Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside NTNU Hjemmeside

ntnu.no

  • Studier
    • Studere på NTNU
    • Finn studieprogram
    • Søke opptak
    • Videreutdanning og deltid
    • Forkurs og oppfriskning
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Ansatte

Språkvelger

English

Trine Højberg Andersen

Last ned pressefoto
Last ned pressefoto
Foto:

Trine Højberg Andersen

Førsteamanuensis og merittert underviser
Institutt for fysikk
Fakultet for naturvitenskap

trine.andersen@ntnu.no
73558923 Realfagbygget, E3-143, Gløshaugen
Om Publikasjoner Undervisning Formidling

Om

Trine Højberg Andersen er ansatt ved Seksjon for realfagsdidaktikk ved Institutt for fysikk. Hun tok sin doktorgrad i fysikk ved Syddansk Universitet i 2003. Hennes interesser er mange forskjellige aspekter ved studentaktiv læring: Implementering av studentaktive læringsaktiviteter, formativ vurdering, studentrefleksjoner, kollaborativ læring i innovative læringsarealer.  

Tildelt status som merittert underviser ved NTNU i 2022.

Publikasjoner

  • Kronologisk
  • Etter kategori
  • Alle publikasjoner i Nasjonalt vitenarkiv (NVA)

2025

  • Korpås, Guri Sivertsen; Andersen, Trine Højberg. (2025) Undervisning og læring i ulike arealer: Muligheter og begrensinger.
    Annen presentasjon
  • Davies, Mie Helene; Hoff, Peder Aa.; Kirkvold, Stella; Kvamme, Andrea; Nordbø, Tuva S.; Andersen, Trine Højberg. (2025) Undervisning som engasjerer: Hva får studenter til å møte opp?.
    Annen presentasjon
  • Andersen, Trine Højberg; Grommen, Sylvia; Korpås, Guri Sivertsen. (2025) Designing teaching and learning activities in different learning spaces: Considering pace, place, and pedagogy.
    Annen presentasjon
  • Korpås, Guri Sivertsen; Andersen, Trine Højberg. (2025) Interaction between spaces, and different learning designs: explore new ideas and perspectives.
    Annen presentasjon
  • Davies, Mie Helene; Hoff, Peder Aa.; Kirkvold, Stella; Kvamme, Andrea; Nordbø, Tuva S.; Andersen, Trine Højberg. (2025) Undervisning som engasjerer: Hva får studenter til å møte opp? | Nordic Journal of STEM Education. Nordic Journal of STEM Education
    Sammendrag/Abstract
  • Korpås, Guri Sivertsen; Andersen, Trine Højberg. (2025) Undervisning og læring i ulike arealer, muligheter og begrensinger | Nordic Journal of STEM Education. Nordic Journal of STEM Education
    Sammendrag/Abstract
  • Andersen, Trine Højberg; Larsson, Johanna; Johansson, Anders. (2025) Hvilke normer gjelder? Skandinaviske fysikkstudenters følelse av å passe inn | Nordic Journal of STEM Education. Nordic Journal of STEM Education
    Sammendrag/Abstract
  • Davies, Mie Helene Tjøtta; Kirkvold, Stella; Andersen, Trine Højberg. (2025) Undervisning som engasjerer: Erfaringer og refleksjoner fra studentinvolvering i undervisningsutvikling | Læring om læring. Læring om læring
    Vitenskapelig artikkel

2024

  • Andersen, Trine Højberg; Rolstad, Knut Bjørkli. (2024) DEVELOPMENT OF A FORMATIVE ASSESSMENT PRACTICE.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Andersen, Trine Højberg; Grommen, Sylvia V H; Korpås, Guri Sivertsen. (2024) DESIGNING TEACHING AND LEARNING ACTIVITIES IN DIFFERENT LEARNING SPACES: CONSIDERING PACE, PLACE AND PEDAGOGY.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Kahrs, Magnus Strøm; Andersen, Trine Højberg; Bungum, Berit; Bøe, Maria Vetleseter. (2024) COSTS AND VALUES OF STUDYING PHYSICS: IDENTIFYING PROFILES AMONG FIRST-YEAR UNIVERSITY STUDENTS.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

