Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside NTNU Hjemmeside

ntnu.no

  • Studier
    • Studere på NTNU
    • Finn studieprogram
    • Søke opptak
    • Videreutdanning og deltid
    • Forkurs og oppfriskning
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Ansatte

Språkvelger

English

Arve Pettersen

Last ned pressefoto
Last ned pressefoto
Foto:

Arve Pettersen

Førsteamanuensis
NTNU Handelshøyskolen

arve.pettersen@ntnu.no
73559984 95293138 Adolf Øien-bygget, Gløshaugen
Publikasjoner Undervisning Formidling

Publikasjoner

  • Kronologisk
  • Etter kategori
  • Se alle publikasjoner i Cristin

2024

  • Huse, Håvard; Pettersen, Arve; Thjømøe, Hans Mathias; Framnes, Runar. (2024) Markedsføringsledelse. Universitetsforlaget Universitetsforlaget
    Lærebok

2011

  • Framnes, Runar; Thjømøe, Hans M.; Pettersen, Arve. (2011) Markedsføringsledelse. Universitetsforlaget Universitetsforlaget
    Lærebok

2006

  • Framnes, Runar; Pettersen, Arve; Thjømøe, Hans Mathias. (2006) Markedsføringsledelse. Universitetsforlaget Universitetsforlaget
    Lærebok

2004

  • Pettersen, Arve; Solem, Olav. (2004) Industrielle nettverk: et alternativ til tradisjonell markedstenkning. Tapir Akademisk Forlag
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Solem, Olav; Pettersen, Arve. (2004) Industrielle nettverk: et alternativ til tradisjonell markedstenkning.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

2003

  • Pettersen, Arve. (2003) Verktøybedrift AS : implementering av en scenarioprosess i en SMB-bedrift.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

2002

  • Pettersen, Arve. (2002) Produktutvikling og produksjon. Norges forskningsråd Norges forskningsråd
    Rapport

1998

  • Busch, Tor; Fallan, Lars; Pettersen, Arve. (1998) Gender differences in self-efficacy, goal commitment, organizational c ommitment and job satisfaction among university faculty. HiST/AØA (9)
    Rapport
  • Busch, Tor; Fallan, Lars; Pettersen, Arve. (1998) Disciplinary Differences in Job Satisfaction, Self-efficacy, Goal Commitment, and Organizational Commitment among Faculty Employees in Norwegian Colleges: An Empirical Assessment of Indicators of Performance. Quality in Higher Education
    Vitenskapelig artikkel
  • Pettersen, Arve. (1998) Vurdering av kommunikasjonseffekter av bedriftsspesifikk digital interntv-kanal i detaljhandelen. NTNU
    Rapport

1997

  • Busch, Tor; Fallan, Lars; Pettersen, Arve. (1997) Evaluering av høgskolereformen : deskriptive data. HiST/AØA (8)
    Rapport
  • Busch, Tor; Fallan, Lars; Pettersen, Arve. (1997) Disciplinary differences in job satisfaction, self-efficacy, goal commitment, and organizational commitment among facility in Norwegian colleges : an empirical assessment of indicators of performance. HiST/AØA (2)
    Rapport

1993

  • Kroken, Oddmund; Paasche, Thor; Pettersen, Arve; Solem, Olav. (1993) Systemleveranser gjennom leverandørsamarbeid : et praktisk eksempel belyst ved teori. Arbeidsrapportserien & 1993-1
    Fagbok
  • Pettersen, Arve. (1993) Utvikling av strategiske allianser : fra et neo-klassisk til et nettverksteoretisk perspektiv på faktorer som påvirker suksess. Doktor ingeniøravhandling (1993:10)
    Doktorgradsavhandling

Tidsskriftspublikasjoner

  • Busch, Tor; Fallan, Lars; Pettersen, Arve. (1998) Disciplinary Differences in Job Satisfaction, Self-efficacy, Goal Commitment, and Organizational Commitment among Faculty Employees in Norwegian Colleges: An Empirical Assessment of Indicators of Performance. Quality in Higher Education
    Vitenskapelig artikkel

