Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside

ntnu.no

  • Studier
    • Studieprogram
    • Søk opptak
    • Forkurs og oppfriskning
    • Videreutdanning og deltid
    • Studere på NTNU
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
    • Derfor velger vi NTNU
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Hjem
  2. Ansatte

Språkvelger

English

Njål Sivertstøl

Njål Sivertstøl

Førsteamanuensis
Institutt for internasjonal forretningsdrift
Fakultet for økonomi

njal.sivertstol@ntnu.no
90546224 Kompasset, Ålesund
Om Publikasjoner Undervisning Formidling

Om

Utdanning

Norges Handelshøyskole NHH: PhD

  • Fagområde: Marknadsføring, tilknytt Senter for Tjenesteinnovasjon
  • Avhandling: Online communities for customer support - A study of participation and its antecedents

Norges Handelshøyskole NHH: Siviløkonom/MSc

  • Fagområde: International Business
  • Masteroppgåve: The Global High Tech Culture - A study of Norwegian High Tech companies in Bangalore

 

Arbeidserfaring

Sopra Steria: Manager/Konsulent

  • Tjenestedesign, digitalisering, innovasjon, og brukaroppleving

Telenor: Forskar/bedriftsintern konsulent/UX researcher

  • Digitalisering, innovasjon, brukaroppleving, og internasjonal marknadsføring.

Bekk Management Consulting: Konsulent

  • Branding, strategi, og organisasjon

Norges Handelshøgskule NHH: Assistant Professor/Stipendiat

  • Sosiale media og marknadsføring.

Sparebanken Møre: Kundeansvarleg

  • Lån, investering, og forsikring

 

Undervisning

Marknadsføring

Digital marknadsføring

Innovasjon

 

Forskning

Marknadsføring

Internasjonal marknadsføring

Digital marknadsføring

Co-creation/samskaping

Innovasjon

Digitalisering

Tjenesteinnovasjon

 

Utvalde fagtidsskrift- og blogginnlegg

Sunnmørsposten: Pandemi: Jacu måtte kline til digitalt

Shifter.no: Bedriftsintern innovasjon: seks råd for å lykkes

Kampanje.com: Slik lykkes du med internasjonal markedsføring

Computerworld.no: Gjør kunden til verdiskaper: slik går du frem 

Sterkblanding.no: 6 råd for å lykkes med digitale innovasjonsplattformer

Sterkblanding.no: Internasjonal markedsføring: 3 viktige punkter for å lykkes

Sterkblanding.no: Gjør kunden til verdiskaper: slik går du frem

Publikasjoner

  • Kronologisk
  • Etter kategori
  • Se alle publikasjoner i Cristin

2022

  • Jakubanecs, Alexander; Supphellen, Magne; Helgeson, James G.; Haugen, Hege Mathea; Sivertstøl, Njål. (2022) The impact of cultural variability on brand stereotype, emotion and purchase intention. Journal of Consumer Marketing. volum 40 (1).
    Vitenskapelig artikkel

2021

  • Sivertstøl, Njål. (2021) Betre digital kundestøtte? La kundane hjelpe kvarandre!. Bidrag innen kundeverdi og marked : Festskrift til Øyvind Helgesen.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

2020

  • Sivertstøl, Njål; Supphellen, Magne; Jakubanecs, Alexander; Haugen, Hege Mathea. (2020) Bør norske merkevarer i asiatiske markeder kulturtilpasses? Krysskulturelle forskjeller i emosjonelle responser på reklame. Magma - Tidsskrift for økonomi og ledelse.
    Vitenskapelig artikkel

2019

  • Borge, Hege Louise; Sivertstøl, Njål. (2019) Gjør kunden til verdiskaper: slik går du frem. Computerworld.no.
    Populærvitenskapelig artikkel
  • Sivertstøl, Njål; Fjuk, Annita. (2019) Applying Design-Thinking to Innovate, Validate, and Implement New Digital Services. Handbook of Research on Customer Engagement.
    Faglig kapittel
  • Jakubanecs, Aleksandrs; Supphellen, Magne; Fedorikhin, Alexander; Haugen, Hege Mathea; Sivertstøl, Njål. (2019) Elicitation of Salient Brand Emotions in Western and Asian Markets: The Role of Elicitation Context. International Journal of Market Research (IJMR). volum 61 (5).
    Vitenskapelig artikkel
  • Jakubanecs, Aleksandrs; Supphellen, Magne; Haugen, Hege Mathea; Sivertstøl, Njål. (2019) Developing brand emotions across cultures: Effects of self-construal and context. Journal of Consumer Marketing. volum 36 (4).
    Vitenskapelig artikkel
  • Sivertstøl, Njål. (2019) Bedriftsintern innovasjon: seks råd for å lykkes. shifter.
    Populærvitenskapelig artikkel
  • Sivertstøl, Njål. (2019) Slik lykkes du med internasjonal markedsføring. kampanje.com.
    Populærvitenskapelig artikkel

