Monika S. Nyhagen
Bakgrunn og aktiviteter
Arbeidsoppgaver og ansvarsområder
- Lederstøtte innen kommunikasjon for Institutt for lærerutdanning (ILU)
- Kommunikasjon og nettarbeid for Institutt for lærerutdanning (ILU)
- Ansvarlig for NTNUs tematiske facebookside NTNU Skole og lærer
- Kommunikasjonsstøtte og webansvarlig for Universitetsskolesamarbeidet i Trondheim
- Webansvarlig for Nasjonal forskerskole for lærerutdanning, NAFOL
- Studentrekruttering
Prosjekter
- Utvikling av rekrutteringsmateriale til yrkesfaglærerutdanning. Arbeidsperiode. høst 19
- Bilder og video
- Igangsatt og utviklet en bildebank med illustrasjonsbilder til Institutt for lærerutdanning.
- Utvikling av rekrutteringsmateriale til lektorutdanningene. Arbeidsperiode: høst 14 - vår 15
- Intervjuer og video
Kurs
- Kurs i Teams (2020)
- Kurs i kommunikasjon: Unngå misforståelser og konflikter (2020)
- Kurs i Siteimprove: Grunnkurset (2020)
- Kurs i Siteimprove: Analytics (2020)
- Kurs i søkemotoroptimalisering: komplett (2020)
- Kurs i Lightroom CC: komplett (2020)
- Kurs i Siteimprove: SEO og SEO Advaced (2020)
- Kurs i Klarspråk: Den gylne pennen (2020)
- Kurs i Google AdWords: annonsering på YouTube (2019)
- Kurs i Facebook: annonsering (2019)
- InDesign for viderekommende (2019)
- Universell utforming. E-læringskurs for nettredaktører (2018)
- Kurs i Klarspråk (2015)
Utdanning
- Mastergrad i medievitenskap med fordypning i medier, kommunikasjon og IT, fra ISS, SVT, NTNU.
Vitenskapelig, faglig og kunstnerisk arbeid
Et utvalg av nyere tidsskriftspublikasjoner, kunstneriske produksjoner, bok, inklusiv bokdeler og rapport-del. Se alle publikasjoner i databasen
Rapport/avhandling
- (2014) Profilerte lærerutdannere i Norge: kulturelle portretter skrevet i anledning NAFOL-seminar i Tromsø 2014. 2014.
- (2014) Profilerte lærerutdannere i Norge : Kulturelle portretter skrevet i anledning NAFOL-seminar i Tromsø 2014. 2014.
- (2014) Profilerte lærerutdannere i Norge. 2014.
- (2012) Visjoner, strategier og verdigrunnlag som identitetsmarkører i norske lærerutdanninger. 2012.