Emne - Tverrprofesjonelt samarbeid og innovasjon - ISA2500
ISA2500 - Tverrprofesjonelt samarbeid og innovasjon
Om emnet
Vurderingsordning
Vurderingsordning: Hjemmeeksamen
Karakter: Bokstavkarakterer
Vurdering | Vekting | Varighet | Delkarakter | Hjelpemidler |
---|---|---|---|---|
Hjemmeeksamen | 100/100 | 3 dager | A |
Faglig innhold
Emnet fokuserer på profesjonskompetanse, tverrprofesjonelt samarbeid, innovasjon, organisasjon og ledelse samt digitalisering. Særskilt fokus på barnevernsfeltet.
Læringsutbytte
Kunnskap - Studenter har kunnskap:
- om samfunnsoppdraget til egen profesjon
- om egen profesjons kunnskapsperspektiver
- om maktperspektivet og ulikhetsperspektivet
- om hva forskningen viser om tverrfaglig samarbeid
- om tverrprofesjonelt samarbeid og samspillet mellom sektorene
- om innovasjon og innovasjonsprosesser
- om teorier om organisasjon og ledelse
- digital kompetanse og kunnskap om barn og voksne sin digitale hverdag
Ferdigheter - Studenter kan:
- reflektere over egen kompetanse i teamarbeid og teamets kompetanse
- se på tverrfaglig samarbeid med et kritisk blikk
- kommunisere egen profesjonskompetanse
- vise ledelse og samarbeidsferdigheter
- bidra til innovative prosesser for utvikling av barnevernet
- reflektere rundt dilemmaer i egen profesjons mandat og rolle som hjelper, forvalter og portvokter
- anvende digitale verktøy og bruke relevant teknologi på individ og systemnivå
Generell kunnskap - Studenten
- forstår egen rolle og andres roller i tverrprofesjonelt samarbeid
- kan reflektere over ulike maktaspekter i rollen som hjelper
- kan reflektere kritisk over egen rolle og eget ansvar i en organisatorisk sammenheng
- har kunnskap om hvordan digitale løsninger strukturerer det faglige skjønnet hos profesjonsutøveren
Læringsformer og aktiviteter
Forelesninger, seminar, gruppearbeid, feltarbeid og selvstudier.
Obligatoriske aktiviteter
- Barnets Beste
- Tverrfaglig samhandling (TverrSam)
- Tverrfaglig kartlegging (TverrPraks)
Mer om vurdering
De obligatoriske aktivitetene Tverrfaglig samhandling (TverrSam), Tverrfaglig kartlegging (TverrPraks) og Samarbeid til Barnets beste, må være godkjent for å kunne avlegge eksamen i emnet.
Spesielle vilkår
Krever opptak til studieprogram:
Barnevern (barnevernspedagog) (HSGBVB)
Sosialt arbeid (sosionom) (HSGSOB)
Forkunnskapskrav
Fullført og bestått alle emner i 1. og 2. studieår, og veiledet praksis i 5. semester (emnet BBV2500 eller BSA2500).
Emnet har studierettskrav, det betyr at emnet er forbeholdt studenter som er tatt opp til studiene Bachelor i barnevern eller Bachelor i sosialt arbeid ved NTNU.
Kursmateriell
Publiseres i Blackboard ved oppstart av emnet
Ingen
Versjon: 1
Studiepoeng:
15.0 SP
Studienivå: Tredjeårsemner, nivå III
Termin nr.: 1
Undervises: VÅR 2024
Undervisningsspråk: Norsk
Sted: Trondheim
- Helse- og sosialfag
Eksamensinfo
Vurderingsordning: Hjemmeeksamen
- Termin Statuskode Vurdering Vekting Hjelpemidler Dato Tid Eksamens- system Rom *
- Vår ORD Hjemme-eksamen 100/100 A INSPERA
-
Rom Bygning Antall kandidater - Sommer UTS Hjemme-eksamen 100/100 A INSPERA
-
Rom Bygning Antall kandidater
- * Skriftlig eksamen plasseres på rom 3 dager før eksamensdato. Hvis mer enn ett rom er oppgitt, finner du ditt rom på Studentweb.
For mer info om oppmelding til og gjennomføring av eksamen, se "Innsida - Eksamen"