Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside

ntnu.no

  • Studier
    • Studieprogram
    • Søk opptak
    • Forkurs og oppfriskning
    • Videreutdanning og deltid
    • Studere på NTNU
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
    • Derfor velger vi NTNU
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Hjem
  2. Ansatte

Språkvelger

English

Inger Sofie Dahlø Husby

Inger Sofie Dahlø Husby

Førsteamanuensis, Nestleder utdanning
Institutt for sosialt arbeid
Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap

inger.s.husby@ntnu.no
73559190 99494941 Tungasletta 2, A432, Trondheim
Om Publikasjoner Undervisning Formidling

Om

Ph.d i samfunnsvitenskap - fagretning sosialt arbeid

 

Publikasjoner

  • Kronologisk
  • Etter kategori
  • Se alle publikasjoner i Cristin

2023

  • Husby, Inger Sofie Dahlø; Eerdekens, Wendy; Aerts, Linda; Toal, Alicia; Haedens, Nele; Winter, Karen. (2023) Participation of young children in child welfare and child protection: Guidelines for policymakers, managers and practitioners.
    Briefs
  • Eerdekens, Wendy; Heirbaut, Eva; Aerts, Linda; Haedens, Nele; Saenen, Virna; Lowagie, Lisselotte. (2023) Resources for Engaging and Collaborating with Children (REACCH) - Nettside:https://reacch.eu/.
    Nettsider (opplysningsmateriale)
  • Husby, Inger Sofie Dahlø. (2023) Parallel Session 12TH - Children participation in child protection. Room G.242 Chair: Inger Sofie Dahlø Husby.
    Annet produkt
  • Husby, Inger Sofie Dahlø. (2023) Children's Rights in Practice SIG.
    Annet produkt

2022

  • Winter, Karen; Mc Cafferty, Paul; Toal, Alicia; McGuigan, Geraldine; Eerdekens, Wendy; Heirbaut, Eva. (2022) THEORETICAL PERSPECTIVES INFORMING UNDERSTANDINGS OF CHILDREN’S PARTICIPATION Brief for practitioners .
    Briefs
  • Husby, Inger Sofie Dahlø; Børmark, Pål. (2022) Reflections related to the The Brief on Methods and Tools.
    Lydmateriale
  • Mercado García, Esther; Blanco Carrasco, Marta; Leyra Fatou, Begoña; Corchado Castillo, Ana; Dorado Barbe, Ana; Eerdekens, Wendy. (2022) SHARED LEGAL FRAMEWORKS AND BASIC CONCEPTS REGARDING CHILDREN’S PARTICIPATION Brief for practitioners .
    Briefs
  • Juul, Randi; Husby, Inger Sofie Dahlø; Saenen, Virna; Eerdekens, Wendy; Heirbaut, Eva; Mercado García, Esther. (2022) Methods and tools that inform collaborative work with young children Brief for practitioners .
    Briefs
  • Eerdekens, Wendy; Heirbaut, Eva; Winter, Karen; Husby, Inger Sofie Dahlø; Juul, Randi; Mc Cafferty, Paul. (2022) CHALLENGES AND POSSIBILITIES REGARDING CHILDREN’S PARTICIPATION Brief for practitioners .
    Briefs
  • Juul, Randi; Husby, Inger Sofie Dahlø; Eerdekens, Wendy; Winter, Karen; Heirbaut, Eva; Mc Cafferty, Paul. (2022) COMMUNICATION PROCESSES & SKILLS Brief for practitioners .
    Briefs
  • Fylkesnes, Ingunn; Husby, Inger Sofie Dahlø. (2022) Hva ville skjedd med Agnes i dag? Kronikk i Adresseavisen 17.03.22. Adresseavisen
    Leserinnlegg

2021

  • Husby, Inger Sofie Dahlø; Juul, Randi; Hernes, Solvår; Børmark, Pål; Dahl, Ingvild; Wærnes, Sture. (2021) Webinar from NTNU and Trondheim Kommune/LINK, April 21, 2021 (EN): LINK .
    Lydmateriale

