course-details-portlet

NORD6110 - Norsk 2.0 Nye perspektiver på norskdidaktikk

Om emnet

Undervises ikke studieåret 2023/2024

Faglig innhold

Norsk fagdidaktikk med vekt på undervisningsdesign, læring med digitale verktøy og FoU.

Læringsutbytte

Kunnskap

Studenten kan bruke forskning og utviklingsarbeid for å utvikle egen lærerpraksis og formidle egne faglige refleksjoner skriftlig og muntlig.

Ferdigheter

Studenten kan anvende digitale verktøy og sosiale medier i undervisning og læring.

Generell kompetanse

Studenten behersker undervisningsdesign i norskfaget, kan anvende læreplan, drive vurdering for og av læring og begrunne faglige valg.

Læringsformer og aktiviteter

Nettbaserte forelesninger, samling, praktiske øvelser og samarbeid via læringsplattform.

Obligatoriske aktiviteter

  • Muntlig presentasjon
  • Skriftlige arbeidskrav underveis

Mer om vurdering

Arbeidskrav:

  • Deltakelse på obligatorisk samling
  • Blogginnlegg
  • Respons på blogginnlegg
  • Modulplan
  • FoU-oppgave

Arbeidskravene må være godkjent underveis i semesteret før mappen kan leveres inn for sluttvurdering.

Sluttvurdering: Mappevurdering. Studenten kan fritt velge målform i dette emnet. Eksamensmappen skal inneholde en presentasjonstekst, en FoU-oppgave og en modulplan med begrunnelse.

Vurderingsform for utsatt eksamen er den samme som ved ordinær eksamen.

Spesielle vilkår

Krever opptak til studieprogram:
KOMPiS Nordisk språk og litteratur (KNORD)

Flere sider om emnet

Ingen

Fakta om emnet

Versjon: 1
Studiepoeng:  15.0 SP
Studienivå: Videreutdanning lavere grad

Undervisning

Ingen

Undervisningsspråk: Norsk

Sted: Trondheim

Fagområde(r)
  • Nordisk
Kontaktinformasjon

Ansvarlig enhet
Institutt for lærerutdanning

Administrativ enhet
Prorektor for utdanning

Eksamensinfo

  • * Skriftlig eksamen plasseres på rom 3 dager før eksamensdato. Hvis mer enn ett rom er oppgitt, finner du ditt rom på Studentweb.
Eksamensinfo

For mer info om oppmelding til og gjennomføring av eksamen, se "Innsida - Eksamen"

Mer om eksamen ved NTNU