Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside NTNU Hjemmeside

ntnu.no

  • Studier
    • Studere på NTNU
    • Finn studieprogram
    • Søke opptak
    • Videreutdanning og deltid
    • Forkurs og oppfriskning
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Ansatte

Språkvelger

English

Randi Farstad

Last ned pressefoto
Last ned pressefoto
Foto:

Randi Farstad

Universitetslektor i norskdidaktikk
Institutt for lærerutdanning

randi.farstad@ntnu.no
73559406 Akrinn vest, G401, Kalvskinnet
Forskning Publikasjoner Undervisning Formidling

Forskning

  • Studenters skriving

Publikasjoner

  • Kronologisk
  • Etter kategori
  • Alle publikasjoner i Nasjonalt vitenarkiv (NVA)

2023

  • Farstad, Randi; Nordgård, Kari Anne; Skogan, Anne Mari. (2023) Store ord om felles profesjonsutvikling i skolen er ikke nok. Bedre Skole
    Populærvitenskapelig artikkel
  • Farstad, Randi; Hage, Rita Gjersvold; Nordgård, Kari Anne; Opdal, Thea Selle; Skogan, Anne Mari. (2023) Veiledningsdokumentets rolle i praksisveiledningen - fra nyttig verktøy til akademisk øvelse.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Bauer, Karen; Farstad, Randi; Opdal, Thea Selle; Otnes, Hildegunn. (2023) Responspraksiser i lærerutdanningen Den skriftlige interaksjonen mellom lærerstudenter og deres lærere i seks skriveprosesser. Acta Didactica Norden (ADNO)
    Vitenskapelig artikkel

2021

  • Farstad, Randi; Eggen, Renate W. Banschbach. (2021) Padlet som læremiddel - et digitalt verktøy i studenters læringsprosesser. Norsk pedagogisk tidsskrift
    Vitenskapelig artikkel

Tidsskriftspublikasjoner

  • Farstad, Randi; Nordgård, Kari Anne; Skogan, Anne Mari. (2023) Store ord om felles profesjonsutvikling i skolen er ikke nok. Bedre Skole
    Populærvitenskapelig artikkel
  • Bauer, Karen; Farstad, Randi; Opdal, Thea Selle; Otnes, Hildegunn. (2023) Responspraksiser i lærerutdanningen Den skriftlige interaksjonen mellom lærerstudenter og deres lærere i seks skriveprosesser. Acta Didactica Norden (ADNO)
    Vitenskapelig artikkel
  • Farstad, Randi; Eggen, Renate W. Banschbach. (2021) Padlet som læremiddel - et digitalt verktøy i studenters læringsprosesser. Norsk pedagogisk tidsskrift
    Vitenskapelig artikkel

Del av bok/rapport

  • Farstad, Randi; Hage, Rita Gjersvold; Nordgård, Kari Anne; Opdal, Thea Selle; Skogan, Anne Mari. (2023) Veiledningsdokumentets rolle i praksisveiledningen - fra nyttig verktøy til akademisk øvelse.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Undervisning

Emner

  • PPU4654 - Fagdidaktikk 1 - norsk
  • PPU4655 - Fagdidaktikk 2 - norsk
  • LVUT8108 - Norsk 2 (5-10) emne 2 KFK

Formidling

2022

  • Vitenskapelig foredrag
    Bauer, Karen; Farstad, Randi; Otnes, Hildegunn. (2022) Å forske på egne responspraksiser ​ - muligheter og utfordringer. Skriv!Les! Nordisk forskerkonferanse om lesing, skriving og literacy , Trondheim 2022-06-10 - 2022-06-11
  • Vitenskapelig foredrag
    Bauer, Karen; Farstad, Randi; Otnes, Hildegunn. (2022) Teacher educators' written feedback practice. Sig Writing 2022-06-20 - 2022-06-22

2021

  • Faglig foredrag
    Farstad, Randi; Nordgård, Kari Anne. (2021) PLUSS: Forståelse og bruk av veiledningsdokumentet (Presentasjonen bygger på et forskningsprosjekt som er under arbeid.). Frokostseminar for oppfølgingslærere ved Institutt for lærerutdanning, NTNU , Trondheim Spektrum 2021-10-06 - 2021-10-06

2020

  • Vitenskapelig foredrag
    Eggen, Renate W. Banschbach; Farstad, Randi. (2020) Analyse av refleksjonsnotater i prosjektet "Padlet som læremiddel" - presentasjon og drøfting. Forskerseminar i forskergruppen "Studenters skriving" , NTNU, Trondheim 2020-05-27 - 2020-05-27
  • Vitenskapelig foredrag
    Eggen, Renate W. Banschbach; Farstad, Randi. (2020) Presentasjon og drøfting av fagfellevurdering og artikkel "Padlet som læremiddel – Et digitalt verktøy for etablering av tekstfellesskap i elevers lærings- og refleksjonsprosesser?. Forskerseminar i forskergruppen "Studenters skriving" , NTNU, Trondheim 2020-12-02 - 2020-12-02

2019

  • Vitenskapelig foredrag
    Otnes, Hildegunn; Farstad, Randi. (2019) Digital storytelling (DST) i norsklærerutdanninga. Morsmålsfaget som fag og forskningsfelt (NNMF7) , Trondheim 2019-10-23 - 2019-10-24

NTNU – Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

  • For ansatte
  • |
  • For studenter
  • |
  • Innsida
  • |
  • Blackboard

Studere

  • Om studier
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning
  • Karriere

Aktuelt

  • Nyheter
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU

Om NTNU

  • Om NTNU
  • Bibliotek
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Organisasjonskart
  • Utdanningskvalitet

Kontakt

  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Spør en ekspert
  • Pressekontakter
  • Kart

NTNU i tre byer

  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund

Om nettstedet

  • Bruk av informasjonskapsler
  • Tilgjengelighetserklæring
  • Personvern
  • Ansvarlig redaktør
Facebook Instagram Linkedin Snapchat Tiktok Youtube
Logg inn
NTNU logo