2019

  • Husby, Inger Sofie Dahlø. (2019) Samarbeid med barn. En utforskende analyse av samarbeidspraksiser med barn i barneverntjenesten med vekt på barns perspektiver. NTNU Grafisk senter
    Doktorgradsavhandling
  • Juul, Randi; Husby, Inger Sofie Dahlø. (2019) Collaboration and conversations with children in Child Welfare Services —Parents' viewpoint. Child & Family Social Work
    Vitenskapelig artikkel

2018

  • Husby, Inger Sofie Dahlø; Slettebø, Tor; Juul, Randi. (2018) Partnerships with children in child welfare: The importance of trust and pedagogical support. Child & Family Social Work
    Vitenskapelig artikkel
  • Husby, Inger Sofie Dahlø; Kiik, Riina; Juul, Randi. (2018) Children’s encounters with professionals – recognition and respect during collaboration. European Journal of Social Work
    Vitenskapelig artikkel

2016

  • Husby, Inger Sofie Dahlø. (2016) The Children's Interview - From resistance to partnership. LIT Verlag
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

2014

  • Husby, Inger Sofie Dahlø. (2014) Konflikt som ressurs i forskning. Fontene forskning
    Anmeldelse

2010

  • Husby, Inger Sofie Dahlø. (2010) Et fast håndgrep om barnesamtalen i barnevernet.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

2009

  • Husby, Inger Sofie Dahlø. (2009) Et fast håndgrep om barnesamtalen i barnevernet. Fontene
    Fagartikkel

2008

  • Husby, Inger Sofie Dahlø. (2008) Ungdommens råd til barnevernet : samhandling, kommunikasjon og problemløsning. NTNU samfunnsforskning (12)
    Rapport

2007

  • Skårstad, Anita; Bratterud, Åse; Binde, Ragna; Horneman, Kristin; Husby, Inger Sofie Dahlø. (2007) Fra 17 til 18 : endret livssituasjon for ungdom med barneverntiltak i Trondheim. NTNU Samfunnsforskning AS Barnevernets utviklingssenter i Midt-Norge (3)
    Rapport

2006

  • Horneman, Kristin; Husby, Inger Sofie Dahlø. (2006) Ungdom i Verdal. Hva gjør de? Hvem strever? Hva kan gjøres?. Høgskolen i Sør-Trøndelag
    Rapport
  • Bratterud, Åse; Binde, Ragna; Horneman, Kristin; Husby, Inger Sofie Dahlø; Iversen, Oddmar; Munkeby, Lene. (2006) Ungdom med barnevernstiltak : på vei mot voksenlivet. Barnevernets utviklingssenter i Midt-Norge (18)
    Rapport

2000

  • Husby, Inger Sofie Dahlø. (2000) "Og så må jeg treffe barnet" : en kvalitativ studie av klientarbeid med barn ved undersøkelser. NTNU
    Hovedfagsoppgave

Tidsskriftspublikasjoner

  • Fylkesnes, Ingunn; Husby, Inger Sofie Dahlø. (2022) Hva ville skjedd med Agnes i dag? Kronikk i Adresseavisen 17.03.22. Adresseavisen
    Leserinnlegg
  • Juul, Randi; Husby, Inger Sofie Dahlø. (2019) Collaboration and conversations with children in Child Welfare Services —Parents' viewpoint. Child & Family Social Work
    Vitenskapelig artikkel
  • Husby, Inger Sofie Dahlø; Slettebø, Tor; Juul, Randi. (2018) Partnerships with children in child welfare: The importance of trust and pedagogical support. Child & Family Social Work
    Vitenskapelig artikkel
  • Husby, Inger Sofie Dahlø; Kiik, Riina; Juul, Randi. (2018) Children’s encounters with professionals – recognition and respect during collaboration. European Journal of Social Work
    Vitenskapelig artikkel
  • Husby, Inger Sofie Dahlø. (2014) Konflikt som ressurs i forskning. Fontene forskning
    Anmeldelse
  • Husby, Inger Sofie Dahlø. (2009) Et fast håndgrep om barnesamtalen i barnevernet. Fontene
    Fagartikkel

Del av bok/rapport

  • Husby, Inger Sofie Dahlø. (2016) The Children's Interview - From resistance to partnership. LIT Verlag
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Husby, Inger Sofie Dahlø. (2010) Et fast håndgrep om barnesamtalen i barnevernet.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Rapport

