course-details-portlet

MGLU5202

Masteroppgave i norskdidaktikk

Studiepoeng 30
Nivå Høyere grads nivå
Undervisningsstart Vår 2026
Varighet 1 semester
Undervisningsspråk Norsk
Sted Trondheim
Vurderingsordning Masteroppgave

Om

Om emnet

Faglig innhold

Dette emnet er fylt av sjølve masteroppgåva og eit oppgåverelevant individuelt pensum. Under rettleiing utformar og gjennomfører studenten eit forskingsprosjekt som blir dokumentert gjennom ei skriftleg oppgåve, masteroppgåva. Temaet for oppgåva blir avgjort av studenten sjølv i samråd med rettleiar og vil derfor variere frå student til student.

Læringsutbytte

Kunnskap

Studenten

  • har avansert, spesialisert kunnskap innanfor eit avgrensa område i norskdidaktikk
  • har inngåande kunnskap om sentrale fagdidaktiske utfordringar med utgangspunkt i fagområdets forsking, historie, tradisjonar, eigenart og plass i samfunnet
  • har inngåande kunnskap om utforming av eit relevant, norskdidaktisk forskingsprosjekt
  • har inngåande kunnskap om kva som krevst av vitskaplege tekstar i norskdidaktikk
  • har kunnskap om vitskaplege referansestandardar

Ferdigheiter

Studenten

  • kan under rettleiing utforme og gjennomføre eit forskingsprosjekt i tråd med gjeldande forskingsetiske normer
  • kan vurdere og diskutere relevant norskdidaktisk forsking på ein sjølvstendig måte
  • kan sette seg inn i teori og forskingslitteratur som er relevant for å drive forsking innanfor eit avgrensa område i norskdidaktikk
  • kan analysere og tolke empiri i lys av teori
  • kan forhalde seg kritisk til ulike kunnskapskjelder
  • kan referere til informasjonskjelder i samsvar med anerkjende standardar

Generell kompetanse

Studenten

  • kan bruke fagkunnskapane sine til å designe forskingsprosjekt som svarar på relevante norskdidaktiske problemstillingar
  • kan formidle sjølvstendig forskingsarbeid med bruk av norskdidaktikkens fagspråk
  • kan kommunisere om problemstillingar, empiriske analysar og konklusjonar innanfor norskdidaktikkens fagområde til fagspesialistar og lærarar
  • kan bruke erfaring frå eiga forsking til å innta ei leiande rolle i utviklinga av norsk som undervisingsfag i skulen

Læringsformer og aktiviteter

Eige arbeid med rettleiing individuelt og i gruppe.

Mer om vurdering

Masteroppgave

Masteroppgaven skrives normalt i monografiform. Oppgaven leveres individuelt eller som et fellesarbeid for to studenter. Hvis oppgaven leveres som fellesarbeid skal det vedlegges et dokument som beskriver den enkelte kandidats bidrag. Når masteroppgaven leveres som et fellesarbeid, gis det normalt en felles karakter på oppgaven. I sjeldne tilfeller kan det likevel være aktuelt å vurdere kandidatene ulikt.

Spesielle vilkår

Krever opptak til studieprogram:
Grunnskolelærerutdanning 1.-7. trinn (MGLU1-7) - enkelte retninger
Grunnskolelærerutdanning 5.-10. trinn (MGLU5-10) - enkelte retninger

Forkunnskapskrav

Bestått Norsk 1 og Norsk 2 (totalt 60 studiepoeng) eller tilsvarande.

Bestått FoU-oppgåve

Kursmateriell

Individuelt, sjølvvald pensum

Fagområder

  • Lærer- og lektorutdanning
  • Norsk (norrøn)

Kontaktinformasjon

Emneansvarlig/koordinator

Faglærere

Ansvarlig enhet

Institutt for lærerutdanning

Eksamen

Eksamen

Vurderingsordning: Masteroppgave
Karakter: Bokstavkarakterer

Ordinær eksamen - Høst 2025

Masteroppgave
Vekting 100/100 Dato Utlevering 18.11.2025
Innlevering 25.11.2025
Tid Utlevering 09:00
Innlevering 09:00
Eksamenssystem Inspera Assessment

Ordinær eksamen - Vår 2026

Masteroppgave
Vekting 100/100 Dato Utlevering 15.05.2026
Innlevering 22.05.2026
Tid Utlevering 09:00
Innlevering 09:00
Eksamenssystem Inspera Assessment