2023

  • Korpås, Guri Sivertsen; Andersen, Trine Højberg; Kahrs, Magnus Strøm; Hansen, Gabrielle; Røren, Kari Anne Flem. (2023) Teaching In Student-Centred Active Learning Spaces: How Relational, Pedagogical, Spatial, And Technological Aspects Intertwine And Affect The Learning Environment.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Korpås, Guri Sivertsen; Andersen, Trine Højberg. (2023) Studentenes tilbakeblikk og refleksjoner over et studentaktivt undervisningsopplegg med praktiske oppgaver i fysikk. Nordic Journal of STEM Education
    Vitenskapelig artikkel
  • Storesund, Henrik; Kahrs, Magnus Strøm; Andersen, Trine Højberg. (2023) Studenters forventninger til og erfaringer med programmeringsoppgaver i fysikk. Nordic Journal of STEM Education
    Vitenskapelig artikkel

2022

  • Rolstad, Knut Bjørkli; Andersen, Trine Højberg. (2022) STUDENTS’ EXPERIENCES WITH SHORT VIDEOS IN A FLIPPED CLASSROOM DESIGN IN PHYSICS.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Korpås, Guri Sivertsen; Abel, Roger; Gunvaldsen, Lina Mathea; Hansen, Catharina; Nordahl, Johan Olav; Åsen, Kristin. (2022) RECOMMENDATIONS FOR A MULTICAMPUS COURSE DEVELOPED THROUGH A “STUDENTS AS PARTNERS” PROJECT.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Andersen, Trine Højberg; Korpås, Guri Sivertsen. (2022) A qualitative study on how to scaffold for collaborative learning in an innovative learning area, a student perspective. Uniped - Tidsskrift for universitets- og høgskolepedagogikk
    Vitenskapelig artikkel

2021

  • Andersen, Trine Højberg; Jacobsen, Ida Christine Molvig. (2021) STUDENTS’ BEHAVIOUR IN GROUP DISCUSSIONS DURING ONLINE TEACHING.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

2020

  • Andersen, Trine Højberg; Rolstad, Knut Bjørkli; Korpås, Guri Sivertsen. (2020) Designing good practices for teaching and managing multi-campus courses.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Andersen, Trine Højberg; Marøy, Øystein; Korpås, Guri Sivertsen. (2020) How to scale up an active learning design from 50 to 500 students.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

2019

  • Korpås, Guri Sivertsen; Kahrs, Magnus Strøm; Andersen, Trine Højberg. (2019) Peer learning and concept test, Formative assessment a learning opportunity.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Andersen, Trine Højberg; Arnesen, Ketil; Korpås, Guri Sivertsen. (2019) Student's reflections as a tool for self-regulated learning in a formative assessment practice. Nordic Journal of STEM Education
    Fagartikkel

2018

  • Andersen, Trine Højberg; Korpås, Guri Sivertsen. (2018) Studentaktiv læring i interaktive læringsarealer gjennom lærersamarbeid. Læring om læring
    Vitenskapelig artikkel
  • Andersen, Trine Højberg; Korpås, Guri Sivertsen; Hansen, Gabrielle; Kahrs, Magnus Strøm. (2018) The interactive whiteboard supports joint focus in collaborative learning.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

2014

  • Arnesen, Ketil; Andersen, Trine Højberg; Antonsen, Dag. (2014) Learning Physics In Digital Labs.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

2010

  • Zahl, Maria Gundersen; Myrseth, Velaug; Andersen, Trine; Harnes, Jarle; Borg, Anne; Sæthre, Leif J.. (2010) Molecular Spectra As a Tool in Assigning Carbon 1s Photoelectron Spectra of Physisorbed Overlayers. Journal of Physical Chemistry C
    Vitenskapelig artikkel
  • Walle, Lars Erik; Svenum, Ingeborg-Helene; Andersen, Trine; Gustafson, Johan; Lundgren, Edvin; Andersen, Jesper N.. (2010) Oxidation of Pd0.57Cu0.43(100).
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Borck, Øyvind; Svenum, Ingeborg-Helene; Walle, Lars Erik; Andersen, Trine; Schulte, Karina; Borg, Anne. (2010) Adsorption of methylamine on Ni3Al(111) and NiAl (110) - a high resolution photoelectron spectroscopy and density functional theory study. Journal of Physics: Condensed Matter
    Vitenskapelig artikkel
  • Ramachandran, Amutha; Borck, Øyvind; Andersen, Trine; Svenum, Ingeborg-Helene; Walle, Lars Erik; Borg, Anne. (2010) Methanol adsorption on Pd(110) and Ag/Pd(110) studied by high-resolution photoelectron spectroscopy. Surface Science
    Vitenskapelig artikkel

