course-details-portlet

MGLU2515

Norsk 2 (5-10): Literacy, språk og språkdidaktikk

Studiepoeng 15
Nivå Videregående emner, nivå II
Undervisningsstart Høst 2025
Varighet 1 semester
Undervisningsspråk Norsk
Sted Trondheim
Vurderingsordning Samlet karakter

Om

Om emnet

Faglig innhold

Norsk 2 bygger på norsk 1 og omfattar norskundervisning for 5.-10. trinn med vekt på ungdomstrinnet. Emnet gir meir omfattande kunnskap om sentrale språklege emne, djupare innsikt i aktuelle fagdidaktiske spørsmål og eit betre grunnlag for arbeid med læringsfremjande vurdering og tilpassa norskopplæring for alle elevar. Emnet gir òg studentane gode høve til å vidareutvikle sine eigne språkferdigheiter og sin eigen tekstkompetanse og formidlingsevne. Undervisning om vitskapleg metode inngår i arbeidet med fagtekstar.

Emnet fokuserer på norsk språk (system og bruk), norsk som andrespråk, talemålsvariasjon, nabospråk og samisk i norskfaget. Eit sentralt arbeidsområde handlar om korleis ein kan bruke språk- og tekstkunnskap aktivt i utviklingsfremjande arbeid med lesing, skriving og munnleg kommunikasjon.

Læringsutbytte

KUNNSKAP

Studenten

  • har omfattande kunnskap om språkleg variasjon og norsk som første- og andrespråk
  • har kjennskap til språkstruktur og grammatikkens metaspråk
  • har kunnskap om språkhistorie, språklege endringsprosessar i eldre og nyare tid og gjeldande normering av nynorsk og bokmål
  • har kunnskap om samisk språk, nasjonale minoritetsspråk og nabospråk
  • har kjennskap til særtrekk ved den talespråklege praksisen til ungdom
  • har brei kunnskap om inkluderande og utviklingsfremjande arbeid med språk og kommunikasjon i den vidare lese-, skrive og munnlegopplæringa
  • har kunnskap om relevant fagdidaktisk forsking

FERDIGHEITER

Studenten

  • kan bruke kunnskap om grammatikk, språk og tekst i analyse av tekstar i ulike sjangrar, modalitetar og medium, inkludert elevtekstar
  • anvende grammatikkens metaspråk aktivt
  • kan gi tilpassa språkopplæring for elevar med varierande ferdigheiter i munnleg og skriftleg norsk
  • kan bruke kunnskap om mangfald i språk og kultur som ein ressurs i norskfaget
  • kan bruke relevante metodar og ny teknologi på måtar som fremjar samarbeid og fagleg progresjon i lese-, skrive- og munnlegopplæringa på 5. til 10. trinn
  • kan vurdere ulike aspekt ved språkdidaktikk og språkleg mangfald og grunngi vurderingane

GENERELL KOMPETANSE

Studenten

  • kan formidle fagstoff om språk, tekstar og medium i relevante uttrykksformer
  • kjenner til, kan vurdere og ta i bruk norskdidaktisk forsking og utviklingsarbeid og kjenner til enkelte forskingsetiske problemstillingar
  • kan planlegge og gjennomføre norskfagleg og tverrfagleg utviklingsarbeid på 5.-10. trinn i samarbeid med andre, og sjå samanhengar mellom teori og praksis
  • kan skrive akademiske fagtekstar på nynorsk

Læringsformer og aktiviteter

Studentane vil møte varierte arbeidsformer, inklusiv forelesingar, studentaktive arbeidsformar (verkstad) og gruppearbeid. Dei vil også møte både formative og summative vurderingsformer.

Studiet fordrar stor eigenaktivitet av studentane. Det er ein føresetnad at studentane tileignar seg lærestoff på eiga hand utanom den organiserte undervisningstida, deltar i gruppearbeid knyt til undervisinga og held seg oppdatert gjennom læringsplattforma. Vidare er det forventa at dei bruker biblioteket aktivt og møter førebudde til undervisninga.

Obligatoriske aktiviteter

  • Fagtekst
  • Øvinger
  • 80% obligatorisk frammøte og deltaking i undervisning og verkstadarbeid

Mer om vurdering

Obligatoriske arbeidskrav. Desse må vere godkjende for at studenten kan gå opp til eksamen:

  • Innlevering av ein fagtekst
  • Innlevering av øvingar
  • 80 % obligatorisk frammøte og deltaking i undervisning og verkstadarbeid

Vurderingsordning for emnet:

  • Skriftleg skoleeksamen (60%)
  • Semesteroppgåve (40%)

Eksamen blir vurdert med ein samla karakter (A-F).

Studentane kan bli vurderte, pålagde arbeidskrav og oppmøte knytte til fellesfaglege tema.

Spesielle vilkår

Krever opptak til studieprogram:
Grunnskolelærerutdanning 5.-10. trinn (MGLU5-10) - enkelte retninger

Forkunnskapskrav

Ingen

Kursmateriell

Endeleg pensumliste blir lagd ut før studiestart.

Studiepoengreduksjon

Emnekode Reduksjon Fra
MGLU2501 15 sp Høst 2022
Dette emne har faglig overlapp med emnet i tabellen over. Om du tar emner som overlapper får du studiepoengreduksjon i det emnet du har dårligst karakter i. Dersom karakteren er lik i de to emnene gis det reduksjon i det emnet som er avlagt sist.

Fagområder

  • Lærer- og lektorutdanning
  • Norsk (norrøn)

Kontaktinformasjon

Emneansvarlig/koordinator

Faglærere

Ansvarlig enhet

Institutt for lærerutdanning

Eksamen

Eksamen

Vurderingsordning: Samlet karakter
Karakter: Bokstavkarakterer

Ordinær eksamen - Høst 2025

Skriftleg skuleeksamen
Vekting 60/100 Hjelpemiddel Kode F Dato 05.12.2025 Tid 09:00 Varighet 6 timer Eksamenssystem Inspera Assessment
Sted og rom for skriftleg skuleeksamen

Oppgitt rom kan endres og endelig plassering vil være klar senest 3 dager før eksamen. Du finner din romplassering på Studentweb.

Sluppenvegen 14
Rom SL120
3 kandidater
Rom SL228
1 kandidat
Rom SL274
1 kandidat
Rom SL310 blå sone
30 kandidater
Semesteroppgave
Vekting 40/100 Dato Utlevering 25.11.2025
Innlevering 28.11.2025
Tid Utlevering 09:00
Innlevering 09:00
Eksamenssystem Inspera Assessment

Utsatt eksamen - Vår 2026

Skriftleg skuleeksamen
Vekting 60/100 Hjelpemiddel Kode F Dato 30.04.2026 Tid 09:00 Varighet 6 timer Eksamenssystem Inspera Assessment
Sted og rom for skriftleg skuleeksamen

Oppgitt rom kan endres og endelig plassering vil være klar senest 3 dager før eksamen. Du finner din romplassering på Studentweb.

Sluppenvegen 14
Rom SL310 turkis sone
1 kandidat
Semesteroppgave
Vekting 40/100 Dato Utlevering 15.06.2026
Innlevering 17.06.2026
Tid Utlevering 09:00
Innlevering 09:00
Eksamenssystem Inspera Assessment