Torill Moen
Om
Publikasjoner
2021
-
Szulevicz, Thomas;
Moen, Torill.
(2021)
Mellem individ of system - et kvalitativt studie af rådgiverrollen i dansk og norsk PPR/PPT.
Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift
Vitenskapelig artikkel
-
Ogden, Terje;
Moen, Torill.
(2021)
Klasseledelse - for tilpasset opplæring og tidlig innsats.
Universitetsforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Moen, Torill.
(2021)
Undervisningens relasjonelle dimensjon: en forutsetning for læring.
Universitetsforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Moen, Torill.
(2021)
Tilpasset opplæring og tidlig innsats: et forebyggende perspektiv.
Universitetsforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Lekang, Trond;
Moen, Torill.
(2021)
Oppsummering og avslutning.
Universitetsforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Lekang, Trond;
Moen, Torill.
(2021)
Tilpasset opplæring og tidlig innsats
i ordinær undervisning og i spesialundervisning
.
Universitetsforlaget
Universitetsforlaget
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
-
Moen, Torill;
Lekang, Trond.
(2021)
Innledning.
Universitetsforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2020
-
Moen, Torill.
(2020)
Gode lærer-elevrelasjoner: En tilnærming til temaet livsmestring i skolen?.
Cappelen Damm Akademisk
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Moen, Torill;
Rismark, Marit;
Sølvberg, Astrid Margrethe.
(2020)
Rådgiverrollen i pedagogisk-psykologisk tjeneste (PPT): hvordan blir den forstått av PP-rådgivere?.
Psykologi i kommunen (PIK)
Vitenskapelig artikkel
2019
-
Sølvberg, Astrid Margrethe;
Moen, Torill;
Rismark, Marit;
Tveit, William Arne.
(2019)
Immediate and direct links from university course content to participants’ work practice: A study of Norwegian educational-psychological counsellors’ reflection logs in a post-graduate education program.
Nordic Studies in Education
Vitenskapelig artikkel
-
Moen, Torill.
(2019)
Tilpasset opplæring i videregående skole - nasjonale føringer, teoretiske begrunnelser og praksis.
Gyldendal Akademisk
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Moen, Torill.
(2019)
Fra en todelt til en helhetlig forståelse av PPTs mandat.
Universitetsforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Sæteren, Anne-Lise;
Moen, Torill;
Rismark, Marit.
(2019)
Langsomhet i undervisningen – en innfallsvinkel for å få barn med stille adferd mer deltagende i klasserommet.
Spesialpedagogikk
Fagartikkel
2018
-
Postholm, May Britt;
Moen, Torill.
(2018)
Forsknings- og utviklingsarbeid i skolen.
Universitetsforlaget
Universitetsforlaget
Vitenskapelig monografi
-
Moen, Torill.
(2018)
Individ- og systemrettet arbeid i PPT - er det behov for en alternativ begrepsbruk og forståelse?.
Spesialpedagogikk
Vitenskapelig artikkel
-
Moen, Torill;
Rismark, Marit;
Samuelsen, Anne Sofie;
Sølvberg, Astrid Margrethe.
(2018)
The Norwegian Educational Psychological Service: A systematic review of research from the period 2000-2015.
Nordic Studies in Education
Vitenskapelig oversiktsartikkel/review
-
Uthus, Marit;
Moen, Torill;
Sæteren, Anne-Lise;
Kirkvold, Lillian.
(2018)
Spesialundervisning mot nye mål og ny mening.
Adresseavisen
Kronikk
2017
-
Moen, Torill.
(2017)
Tilpasset opplæring: grunnleggende prinsipp for skolens virksomhet.
Gyldendal Akademisk
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Sæteren, Anne-Lise;
Moen, Torill;
Rismark, Marit.
(2017)
De stille barna.
Gyldendal Akademisk
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Moen, Torill.
(2017)
Tilpasset opplæring i en skole for alle.
Gyldendal Akademisk
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2016
-
Moen, Torill.