2009

  • Andersen, Trine; Svenum, Ingeborg-Helene; Gabrielsen, Andreas; Borg, Anne. (2009) Investigation of 1,1-dichloroethene interacting with the Si(111)–7x7 surface studied by scanning tunneling microscopy. Surface Science
    Vitenskapelig artikkel

2008

  • Andersen, Trine; Ramachandran, Amutha; Walle, Lars Erik; Borg, Anne. (2008) Adsorption of 1,1-dichloroethene on Pd(110).
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Andersen, Trine; Ramachandran, Amutha; Walle, Lars Erik; Borg, Anne. (2008) Reaction of methylamine on Pd(110).
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Ramachandran, Amutha; Andersen, Trine; Walle, Lars Erik; Borg, Anne. (2008) Methanol adsorption on Ag/Pd(110).
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

2007

  • Andersen, Trine Højberg; Zahl, Maria Gundersen; Svenum, Ingeborg-Helene; Svenum, Ingeborg-Helene; Børve, Knut J.; Borg, Anne. (2007) Chemisorption of 1,1-dichloroethene on the Si(111)-7x7 surface. Surface Science
    Vitenskapelig artikkel

2005

  • Andersen, Trine Højberg; Svenum, Ingeborg-Helene; Frafjord, Øyvind; Borg, Anne; Gundersen, Maria; Sæthre, Leif J.. (2005) Adsorption of 1,1-dichloroethene on the Si(111)-7x7 surface.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Olovsson, Weine; Bech, Lone; Andersen, Trine Højberg; Li, Zheshen; Hoffmann, Søren V; Johansson, B. (2005) Core-level shifts for two- and three-dimensional bimetallic PdxCu1-x and PdxAg1-x alloys on Ru(0001). Physical Review B. Condensed Matter and Materials Physics
    Vitenskapelig artikkel

Tidsskriftspublikasjoner

  • Davies, Mie Helene; Hoff, Peder Aa.; Kirkvold, Stella; Kvamme, Andrea; Nordbø, Tuva S.; Andersen, Trine Højberg. (2025) Undervisning som engasjerer: Hva får studenter til å møte opp? | Nordic Journal of STEM Education. Nordic Journal of STEM Education
    Sammendrag/Abstract
  • Korpås, Guri Sivertsen; Andersen, Trine Højberg. (2025) Undervisning og læring i ulike arealer, muligheter og begrensinger | Nordic Journal of STEM Education. Nordic Journal of STEM Education
    Sammendrag/Abstract
  • Andersen, Trine Højberg; Larsson, Johanna; Johansson, Anders. (2025) Hvilke normer gjelder? Skandinaviske fysikkstudenters følelse av å passe inn | Nordic Journal of STEM Education. Nordic Journal of STEM Education
    Sammendrag/Abstract
  • Davies, Mie Helene Tjøtta; Kirkvold, Stella; Andersen, Trine Højberg. (2025) Undervisning som engasjerer: Erfaringer og refleksjoner fra studentinvolvering i undervisningsutvikling | Læring om læring. Læring om læring
    Vitenskapelig artikkel
  • Korpås, Guri Sivertsen; Andersen, Trine Højberg. (2023) Studentenes tilbakeblikk og refleksjoner over et studentaktivt undervisningsopplegg med praktiske oppgaver i fysikk. Nordic Journal of STEM Education
    Vitenskapelig artikkel
  • Storesund, Henrik; Kahrs, Magnus Strøm; Andersen, Trine Højberg. (2023) Studenters forventninger til og erfaringer med programmeringsoppgaver i fysikk. Nordic Journal of STEM Education
    Vitenskapelig artikkel
  • Andersen, Trine Højberg; Korpås, Guri Sivertsen. (2022) A qualitative study on how to scaffold for collaborative learning in an innovative learning area, a student perspective. Uniped - Tidsskrift for universitets- og høgskolepedagogikk
    Vitenskapelig artikkel
  • Andersen, Trine Højberg; Arnesen, Ketil; Korpås, Guri Sivertsen. (2019) Student's reflections as a tool for self-regulated learning in a formative assessment practice. Nordic Journal of STEM Education
    Fagartikkel
  • Andersen, Trine Højberg; Korpås, Guri Sivertsen. (2018) Studentaktiv læring i interaktive læringsarealer gjennom lærersamarbeid. Læring om læring
    Vitenskapelig artikkel
  • Zahl, Maria Gundersen; Myrseth, Velaug; Andersen, Trine; Harnes, Jarle; Borg, Anne; Sæthre, Leif J.. (2010) Molecular Spectra As a Tool in Assigning Carbon 1s Photoelectron Spectra of Physisorbed Overlayers. Journal of Physical Chemistry C
    Vitenskapelig artikkel
  • Borck, Øyvind; Svenum, Ingeborg-Helene; Walle, Lars Erik; Andersen, Trine; Schulte, Karina; Borg, Anne. (2010) Adsorption of methylamine on Ni3Al(111) and NiAl (110) - a high resolution photoelectron spectroscopy and density functional theory study. Journal of Physics: Condensed Matter
    Vitenskapelig artikkel
  • Ramachandran, Amutha; Borck, Øyvind; Andersen, Trine; Svenum, Ingeborg-Helene; Walle, Lars Erik; Borg, Anne. (2010) Methanol adsorption on Pd(110) and Ag/Pd(110) studied by high-resolution photoelectron spectroscopy. Surface Science
    Vitenskapelig artikkel
  • Andersen, Trine; Svenum, Ingeborg-Helene; Gabrielsen, Andreas; Borg, Anne. (2009) Investigation of 1,1-dichloroethene interacting with the Si(111)–7x7 surface studied by scanning tunneling microscopy. Surface Science
    Vitenskapelig artikkel
  • Andersen, Trine Højberg; Zahl, Maria Gundersen; Svenum, Ingeborg-Helene; Svenum, Ingeborg-Helene; Børve, Knut J.; Borg, Anne. (2007) Chemisorption of 1,1-dichloroethene on the Si(111)-7x7 surface. Surface Science
    Vitenskapelig artikkel
  • Olovsson, Weine; Bech, Lone; Andersen, Trine Højberg; Li, Zheshen; Hoffmann, Søren V; Johansson, B. (2005) Core-level shifts for two- and three-dimensional bimetallic PdxCu1-x and PdxAg1-x alloys on Ru(0001). Physical Review B. Condensed Matter and Materials Physics
    Vitenskapelig artikkel

