Tina Louise Ringstad
Om
Eg er førsteamanuensis i norsk/norskdidaktikk ved Institutt for lærarutdanning, NTNU.
Eg har doktograd i språkvitskap frå Institutt for språk og litteratur, NTNU, og disputerte våren 2021 med avhandlinga Acquiring variation. A study of children's and adults' embedded clause word orders in Norwegian – distribution, development and effects. I avhandlinga ser eg på ordstillingsvariasjonen vi finn i norske leddsetningar når negasjon er involvert (relativt til verb og subjekt), og forsøker å kartleggje korleis denne variasjonen konkret artar seg i vaksenspråk, og korleis barn tileigner seg den. Dette gjer eg med sikte på ei empirisk kartlegging, og ikkje minst for å sjå korleis variasjon kan opplyse oss om språktileigningsprosessen: For kor hentar små barn informasjon frå når dei bygger språket sitt. Kva hentar dei frå den medfødde grammatikken og kva hentar dei frå språket dei høyrer rundt seg? Du kan lese meir her og her.
Frå tidlegare har eg mastergrad frå NTNU (også institutt for språk og litteratur) med tittelen "Byggeklossar i barnespråk. Om tre norske born si tileigning av funksjonelle kategoriar". I dette arbeidet samla eg inn eit barnespråkskorpus frå tre trønderske barn rundt 2 år (no ein del av CHILDES) og undersøkte utviklinga av grammatisk funksjonelle kategoriar i språket deira over ein periode på seks månader.
Eg har ein bachelor i norsk/nordisk frå Høgskolen i Telemark og Háskóli Íslands.
Faglege interesser
- (Førstespråkts)tileigning
- Språkendring
- Språkleg variasjon
- Generativ grammatikk møter kognitiv lingvistikk
- Syntaks
- Pragmatikk
Forskingsprosjekt og forskingsgrupper
GrammaKiKK: Grammatisk kompetanse i kognisjon og klasserom
Verv og undervising
- Eg leia komiteen som arrangerte stipendiatkonferansen NoSlip (oktober 2016)
- Eg var representant for PhD-kandidatane i HFs programråd studieåret 2015-2016 og 2016-2017
- Eg har undervisingserfaring frå University of Edinburgh, der eg underviste i norsk (2014-2015)
Kompetanseord
Publikasjoner
2021
-
Ringstad, Tina Louise;
Kush, Dave.
(2021)
Learning embedded verb placement in Norwegian: Evidence for early overgeneralization.
Language Acquisition.
volum 28 (4).
Vitenskapelig artikkel
2019
-
Ringstad, Tina Louise.
(2019)
Distribution and function of embedded V–Neg in Norwegian: A corpus study.
Nordic Journal of Linguistics.
volum 42.
Vitenskapelig artikkel
2016
-
Larsen, Tina Louise Ringstad.
(2016)
Presentasjon av ph.d.-prosjekter.
Norsk tidsskrift for logopedi.
volum 3.
Short communication
-
Ringstad, Tina Louise.
(2016)
/fisk/ eller /spist/? Om korleis vi kan transkribere utydeleg tale og få hjelp frå CHILDES.
Norsk tidsskrift for logopedi.
volum 62 (4).
Faglig artikkel
2014
-
Ringstad, Tina Louise.
(2014)
"Bibiola – Biola – Bibiola". Kva rolle speler input frå foreldra for barnet si språkutvikling?.
RISS : magasin for studentar og tilsette ved Institutt for nordistikk og litteraturvitskap, Universitetet i Trondheim.
volum 14 (2).
Populærvitenskapelig artikkel
-
Ringstad, Tina Louise.
(2014)
Byggeklossar i barnespråk. Om tre norske born si tileigning av funksjonelle kategoriar.
2014.
Mastergradsoppgave
Tidsskriftspublikasjoner
-
Ringstad, Tina Louise;
Kush, Dave.
(2021)
Learning embedded verb placement in Norwegian: Evidence for early overgeneralization.
Language Acquisition.
volum 28 (4).
Vitenskapelig artikkel
-
Ringstad, Tina Louise.
(2019)
Distribution and function of embedded V–Neg in Norwegian: A corpus study.
Nordic Journal of Linguistics.
volum 42.
Vitenskapelig artikkel
-
Larsen, Tina Louise Ringstad.
(2016)
Presentasjon av ph.d.-prosjekter.
Norsk tidsskrift for logopedi.
volum 3.
Short communication
-
Ringstad, Tina Louise.
(2016)
/fisk/ eller /spist/? Om korleis vi kan transkribere utydeleg tale og få hjelp frå CHILDES.
Norsk tidsskrift for logopedi.
volum 62 (4).
Faglig artikkel
-
Ringstad, Tina Louise.
