematics teachers’ pedagogical technology knowledge: a focus on computational thinking and programming tools. Research in Mathematics Education
    Vitenskapelig artikkel
  • Turgut, Melih; Kohanova, Iveta; Asklund, Jørn Ove; Gjøvik, Øistein; Langfeldt, Marit Buset; Torkildsen, Hermund André. (2022) Fourth graders explore a computational thinking task using Robot Emil: A multimodal analysis of pupils’ thinking. The Electronic Journal of Mathematics & Technology
    Vitenskapelig artikkel
  • Staberg, Ragnhild Lyngved; Febri, Maria Immaculata Maya; Gjøvik, Øistein; Sikko, Svein Arne; Pepin, Birgit. (2022) Science teachers’ interactions with resources for formative assessment purposes. Educational Assessment, Evaluation and Accountability
    Vitenskapelig artikkel
  • Gjøvik, Øistein; Kaspersen, Eivind; Farsani, Danyal. (2022) Stereotypical images of male and female mathematics teachers. Research in Mathematics Education
    Vitenskapelig artikkel
  • Røkenes, Fredrik Mørk; Grüters, Anna Ruth; Skaalvik, Cecilie; Lie, Tove Grete; Østerlie, Ove; Järnerot, Anna. (2022) Teacher educators’ professional digital competence in primary and lower secondary school yeacher education. Nordic Journal of Digital Literacy
    Vitenskapelig artikkel
  • Torkildsen, Hermund André; Gjøvik, Øistein. (2021) Modellering som kjerneelement. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning
    Populærvitenskapelig artikkel
  • Gjøvik, Øistein; Sikko, Svein Arne. (2019) ‘Walking a Graph’: Developing Graph Sense Using Motion Sensor Technology. Digital Experiences in Mathematics Education
    Vitenskapelig artikkel
  • Gjøvik, Øistein; Torkildsen, Hermund André. (2019) Algoritmisk tenkning. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning
    Populærvitenskapelig artikkel
  • Gjøvik, Øistein. (2018) Kreativ undervisning med Web 2.0. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning
    Populærvitenskapelig artikkel
  • Gjøvik, Øistein. (2015) LOGO - fram fra glemselen!. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning
    Fagartikkel
  • Gjøvik, Øistein. (2012) Flying high with the bird tetrahedron. Mathematics Teacher
    Fagartikkel
  • Gjøvik, Øistein; Sanne, Anders. (2009) Skriving i matematikkfaget. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning
    Fagartikkel
  • Gjøvik, Øistein. (2007) Pytagoras, Pizza og PC. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning
    Fagartikkel
  • Gjøvik, Øistein. (2005) Fugletetraederet. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning
    Fagartikkel

Kunstneriske produksjoner

  • Gjøvik, Øistein; Bergslid, Solveig. (2019) På egen sjø.
    Musikk - komposisjon

Bøker

  • Gjøvik, Øistein; Høyland, Joakim. (2022) Kloss for kloss - blokkprogrammering for lærere. Universitetsforlaget Universitetsforlaget
    Lærebok

Del av bok/rapport

  • Gjøvik, Øistein. (2024) Nye lærerstudenters oppfatninger og bilder av undervisning og lærere i matematikk. Cappelen Damm Akademisk
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Gjøvik, Øistein. (2022) Programmering i matematikkfaget - teknologiske utfordringar i fagfornyinga. Universitetsforlaget
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Torkildsen, Hermund André; Østerlie, Per Gunnar; Gjøvik, Øistein. (2022) Digitale modelleringsprosesser i matematikk. Universitetsforlaget
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Rimmereide, Hege Emma; Madsen, Tjalve Gjøstein; Husøy, Gjertrud; Gjøvik, Øistein; Ekker, Sonja. (2009) Digitale mapper og konsekvenser for læringsmiljø i høgere utdanning. Tapir Akademisk Forlag
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Amdal, Arne Kristian; Gjøvik, Øistein. (2008) A practical pedagogy for GeoGebra. Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
    Annet