Del av bok/rapport

  • Andersen, Trine Højberg; Rolstad, Knut Bjørkli. (2024) DEVELOPMENT OF A FORMATIVE ASSESSMENT PRACTICE.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Andersen, Trine Højberg; Grommen, Sylvia V H; Korpås, Guri Sivertsen. (2024) DESIGNING TEACHING AND LEARNING ACTIVITIES IN DIFFERENT LEARNING SPACES: CONSIDERING PACE, PLACE AND PEDAGOGY.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Kahrs, Magnus Strøm; Andersen, Trine Højberg; Bungum, Berit; Bøe, Maria Vetleseter. (2024) COSTS AND VALUES OF STUDYING PHYSICS: IDENTIFYING PROFILES AMONG FIRST-YEAR UNIVERSITY STUDENTS.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Korpås, Guri Sivertsen; Andersen, Trine Højberg; Kahrs, Magnus Strøm; Hansen, Gabrielle; Røren, Kari Anne Flem. (2023) Teaching In Student-Centred Active Learning Spaces: How Relational, Pedagogical, Spatial, And Technological Aspects Intertwine And Affect The Learning Environment.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Rolstad, Knut Bjørkli; Andersen, Trine Højberg. (2022) STUDENTS’ EXPERIENCES WITH SHORT VIDEOS IN A FLIPPED CLASSROOM DESIGN IN PHYSICS.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Korpås, Guri Sivertsen; Abel, Roger; Gunvaldsen, Lina Mathea; Hansen, Catharina; Nordahl, Johan Olav; Åsen, Kristin. (2022) RECOMMENDATIONS FOR A MULTICAMPUS COURSE DEVELOPED THROUGH A “STUDENTS AS PARTNERS” PROJECT.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Andersen, Trine Højberg; Jacobsen, Ida Christine Molvig. (2021) STUDENTS’ BEHAVIOUR IN GROUP DISCUSSIONS DURING ONLINE TEACHING.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Andersen, Trine Højberg; Rolstad, Knut Bjørkli; Korpås, Guri Sivertsen. (2020) Designing good practices for teaching and managing multi-campus courses.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Andersen, Trine Højberg; Marøy, Øystein; Korpås, Guri Sivertsen. (2020) How to scale up an active learning design from 50 to 500 students.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Korpås, Guri Sivertsen; Kahrs, Magnus Strøm; Andersen, Trine Højberg. (2019) Peer learning and concept test, Formative assessment a learning opportunity.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Andersen, Trine Højberg; Korpås, Guri Sivertsen; Hansen, Gabrielle; Kahrs, Magnus Strøm. (2018) The interactive whiteboard supports joint focus in collaborative learning.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Arnesen, Ketil; Andersen, Trine Højberg; Antonsen, Dag. (2014) Learning Physics In Digital Labs.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Walle, Lars Erik; Svenum, Ingeborg-Helene; Andersen, Trine; Gustafson, Johan; Lundgren, Edvin; Andersen, Jesper N.. (2010) Oxidation of Pd0.57Cu0.43(100).
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Andersen, Trine; Ramachandran, Amutha; Walle, Lars Erik; Borg, Anne. (2008) Adsorption of 1,1-dichloroethene on Pd(110).
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Andersen, Trine; Ramachandran, Amutha; Walle, Lars Erik; Borg, Anne. (2008) Reaction of methylamine on Pd(110).
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Ramachandran, Amutha; Andersen, Trine; Walle, Lars Erik; Borg, Anne. (2008) Methanol adsorption on Ag/Pd(110).
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Andersen, Trine Højberg; Svenum, Ingeborg-Helene; Frafjord, Øyvind; Borg, Anne; Gundersen, Maria; Sæthre, Leif J.. (2005) Adsorption of 1,1-dichloroethene on the Si(111)-7x7 surface.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