Bøker

  • Huse, Håvard; Pettersen, Arve; Thjømøe, Hans Mathias; Framnes, Runar. (2024) Markedsføringsledelse. Universitetsforlaget Universitetsforlaget
    Lærebok
  • Framnes, Runar; Thjømøe, Hans M.; Pettersen, Arve. (2011) Markedsføringsledelse. Universitetsforlaget Universitetsforlaget
    Lærebok
  • Framnes, Runar; Pettersen, Arve; Thjømøe, Hans Mathias. (2006) Markedsføringsledelse. Universitetsforlaget Universitetsforlaget
    Lærebok
  • Kroken, Oddmund; Paasche, Thor; Pettersen, Arve; Solem, Olav. (1993) Systemleveranser gjennom leverandørsamarbeid : et praktisk eksempel belyst ved teori. Arbeidsrapportserien & 1993-1
    Fagbok

Del av bok/rapport

  • Pettersen, Arve; Solem, Olav. (2004) Industrielle nettverk: et alternativ til tradisjonell markedstenkning. Tapir Akademisk Forlag
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Solem, Olav; Pettersen, Arve. (2004) Industrielle nettverk: et alternativ til tradisjonell markedstenkning.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Pettersen, Arve. (2003) Verktøybedrift AS : implementering av en scenarioprosess i en SMB-bedrift.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Rapport

  • Pettersen, Arve. (2002) Produktutvikling og produksjon. Norges forskningsråd Norges forskningsråd
    Rapport
  • Busch, Tor; Fallan, Lars; Pettersen, Arve. (1998) Gender differences in self-efficacy, goal commitment, organizational c ommitment and job satisfaction among university faculty. HiST/AØA (9)
    Rapport
  • Pettersen, Arve. (1998) Vurdering av kommunikasjonseffekter av bedriftsspesifikk digital interntv-kanal i detaljhandelen. NTNU
    Rapport
  • Busch, Tor; Fallan, Lars; Pettersen, Arve. (1997) Evaluering av høgskolereformen : deskriptive data. HiST/AØA (8)
    Rapport
  • Busch, Tor; Fallan, Lars; Pettersen, Arve. (1997) Disciplinary differences in job satisfaction, self-efficacy, goal commitment, and organizational commitment among facility in Norwegian colleges : an empirical assessment of indicators of performance. HiST/AØA (2)
    Rapport
  • Pettersen, Arve. (1993) Utvikling av strategiske allianser : fra et neo-klassisk til et nettverksteoretisk perspektiv på faktorer som påvirker suksess. Doktor ingeniøravhandling (1993:10)
    Doktorgradsavhandling

Undervisning

Emner

  • MRK1001 - Marketing - Basic Course
  • BSOL4610 - Strategy and Change in technology companies
  • SOL415 - Strategic Management

Formidling

2009

  • Intervju
    Pettersen, Arve. (2009) Millionunderskudd for Quak. [Avis] 2009-10-19

2005

  • Vitenskapelig foredrag
    Pettersen, Arve; Solem, Olav. (2005) Industrial Logistics Network as an Alternative to Traditional Marketing. The 17th annual NOFOMA Conference , Copenhagen Business School, Denmark 2005-06-08 - 2005-06-10
  • Vitenskapelig foredrag
    Solem, Olav; Pettersen, Arve. (2005) Industrial logistics networks as an alternative to traditional marketing. Copenhagen Business School NOFOMA , Copenhagen 2005-06-08 - 2005-06-09

2004

  • Vitenskapelig foredrag
    Pettersen, Arve. (2004) Markedsorientering av kunnskapsbedrifter. Norsk hydro utenTitteltekst , Porsgrunn 2004-09-30 - 2004-09-30

2001

  • Poster
    Pettersen, Arve. (2001) Scenario thinking in Strategy and Marketing - what is new about that?. Faginnlegg ved Thunderbird, The American Graduate School of International Management. , Phoenix, Arizona 2001-08-20 - 2001-08-20

NTNU – Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

  • For ansatte
  • |
  • For studenter
  • |
  • Innsida
  • |
  • Blackboard

Studere

  • Om studier
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning
  • Karriere

Aktuelt

  • Nyheter
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU

Om NTNU

  • Om NTNU
  • Bibliotek
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Organisasjonskart
  • Utdanningskvalitet

Kontakt

  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Spør en ekspert
  • Pressekontakter
  • Kart

NTNU i tre byer

  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund

Om nettstedet

  • Bruk av informasjonskapsler
  • Tilgjengelighetserklæring
  • Personvern
  • Ansvarlig redaktør
Facebook Instagram Linkedin Snapchat Tiktok Youtube
Logg inn
NTNU logo