(2016)
Moen, T. (2016) «…auka fokus på systemretta arbeid i PPT»: Noen betraktinger. Tekst i Nettbasert læringsressurs for PP-tjenesten. Fellesdel. https://www.sevuppt.no
.
Digitale læremidler
-
Moen, Torill.
(2016)
Moen, T. (2016). Lærer-elev-relasjoner. Video i Nettbasert læringsressurs for PP-tjenesten. Modul 3. https://www.sevuppt.no.
Digitale læremidler
-
Moen, Torill.
(2016)
Positive lærer-elev-relasjoner. En fortelling fra klasserommet.
Gyldendal Akademisk
Gyldendal Akademisk
Fagbok
-
Norozi, Sultana A.;
Moen, Torill.
(2016)
Research with children.
Mediterranean Journal of Social Sciences
Vitenskapelig artikkel
-
Moen, Torill.
(2016)
Lærer-elevrelasjonen.
Gyldendal Akademisk
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Norozi A., Sultana;
Moen, Torill.
(2016)
Childhood as a social construction.
Journal of Educational and Social Research
Vitenskapelig artikkel
-
Moen, Torill.
(2016)
Det usynlige blir synlig.
Gyldendal Akademisk
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Moen, Torill.
(2016)
Intersubjektivitet i samtalen om tallet 18.
Gyldendal Akademisk
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2013
-
Moen, Torill.
(2013)
SAmarbeid mellom PP-rådgivere og lærere.
Spesialpedagogikk
Fagartikkel
-
Haugan, Jan Arvid;
Moen, Torill;
Karlsdottir, Ragnheidur.
(2013)
Exploration of Norwegian student teachers' reflective mediation during internships.
Reflective Practice
Vitenskapelig artikkel
-
Moen, Torill.
(2013)
Sosiokulturell teori.
Akademika forlag
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2012
-
Moen, Torill.
(2012)
Faglig samarbeid: Teoretisk forankring, forskning og implikasjoner.
Akademika forlag
Populærvitenskapelig kapittel/artikkel
-
Moen, Torill;
Tveit, Arne.
(2012)
Samhandling mellom PP-rådgivere og lærere.
Akademika forlag
Akademika forlag
Lærebok
-
Haugan, Jan Arvid;
Moen, Torill;
Karlsdottir, Ragnheidur.
(2012)
Exploration of Norwegian Student Teachers' Relational Concerns During Internships.
US-China Education Review. B
Vitenskapelig artikkel
-
Moen, Torill;
Sølvberg, Astrid Margrethe.
(2012)
The Power of Words: A Crucial Conversation at the Launch of an Action Research Project.
US-China Education Review. A
Vitenskapelig artikkel
2011
-
Moen, Torill.
(2011)
Utviklingsstøttende lærer-elevrelasjoner.
Cappelen Damm Høyskoleforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Moen, Torill.
(2011)
Narrativ forskning - fundament, premisser og prosess.
Tapir Akademisk Forlag
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Moen, Torill.
(2011)
Klasseledelse.
Cappelen Damm Høyskoleforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Moen, Torill.
(2011)
Tre perspektiver på sosial kompetanse i skolen: Muligheter og begrensninger.
Gyldendal Akademisk
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Postholm, May Britt;
Moen, Torill.
(2011)
Communities of development: A new model for R&D work.
Journal of educational change
Vitenskapelig artikkel
-
Moen, Torill;
Karlsdottir, Ragnheidur.
(2011)
Sentrale aspekter ved kvalitativ forskning.
Tapir Akademisk Forlag
Tapir Akademisk Forlag
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
2010
-
Moen, Torill.
(2010)
Et forskerblikk på en forskergruppe: en selvbiografisk beretning.
Tapir Akademisk Forlag
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2008
-
Moen, Torill.
(2008)
Inclusive educational practice: Results of an empirical study.
Scandinavian Journal of Educational Research
Vitenskapelig artikkel
2007
-
Moen, Torill;
Weidemann, Nina.
(2007)
En historie om inkluderende undervisning.
N.W. Damm & Sønn ASA
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Moen, Torill.
(2007)
"Det er viktig å se det enkelte barnet" En studie av tilpasset opplæring innenfor gruppefellesskapet.