Rapport

  • Cyvin, Jardar; Almli, Frank; Aune, Tina Bjørnevik; Fyrileiv, Errol; Gjøvik, Øistein; Heide, Anne-Lise. (2014) Sluttrapport. Prosjekt: Innovative lærings- og utviklingsprosesser ved lærer- og teknologiutdanningene ved Høgskolen i Sør-Trøndelag (HiST) . Høgskolen i Sør-Trøndelag. April 2014. Høgskolen i Sør-trøndelag
    Rapport
  • Gjøvik, Øistein; Hag, Per. (2002) Fourieranalysens utvikling og dens innvirkning på matematikken. NTNU
    Hovedfagsoppgave

Produkt

  • Gjøvik, Øistein; Torkildsen, Hermund André; Svinvik, Solveig Voktor; Asklund, Jørn Ove; Amundsen, Morten; Langfeldt, Marit Buset. (2023) WeBabble.
    Digitale læremidler

Informasjonsmateriell

  • Gjøvik, Øistein; Langfeldt, Marit Buset. (2020) Simulering av samtalar i matematikkundervisning.
    Nettsider (opplysningsmateriale)

Undervising

Emne

  • MGLU2503 - Matematikk 2 (5-10) emne 2
  • PPU4228 - Fagdidaktikk i informatikk - heltid
  • PPU4625 - Fagdidaktikk 2 - informatikk
  • LÆR2003 - Programmering i skolen
  • MGLU5503 - Utvalgte fordypningstemaer i matematikkdidaktikk (5-10)

Rettleiing

Rettleiar masterstudentar på ordinært studieløp og på lærarspesialist-programmet.

Formidling

WeBabble

Gjøvik, Øistein; Langfeldt, Marit Buset (2020) Simulering av samtalar i matematikkundervisning.

2025

  • Faglig foredrag
    Gjøvik, Øistein. (2025) Om kyllingar og donuts. Forskningsgruppa Programmering i lærerutdanning og skole PILS-konferansen , Trondheim 2025-03-27 -

2024

  • Faglig foredrag
    Gjøvik, Øistein. (2024) Matematikk og programmering. Seksjon for naturfag, ILU PILS-konferansen , Trondheim 2024-03-15 -

2022

  • Vitenskapelig foredrag
    Kaspersen, Eivind; Gjøvik, Øistein. (2022) Stereotypes in a polarised world and how they relate to mathematical identity. CERME12 , Bolzano 2022-02-02 - 2022-02-05
  • Vitenskapelig foredrag
    Gjøvik, Øistein; Kohanova, Iveta; Turgut, Melih. (2022) Exploring new territories: A mathematics teacher’s practice regarding programming with young learners. Linnæus University Madif-13: det trettonde forskningsseminariet av Svensk Förening för Matematikdidaktisk Forskning (SMDF) , Växjö 2022-03-29 - 2022-03-30

2021

  • Vitenskapelig foredrag
    Tesfamicael, Solomon Abedom; Gjøvik, Øistein. (2021) The application of ICT in the teaching and learning of Mathematics: the case of GeoGebra and Desmos . The University of Rwanda through & its ACEITLMS The 6th Africa Regional Congress of ICMI on Mathematical Education (AFRICME 6) , Virtual Event 2021-10-25 - 2021-10-27
  • Vitenskapelig foredrag
    Røkenes, Fredrik Mørk; Grüters, Anna Ruth; Skaalvik, Cecilie; Lie, Tove Grete; Østerlie, Ove; Järnerot, Anna. (2021) Lærerutdanneres profesjonsfaglige digitale kompetanseutvikling: En studie av digitalisering av grunnskolelærerutdanningen . Universitets- og høgskolerådet og Diku Lærerutdanningskonferansen 2021 , Nettbasert 2021-04-27 - 2021-04-28