  • Husby, Inger Sofie Dahlø. (2019) Samarbeid med barn. En utforskende analyse av samarbeidspraksiser med barn i barneverntjenesten med vekt på barns perspektiver. NTNU Grafisk senter
    Doktorgradsavhandling
  • Husby, Inger Sofie Dahlø. (2008) Ungdommens råd til barnevernet : samhandling, kommunikasjon og problemløsning. NTNU samfunnsforskning (12)
    Rapport
  • Skårstad, Anita; Bratterud, Åse; Binde, Ragna; Horneman, Kristin; Husby, Inger Sofie Dahlø. (2007) Fra 17 til 18 : endret livssituasjon for ungdom med barneverntiltak i Trondheim. NTNU Samfunnsforskning AS Barnevernets utviklingssenter i Midt-Norge (3)
    Rapport
  • Horneman, Kristin; Husby, Inger Sofie Dahlø. (2006) Ungdom i Verdal. Hva gjør de? Hvem strever? Hva kan gjøres?. Høgskolen i Sør-Trøndelag
    Rapport
  • Bratterud, Åse; Binde, Ragna; Horneman, Kristin; Husby, Inger Sofie Dahlø; Iversen, Oddmar; Munkeby, Lene. (2006) Ungdom med barnevernstiltak : på vei mot voksenlivet. Barnevernets utviklingssenter i Midt-Norge (18)
    Rapport
  • Husby, Inger Sofie Dahlø. (2000) "Og så må jeg treffe barnet" : en kvalitativ studie av klientarbeid med barn ved undersøkelser. NTNU
    Hovedfagsoppgave

PRODUKT

  • Husby, Inger Sofie Dahlø. (2023) Parallel Session 12TH - Children participation in child protection. Room G.242 Chair: Inger Sofie Dahlø Husby.
    Annet produkt
  • Husby, Inger Sofie Dahlø. (2023) Children's Rights in Practice SIG.
    Annet produkt
  • Husby, Inger Sofie Dahlø; Børmark, Pål. (2022) Reflections related to the The Brief on Methods and Tools.
    Lydmateriale
  • Husby, Inger Sofie Dahlø; Juul, Randi; Hernes, Solvår; Børmark, Pål; Dahl, Ingvild; Wærnes, Sture. (2021) Webinar from NTNU and Trondheim Kommune/LINK, April 21, 2021 (EN): LINK .
    Lydmateriale

INFORMASJONSMATR

  • Husby, Inger Sofie Dahlø; Eerdekens, Wendy; Aerts, Linda; Toal, Alicia; Haedens, Nele; Winter, Karen. (2023) Participation of young children in child welfare and child protection: Guidelines for policymakers, managers and practitioners.
    Briefs
  • Eerdekens, Wendy; Heirbaut, Eva; Aerts, Linda; Haedens, Nele; Saenen, Virna; Lowagie, Lisselotte. (2023) Resources for Engaging and Collaborating with Children (REACCH) - Nettside:https://reacch.eu/.
    Nettsider (opplysningsmateriale)
  • Winter, Karen; Mc Cafferty, Paul; Toal, Alicia; McGuigan, Geraldine; Eerdekens, Wendy; Heirbaut, Eva. (2022) THEORETICAL PERSPECTIVES INFORMING UNDERSTANDINGS OF CHILDREN’S PARTICIPATION Brief for practitioners .
    Briefs
  • Mercado García, Esther; Blanco Carrasco, Marta; Leyra Fatou, Begoña; Corchado Castillo, Ana; Dorado Barbe, Ana; Eerdekens, Wendy. (2022) SHARED LEGAL FRAMEWORKS AND BASIC CONCEPTS REGARDING CHILDREN’S PARTICIPATION Brief for practitioners .
    Briefs
  • Juul, Randi; Husby, Inger Sofie Dahlø; Saenen, Virna; Eerdekens, Wendy; Heirbaut, Eva; Mercado García, Esther. (2022) Methods and tools that inform collaborative work with young children Brief for practitioners .
    Briefs
  • Eerdekens, Wendy; Heirbaut, Eva; Winter, Karen; Husby, Inger Sofie Dahlø; Juul, Randi; Mc Cafferty, Paul. (2022) CHALLENGES AND POSSIBILITIES REGARDING CHILDREN’S PARTICIPATION Brief for practitioners .
    Briefs
  • Juul, Randi; Husby, Inger Sofie Dahlø; Eerdekens, Wendy; Winter, Karen; Heirbaut, Eva; Mc Cafferty, Paul. (2022) COMMUNICATION PROCESSES & SKILLS Brief for practitioners .
    Briefs