UTSTILLING

  • Korpås, Guri Sivertsen; Andersen, Trine Højberg. (2025) Undervisning og læring i ulike arealer: Muligheter og begrensinger.
    Annen presentasjon
  • Davies, Mie Helene; Hoff, Peder Aa.; Kirkvold, Stella; Kvamme, Andrea; Nordbø, Tuva S.; Andersen, Trine Højberg. (2025) Undervisning som engasjerer: Hva får studenter til å møte opp?.
    Annen presentasjon
  • Andersen, Trine Højberg; Grommen, Sylvia; Korpås, Guri Sivertsen. (2025) Designing teaching and learning activities in different learning spaces: Considering pace, place, and pedagogy.
    Annen presentasjon
  • Korpås, Guri Sivertsen; Andersen, Trine Højberg. (2025) Interaction between spaces, and different learning designs: explore new ideas and perspectives.
    Annen presentasjon

Undervisning

Emner

  • FY6019 - Moderne fysikk
  • IFYT1002 - Fysikk

Formidling

2025

  • Vitenskapelig foredrag
    Andersen, Trine Højberg; Larsson, Johanna; Johansson, Anders. (2025) Hvilke normer gjelder? Skandinaviske fysikkstudenters følelse av å passe inn. MNT-konferansen 2025 , Trondheim 2025-05-04 - 2025-05-05
  • Poster
    Andersen, Trine Højberg; Davies, Mie Helene; Hoff, Peder Aa.; Kirkvold, Stella; Kvamme, Andrea; Lie, Stian. (2025) UTVIKLING AV UNDERVISNING - på kort og lang sikt. Læringsfestivalen 2025 , Trondheim 2025-05-18 - 2025-05-19

2024

  • Vitenskapelig foredrag
    Kahrs, Magnus Strøm; Andersen, Trine Højberg; Bungum, Berit; Bøe, Maria Vetleseter. (2024) Costs and values of studying physics: Identifying profiles among first year university students. NFSUN 2024 , Reykjavik 2024-06-05 - 2024-06-07
  • Faglig foredrag
    Korpås, Guri Sivertsen; Andersen, Trine Højberg; Hansen, Gabrielle; Røren, Kari Anne Flem; Kahrs, Magnus Strøm. (2024) Roller i rom for læring, Workshop om undervisningsrom tilrettelagt for studentaktivitet. Nasjonal nettverkskonferanse i universitets- og høgskolepedagogikk , Trondheim 2024-06-05 -
  • Faglig foredrag
    Andersen, Trine Højberg. (2024) DEVELOPMENT OF A FORMATIVE ASSESSMENT PRACTICE. 52nd Annual Conference of SEFI , Lausanne 2024-09-02 - 2024-09-05
  • Vitenskapelig foredrag
    Andersen, Trine Højberg; Grommen, Sylvia; Korpås, Guri Sivertsen. (2024) DESIGNING TEACHING AND LEARNING ACTIVITIES IN DIFFERENT LEARNING SPACES: CONSIDERING PACE, PLACE AND PEDAGOGY. European Society for Engineering Education , Lausanne 2024-09-02 - 2024-09-05
  • Faglig foredrag
    Andersen, Trine Højberg. (2024) Studentaktiverende undervisning. Utdanningssnakk - samtaler om kunnskapsbasert undervisning , Webinar 2024-01-26 -
  • Vitenskapelig foredrag
    Andersen, Trine Højberg; Rolstad, Knut Bjørkli. (2024) DEVELOPMENT OF A FORMATIVE ASSESSMENT PRACTICE. European Society for Engineering Education. , Lausanne 2024-09-02 - 2024-09-05
  • Faglig foredrag
    Andersen, Trine Højberg. (2024) Studentaktiverende læring. IV-fakultetets utdanningsdag , Trondheim 2024-05-07 -