2018

  • Chasanidou, Dimitra; Sivertstøl, Njål; Hildrum, Jarle. (2018) Exploring employee interactions and quality of contributions in intra‐organisational innovation platforms. Creativity and Innovation Management.
    Vitenskapelig artikkel

2016

  • Sivertstøl, Njål. (2016) Samskaping av tjenester - fire måter kunder skaper verdi på. Magma - Tidsskrift for økonomi og ledelse.
    Vitenskapelig artikkel
  • Sivertstøl, Njål. (2016) Why help others? A study of consumers' participation in online communities for customer support. Journal of the Knowledge Economy.
    Vitenskapelig artikkel

2015

  • Sivertstøl, Njål; Kleppe, Ingeborg Astrid. (2015) Online communities for customer support. A study of participation and its antecedents. 2015.
    Doktorgradsavhandling

2006

  • Sivertstøl, Njål; Kleppe, Ingeborg Astrid. (2006) The global High Tech culture - A study of Norwegian High Tech companies in Bangalore. 2006.
    Mastergradsoppgave

Tidsskriftspublikasjoner

  • Jakubanecs, Alexander; Supphellen, Magne; Helgeson, James G.; Haugen, Hege Mathea; Sivertstøl, Njål. (2022) The impact of cultural variability on brand stereotype, emotion and purchase intention. Journal of Consumer Marketing. volum 40 (1).
    Vitenskapelig artikkel
  • Sivertstøl, Njål; Supphellen, Magne; Jakubanecs, Alexander; Haugen, Hege Mathea. (2020) Bør norske merkevarer i asiatiske markeder kulturtilpasses? Krysskulturelle forskjeller i emosjonelle responser på reklame. Magma - Tidsskrift for økonomi og ledelse.
    Vitenskapelig artikkel
  • Borge, Hege Louise; Sivertstøl, Njål. (2019) Gjør kunden til verdiskaper: slik går du frem. Computerworld.no.
    Populærvitenskapelig artikkel
  • Jakubanecs, Aleksandrs; Supphellen, Magne; Fedorikhin, Alexander; Haugen, Hege Mathea; Sivertstøl, Njål. (2019) Elicitation of Salient Brand Emotions in Western and Asian Markets: The Role of Elicitation Context. International Journal of Market Research (IJMR). volum 61 (5).
    Vitenskapelig artikkel
  • Jakubanecs, Aleksandrs; Supphellen, Magne; Haugen, Hege Mathea; Sivertstøl, Njål. (2019) Developing brand emotions across cultures: Effects of self-construal and context. Journal of Consumer Marketing. volum 36 (4).
    Vitenskapelig artikkel
  • Sivertstøl, Njål. (2019) Bedriftsintern innovasjon: seks råd for å lykkes. shifter.
    Populærvitenskapelig artikkel
  • Sivertstøl, Njål. (2019) Slik lykkes du med internasjonal markedsføring. kampanje.com.
    Populærvitenskapelig artikkel
  • Chasanidou, Dimitra; Sivertstøl, Njål; Hildrum, Jarle. (2018) Exploring employee interactions and quality of contributions in intra‐organisational innovation platforms. Creativity and Innovation Management.
    Vitenskapelig artikkel
  • Sivertstøl, Njål. (2016) Samskaping av tjenester - fire måter kunder skaper verdi på. Magma - Tidsskrift for økonomi og ledelse.
    Vitenskapelig artikkel
  • Sivertstøl, Njål. (2016) Why help others? A study of consumers' participation in online communities for customer support. Journal of the Knowledge Economy.
    Vitenskapelig artikkel

Del av bok/rapport

  • Sivertstøl, Njål. (2021) Betre digital kundestøtte? La kundane hjelpe kvarandre!. Bidrag innen kundeverdi og marked : Festskrift til Øyvind Helgesen.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Sivertstøl, Njål; Fjuk, Annita. (2019) Applying Design-Thinking to Innovate, Validate, and Implement New Digital Services. Handbook of Research on Customer Engagement.
    Faglig kapittel