Spesialpedagogikk
Vitenskapelig artikkel
-
Moen, Torill;
Nilssen, Vivi;
Weidemann, Nina.
(2007)
An aspect of a teacher's inclusive educational practice: scaffolding pupils through transitions.
Teachers and Teaching: theory and practice
Vitenskapelig artikkel
-
Moen, Torill;
Nilssen, Vivi L.;
Weidemann, Nina.
(2007)
An aspect of a teachers inclusive educational practice: scaffolding pupils through transitions.
Teachers and Teaching: theory and practice
Vitenskapelig artikkel
2006
-
Moen, Torill.
(2006)
"Barna må mestre skoledagen" En empirisk studie av klasseledelse.
Unge Pædagoger
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Moen, Torill.
(2006)
Reflections on the Narrative Research Approach.
International Journal of Qualitative Methods (IJQM)
Vitenskapelig artikkel
-
Moen, Torill.
(2006)
Et innspill i debatten om Kunnskapsløftet: Den inkluderende fellesskolen.
Bedre Skole
Populærvitenskapelig artikkel
2005
-
Moen, Torill;
Nilssen, Vivi;
Postholm, May Britt.
(2005)
Kvalitative forskere i teori og praksis.
Tapir Akademisk Forlag
Tapir Akademisk Forlag
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
-
Moen, Torill.
(2005)
Activity genre : a new approach to successful inclusive teaching.
Teachers and Teaching: theory and practice
Vitenskapelig artikkel
-
Flem, Annlaug;
Moen, Torill;
Gudmundsdottir, Sigrun.
(2005)
An empirical study of how to put inclusive education into practice.
Unipub forlag
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2004
-
Flem, Annlaug Reidun;
Moen, Torill;
Gudmundsdottir, Sigrun.
(2004)
Towards inclusive schools: A study of inclusive education in practice.
European Journal of Special Needs Education
Vitenskapelig oversiktsartikkel/review
2003
-
Moen, Torill;
Gudmundsdottir, Sigrun;
Flem, Annlaug Reidun.
(2003)
Inclusive practice: A biographical approach.
Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies
Vitenskapelig artikkel
2002
-
Moen, Torill;
Gudmundsdottir, Sigrun.
(2002)
The multivoicesness of classrooms. Bakhtin and narratives of teaching.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2001
-
Flem, Annlaug Reidun;
Moen, Torill;
Gudmundsdottir, Sigrun.
(2001)
Realiseringen av den inkluderende skole.
Spesialpedagogikk
Populærvitenskapelig artikkel
Tidsskriftspublikasjoner
-
Szulevicz, Thomas;
Moen, Torill.
(2021)
Mellem individ of system - et kvalitativt studie af rådgiverrollen i dansk og norsk PPR/PPT.
Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift
Vitenskapelig artikkel
-
Moen, Torill;
Rismark, Marit;
Sølvberg, Astrid Margrethe.
(2020)
Rådgiverrollen i pedagogisk-psykologisk tjeneste (PPT): hvordan blir den forstått av PP-rådgivere?.
Psykologi i kommunen (PIK)
Vitenskapelig artikkel
-
Sølvberg, Astrid Margrethe;
Moen, Torill;
Rismark, Marit;
Tveit, William Arne.
(2019)
Immediate and direct links from university course content to participants’ work practice: A study of Norwegian educational-psychological counsellors’ reflection logs in a post-graduate education program.
Nordic Studies in Education
Vitenskapelig artikkel
-
Sæteren, Anne-Lise;
Moen, Torill;
Rismark, Marit.
(2019)
Langsomhet i undervisningen – en innfallsvinkel for å få barn med stille adferd mer deltagende i klasserommet.
Spesialpedagogikk
Fagartikkel
-
Moen, Torill.
(2018)
Individ- og systemrettet arbeid i PPT - er det behov for en alternativ begrepsbruk og forståelse?.
Spesialpedagogikk
Vitenskapelig artikkel
-
Moen, Torill;
Rismark, Marit;
Samuelsen, Anne Sofie;
Sølvberg, Astrid Margrethe.
