Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside NTNU Hjemmeside

Institutt for lærerutdanning

  • Studier
    • Studere på NTNU
    • Finn studieprogram
    • Søke opptak
    • Videreutdanning og deltid
    • Forkurs og oppfriskning
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Institutt for lærerutdanning Forskning
  2. KiDiCoTI
  3. Om KiDiCoTi

Språkvelger

English

Om – KiDiCoTi – Forskning – Institutt for lærerutdanning

×
  • Hjem – KiDiCoTi
  • Om KiDiCoTi
  • Forskningsdesign
  • Deltagere
  • Formidling fra prosjektet
  • Kontakt oss
  • Med støtte fra
  • Internasjonal informasjon
MENY

Om KiDiCoTi

Om KiDiCoTi

Målet med forskningsprosjektet KiDiCoTi er å undersøke hvordan barn og unge mellom 0 og 18 år anvender digitale og elektroniske teknologier under koronapandemien, og å identifisere potensielle fordeler og risikoer knyttet til deres bruk.

Tema

Forskningsstudien sirkler rundt fire hoveddimensjoner knyttet til barns og unges nettbaserte aktiviteter under koronakrisen og etter.

Temaet for studien er knyttet til fire sider ved barns unges nettbaserte aktiviteter under koronakrisen og etter: 

  1. Utdanning overgang til hjemmeskole
  2. Kommunikasjon sosial interaksjon
  3. Fritid og fritidsaktiviteter
  4. Trivsel 

Forskningsspørsmål 

  1. Hvordan engasjeres barn og unge i ulike aldersgrupper i digital teknologi under korona tiden? 
  2. Hvordan påvirker eller endrer nedstengningen barnas og familiens atferd og aktiviteter knyttet til digital teknologi? (Nye enheter, tilgang, bruk, ferdigheter og foreldrepraksis)
  3. Hva er barns og foreldres holdninger og oppfatninger omkring bruk av digital teknologi og nettaktiviteter under nedstengning av samfunnet sammenlignet med før denne nedstengningen?
  4. Hvordan påvirker eller endret nedstengningen barnas og familiens holdninger og oppfatninger om digital teknologi og nettaktiviteter?
  5. Hvordan påvirker eller endres foreldrenes oppfatninger om risiko og muligheter knyttet til bruk av online teknologi av nedstengningen?
  6. Hva med fremtiden? Hvordan påvirkes opplevelsen av nedstengning foreldres og barns holdninger og oppfatninger til digital teknologi?

Studien er en Mixed Method Studie hvor vi kombinerer elementer av kvalitative og kvantitative forskningstilnærminger for å undersøke både i bredden og dybden i vår forståelse av perioden vi nå er en del av.


NTNU – Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

  • For ansatte
  • |
  • For studenter
  • |
  • Innsida
  • |
  • Blackboard

Studere

  • Om studier
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning
  • Karriere

Aktuelt

  • Nyheter
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU

Om NTNU

  • Om NTNU
  • Bibliotek
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Organisasjonskart
  • Utdanningskvalitet

Kontakt

  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Spør en ekspert
  • Pressekontakter
  • Kart

NTNU i tre byer

  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund

Om nettstedet

  • Bruk av informasjonskapsler
  • Tilgjengelighetserklæring
  • Personvern
  • Ansvarlig redaktør
Facebook Instagram Linkedin Snapchat Tiktok Youtube
Logg inn
NTNU logo