2023

  • Faglig foredrag
    Korpås, Guri Sivertsen; Andersen, Trine Højberg; Kahrs, Magnus Strøm; Hansen, Gabrielle; Røren, Kari Anne Flem. (2023) Teaching In Student-Centred Active Learning Spaces: How Relational, Pedagogical, Spatial, And Technological Aspects Intertwine And Affect The Learning Environment. 51st annual conference of the European Society for Enginering Education (SEFI) , Dublin 2023-09-11 - 2023-09-14
  • Vitenskapelig foredrag
    Korpås, Guri Sivertsen; Andersen, Trine Højberg. (2023) Studentenes tilbakeblikk og refleksjoner over et studentaktivt undervisningsopplegg med praktiske oppgaver i fysikk. MNT konferansen 2023 Utdanning for fremtidens arbeidsliv , Stavanger 2023-03-16 - 2023-03-17
  • Poster
    Andersen, Trine Højberg; Korpås, Guri Sivertsen. (2023) STUDERENDES TILBAGEBLIK PÅ AKTIV UNDERVISNING. DUN konferencen 2023 , Kolding 2023-05-24 - 2023-05-25
  • Vitenskapelig foredrag
    Storesund, Henrik; Kahrs, Magnus Strøm; Andersen, Trine Højberg. (2023) Studenters forventninger til og erfaringer med programmeringsoppgaver i fysikk. MNT konferansen 2023 Utdanning for fremtidens arbeidsliv 2023-03-16 - 2023-03-17
  • Vitenskapelig foredrag
    Korpås, Guri Sivertsen; Røren, Kari Anne Flem; Hansen, Gabrielle; Kahrs, Magnus Strøm; Andersen, Trine Højberg. (2023) Learning spaces for student active learning: how to succeed, workshop. DUN Konferencen 2023 , Kolding 2023-05-24 - 2023-05-25
  • Vitenskapelig foredrag
    Korpås, Guri Sivertsen; Røren, Kari Anne Flem; Hansen, Gabrielle; Andersen, Trine Højberg; Kahrs, Magnus Strøm. (2023) Hva trengs for at rom, undervisning og roller spiller på lag? Undervisningsrom tilrettelagt for studentaktivitet, workshop. Læringsfestivalen , Trondheim 2023-05-08 - 2023-05-09

2022

  • Faglig foredrag
    Rolstad, Knut Bjørkli; Andersen, Trine Højberg. (2022) STUDENTS’ EXPERIENCES WITH SHORT VIDEOS IN A FLIPPED CLASSROOM DESIGN IN PHYSICS. The 50th Annual SEFI conference , barcelona 2022-09-19 - 2022-09-22
  • Faglig foredrag
    Korpås, Guri Sivertsen; Abel, Roger; Gunvaldsen, Lina Mathea; Hansen, Catharina; Nordahl, Johan Olav; Åsen, Kristin. (2022) RECOMMENDATIONS FOR A MULTICAMPUS COURSE DEVELOPED THROUGH A “STUDENTS AS PARTNERS” PROJECT. The 50th Annual SEFI conference , barcelona 2022-09-19 - 2022-09-22
  • Poster
    Andersen, Trine Højberg; Korpås, Guri Sivertsen. (2022) Students as partners and course development, our experiences. Oslo PER Summer Institute , Oslo 2022-06-13 - 2022-06-17
  • Poster
    Andersen, Trine Højberg; Korpås, Guri Sivertsen. (2022) How to scaffold for collaborative learning in innovative learning areas. Oslo PER Summer Institute , Oslo 2022-06-13 - 2022-06-17
  • Vitenskapelig foredrag
    Andersen, Trine Højberg; Korpås, Guri Sivertsen; Abel, Roger; Gunvaldsen, Lina Mathea; Hansen, Catharina; Nordahl, Johan Olav. (2022) Hvordan kan studenter og ansatte samarbeide om emneutvikling?. Læringsfestivalen , Trondheim 2022-05-09 - 2022-05-10
  • Poster
    Andersen, Trine Højberg; Korpås, Guri Sivertsen. (2022) Students as partners and course development, our experiences. ICED 2022 Conference - Sustainable Educational Development , Århus 2022-05-31 - 2022-06-03
  • Vitenskapelig foredrag
    Andersen, Trine Højberg; Korpås, Guri Sivertsen. (2022) Aktive læringsformer i fysikk - et studentperspektiv. Fysikk, læring og motivasjon , Oslo 2022-03-18 - 2022-03-18