(2018)
The Norwegian Educational Psychological Service: A systematic review of research from the period 2000-2015.
Nordic Studies in Education
Vitenskapelig oversiktsartikkel/review
-
Uthus, Marit;
Moen, Torill;
Sæteren, Anne-Lise;
Kirkvold, Lillian.
(2018)
Spesialundervisning mot nye mål og ny mening.
Adresseavisen
Kronikk
-
Norozi, Sultana A.;
Moen, Torill.
(2016)
Research with children.
Mediterranean Journal of Social Sciences
Vitenskapelig artikkel
-
Norozi A., Sultana;
Moen, Torill.
(2016)
Childhood as a social construction.
Journal of Educational and Social Research
Vitenskapelig artikkel
-
Moen, Torill.
(2013)
SAmarbeid mellom PP-rådgivere og lærere.
Spesialpedagogikk
Fagartikkel
-
Haugan, Jan Arvid;
Moen, Torill;
Karlsdottir, Ragnheidur.
(2013)
Exploration of Norwegian student teachers' reflective mediation during internships.
Reflective Practice
Vitenskapelig artikkel
-
Haugan, Jan Arvid;
Moen, Torill;
Karlsdottir, Ragnheidur.
(2012)
Exploration of Norwegian Student Teachers' Relational Concerns During Internships.
US-China Education Review. B
Vitenskapelig artikkel
-
Moen, Torill;
Sølvberg, Astrid Margrethe.
(2012)
The Power of Words: A Crucial Conversation at the Launch of an Action Research Project.
US-China Education Review. A
Vitenskapelig artikkel
-
Postholm, May Britt;
Moen, Torill.
(2011)
Communities of development: A new model for R&D work.
Journal of educational change
Vitenskapelig artikkel
-
Moen, Torill.
(2008)
Inclusive educational practice: Results of an empirical study.
Scandinavian Journal of Educational Research
Vitenskapelig artikkel
-
Moen, Torill.
(2007)
"Det er viktig å se det enkelte barnet" En studie av tilpasset opplæring innenfor gruppefellesskapet.
Spesialpedagogikk
Vitenskapelig artikkel
-
Moen, Torill;
Nilssen, Vivi;
Weidemann, Nina.
(2007)
An aspect of a teacher's inclusive educational practice: scaffolding pupils through transitions.
Teachers and Teaching: theory and practice
Vitenskapelig artikkel
-
Moen, Torill;
Nilssen, Vivi L.;
Weidemann, Nina.
(2007)
An aspect of a teachers inclusive educational practice: scaffolding pupils through transitions.
Teachers and Teaching: theory and practice
Vitenskapelig artikkel
-
Moen, Torill.
(2006)
Reflections on the Narrative Research Approach.
International Journal of Qualitative Methods (IJQM)
Vitenskapelig artikkel
-
Moen, Torill.
(2006)
Et innspill i debatten om Kunnskapsløftet: Den inkluderende fellesskolen.
Bedre Skole
Populærvitenskapelig artikkel
-
Moen, Torill.
(2005)
Activity genre : a new approach to successful inclusive teaching.
Teachers and Teaching: theory and practice
Vitenskapelig artikkel
-
Flem, Annlaug Reidun;
Moen, Torill;
Gudmundsdottir, Sigrun.
(2004)
Towards inclusive schools: A study of inclusive education in practice.
European Journal of Special Needs Education
Vitenskapelig oversiktsartikkel/review
-
Moen, Torill;
Gudmundsdottir, Sigrun;
Flem, Annlaug Reidun.
(2003)
Inclusive practice: A biographical approach.
Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies
Vitenskapelig artikkel
-
Flem, Annlaug Reidun;
Moen, Torill;
Gudmundsdottir, Sigrun.
(2001)
Realiseringen av den inkluderende skole.
Spesialpedagogikk
Populærvitenskapelig artikkel
Bøker
-
Lekang, Trond;
Moen, Torill.
(2021)
Tilpasset opplæring og tidlig innsats
i ordinær undervisning og i spesialundervisning
.
