Tidligere utdanningsprosjekter ved NV-fakultetet

UTDANNINGSPROSJEKTER VED NV

Tidligere utdanningsprosjekter ved NV-fakultetet


DIKU, 2018-2020

DIKU, 2018-2020

Prosjektleder: Anita Nordeng Jakobsen

DigiMat - Digitale verktøy for økt arbeidslivsrelevans i matteknologisk utdanning

Prosjektets overordnede mål var å utforske hvordan studieprogrammets arbeidslivsrelevans kan økes ved bruk av relevante perspektiver fra arbeidslivet presentert via digitale læringsarenaer.
Prosjektets nettside
Prosjektledere: Eli Kjøbli og Kristin Solum Steinsbekk

SAMGen: StudentAktivt undervisningsopplegg innen Medisinsk Genetikk

Målet med prosjektet var å utvikle et undervisningsopplegg hvor studentene opparbeider seg god innsikt i, og kunnskaper om, hvordan sekvenseringsteknologi benyttes som diagnostisk verktøy innen dagens og morgendagens helsetjeneste. I
Prosjektets sluttrapport

Toppundervisning, 2017-2020

Toppundervisning, 2017-2020

Prosjektleder: Magnus B. Lilledahl

χ: Collective. Individual.

Målet med prosjektet er å undersøke ulike strategier som et institutt kan iverksette for å bidra til økt læring gjennom å øke både studentenes og ansattes pedagogiske ferdigheter, samt deres evne til samarbeid.
Les prosjektets sluttrapport
Prosjektledere: Åse Strand og Lisbeth Mehli

Digitale øvinger i TMAT1009 Organisk og matkjemi

Målet for prosjektet er å øke studentenes aktivitet, læringsutbytte, motivasjon og engasjement for emnet Organisk kjemi og matkjemi (TMAT1009).
Les prosjektets sluttrapport
Prosjektleder: Bente Graae

Game based simulation for teaching about stakeholder behavior in natural resource management

Målet med prosjektet er å utvikle et brettspill (Serengeti Dawn) som gir studentene forståelse for viktigheten av bærekraftig forvaltning av naturressurser.
Les prosjektets sluttrapport

Prosjekter med støtte fra NV, 2019-2020

Prosjekter med støtte fra NV, 2019-2020

Prosjektleder: Jonathan Wright

Integrating Statistics Teaching into the Biology Curriculum

The project's primary aim was to improve student abilities to correctly assess and apply statistical methods as an integral part of their biological work. In order to reach this aim, we developed student-led, challenge focused, interactive online exercises where students worked together to complete an applied biological problem.
Les prosjektets sluttrapport
Prosjektledere: Sahar Olsen og Bente Alm

Flipped Labroom

Flipped Lab Room prosjektet bidro til at studenter har mulighet til å tilegne seg dypere læring, og utfordringer rundt praktisk arbeid vil reduseres. Før laboratorieøvelsen ble det benyttet oppgaver direkte relatert til den praktiske øvelsen og teori fra emnet som er tilknyttet denne. Oppgavene ga studentene evne til å i større grad koble teori med praksis.
Les prosjektets sluttrapport
Prosjektleder: RIchard Strimbeck

Inquiry-based time-lapse video projects in introductory plant physiology

The project trained students to use time-lapse cameras to observe and measure physiological processes in plants, e.g. seed germination, growth, and responses to gravity, light and physical contact. Students submitted project proposals with research questions, hypotheses, and at least two experimental treatments in the design. Results were shared online for peer evaluation.
Les prosjektets sluttrapport

Olav Thon Stiftelse, 2018-2019

Olav Thon Stiftelse, 2018-2019

Prosjektleder: Titus Sebastiaan van Erp

VirAL: Virtual Approach for Learning

The project integrated interactive computation tools and user-friendly graphical visualization, giving students, researchers and other potential users a crisp and colourful experience of basic chemical-physical consepts.
Les prosjektets sluttrapport