Undervisning

Emner

  • MBV3008 - Kommunikasjon og samarbeid med barn og omsorgspersoner i barnevernsfeltet
  • ISA8002 - Perspektiver på samarbeid med barn
  • BBV1003 - Barnevernspedagogen og samfunnsoppdraget
  • MBV3001 - Samarbeid med barn

Formidling

2023

  • Faglig foredrag
    Husby, Inger Sofie Dahlø. (2023) Konkret eksempel på studentaktiv læring. NTNU Læringsnettverket Læringsnettverket i NTNU , Trondheim, Campus Tunga 2023-06-22 - 2023-06-22
  • Faglig foredrag
    Husby, Inger Sofie Dahlø. (2023) Hvordan inspirere til endring i praksis gjennom Simon Sinek sin modell "Den gylne sirkel". Det norske Panda teamet Multiplier Event i EU Erasmus + prosjektet PANDA , Trondheim, Hotel Nidelven 2023-05-12 - 2023-05-12
  • Faglig foredrag
    Husby, Inger Sofie Dahlø; Juberg, Anne. (2023) Bruk av verdenskafé som forsknings- og undervisningsmetode. Bruk av studenter i FOU – prosjekter . Institutt for sosialt arbeid (ISA) NTNU Instituttmøte , Trondheim, Campus Tunga 2023-03-23 - 2023-03-23

2022

  • Faglig foredrag
    Husby, Inger Sofie Dahlø; Juul, Randi. (2022) Kurs i Dialogiske samtaler med barn i kontakt med barnevernet. Lokalt læringsnettverk i Møre og Romsdal (gruppe 2) Kurs/opplæring , Ålesund 2022-05-31 - 2022-06-01
  • Vitenskapelig foredrag
    Husby, Inger Sofie Dahlø. (2022) Hvordan forstå og legge tilrette for samarbeidspraksiser med barn om oppfølging i barnevernet?. Fellesorganisasjonen (FO) Forskerfrokost -FO (månedelig webinarserie) , Oslo (webinar) 2022-01-11 - 2022-01-11
  • Vitenskapelig foredrag
    Husby, Inger Sofie Dahlø; Juul, Randi. (2022) Paper/abstract: Decision making in child welfare and protection - for infants and toddlers too? Part of symposium: Beyond participation: collaboration between young children (under aged 12 years) and professionals in decision making. Convener professor Karen Winter. . European Social Work Research Association ECSWR2022 conference , Amsterdam 2022-04-06 - 2022-04-08
  • Intervju
    Husby, Inger Sofie Dahlø; Juul, Randi; Wolden, Grete. (2022) Hvordan kan barnevernet samarbeide bedre med de yngste?. Gemini.no Gemini.no [Fagblad] 2022-01-25

2021

  • Vitenskapelig foredrag
    Kiik, Riina; Husby, Inger Sofie Dahlø. (2021) Social work doctoral studies in Norway. European Association of Schools of Social Work European Conference on Social Work Education , Tallinn University (webinar) 2021-06-15 - 2021-06-18
  • Vitenskapelig foredrag
    Juberg, Anne; Husby, Inger Sofie Dahlø. (2021) What may be the value for child welfare policy development of keeping two social professions? The case of Norway. . European Social Work Research Association 10th European Conference for Social Work Research , "Bucharesti" ( webinar) 2021-05-05 - 2021-05-07
  • Faglig foredrag
    Juul, Randi; Husby, Inger Sofie Dahlø. (2021) Hva kan barnevernet lære av andre aktører om barns medvirkning og samarbeid med små barn. PANDA - norsk partner Faglig seminar , NTNU, Trondheim 2021-09-24 - 2021-09-24
  • Faglig foredrag
    Juul, Randi; Husby, Inger Sofie Dahlø. (2021) Child participation in Norwegian Child Welfare/Protection. PANDA - participation and collaboration for action Learning session , Digital, transnational 2021-04-21 - 2021-04-21