Universitetsforlaget
Universitetsforlaget
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
-
Postholm, May Britt;
Moen, Torill.
(2018)
Forsknings- og utviklingsarbeid i skolen.
Universitetsforlaget
Universitetsforlaget
Vitenskapelig monografi
-
Moen, Torill.
(2016)
Positive lærer-elev-relasjoner. En fortelling fra klasserommet.
Gyldendal Akademisk
Gyldendal Akademisk
Fagbok
-
Moen, Torill;
Tveit, Arne.
(2012)
Samhandling mellom PP-rådgivere og lærere.
Akademika forlag
Akademika forlag
Lærebok
-
Moen, Torill;
Karlsdottir, Ragnheidur.
(2011)
Sentrale aspekter ved kvalitativ forskning.
Tapir Akademisk Forlag
Tapir Akademisk Forlag
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
-
Moen, Torill;
Nilssen, Vivi;
Postholm, May Britt.
(2005)
Kvalitative forskere i teori og praksis.
Tapir Akademisk Forlag
Tapir Akademisk Forlag
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
Del av bok/rapport
-
Ogden, Terje;
Moen, Torill.
(2021)
Klasseledelse - for tilpasset opplæring og tidlig innsats.
Universitetsforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Moen, Torill.
(2021)
Undervisningens relasjonelle dimensjon: en forutsetning for læring.
Universitetsforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Moen, Torill.
(2021)
Tilpasset opplæring og tidlig innsats: et forebyggende perspektiv.
Universitetsforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Lekang, Trond;
Moen, Torill.
(2021)
Oppsummering og avslutning.
Universitetsforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Moen, Torill;
Lekang, Trond.
(2021)
Innledning.
Universitetsforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Moen, Torill.
(2020)
Gode lærer-elevrelasjoner: En tilnærming til temaet livsmestring i skolen?.
Cappelen Damm Akademisk
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Moen, Torill.
(2019)
Tilpasset opplæring i videregående skole - nasjonale føringer, teoretiske begrunnelser og praksis.
Gyldendal Akademisk
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Moen, Torill.
(2019)
Fra en todelt til en helhetlig forståelse av PPTs mandat.
Universitetsforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Moen, Torill.
(2017)
Tilpasset opplæring: grunnleggende prinsipp for skolens virksomhet.
Gyldendal Akademisk
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Sæteren, Anne-Lise;
Moen, Torill;
Rismark, Marit.
(2017)
De stille barna.
Gyldendal Akademisk
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Moen, Torill.
(2017)
Tilpasset opplæring i en skole for alle.
Gyldendal Akademisk
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Moen, Torill.
(2016)
Lærer-elevrelasjonen.
Gyldendal Akademisk
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Moen, Torill.
(2016)
Det usynlige blir synlig.
Gyldendal Akademisk
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Moen, Torill.
(2016)
Intersubjektivitet i samtalen om tallet 18.
Gyldendal Akademisk
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Moen, Torill.
(2013)
Sosiokulturell teori.
Akademika forlag
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Moen, Torill.
(2012)
Faglig samarbeid: Teoretisk forankring, forskning og implikasjoner.
Akademika forlag
Populærvitenskapelig kapittel/artikkel
-
Moen, Torill.
(2011)
Utviklingsstøttende lærer-elevrelasjoner.
Cappelen Damm Høyskoleforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Moen, Torill.
(2011)
Narrativ forskning - fundament, premisser og prosess.
Tapir Akademisk Forlag
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Moen, Torill.
(2011)
Klasseledelse.
Cappelen Damm Høyskoleforlaget
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Moen, Torill.
(2011)
Tre perspektiver på sosial kompetanse i skolen: Muligheter og begrensninger.
Gyldendal Akademisk
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Moen, Torill.
(2010)
Et forskerblikk på en forskergruppe: en selvbiografisk beretning.
Tapir Akademisk Forlag
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Moen, Torill;
Weidemann, Nina.
(2007)
En historie om inkluderende undervisning.
N.W. Damm & Sønn ASA
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Moen, Torill.
