Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside NTNU Hjemmeside

ntnu.no

  • Studier
    • Studere på NTNU
    • Finn studieprogram
    • Søke opptak
    • Videreutdanning og deltid
    • Forkurs og oppfriskning
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Ansatte

Språkvelger

English

Astrid Stadheim

Last ned pressefoto
Last ned pressefoto
Foto:

Astrid Stadheim

Prodekan for utdanning IV-fakultetet, Førstelektor
Institutt for vareproduksjon og byggteknikk
Fakultet for ingeniørvitenskap

astrid.stadheim@ntnu.no
61135416 47888808 Beryll-bygget, B345, Gjøvik
Om Publikasjoner Undervisning

Om

Jeg jobber som nå som prodekan ved Fakultet for ingeniørvitenskap og med særlig ansvar for bachelorutdanningene. I tillegg er jeg knyttet til faggruppe Bygg og Geomatikk ved institutt for vareproduksjon og byggteknikk på Gjøvik. Er utdannet cand.scient i geologi, studieretning Geoteknikk ved Universitetet i Oslo.Jeg er emneansvarlig for BYGG 2001 Geoteknikk, 7,5 sp for campus- og nettstudenter. Førstelektor fra 2016.

Har tatt ulike etter- og videreutdanningsemner samt dr.gradskurs i forbindelse med 1.lektorløp.

 

 

Kompetanseord

  • Geologi
  • Geoteknikk
  • Ingeniørgeologi
  • Nettpedagogikk
  • Omvendt undervisning

Publikasjoner

  • Kronologisk
  • Etter kategori
  • Se alle publikasjoner i Cristin

2016

  • Stadheim, Astrid; Nersveen, Jonny. (2016) En sammenliknende studie av internasjonale forskningsresultater og kravsnivå i andre land for dimensjonering av tilgjengelighet og universell utforming i bygg og uteområder. Norsk Forskningslaboratorium for universell utforming, NTNU
    Rapport

2015

  • Stadheim, Astrid; Nersveen, Jonny. (2015) Et litteraturstudium om arealeffektive bad og løsninger basert på prinsippene om universell utforming. Høgskolen i Gjøvik Høgskolen i Gjøvik
    Rapport

2011

  • Johansen, Fred; Stadheim, Astrid; Tvenge, Nina. (2011) Produksjon og bruk av digitale læringsobjekter i fleksibel ingeniørutdanning. UNIPED
    Vitenskapelig artikkel
  • Stadheim, Astrid. (2011) Tilgang til digitale læringsobjekter for campusstudenter – har det ført til bedre eksamensresultater?. Høgskolen i Gjøviks rapportserie (2011:02)
    Rapport

2009

  • Tvenge, Nina; Johansen, Fred; Stadheim, Astrid. (2009) Stemningsrapport - Fleksible studier ved Høgskolen i Gjøvik. Høgskolen i Gjøvik Høgskolen i Gjøvik
    Rapport
  • Stadheim, Astrid. (2009) Kompendium i faget BYG1271 MATERIALLÆRE, BYG1271F MATERIALLÆRE. Del 2. Løsmasser. Høgskolen i Gjøvik Høgskolen i Gjøvik
    Kompendium

2008

  • Dæhlin, Gro Iren Kvanli; Stadheim, Astrid; Johansen, Fred. (2008) Medikamentregning. Forfatterne
    Lærebok
  • Folkestad, Tor Arne; Haug, Hanne Elise; Kristiansen, Hans Wiggo; Stadheim, Astrid. (2008) Fra monolog til dialog utvikling og utprøving av en nettforelesning med dialog. Høgskolen i Gjøvik Høgskolen i Gjøvik (1)
    Rapport

2007

  • Dæhlin, Gro Iren Kvanli; Johansen, Fred; Rognstad, Gunn; Stadheim, Astrid. (2007) Alltid alt rett i medikamentregning faglig opplæring og oppdatering. Høgskolen i Gjøvik Høgskolen i Gjøvik (2)
    Rapport

Tidsskriftspublikasjoner

  • Johansen, Fred; Stadheim, Astrid; Tvenge, Nina. (2011) Produksjon og bruk av digitale læringsobjekter i fleksibel ingeniørutdanning. UNIPED
    Vitenskapelig artikkel

Bøker

  • Dæhlin, Gro Iren Kvanli; Stadheim, Astrid; Johansen, Fred. (2008) Medikamentregning. Forfatterne
    Lærebok

Rapport

  • Stadheim, Astrid; Nersveen, Jonny. (2016) En sammenliknende studie av internasjonale forskningsresultater og kravsnivå i andre land for dimensjonering av tilgjengelighet og universell utforming i bygg og uteområder. Norsk Forskningslaboratorium for universell utforming, NTNU
    Rapport
  • Stadheim, Astrid; Nersveen, Jonny. (2015) Et litteraturstudium om arealeffektive bad og løsninger basert på prinsippene om universell utforming. Høgskolen i Gjøvik Høgskolen i Gjøvik
    Rapport
  • Stadheim, Astrid. (2011) Tilgang til digitale læringsobjekter for campusstudenter – har det ført til bedre eksamensresultater?. Høgskolen i Gjøviks rapportserie (2011:02)
    Rapport
  • Tvenge, Nina; Johansen, Fred; Stadheim, Astrid. (2009) Stemningsrapport - Fleksible studier ved Høgskolen i Gjøvik. Høgskolen i Gjøvik Høgskolen i Gjøvik
    Rapport
  • Stadheim, Astrid. (2009) Kompendium i faget BYG1271 MATERIALLÆRE, BYG1271F MATERIALLÆRE. Del 2. Løsmasser. Høgskolen i Gjøvik Høgskolen i Gjøvik
    Kompendium
  • Folkestad, Tor Arne; Haug, Hanne Elise; Kristiansen, Hans Wiggo; Stadheim, Astrid. (2008) Fra monolog til dialog utvikling og utprøving av en nettforelesning med dialog. Høgskolen i Gjøvik Høgskolen i Gjøvik (1)
    Rapport
  • Dæhlin, Gro Iren Kvanli; Johansen, Fred; Rognstad, Gunn; Stadheim, Astrid. (2007) Alltid alt rett i medikamentregning faglig opplæring og oppdatering. Høgskolen i Gjøvik Høgskolen i Gjøvik (2)
    Rapport

Undervisning

Emner

  • BYGA2900 - Bacheloroppgave bygg
  • BYGT2001 - Geoteknikk
  • BYGG2001 - Geoteknikk
  • BYGG2266 - Planlegging, bygging og drift av veg
  • BYGA2001 - Geoteknikk
  • BYGG2900 - Bacheloroppgave bygg

NTNU – Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

  • For ansatte
  • |
  • For studenter
  • |
  • Innsida
  • |
  • Blackboard

Studere

  • Om studier
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning
  • Karriere

Aktuelt

  • Nyheter
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU

Om NTNU

  • Om NTNU
  • Bibliotek
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Organisasjonskart
  • Utdanningskvalitet

Kontakt

  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Spør en ekspert
  • Pressekontakter
  • Kart

NTNU i tre byer

  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund

Om nettstedet

  • Bruk av informasjonskapsler
  • Tilgjengelighetserklæring
  • Personvern
  • Ansvarlig redaktør
Facebook Instagram Linkedin Snapchat Tiktok Youtube
Logg inn
NTNU logo