(2014)
"Bibiola – Biola – Bibiola". Kva rolle speler input frå foreldra for barnet si språkutvikling?.
RISS : magasin for studentar og tilsette ved Institutt for nordistikk og litteraturvitskap, Universitetet i Trondheim.
volum 14 (2).
Populærvitenskapelig artikkel
Rapport
-
Ringstad, Tina Louise.
(2014)
Byggeklossar i barnespråk. Om tre norske born si tileigning av funksjonelle kategoriar.
2014.
Mastergradsoppgave
Formidling
2020
-
IntervjuRingstad, Tina Louise. (2020) Vi har en språkmaskin i hodet. ung.forskning.no [Internett]. 2020-06-05.
2019
-
Faglig foredragRingstad, Tina Louise. (2019) Veit norske barn at (ikkje) dei (ikkje) kan (ikkje) velje fritt kor negasjonen skal stå?. MONS - Møte om norsk språk . NTNU; Trondheim. 2019-11-27 - 2019-11-29.
2018
-
Populærvitenskapelig foredragRingstad, Tina Louise. (2018) Grammar to the people. AcqVA retreat . AcqVA; Trondheim. 2018-10-17 - 2018-10-17.
-
Populærvitenskapelig foredragRingstad, Tina Louise. (2018) Språksystem hos små barn. Forsker Grand Prix finale . Norges forskningsråd og UiT; Tromsø. 2018-09-29 - 2018-09-29.
-
Populærvitenskapelig foredragRingstad, Tina Louise. (2018) Språksystem hos små barn. Forsker Grand Prix . NTNU; Trondheim. 2018-09-27 - 2018-09-27.
2017
-
Vitenskapelig foredragBusterud, Guro; Lohndal, Terje; Rodina, Yulia; Westergaard, Marit; Ringstad, Tina Louise. (2017) Genus i barnespråk. Genus i norsk . Språkrådet og NTNU; Trondheim. 2017-06-14 - 2017-06-14.
-
Populærvitenskapelig foredragRingstad, Tina Louise. (2017) "Ikke æ kakk eggan". Korleis fungerer språktileigning?. Exfac "TED"-talk ; NTNU. 2017-09-20 - 2017-09-20.
-
Faglig foredragRingstad, Tina Louise. (2017) Innføyd ordstilling i førstespråkstileigning: Valfridom eller overgeneralisering?. MONS 17 . Universitetet i Bergen; Solstrand, Bergen. 2017-11-22 - 2017-11-24.
-
Vitenskapelig foredragRingstad, Tina Louise; Kush, Dave Whitney. (2017) Children's strategies in acquisition: Acquiring embedded word order optionality. International Symposium of Bilingual and Monolingual Speech . Institute of Monolingual and Bilingual Speech; Chania. 2017-09-04 - 2017-09-07.
-
Vitenskapelig foredragRingstad, Tina Louise; Kush, Dave Whitney. (2017) Overgeneralizing word order? L1 acquisition of embedded word order optionality. Generative Approaches to Language Acquisition . Universitat de les Illes Balears; Palma de Mallorca. 2017-09-07 - 2017-09-09.
2016
-
PosterRingstad, Tina Louise. (2016) Acquiring embedded word order in Norwegian. EMLAR 2016 . Utrecht University; Utrecht. 2016-04-19 - 2016-04-21.
-
Faglig foredragRingstad, Tina Louise. (2016) CHILDES-vettreglane – Ver rusta mot utfordringar når du skal transkribere barnespråk i CHILDES-standarden. Dagsseminar om transkribering og koding . Høgskolen i Østfold; Halden. 2016-05-12 - 2016-05-12.
2015
-
Faglig foredragRingstad, Tina Louise. (2015) Om kvifor me treng ein norsk standard for transkripsjon og tagging av barnespråkskorpus. MONS - Møte om norsk språk . Universitetet i Agder; Kristiansand. 2015-11-25 - 2015-11-27.
-
PosterSunde, Anne Mette; Riksem, Brita Ramsevik; Grimstad, Maren Berg; Ommeren, Rikke van; Ringstad, Tina Louise; Eide, Kristin Melum; Landgraff, Espen Utne. (2015) "Vet du hvor mange språk du kan?". Researchers' Night . NTNU; Realfagsbygget, NTNU Gløshaugen. 2015-09-25 - 2015-09-25.
2014
-
IntervjuEide, Kristin Melum; Emilsen, Linda Evenstad; Ringstad, Tina Louise. (2014) Humaniora har egenverdi. Under dusken [Avis]. 2014-05-04.
-
PosterRingstad, Tina Louise. (2014) Now Ylva little and can't coffee. Norwegian L1 acquisition - a corpus study. Manchester forum in Linguistics (MFiL) ; 2014-11-06 - 2014-11-07.