2021

  • Faglig foredrag
    Andersen, Trine Højberg; Jacobsen, Ida Christine Molvig. (2021) Students' behaviour in group discussions during online teaching. The 49th Annual SEFI conference , Berlin 2021-09-13 - 2021-09-16

2020

  • Faglig foredrag
    Andersen, Trine Højberg; Marøy, Øystein; Korpås, Guri Sivertsen. (2020) How to scale up an active learning design from 50 to 500 students (https://youtu.be/7ZCysLfzeQw). The 48th SEFI Annual Conference , Enschede, Nederland 2020-09-21 - 2020-12-24
  • Poster
    Andersen, Trine Højberg; Rolstad, Knut Bjørkli; Korpås, Guri Sivertsen. (2020) Designing good practices for teaching and managing multi-campus courses. The 48th SEFI Annual Conference , Enshede, Nederlang 2020-09-21 - 2020-12-24

2019

  • Vitenskapelig foredrag
    Andersen, Trine Højberg; Arnesen, Ketil; Korpås, Guri Sivertsen. (2019) Studentrefleksjoner som redskap for selvregulert læring i en formativ vurderingspraksis. MNT-konferansen 2019 , Tromsø 2019-03-28 - 2019-03-29
  • Faglig foredrag
    Andersen, Trine Højberg; Korpås, Guri Sivertsen; Kahrs, Magnus Strøm; Voaidas, Bogdan. (2019) Film: Hvordan kan teknologi i læringsarealerne øge fokusset i kollaborativ læring? (https://youtu.be/asp5obcyvOs ). DUN konferencen 2019 , Odense 2019-05-28 - 2019-05-29
  • Vitenskapelig foredrag
    Korpås, Guri Sivertsen; Andersen, Trine Højberg. (2019) Workshop: Playtime in an interactive learning space. EUNIS 2019 , Trondheim 2019-06-05 - 2019-06-05
  • Vitenskapelig foredrag
    Korpås, Guri Sivertsen; Andersen, Trine Højberg. (2019) Using technology in new learning spaces to create a common focus in collaborative learning. EUNIS 2019 , Trondheim 2019-06-04 - 2019-06-07
  • Poster
    Andersen, Trine Højberg; Korpås, Guri Sivertsen. (2019) Hvordan kan teknologi i læringsarealerne øge fokusset i kollaborativ læring?. DUN konferencen 2019 , Odense 2019-05-28 - 2019-05-29
  • Vitenskapelig foredrag
    Andersen, Trine Højberg; Korpås, Guri Sivertsen. (2019) Workshop: Hvordan skape et felles læringsfokus ved hjelp av interaktive tavler?. Læringsfestivalen 2019 , Trondheim 2019-05-06 - 2019-05-07
  • Vitenskapelig foredrag
    Korpås, Guri Sivertsen; Kahrs, Magnus Strøm; Andersen, Trine Højberg. (2019) Peer Learning and Concept Tests in Physics. Formative assessment, a learning opportunity. The 47th SEFI Annual Conference , Budapest 2019-09-16 - 2019-09-19

2018

  • Faglig foredrag
    Andersen, Trine Højberg; Korpås, Guri Sivertsen; Hansen, Gabrielle; Kahrs, Magnus Strøm. (2018) The interactive whiteboard supports joint focus in collaborative learning. 46th SEFI conference , Copenhgen 2018-09-17 - 2018-09-21
  • Faglig foredrag
    Andersen, Trine Højberg; Korpås, Guri Sivertsen. (2018) Studentaktiv læring i interaktive læringsarealer gjennom lærersamarbeid. Læringsfestivalen 2018 , Trondheim 2018-05-03 - 2018-05-04

