Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside NTNU Hjemmeside

ntnu.no

  • Studier
    • Studere på NTNU
    • Finn studieprogram
    • Søke opptak
    • Videreutdanning og deltid
    • Forkurs og oppfriskning
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Ansatte

Språkvelger

English

Solveig Voktor Svinvik

Last ned pressefoto
Last ned pressefoto
Foto:

Solveig Voktor Svinvik

Universitetslektor i matematikkdidaktikk
Institutt for lærerutdanning
Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap

solveig.v.svinvik@ntnu.no
73559706 Lysholmbygget, Malteriet 3.042, Kalvskinnet
Forskning Publikasjoner Formidling

Forskning

  • Læring og undervisning av matematikk med digitale verktøy

Publikasjoner

  • Kronologisk
  • Etter kategori
  • Alle publikasjoner i Nasjonalt vitenarkiv (NVA)

2025

  • Svinvik, Solveig Voktor; Asklund, Jørn Ove; Gjøvik, Øistein. (2025) Using a simulated environment to enable pre-service teachers to engage in productive mathematical discussion. Research in Mathematics Education
    Vitenskapelig artikkel

2024

  • Turgut, Melih; Kohanova, Iveta; Asklund, Jørn Ove; Svinvik, Solveig Voktor. (2024) Internal Record as a catalyst: Fourth graders' problem-solving practices with the programming robot Emil.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Tidsskriftspublikasjoner

  • Svinvik, Solveig Voktor; Asklund, Jørn Ove; Gjøvik, Øistein. (2025) Using a simulated environment to enable pre-service teachers to engage in productive mathematical discussion. Research in Mathematics Education
    Vitenskapelig artikkel

Del av bok/rapport

  • Turgut, Melih; Kohanova, Iveta; Asklund, Jørn Ove; Svinvik, Solveig Voktor. (2024) Internal Record as a catalyst: Fourth graders' problem-solving practices with the programming robot Emil.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Formidling

2024

  • Faglig foredrag
    Svinvik, Solveig Voktor. (2024) A simulated environment to practice facilitating productive mathematical discussions. UNESCO-TEC visit NTNU ILU 2024 , Trondheim 2024-11-06 -

2023

  • Vitenskapelig foredrag
    Turgut, Melih; Kohanova, Iveta; Asklund, Jørn Ove; Svinvik, Solveig Voktor. (2023) Internal Record as a Catalyst: Fourth Graders’ Problem-Solving Practices with Programming Robot Emil. The 16th International Conference on Technology in Mathematics Teaching , Athens, Greece 2023-06-07 - 2023-06-10

2022

  • Faglig foredrag
    Svinvik, Solveig Voktor; Asklund, Jørn Ove. (2022) WeBabble - Utprøving av digital samtale. Internt seminar ved Matematikksenteret , Trondheim 2022-04-07 - 2022-04-07
  • Vitenskapelig foredrag
    Asklund, Jørn Ove; Svinvik, Solveig Voktor. (2022) WeBabble en applikasjon for å trene på matematiske samtaler. Kunnskapslunsj 2022-05-19 -
  • Faglig foredrag
    Svinvik, Solveig Voktor; Asklund, Jørn Ove. (2022) Digitale klasseromssamtaler. Jubileumskonferanse - Lærerutdanningen 100 år 2022-10-06 -

NTNU – Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

  • For ansatte
  • |
  • For studenter
  • |
  • Innsida
  • |
  • Blackboard

Studere

  • Om studier
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning
  • Karriere

Aktuelt

  • Nyheter
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU

Om NTNU

  • Om NTNU
  • Bibliotek
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Organisasjonskart
  • Utdanningskvalitet

Kontakt

  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Spør en ekspert
  • Pressekontakter
  • Kart

NTNU i tre byer

  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund

Om nettstedet

  • Bruk av informasjonskapsler
  • Tilgjengelighetserklæring
  • Personvern
  • Ansvarlig redaktør
Facebook Instagram Linkedin Snapchat Tiktok Youtube
Logg inn
NTNU logo