2019

  • Vitenskapelig foredrag
    Gjøvik, Øistein. (2019) Wiki as a resource for development in mathematics education and teacher education. iCeri2019 , Sevilla 2019-11-11 - 2019-11-13
  • Faglig foredrag
    Gjøvik, Øistein. (2019) Matematisk modellering og teknologi. NTNU Novemberkonferansen 2019 , Trondheim 2019-11-26 - 2019-11-27
  • Vitenskapelig foredrag
    Kohanova, Iveta; Gjøvik, Øistein. (2019) How can a digital platform help us understand challenges of pre-service elementary teachers when generating a figural pattern based on an algebraic formula?. iCeri2019 , Sevilla 2019-11-11 - 2019-11-13

2018

  • Faglig foredrag
    Gjøvik, Øistein. (2018) Programmering...og alt det der. Matematikksenteret Matematikksenteret , Trondheim 2018-06-07 - 2018-06-07

2017

  • Vitenskapelig foredrag
    Sikko, Svein Arne; Gjøvik, Øistein; Cyvin, Jardar; Febri, Maria Immaculata Maya; Staberg, Ragnhild Lyngved. (2017) ‘Walking a graph’ – primary school students’ experimental session on functions and graphs. European Society for Research in Mathematics Education The Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education , Dublin 2017-02-01 - 2017-02-05
  • Vitenskapelig foredrag
    Staberg, Ragnhild Lyngved; Febri, Maria Immaculata Maya; Cyvin, Jardar; Sikko, Svein Arne; Gjøvik, Øistein; Pepin, Birgit. (2017) Connecting orchestration and formative assessment in the technology rich science classroom. NTNU Nordic Research Symposium on Science Education 2017 , Trondheim 2017-06-07 - 2017-06-09
  • Poster
    Cyvin, Jardar; Febri, Maria Immaculata Maya; Gjøvik, Øistein; Sikko, Svein Arne; Staberg, Ragnhild Lyngved. (2017) Det digitale-analoge aspektet ved verktøy for formativ vurdering. NTNU SU-fakultetets forskningskonferanse (NTNU) , Trondheim 2017-03-16 - 2017-03-16
  • Vitenskapelig foredrag
    Gjøvik, Øistein; Kohanova, Iveta. (2017) Preliminary testing of apps in mathematics, based on international collaborative work. The Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education , Dublin 2017-02-01 - 2017-02-05

2016

  • Faglig foredrag
    Gjøvik, Øistein. (2016) The power of a tangent. Seventh Nordic GeoGebra Coference , Trondheim 2016-09-23 - 2016-09-25
  • Vitenskapelig foredrag
    Cyvin, Jardar; Gjøvik, Øistein; Febri, Maria Immaculata Maya; Sikko, Svein Arne; Staberg, Ragnhild Lyngved. (2016) Innovative ICT-based teaching materials in mathematics and science. mascil & DZM EDUCATING THE EDUCATORS 2nd conference on international approaches to scaling-up professional development in maths and science education , Freiburg 2016-11-07 -
  • Poster
    Pepin, Birgit; Staberg, Ragnhild Lyngved; Febri, Maria Immaculata Maya; Cyvin, Jardar; Gjøvik, Øistein; Sikko, Svein Arne. (2016) The digital-analog spectrum of tools for formative assessment. Department of Education, Maynooth University FaSMEd Project Final Meeting and Conference , Maynooth 2016-11-01 - 2016-11-02
  • Faglig foredrag
    Gjøvik, Øistein; Sikko, Svein Arne; Staberg, Ragnhild Lyngved; Cyvin, Jardar; Febri, Maria Immaculata Maya. (2016) FasMED Symposium. NTNU Den 14. nordisk lærerutdanningskonferansen , Trondheim 2016-05-10 - 2016-05-13

2015

  • Vitenskapelig foredrag
    Gjøvik, Øistein. (2015) Matematikklæreren er en mann med rutete skjorte, ansiktsbehåring og briller. HiST/DMMH/HiNT/NTNU FoU i praksis , Trondheim 2015-04-09 - 2015-04-10
  • Faglig foredrag
    Gjøvik, Øistein; Kimsaas, Magnus. (2015) Faglig utvikling av MatematikkMOOC. Utdanningsdirektoratet Seminar for tilbydere av videreutdanning i matematikk (KFK) , Oslo 2015-04-13 - 2015-04-14