2014

  • Vitenskapelig foredrag
    Arnesen, Ketil; Andersen, Trine Højberg; Antonsen, Dag. (2014) Physics In Digital Labs. INTED2014 , Valencia 2014-03-10 - 2014-03-12

2012

  • Poster
    Walle, Lars Erik; Aase, John Fjermestad; Farstad, Mari Helene; Svenum, Ingeborg-Helene; Andersen, Trine Højberg; Gustafson, Johan. (2012) Oxidation of the Pd57Cu43(100) surface - a comparison with Pd(100) and Pd75Ag25(100). Norsk brukermøte for synkrotron- og nøytronforskning 2012 , Sola, Stavanger 2012-01-30 - 2012-01-31
  • Poster
    Walle, Lars Erik; Aase, John F.; Farstad, Mari Helene; Svenum, Ingeborg-Helene; Andersen, Trine H.; Gustafson, Johan. (2012) Oxidation of the PdCu(100) surface. 25. Symposium on surface science , St.Christoph/Arlberg 2012-03-11 - 2012-03-17

2011

  • Vitenskapelig foredrag
    Walle, Lars Erik; Svenum, Ingeborg-Helene; Andersen, Trine; Grönbeck, Henrik; Gustafson, Johan; Lundgren, Edvin. (2011) Oxide formation and adsorption of CO on Pd0.57Cu0.43(100). ECOSS 28 , Wroclaw 2011-08-28 - 2011-09-02
  • Poster
    Walle, Lars Erik; Aase, John F.; Svenum, Ingeborg-Helene; Andersen, Trine; Gustafson, Johan; Andersen, Jesper N.. (2011) Oxidation of the Pd57Cu43(100) surface - a comparison with Pd(100) and Pd75Ag25(100). NordForsk workshop , Hjortviken, Hindås 2011-11-21 - 2011-11-22

2009

  • Vitenskapelig foredrag
    Borck, Øyvind; Svenum, Ingeborg-Helene; Walle, Lars Erik; Andersen, Trine H.; Borg, Anne. (2009) Adsorption of methylamine on NiAl(110) and Ni3Al(111) surfaces. Fysikermøtet 2009 , Røros 2009-08-12 - 2009-08-14

2008

  • Vitenskapelig foredrag
    Andersen, Trine H.; Svenum, Ingeborg-Helene; Borck, Øyvind; Ramachandran, Amutha; Walle, Lars Erik; Borg, Anne. (2008) Reaction of methylamine on metal surfaces. European conference on surface science 25 (ECOSS 25) , Liverpool 2008-07-27 - 2008-08-01

2007

  • Poster
    Zahl, Maria Gundersen; Børve, Knut J.; Sæthre, Leif J; Andersen, Trine Højberg; Svenum, I.-H.; Borg, Anne. (2007) Adsorption of 1,1-dichloroethene on the Si(111)-7x7 surface. Norwegian Synchrotron User meeting 2007 , Bergen, Radisson SAS Hotel Norge 2007-06-04 - 2007-06-05
  • Poster
    Andersen, Trine Højberg; Borg, Anne; Ramachandran, Amutha; Walle, Lars Erik; Børve, Knut J.; Myrseth, Velaug. (2007) Adsorption at the Pd(110) surface: 1,3-cyclohexadiene and 1,1-dichloroethene. Max-lab user meeting 2007-10-29 -

2003

  • Poster
    Thomas, T. Darrah; Sæthre, Leif J; Børve, Knut J.; Myrseth, Velaug; Holme, Alf; Lundwall, Marcus. (2003) Carbon 1s photoelectron spectroscopy of halomethanes. A probe of electronegativity and hardness. 16th annual meeting of the organization for users of synchrotron radiation at MAX-lab , Lund 2003-09-01 -

NTNU – Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

  • For ansatte
  • |
  • For studenter
  • |
  • Innsida
  • |
  • Blackboard

Studere

  • Om studier
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning
  • Karriere

Aktuelt

  • Nyheter
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU

Om NTNU

  • Om NTNU
  • Bibliotek
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Organisasjonskart
  • Utdanningskvalitet

Kontakt

  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Spør en ekspert
  • Pressekontakter
  • Kart

NTNU i tre byer

  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund

Om nettstedet

  • Bruk av informasjonskapsler
  • Tilgjengelighetserklæring
  • Personvern
  • Ansvarlig redaktør
Facebook Instagram Linkedin Snapchat Tiktok Youtube
Logg inn
NTNU logo