2019

  • Vitenskapelig foredrag
    Husby, Inger Sofie Dahlø; Juul, Randi; Ruch, Gillan; Winter, Karen; Eerdekens, Wendy. (2019) Children’s and practitioners’ voices, behaviors and actions: exploring professional practices in everyday child care social work. ECSWR (9th European Conference for Social Work Research) Symposium Paper , Leuven 2019-04-10 - 2019-04-12
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Husby, Inger Sofie Dahlø. (2019) Samarbeidspraksiser i barneverntjenesten – blir barna hørt?. Høgskulen på Vestlandet i samarbeid med kommuner Vestlandet Barns deltagelse og dokumentasjon av barnets stemme i barnevernet. , Bergen 2019-11-07 - 2019-11-07
  • Vitenskapelig foredrag
    Husby, Inger Sofie Dahlø. (2019) Barns medvirkning og beskyttelse av barn (eller participation og protection) – to sider av samme sak, eller gjensidig utelukkende? Begrunn standpunktet ut fra nyere litteratur om barns medvirkning. NTNU Prøveforelesning i forbindelse med disputas. , Trondheim 2019-06-24 - 2019-06-24
  • Vitenskapelig foredrag
    Husby, Inger Sofie Dahlø; Juul, Randi. (2019) Hva betyr relasjonell velferd i praksiser med barn som velferdsmottakere?. Universitetskommunen TRD3.0 Workshop om oppvekst og utdanning , Trondheim 2019-05-22 - 2019-05-22
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Husby, Inger Sofie Dahlø; Juul, Randi. (2019) Forskingsprosjektet «Samhandling om og med barn og unge i krevende livssituasjoner» - publisering og funn. . Barneverntjenesten i en Trøndelagskommune Presentasjon av forskningsfunn og diskusjoner med fagstaben i barnevernet , Trøndelag 2019-10-21 - 2019-10-21
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Husby, Inger Sofie Dahlø. (2019) Hvordan skape samarbeid med barn når tilsyn utføres?. Trondheim kommune/Omsorgsenheten Samling for tilsynspersoner. , Trondheim 2019-03-14 - 2019-03-14
  • Populærvitenskapelig foredrag
    Husby, Inger Sofie Dahlø. (2019) Hvordan kan utdanningene bidra til en profesjonsrolle som inkluderer kunnskap fra barn?. Forandringsfabrikken Deltager i dialogpanel sammen med faglige fra USN, UiS og OsloMet. , Oslo 2019-02-07 - 2019-02-08
  • Faglig foredrag
    Jacobsen, Inger; Husby, Inger Sofie Dahlø. (2019) Satsing på studentaktivt læringsmiljø - kan vår variant av "flipped classroom" være et svar?. UiT Norges Arktiske Universitet Fagseminar , Tromsø 2019-12-05 - 2019-12-05
  • Faglig foredrag
    Jacobsen, Inger; Husby, Inger Sofie Dahlø. (2019) Hvordan implementere og videreutvikle ny kunnskap i kollegiet -en variant av "flipped classroom" som pedagogisk strategi. Universitetskommunen NTNU og Trondheim kommune Workshop oppvekst og utdanning , Trondheim 2019-05-22 - 2019-05-22

2016

  • Vitenskapelig foredrag
    Juul, Randi; Husby, Inger Sofie Dahlø. (2016) Collaboration between children and professionals in helping processes. Preliminary findings from a Norwegian reserarch project about collaboration practices in health and welfare services for children. TISSA The international Social Work & Society Academy TISSA 14th Annual Conferance 2016 , Ghent 2016-08-19 - 2016-08-24
  • Vitenskapelig foredrag
    Juul, Randi; Husby, Inger Sofie Dahlø. (2016) Ulikhet og likeverdighet i samarbeid mellom barn og profesjonelle i barnevernet. Senter for barnevernforskning og innovasjon, NTNU Seminar: Kan barnevernet håndtere fattigdom og ulikhet? Can Child Welfare Agencies deal with poverty and inequality? , Handelshøgskolen i Trondheim 2016-10-26 - 2016-10-26
  • Poster
    Husby, Inger Sofie Dahlø. (2016) Samarbeid med barn under oppfølging av barnverntjenesten. NTNU Forskningsdagene , Trondheim 2016-09-27 - 2016-09-27