2014

  • Faglig foredrag
    Gjøvik, Øistein. (2014) IKT i matematikkfaget. HiST Faglig forum , Trondheim 2014-02-06 -
  • Faglig foredrag
    Cyvin, Jardar; Gjøvik, Øistein. (2014) Tverrfaglighet og pedagogisk entreprenørskap i lærerutdanning. Nordisk læreruddannelseskongres 2014 - sprog og didaktik i alle fag , Nuuk 2014-09-02 - 2014-09-06
  • Faglig foredrag
    Cyvin, Jardar; Gjøvik, Øistein. (2014) Tverrfaglighet og pedagogisk entreprenørskap i lærerutdaning - Resultater fra FOU arbeid 2009-2013 ved avdeling for lærer- og tolkeutdanning ved HiST. Naturfagsenteret Hellseminaret , Hell 2014-11-12 - 2014-11-14
  • Faglig foredrag
    Cyvin, Jardar; Gjøvik, Øistein. (2014) Tverrfaglighet og pedagogisk entreprenørskap i lærerutdanning. Resultater fra av et videreutdanningsemne. Høgskolen i Sør-Trøndelag Faglig forum ved avdeling for lærere- og tolkeutdanning ved HiST. , Trondheim 2014-09-30 - 2014-09-30

2013

  • Faglig foredrag
    Gjøvik, Øistein. (2013) Hva kan vi gjøre med den, da? Om entreprenørielle arbeidsmåter i matematikkundervisningen. Tiller videregående skole JET-konferansen , Trondheim 2013-09-03 -
  • Faglig foredrag
    Gjøvik, Øistein. (2013) Digitale verktøy på eksamen i matematikk. NTNU Realfagskonferansen , Trondheim 2013-05-02 -

2009

  • Faglig foredrag
    Gjøvik, Øistein. (2009) Bevis i GeoGebra. NTNU Novemberkonferansen , Trondheim 2009-11-24 - 2009-11-25
  • Faglig foredrag
    Gjøvik, Øistein. (2009) GeoGebrakurs for grunnskolen. NTNU NKUL , Trondheim 2009-05-14 - 2009-05-14

2008

  • Vitenskapelig foredrag
    Madsen, Tjalve Gjøstein; Husøy, Gjertrud; Ekker, Sonja; Gjøvik, Øistein; Rimmereide, Hege Emma. (2008) Digital portfolios: student learning or student control?. ALT-C 2008: Rethinking the digital divide (Association for Learning Technology) : 15th International Conference , Leeds, UK 2008-09-09 - 2008-09-11
  • Vitenskapelig foredrag
    Amdal, Arne; Gjøvik, Øistein. (2008) A practical pedagogy for geogebra. 4th European Workshop on Mathematical & Scientific e-contents , Trondheim 2008-09-11 - 2008-09-13

2006

  • Faglig foredrag
    Gjøvik, Øistein. (2006) IKT og matematikk...og alt det der. Aschehoug Aschehougs forelesningsserie, etterutdanning i matematikk , Molde, Bergen, Oslo, Kristiansand 2006-10-10 - 2007-02-10

2005

  • Vitenskapelig foredrag
    Gjøvik, Øistein. (2005) Funksjoner og algebra "live" i klasserommet med dynamisk programvare. "IKT i matematikkundervisningen - muligheter og begrensninger". Nordisk konferanse i matematikkdidaktikk , NTNU, Trondheim 2005-11-21 - 2005-11-22

NTNU – Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

  • For ansatte
  • |
  • For studenter
  • |
  • Innsida
  • |
  • Blackboard

Studere

  • Om studier
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning
  • Karriere

Aktuelt

  • Nyheter
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU

Om NTNU

  • Om NTNU
  • Bibliotek
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Organisasjonskart
  • Utdanningskvalitet

Kontakt

  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Spør en ekspert
  • Pressekontakter
  • Kart

NTNU i tre byer

  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund

Om nettstedet

  • Bruk av informasjonskapsler
  • Tilgjengelighetserklæring
  • Personvern
  • Ansvarlig redaktør
Facebook Instagram Linkedin Snapchat Tiktok Youtube
Logg inn
NTNU logo