(2006)
"Barna må mestre skoledagen" En empirisk studie av klasseledelse.
Unge Pædagoger
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Flem, Annlaug;
Moen, Torill;
Gudmundsdottir, Sigrun.
(2005)
An empirical study of how to put inclusive education into practice.
Unipub forlag
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Moen, Torill;
Gudmundsdottir, Sigrun.
(2002)
The multivoicesness of classrooms. Bakhtin and narratives of teaching.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
PRODUKT
-
Moen, Torill.
(2016)
Moen, T. (2016) «…auka fokus på systemretta arbeid i PPT»: Noen betraktinger. Tekst i Nettbasert læringsressurs for PP-tjenesten. Fellesdel. https://www.sevuppt.no
.
Digitale læremidler
-
Moen, Torill.
(2016)
Moen, T. (2016). Lærer-elev-relasjoner. Video i Nettbasert læringsressurs for PP-tjenesten. Modul 3. https://www.sevuppt.no.
Digitale læremidler
Undervisning
Emner
- PED6043 - Folkehelse og livsmestring i skolen
- PED3045 - Sentrale arbeidsoppgaver i det spesialpedagogiske støttesystemet
- PED3044 - Sentrale arbeidsoppgaver i det spesialpedagogiske støttesystemet
- PED3041 - Grunnleggende spesialpedagogiske problemstillinger
- PED3903 - Masteroppgave i spesialpedagogikk
Formidling
2019
-
Vitenskapelig foredragMoen, Torill. (2019) Individ- og systemrettet arbeid: to sider av samme sak?. DronningMaudsMinne Konferanse , Trondheim 2019-10-29 - 2019-10-30
-
Vitenskapelig foredragMoen, Torill; Sølvberg, Astrid Margrethe; Rismark, Marit. (2019) The Role of Post-Graduate Education for Educational-Psychological Counsellors' Professional Development. ECER ECER 2019 , Hamburg 2019-09-05 - 2019-09-05
2018
-
Faglig foredragMoen, Torill. (2018) Respons på Ekspertgruppens rapport. Universitetet i Oslo Konferanse , Oslo 2018-06-01 - 2018-06-01
-
Faglig foredragMoen, Torill. (2018) Innspill på Ekspertgruppens rapport "inkluderende fellesskap for barn og unge". Utdanningsdirektoratet Høringskonferanse , Hell 2018-06-20 - 2018-06-20
-
Faglig foredragMoen, Torill. (2018) Fra 'individ og system' til 'inkludering' som retning for PPTs arbeid?. SEVU PPT Inclusive education in Scotland Leadership Training Program for Managers of Educational Psychology Services , Edinburgh 2018-05-23 - 2018-05-23
2017
-
Faglig foredragMoen, Torill. (2017) Forskning på Pedagogisk Psykologisk Tjeneste (PPT). SEVU PPT Tilbydersamling for aktører i SEVU PPT , Gardermoen 2017-01-26 - 2017-01-26
-
Faglig foredragMoen, Torill. (2017) PPT og systemrettet arbeid: noen refleksjoner. SEVU PPT Fagsamling for UH sektoren i SEVU PPT , Oslo 2017-08-15 - 2017-08-15
2016
-
Faglig foredragMoen, Torill. (2016) Lærer-elevrelasjoner i videregående skole. Aglo vgs Samling for fellesfaglærere i vgs Nord Trøndelag , Stjørdal 2016-02-03 - 2016-02-03
2001
-
Vitenskapelig foredragMoen, Torill; Flem, Annlaug Reidun; Gudmundsdottir, Sigrun. (2001) Inclusive Practice: A Biographical Perspective. Paper presented at NFPF (Nordisk Forening for Pedagogisk Forskning) , Stockholm 2001-03-19 -
2000
-
Vitenskapelig foredragMoen, Torill; Flem, Annlaug Reidun; Gudmundsdottir, Sigrun. (2000) Towards inclusive schools: A study of how a teacher facilitates differentiated instruction. Paper presented at ECER (European Conference on Educational Research) , Eidinburgh 2000-09-23 -