Grethe Sandstrak
Bakgrunn og aktiviteter
Jeg er programansvarlig for Bachelor i ingeniørfag, data ved Institutt for datateknologi og informatikk ved Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk.
Mine forskningsfelt er innenfor undervisning - med fokus på bruk av studentaktive læringsformer og smidige metoder, seriøse spill og velferdsteknologi. Jeg har vært prosjektkoordinator for Erasmus+ Strategisk partnerskapet - Serious games and welfare technology og for flere intensive program innenfor EU LLP-program.
Tidligere og nåværende undervisning omfatter programmering, teamarbeid, systemutvikling, ITILv3 og prosjektarbeid.
Min utdanningsbakgrunn er Cand. Scient. i informatikk fra NTNU. I tillegg har jeg 1 årig - praktisk pedagogisk utdanning.
Vitenskapelig, faglig og kunstnerisk arbeid
Viser et utvalg av aktivitet. Se alle publikasjoner i databasen
Tidsskriftspublikasjoner
- (2018) INTRODUCING STUDENT ACTIVE, PROBLEM-BASED AND COLLABORATIVE LEARNING AT CAMPUS: EXPERIENCES FROM TRANSFORMING A TRADITIONAL BACHELOR LEVEL INTRODUCTION COURSE IN ITIL. ICERI proceedings.
Bøker
- (2004) EUCIP Core Level - Modul Build. 2004. ISBN 8280550100.
Andre
- (2019) Developing Health Technology Innovators: A Collaborative learning approach. IEEE EDUCON Global Engineering Conference . American University in Dubai, School of Engineering; Dubai. 2019-04-09 - 2019-04-11.
- (2018) Virtuell trening av gangfunksjon på tredemølle etter hjerneslag: en prototype. REHAB 2018 . Faglig Forum; Trondheim. 2018-01-22 - 2018-01-24.
- (2017) An open database of synchronized, high precision 3D motion capture data for human gait analysis research and development. ESMAC 2017 . European Society for Movement Analysis in Adults and Childre; Trondheim. 2017-09-05 - 2017-09-09.