Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside

Kunstnerisk utviklingsarbeid (PHKUNST)

  • Studier
    • Studieprogram
    • Søk opptak
    • Studere på NTNU
    • Videreutdanning og deltid
    • Forkurs og oppfriskning
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Studier Finn studieprogram
  2. Kunstnerisk utviklingsarbeid (PHKUNST)
  3. Læringsmål

Språkvelger

Læringsmål

×
  • Om ph.d.-programmet
  • Søk opptak
  • Studiets oppbygging
  • Læringsmål
  • Kontakt
MENY

Ph.d.-program i kunstnerisk utviklingsarbeid

Ph.d.-program i kunstnerisk utviklingsarbeid

Ph.d.-program i kunstnerisk utviklingsarbeid

– Læringsmål

studyprogramme-info-portlet

Læringsutbytte

En student som har fullført programmet, forventes å ha oppnådd følgende læringsutbytte, definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

  • Har oversikt over fagområdet generelt og er i kunnskapsfronten innenfor sitt spesialfelt
  • Behersker metoder og kan formulere problemstillinger for kunstnerisk utviklingsarbeid
  • Kan vurdere hensiktsmessigheten og anvendelsen av ulike metoder og prosesser i kunstneriske utviklingsprosjekt
  • Kan bidra til utvikling av ny kunnskap, nye teorier, metoder, fortolkninger og dokumentasjons- og refleksjonsformer innen det utøvende og skapende kunstfeltet
  • Er i front når det gjelder å identifisere relevante strømninger innen aktuelle kunstneriske felt, og kan kritisk og kreativt anvende seg av og utvikle dem

Ferdigheter

  • Kan formulere problemstillinger for, planlegge og gjennomføre selvstendig kunstnerisk utviklingsarbeid på høyt nasjonalt og internasjonalt nivå, med fokus på kunstneriske metoder og resultat 
  • Kan håndtere komplekse faglige spørsmål og utfordre etablert kunnskap og praksis på fagområdet 
  • Kan utvikle en kunstnerisk praksis som er særegen og gjennom dette generere ny kunnskap
  • Kan selvkritisk reflektere over, dokumentere og formidle sentrale prosesser, metoder og kvaliteter i det kunstneriske utviklingsarbeidet 
  • Kan reflektere over hvordan prosjektet tangerer, utfordrer og videreutvikler aktuelle problemstillinger i sitt fagfelt
  • Kan kritisk og dialogisk reflektere over eget kunstnerisk ståsted og fagfeltets rolle – nasjonalt og internasjonalt
  • Kan forstå og forholde seg til etiske dimensjoner ved sitt arbeid og utøve sitt kunstneriske utviklingsarbeid med forståelse for andre involverte, kontekster, miljøer og materialer

Generell kompetanse

  • Kan identifisere relevante etiske problemstillinger og utøve kunstnerisk utviklingsarbeid med faglig integritet
  • Kan lede kunstneriske og tverrfaglige prosjekter
  • Kan samarbeide med eksperter og aktører på eget og andre fagfelt
  • Kan formidle kunstnerisk utviklingsarbeid gjennom relevante nasjonale og internasjonale kanaler
  • Kan delta i debatter innenfor fagområdet i internasjonale fora
  • Kan vurdere behovet for, ta initiativ til og drive innovasjon innenfor feltet og bidra til å utvikle nye agendaer for kunst i respons til komplekse samfunnsmessige utfordringer
  • Være i stand til å navigere mellom ulike institusjonelle kulturer og profesjonelle miljø – nasjonalt og internasjonalt
  • Kan reformulere og analysere problemstillinger utenfor konvensjonelle rammer og benytte seg av ulike perspektiver, teorier og metoder for å bidra til endring og utvikling
NTNU kunnsap for en bedre verden
Studere
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning og deltid
  • Jobbmuligheter
  • Karriereutvikling
  • Studentaktiviteter
  • Hvorfor velge NTNU
Kontakt
  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Skolebesøk og messer
  • Spør en ekspert
  • For alumni
  • Pressekontakter
Oppdag NTNU
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU
  • Bilder og video
  • Nyheter
  • Kart
  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund
Om NTNU
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Utdanningskvalitet
  • Organisasjonskart
  • Om NTNU
Tjenester
  • For ansatte
  • For studenter
  • Blackboard
  • Innsida

Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Bruk av informasjonskapsler
Tilgjengelighetserklæring
Personvern
Ansvarlig redaktør
Logg inn