Rapport

  • Sivertstøl, Njål; Kleppe, Ingeborg Astrid. (2015) Online communities for customer support. A study of participation and its antecedents. 2015.
    Doktorgradsavhandling
  • Sivertstøl, Njål; Kleppe, Ingeborg Astrid. (2006) The global High Tech culture - A study of Norwegian High Tech companies in Bangalore. 2006.
    Mastergradsoppgave

Undervisning

Emner

  • AI521820 - Commercialization of Innovation
  • AI521516 - Digital Marketing Innovation
  • AM101108 - Markedsføring - grunnkurs
  • AV600317 - Digital markedsføringsstrategi
  • AM101221 - Introduksjon til MIL
  • AM304119 - Digital Marketing Analytics

Formidling

2021

  • Programdeltagelse
    Sivertstøl, Njål. (2021) Pandemi: Jacu måtte kline til digitalt. Sunnmørsposten [Avis]. 2021-03-11.

2019

  • Vitenskapelig foredrag
    Ng, Sharon; Goh, Kim Huat; Sivertstøl, Njål; Haugen, Hege Mathea. (2019) Who and When Will Consumers Choose Online Versus Offline Platforms: Omni-Channel Customer Service In a Digital Economy. Frontiers in Service 2019 . Frontiers in Service 2019; Singapore. 2019-07-18 - 2019-07-21.

2018

  • Vitenskapelig foredrag
    Ng, Sharon; Goh, Kim Huat; Haugen, Hege Mathea; Sivertstøl, Njål. (2018) Hanging on to the Past: Omni-Channel Customer Service in a Digital Economy. EMAC Conference . EMAC; Glasgow. 2018-05-29 - 2018-06-01.

2017

  • Vitenskapelig foredrag
    Jakubanecs, Alexander; Supphellen, Magne; Haugen, Hege Mathea; Sivertstøl, Njål. (2017) Patterns of Emotional Brand Experiences Across Cultures: The Role of Context and Social Orientation of Emotions. Marketing Advances (MA) Conference . Marketing Advances Conference; Atlanta. 2017-11-02 - 2018-10-03.
  • Vitenskapelig foredrag
    Jakubanecs, Alexander; Supphellen, Magne; Haugen, Hege Mathea; Sivertstøl, Njål. (2017) The Role of Context and Social Orientation of Emotion. The Association for Consumer Research (ACR) Conference . The Association for Consumer Research (ACR); Berlin. 2017-10-27 - 2017-10-30.

2015

  • Intervju
    Sivertstøl, Njål. (2015) Både kunder og selskaper tjener på nettforumer. forsking.no [Fagblad]. 2015-06-15.

2010

  • Vitenskapelig foredrag
    Sivertstøl, Njål. (2010) Co-creation in consumer communities. FIBE Doctoral Colloqium in Business Administration ; NHH, Bergen. 2010-01-06 - 2010-01-06.
  • Vitenskapelig foredrag
    Sivertstøl, Njål. (2010) Online Communities for co-creation. PhD Colloquium at the EACR conference . European Association for Consumer Research (EACR) Conference; London. 2010-06-28 - 2010-06-30.

2009

  • Vitenskapelig foredrag
    Sivertstøl, Njål. (2009) It´s hard to be a BMW driver. PhD Colloquium at the Johan Arndt Marketing Conference . Johan Arndt Marketing Conference, TØH; Trondheim. 2009-02-02 - 2009-02-04.
NTNU kunnsap for en bedre verden
Studere
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning og deltid
  • Jobbmuligheter
  • Karriereutvikling
  • Studentaktiviteter
  • Studentblogger
  • Hvorfor velge NTNU
Kontakt
  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Skolebesøk og messer
  • Spør en ekspert
  • For alumni
  • Pressekontakter
Oppdag NTNU
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU
  • Bilder og video
  • Nyheter
  • Kart
  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund
Om NTNU
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Utdanningskvalitet
  • Organisasjonskart
  • Om NTNU
Tjenester
  • For ansatte
  • For studenter
  • Blackboard
  • Innsida

Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Bruk av informasjonskapsler
Tilgjengelighetserklæring
Personvern
Ansvarlig redaktør
Logg inn