2015

  • Vitenskapelig foredrag
    Juul, Randi; Husby, Inger Sofie Dahlø. (2015) The Norwegian Child Welfare system and Children's experiences of participation and Collaboration in services. C-SWIR (Centre for Social Work Innovation and Research) Seminar , University of Sussex 2015-10-20 - 2015-10-20
  • Vitenskapelig foredrag
    Juul, Randi; Husby, Inger Sofie Dahlø. (2015) Talks and partnership with children at risk! - How to deal with resistance?. University of Sussex, Social Work Education Workshop University of Sussex, Social Work Department, School of Education and Social Work , University of Sussex, Brighton 2015-10-29 - 2015-10-29

2014

  • Faglig foredrag
    Husby, Inger Sofie Dahlø. (2014) The Child interview in research. How to deal with children's resistance?. ICSD 14th Biennial International Consortium for Social Development , Trondheim 2014-09-11 - 2014-09-14

2007

  • Poster
    Husby, Inger Sofie Dahlø. (2007) Når barnet setter dagsorden for barnesamtalen i forvaltningsbarnevernet. Norsk barnevernkongress , Røros 2007-09-01 - 2007-09-01

2005

  • Vitenskapelig foredrag
    Binde, Ragna; Husby, Inger Sofie Dahlø; Horneman, Kristin. (2005) Har ungdom i fosterhjem og institusjon medvirkning i eget liv?. Oppvekst 2005 , Trondheim 2005-11-28 - 2005-11-30

2004

  • Vitenskapelig foredrag
    Husby, Inger Sofie Dahlø. (2004) Barns medvirkning ved barnevernundersøkelser. Danner Seminariet , Jægerspris, Danmark 2004-10-08 - 2004-10-08

2001

  • Poster
    Husby, Inger Sofie Dahlø. (2001) "Og så må jeg treffe barnet" : en kvalitativ studie av klientarbeid med barn ved undersøkelser. Fagmøte, Trondheim kommune, Strinda hjelpetjeneste , Trondheim 2001-02-15 - 2001-02-15
  • Poster
    Husby, Inger Sofie Dahlø. (2001) "Og så må jeg treffe barnet" : en kvalitativ studie av klientarbeid med barn ved undersøkelser. Fagmøte, Trondheim kommune. Nardo hjelpetjeneste , Trondheim 2001-02-28 - 2001-02-28
  • Poster
    Husby, Inger Sofie Dahlø. (2001) "Og så må jeg treffe barnet" : en kvalitativ studie av klientarbeid med barn ved undersøkelser. Fagmøte, Trondheim kommune. Saupstad hjelpetjeneste , Trondheim 2001-06-13 - 2001-06-13
  • Poster
    Husby, Inger Sofie Dahlø. (2001) "Og så må jeg treffe barnet" : en kvalitativ studie av klientareid med barn ved undersøkelser. Fagmøte, Trondheim kommune. Sentrum hjelpetjeneste , Trondheim 2001-03-29 - 2001-03-29
  • Vitenskapelig foredrag
    Husby, Inger Sofie Dahlø. (2001) Barnevernarbeiderens samhandling med barn. Høgskolen i Lillehammer utenTitteltekst , Lillehammer 2001-11-05 - 2001-11-05
NTNU kunnsap for en bedre verden
Studere
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning og deltid
  • Jobbmuligheter
  • Karriereutvikling
  • Studentaktiviteter
  • Studentblogger
  • Hvorfor velge NTNU
Kontakt
  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Skolebesøk og messer
  • Spør en ekspert
  • For alumni
  • Pressekontakter
Oppdag NTNU
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU
  • Bilder og video
  • Nyheter
  • Kart
  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund
Om NTNU
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Utdanningskvalitet
  • Organisasjonskart
  • Om NTNU
Tjenester
  • For ansatte
  • For studenter
  • Blackboard
  • Innsida

Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Bruk av informasjonskapsler
Tilgjengelighetserklæring
Personvern
Ansvarlig redaktør
Logg inn