IEL Hjelp
NTNUs strategi
NTNUs strategi
Instituttets strategiarbeid baserer seg på NTNUs hovedstrategi.
IEL Hjelp
Denne siden er ment som en hjelpeside for ansatte og studenter ved Institutt for elektrisk energi. Her vil vi besvare henvendelser og spørsmål vi i teknisk og administrativ gruppe oftest mottar. Målet er at du som ansatt i større grad skal kunne løse oppgaver selv, eller finne rett kontaktperson for hjelp. Vi vil lenke opp til relevante informasjonssider, og brukerveiledninger.
Hva kan du gjøre selv?
Hva kan du gjøre selv?
Denne siden er under arbeid
Kontakte NTNU Hjelp
Kontakte NTNU Hjelp
NTNU Hjelp er en selvhjelpsportal for deg som er ansatt, og gir en helhetlig og bedre support.
Du logger deg på NTNU Hjelp med ditt NTNU brukernavn og passord (Feide-pålogging).
Booke møterom
Booke møterom
Møterom
De fleste av våre møterom kan bestilles via kalenderen i Outlook.
Hvert rom har sin egen kalender. Du "kaller inn" møterom og andre ressurser på samme måte som du inviterer kolleger til møtet. Ved å åpne møterommets kalender kan du se når det er ledig og opptatt.
Her kan du lese mer om hvordan du booker et møterom via kalenderen.
Gjester som ikke har tilgang til å booke selv, kan få hjelp av administrasjonen.
Auditorium og undervisningsrom
Auditorier og undervisningsrom kan reserveres via Timeplanleggingssystemet TP.
Bestille reiser og taxi
Bestille reiser og taxi
Reiser
Alle reiser skal forhåndsgodkjennes av instituttet. Sett deg inn i NTNUs retningslinjer for reise før du bestiller reisen. For å få tilbakebetalt utlegg ved godkjent reise, oppretter du en reiseregning i Selvbetjeningsprotalen.
Logg inn i Selvbetjeningsportalen
Bestill fly, tog, hotell og leiebil
Du må velge NTNUs avtalepartnere: Fly | Hotell | Leiebil
Reiser bestiller du selv via Berg-Hansen.
Bestill taxi
Godkjente reiser kan benytte vårt kundenummer. Meld inn behov via behovsskjemaet.
Har du lagt ut for en reise som skal belastes av instituttet, sender du reiseregning via Selvbetjeningsportalen eller DFØ-appen. Taxitreiser innad i Trondheim trenger ikke å forhåndsgodkjennes av instituttet.
Kredittkort
Alle ansatte med reise og utlegg for NTNU kan få et kredittkort for å kunne belaste sine jobbrelaterte utlegg på enkel måte og med fordeler.
Les mer om kredittkort for ansatte her.
Sende post og pakker
Sende post og pakker
Avsender pakker inn alt av post og pakker selv.
Innenlands
Utgående brev legges i posthylle markert "Post ut" i gangen til administrasjonen i E3.
Pakker settes på postrom Elektro.
Utenlands
For frakt og transport av pakker til utland, benytter vi NBT som rammeleverandør.
NBT hjelper med etiketter, toll og valg av bud. NBT kontaktes på kundeservice@nbt.as.
Det må fylles ut et invoice-skjema for pakker til utland.
Ta kontakt med Regine eller Silje hvis du har behov for hjelp.
Instituttskilt

Brukerstøtte
NTNU Hjelp
NTNU Hjelp er hovedkontakt for spørsmål og problemer ved NTNU.
Orakeltjenesten
For alle IT-relaterte problemer og spørsmål. Du når Orakel via NTNU Hjelp eller på telefon.
(735) 91500