Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside

ntnu.no

  • Studier
    • Studieprogram
    • Søk opptak
    • Studere på NTNU
    • Videreutdanning og deltid
    • Forkurs og oppfriskning
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Hjem
  2. Ansatte

Språkvelger

English

Torkel Haugan Hansen

Torkel Haugan Hansen

Universitetslektor matematikk
Institutt for lærerutdanning

torkel.hansen@ntnu.no
73559801 90751953 Gunnerus gate 1, G409, Kalvskinnet
Publikasjoner Undervisning Formidling

Publikasjoner

  • Kronologisk
  • Etter kategori
  • Se alle publikasjoner i Cristin

2019

  • Dahl, Heidi; Enge, Ole; Hansen, Torkel Haugan; Valenta, Anita. (2019) Lesson Plays as a Mirror on Prospective Teachers' Professional Knowledge for Mathematics Teaching. Mathematics Teacher Education and Development
    Vitenskapelig artikkel
  • Dahl, Heidi; Enge, Ole; Hansen, Torkel Haugan; Valenta, Anita. (2019) Lesson Plays as a Mirror on Prospective Teachers' Professional Knowledge for Mathematics Teaching. Mathematics Teacher Education and Development
    Vitenskapelig artikkel

2017

  • Arnesen, Kristin Krogh; Enge, Ole; Grimeland, Yvonne; Hansen, Torkel Haugan. (2017) How do prospective teachers imagine mathematical discussions on fraction comparison?. European Society for Research in Mathematics Education
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

2005

  • Hansen, Torkel Haugan. (2005) Et øre mot taus kunnskap - implikasjoner for forskningsprosessen.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Hansen, Torkel Haugan. (2005) Mathematics integrated in a job-function. In Lindberg, L. (ed.) "Bildning" and/or Training, ALM11. Proceedings of the 11th International Conference on Adult Learning Mathematics. IPD-Reports
    Vitenskapelig artikkel
  • Gjøvik, Øistein; Hansen, Torkel Haugan; Stedøy, Ingvill Merete; Wedege-Mathiassen, Tine; Wæge, Kjersti. (2005) Kjønnsperspektiv og matematikk. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning
    Populærvitenskapelig artikkel

Tidsskriftspublikasjoner

  • Dahl, Heidi; Enge, Ole; Hansen, Torkel Haugan; Valenta, Anita. (2019) Lesson Plays as a Mirror on Prospective Teachers' Professional Knowledge for Mathematics Teaching. Mathematics Teacher Education and Development
    Vitenskapelig artikkel
  • Dahl, Heidi; Enge, Ole; Hansen, Torkel Haugan; Valenta, Anita. (2019) Lesson Plays as a Mirror on Prospective Teachers' Professional Knowledge for Mathematics Teaching. Mathematics Teacher Education and Development
    Vitenskapelig artikkel
  • Hansen, Torkel Haugan. (2005) Mathematics integrated in a job-function. In Lindberg, L. (ed.) "Bildning" and/or Training, ALM11. Proceedings of the 11th International Conference on Adult Learning Mathematics. IPD-Reports
    Vitenskapelig artikkel
  • Gjøvik, Øistein; Hansen, Torkel Haugan; Stedøy, Ingvill Merete; Wedege-Mathiassen, Tine; Wæge, Kjersti. (2005) Kjønnsperspektiv og matematikk. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning
    Populærvitenskapelig artikkel

Del av bok/rapport

  • Arnesen, Kristin Krogh; Enge, Ole; Grimeland, Yvonne; Hansen, Torkel Haugan. (2017) How do prospective teachers imagine mathematical discussions on fraction comparison?. European Society for Research in Mathematics Education
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Hansen, Torkel Haugan. (2005) Et øre mot taus kunnskap - implikasjoner for forskningsprosessen.
    Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Undervisning

Emner

  • SKOLE6268 - Utforskende arbeidsformer i begynneropplæringa
  • MGLU1103 - Matematikk 1 (1-7) emne 1A

Formidling

2022

  • Faglig foredrag
    Hansen, Torkel Haugan; Hårberg, Jon Sverre; Pande-Rolfsen, Marthe Sofie; Karlgård, Kristina; Lehn, Elisabeth Walsøe. (2022) Veiledning og/eller vurdering i praksis: utvikling og prosess eller kun en vurderingsarena?. NTNU - Institutt for lærerutdanning i samarbeid med DMMH Praksiskonferansen 2022 , Trondheim 2022-05-23 - 2022-05-25

2004

  • Vitenskapelig foredrag
    Hansen, Torkel Haugan. (2004) Mathematics integrated in a job-function. Göteborg University The 11th International Conference on Adults Learning Mathematics , Kungälv 2004-06-29 - 2004-07-02
NTNU kunnsap for en bedre verden
Studere
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning og deltid
  • Jobbmuligheter
  • Karriereutvikling
  • Studentaktiviteter
  • Hvorfor velge NTNU
Kontakt
  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Skolebesøk og messer
  • Spør en ekspert
  • For alumni
  • Pressekontakter
Oppdag NTNU
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU
  • Bilder og video
  • Nyheter
  • Kart
  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund
Om NTNU
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Utdanningskvalitet
  • Organisasjonskart
  • Om NTNU
Tjenester
  • For ansatte
  • For studenter
  • Blackboard
  • Innsida

Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Bruk av informasjonskapsler
Tilgjengelighetserklæring
Personvern
Ansvarlig redaktør
Logg inn