Mari-Ana Jones
Mari-Ana Jones
Førsteamanuensis og Studieprogramleder Master i Skoleutvikling og Utdanningsledelse, Faglig leder Rektorutdanning NTNU-nettverket, Faglig koordinator NATPRONET
mari.a.jones@ntnu.no
Publikasjoner
2022
-
Dehlin, Erlend;
Jones, Mari-Ana.
(2022)
Elevmedvirkning og samskapt læring.
Fagbokforlaget. 2022. ISBN 9788245045086.
Populærvitenskapelig bok
-
Dehlin, Erlend;
Jones, Mari-Ana.
(2022)
Mer rekruttskole i skolen? Her er vår mening: "Et rungende tja!".
Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.).
Kronikk
-
Dehlin, Erlend;
Jones, Mari-Ana;
Klev, Roger;
Dons, Carl F..
(2022)
Skoler i drift. Hvordan bruker erfaringene med korona til noe positivt?.
Bedre Skole.
Kronikk
-
Jones, Mari-Ana.
(2022)
“We hope it isn’t about them deciding everything!” A Mixed Methods Study of Student Participation.
2022.
Doktorgradsavhandling
2021
-
Dehlin, Erlend;
Jones, Mari-Ana.
(2021)
Ledelse av lærernes profesjonelle læringsfellesskap i "eleven som subjekt"-skolen.
Ledelse av profesjonelle læringsfellesskap i skolen.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Jones, Mari-Ana;
Dehlin, Erlend;
Skoglund, Kristin Norum;
Dons, Carl Fredrik.
(2021)
Crisis as opportunity: experiences of Norwegian school leaders during the COVID-19 pandemic.
Education In The North.
volum 28 (3).
Vitenskapelig artikkel
-
Jones, Mari-Ana;
Hall, Valerie.
(2021)
Redefining student voice: applying the lens of critical pragmatism.
Oxford Review of Education.
Vitenskapelig artikkel
-
Jones, Mari-Ana;
Hall, Valerie A..
(2021)
Student Voice and Student Feedback: How Critical Pragmatism Can Reframe Research and Practice.
Student Feedback on Teaching in Schools.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2020
-
Bubb, Sara;
Jones, Mari-Ana.
(2020)
Learning from the COVID-19 home-schooling experience: Listening to pupils, parents/carers and teachers.
Improving Schools.
volum 23 (3).
Vitenskapelig artikkel
-
Jones, Mari-Ana.
(2020)
‘Students as “development-agents”: how one school in Northern Norway brings students and teachers together to enact school improvement.’.
Education In The North.
volum 26 (2).
Vitenskapelig artikkel
-
Jones, Mari-Ana;
Bubb, Sara.
(2020)
Fagfornyelsen i praksis - erfaringer med hjemmeskole i Tysvær kommune.
Bedre Skole.
Faglig artikkel
-
Jones, Mari-Ana;
Bubb, Sara.
(2020)
Student voice to improve schools: Perspectives from students, teachers and leaders in ‘perfect’ conditions.
Improving Schools.
volum 24 (3).
Vitenskapelig artikkel
Tidsskriftspublikasjoner
-
Dehlin, Erlend;
Jones, Mari-Ana.
(2022)
Mer rekruttskole i skolen? Her er vår mening: "Et rungende tja!".
Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.).
Kronikk
-
Dehlin, Erlend;
Jones, Mari-Ana;
Klev, Roger;
Dons, Carl F..
(2022)
Skoler i drift. Hvordan bruker erfaringene med korona til noe positivt?.
Bedre Skole.
Kronikk
-
Jones, Mari-Ana;
Dehlin, Erlend;
Skoglund, Kristin Norum;
Dons, Carl Fredrik.
(2021)
Crisis as opportunity: experiences of Norwegian school leaders during the COVID-19 pandemic.
Education In The North.
volum 28 (3).
Vitenskapelig artikkel
-
Jones, Mari-Ana;
Hall, Valerie.
(2021)
Redefining student voice: applying the lens of critical pragmatism.
Oxford Review of Education.
Vitenskapelig artikkel
-
Bubb, Sara;
Jones, Mari-Ana.
(2020)
Learning from the COVID-19 home-schooling experience: Listening to pupils, parents/carers and teachers.
Improving Schools.
volum 23 (3).
Vitenskapelig artikkel
-
Jones, Mari-Ana.
(2020)
‘Students as “development-agents”: how one school in Northern Norway brings students and teachers together to enact school improvement.’.
Education In The North.
volum 26 (2).
Vitenskapelig artikkel
-
Jones, Mari-Ana;
Bubb, Sara.
(2020)
Fagfornyelsen i praksis - erfaringer med hjemmeskole i Tysvær kommune.
Bedre Skole.
Faglig artikkel
-
Jones, Mari-Ana;
Bubb, Sara.
(2020)
Student voice to improve schools: Perspectives from students, teachers and leaders in ‘perfect’ conditions.
Improving Schools.
volum 24 (3).
Vitenskapelig artikkel
Bøker
-
Dehlin, Erlend;
Jones, Mari-Ana.
(2022)
Elevmedvirkning og samskapt læring.
Fagbokforlaget. 2022. ISBN 9788245045086.
Populærvitenskapelig bok
Del av bok/rapport
-
Dehlin, Erlend;
Jones, Mari-Ana.
(2021)
Ledelse av lærernes profesjonelle læringsfellesskap i "eleven som subjekt"-skolen.
Ledelse av profesjonelle læringsfellesskap i skolen.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Jones, Mari-Ana;
Hall, Valerie A..
(2021)
Student Voice and Student Feedback: How Critical Pragmatism Can Reframe Research and Practice.
Student Feedback on Teaching in Schools.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Rapport
-
Jones, Mari-Ana.
(2022)
“We hope it isn’t about them deciding everything!” A Mixed Methods Study of Student Participation.
2022.
Doktorgradsavhandling
Undervisning
Emner
Formidling
2022
-
Faglig foredragJones, Mari-Ana. (2022) Rektorutdanning - NTNU-nettverket. Nasjonalt EVU-Forum 2022 . Nasjonalt EVU-Forum; Trondheim. 2022-11-21.
-
IntervjuJones, Mari-Ana; Dehlin, Erlend. (2022) Tidsbruk, skoleutvikling og drift. Skolelederforbundet podkast: Viktigste Leder [Internett]. 2022-07-31.
-
ProgramledelseJones, Mari-Ana; Dehlin, Erlend; Irgens, Eirik J.. (2022) Medvirkning i skolen: dilemmaer og muligheter. YouTube [Internett]. 2022-03-08.
2021
-
Vitenskapelig foredragBubb, Sara; Jones, Mari-Ana. (2021) Learning In And From The Remote Learning Experience During The Pandemic. European Conference on Educational Research . European Educational Research Association; 2021-09-06 - 2021-09-10.
-
Vitenskapelig foredragJones, Mari-Ana; Dehlin, Erlend. (2021) Leading Schools as Learning Communities in the 21st Century: the Importance of Student Participation. European Conference on Educational Research . European Educational Research Association; 2021-09-06 - 2021-09-10.